برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی کنترل حسادت کودکانه به تولد نوزاد جدید

یکی از معضلات خانواده ها زمانی بوجود می آید که نوزاد جدیدی در خانواده متولد می شود و حسادت های کودک بزرگتر شروع میشه.والدین اغلب از راهکارهای فرزندپروری برای حل این مشکلات استفاده می کنند تا سلامت جسمی و روحی کودک را تامین کنند و روابط اجتماعیشان را شکل می دهند. اگر راهکارهای بکارگرفته اشتباه باشند مسلما در تربیت فرزند مشکلاتی پیش می آید. در این ویدئو و مقاله ی ارائه شده، مام پلاس راهکارهایی مفید و در عین حال آسانی به شما پیشنهاد می دهد. با ما همراه باشید...

در این ویدئو موضوعات زیر بررسی می شود:

 

1. زمینه سازی برای آمدن نوزاد جدید

2. چگونه با راهکارهای ساده از برنگیخته شدن حسادت کودک به نوزاد جدید جلوگیری کنیم؟

3. انواع کارهایی که بواسطه ی حسادت نسبت به نوزاد جدید انجام می شود.

4. انواع اختلالاتی که ممکن است با حسادت نسبت به نوزاد جدید در کودک بوجود آیند.

5. ایا کودک حسود باید مجازات شود؟ 

6. طریقه ی مشارکت دادن کودک در کمک به نوزاد جدید

7. طریقه ی عشق ورزیدن به کودک

8. چگونه به کودک بزرگ تر کمک کنیم تا کودکی کند؟

 

 

قبل از اینکه نوزاد جدید وارد خانواده شما شود، به کودک نوپای خود بگویید که او یک برادر کوچک فوق العاده دارد که با او بازی خواهد کرد و چقدر لذت بخش خواهد بود.

 سپس نوزاد جدید به دنیا می‌آید و کودک نوپای شما به این فکر می‌کند: «داری با من شوخی می‌کنی؟ آیا این نوزاد زشت که تمام وقت و توجه شما را می گیرد، قرار است سرگرم کننده باشد؟» سپس به تنها روشی که می داند با کودک «بازی» می کند. در واقع بازی مختط با حسادت . سر او فریاد می زنید که اسباب بازی ها را به سمت نوزاد پرتاب نکن. او مخفی کاری می کند. سر او فریاد می زنید که پتو را از روی بچه بردار. او بچه را در آغوش می گیرد و شما به او توصیه می کنید که بیشتر مراقب باشد. آیا تعجبی ندارد که کودک نوپای شما گیج شده باشد؟

 

 

 چگونه کودک نوپا خود را با یک نوزاد جدید در خانواده آشنا کنیم؟

 

 

1. به کودکتان آموزش دهید تا حسادت نکند.

 

 

اولین هدف شما محافظت از نوزاد است. دوم، این است که به کودک بزرگ‌تر خود بیاموزید که چگونه با خواهر یا برادر جدیدش به روش‌های مناسب ارتباط برقرار کند. با او صحبت کنید، نشان دهید، راهنمایی کنید و تشویق کنید. با این حال، تا زمانی که مطمئن نشدید که به هدف دوم خود رسیده اید، بچه ها را با هم تنها نگذارید. راحت نیست اما ضروری است، شاید حتی بحرانی.

 

بنابراین، هر زمان که بچه ها با هم هستند، از دور مراقب باشید. اگر می بینید که فرزندتان در شرف خشن شدن است، نوزاد را بردارید و با یک آهنگ، یک اسباب بازی، یک فعالیت یا یک میان وعده حواس خواهر یا برادر بزرگتر را پرت کنید. این عمل از کودک محافظت می کند و در عین حال به شما کمک می کند از یک رشته دائمی "نه" اجتناب کنید، که در واقع ممکن است رفتار پرخاشگرانه را تشویق کند.

 

 

2. لمس نرم را تشویق کنیدتا با نوزاد جدید ارتباط بگیرد.

 

 

به خواهر و برادر بزرگ‌تر بیاموزید که چگونه نوزاد را به آرامی مالش دهد. به او بگویید که چگونه این نوع لمس کردن نوزاد را آرام می کند و کودک بزرگتر را به خاطر کار خوبش تحسین کنید. این درس به کودک می آموزد که چگونه با نوزاد به شیوه ای مثبت رفتار فیزیکی داشته باشد.

 

 

3. سریعا عمل کنید تا در اثر حسادت به نوزاد آسیبی وارد نشود.

 

 

هر بار که می بینید کودکتان ضربه می زند، یا با او رفتار بدی می کند، سریع عمل کنید. ممکن است با قاطعیت اعلام کنید: «ضربه زدن ممنوع، تایم اوت» . کودک را روی صندلی تایم اوت قرار دهید با این جمله: «زمانی می‌توانی بلند شوی که یاد بگیری از دست‌هایتان به روش درست استفاده کنی». اگر می‌خواهد به او اجازه دهید تا زمانی که مراقب نوزاد باشد و رفتار ملایمی با او داشته باشد، از صندلی بلند شود. بالاخره این مجازات نیست. این فقط به او کمک می کند تا یاد بگیرد که اعمال خشن مجاز نیستند.

 

 

4. برای جلوگیری از حسادت به نوزاد جدید معلم کودکتان باشید.

 

 

کودکان آنچه را که زندگی می کنند یاد می گیرند. فرزند بزرگ‌تر شما مراقب است که شما نوزاد را کنترل می‌کنید و از اعمال شما درس می‌گیرد. شما مهم‌ترین معلم فرزندتان هستید. شما در هر کاری که انجام می دهید را نشان می دهید و فرزندتان بیشتر از تماشای شما یاد می گیرد.

 

 

5. کودک را ستایش کنید تا باعث حسادت به نوزاد جدید نشوید.

 

 

هر وقت دیدید کودک بزرگتر به آرامی نوزاد را لمس می کند، نظر مثبت بدهید. درباره "برادر بزرگتر" مهم غوغا کنید. فرزند بزرگتر خود را در آغوش بگیرید و ببوسید و به کودکتان بگویید که چقدر به او افتخار می کنید.

 

برای مشاهده ویدئوها و مقالات بیشتر در این زمینه بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

 

8 راهکار برای مقابله با حسادت در کودکان ، نرگس بدخشان

 

3 روش کمک به کودک و نوجوان حسود برای کنترل حسادت، فائزه جرفی

 

19کتاب بین الملل ، ترجمه شده و داخلی برای حسادت کودک، فائزه جرفی

 

حسادت در کودکان - علل و نکاتی برای مقابله با آن، زهرا شیروانی

 

4 اشتباه والدین که باعث حسادت خواهر و برادر میشودو 7 راهکار پایان دادن به آن، مریم طهماسبی

 

ویدئوی حسادت کودک در چه خانواده هایی بیشتر است و 7 راهکار مفید

 

ویدئوی تکنیک های مفید غلبه بر حسادت در کودکان

 

ویدئوی کنترل حسادت کودکانه به تولد نوزاد جدید

 

 

6. براس جلوگیری از شعله ور شدن آتش حسادت مواظب حرفهای خود باشید.

 

 

همه چیز را گردن کودک نیندازید. ما نمی توانیم به پارک برویم. بچه خوابه.» "ساکت باش، بچه را بیدار می کنی." "بعد از اینکه بچه را عوض کردم، به تو کمک خواهم کرد." در این مرحله، کودک شما به شدت حساس می شود. در عوض، از دلایل جایگزین استفاده کنید. "الان دستانم مشغول است." "بعد از ناهار میریم." "من تا سه دقیقه دیگر به تو کمک خواهم کرد."

 

 

7. برای اینکه کودکی حسود بار نیاورید ، حامی باشید.

 

 

احساسات ناگفته فرزندتان را بپذیرید، مانند «چیزهایی که با نوزاد جدید اینجا تغییر کرده است. مدتی طول می کشد تا همه ما به این شرایط عادت کنیم.» نظرات خود را ملایم و کلی نگه دارید. نگویید: "شرط می بندم که از نوزاد جدید متنفری." درعوض، بگویید: «حتماً سخت است که مامان وقت زیادی را با نوزاد بگذراند.» یا " ای کاش می توانستیم اکنون به پارک برویم و مجبور نباشیم منتظر بیدار شدن نوزاد باشیم." وقتی فرزندتان بداند که شما احساسات او را درک می کنید، نیاز کمتری به اقدام برای جلب توجه شما خواهد داشت

 

 

8. عشق اضافی بدهید تا کودکتان به نوزاد جدید حسادت نکند.

 

 

عشق به فرزندتان را افزایش دهید. بیشتر بگویید دوستت دارم، دوز روزانه آغوش خود را افزایش دهید و زمانی را برای خواندن کتاب یا بازی کردن پیدا کنید.  مشکلات رفتاری ، طبیعی هستند و می توانند با زمان و توجه اضافی کاهش یابند.

 

 

9. کودک را درگیر کنید تا به نوزاد جدید حسادت نکند.

 

 

به خواهر و برادر بزرگتر آموزش دهید که چگونه به نوزاد کمک کنند یا چگونه او را سرگرم کنند. به خواهر و برادر بزرگتر اجازه دهید هدایای کودک را باز کنند و از دوربین برای عکس گرفتن از کودک استفاده کنند. به آن ها بیاموزید که چگونه جوراب کودک و لباس هایش را تنش کنند. بگذارید پودر را بپاشند. هر زمان که ممکن استفعالیت های اینچنینی کودک را تحسین و تشویق کنید.

 

 

10. از ایجاد هر احساس خاص خودداری کنید تا حسادت به نوزاد جدید را بیشتر نکنید.

 

 

از مقایسه خواهر و برادرها، حتی در مورد موضوعاتی بکه بی‌گناه هستند مانند وزن هنگام تولد، زمانی که هر کدام برای اولین بار خزیده‌اند یا راه می‌روند، یا اینکه موهای بیشتری داشته‌اند، خودداری کنید. کودکان می توانند این نظرات را به عنوان انتقاد تعبیر کنند.

 

نفس عمیق بکشید و آرام باشید. این زمان برای همه اعضای خانواده زمان سازگاری است. فعالیت های بیرونی را کاهش دهید، استانداردهای خانه داری خود را کاهش دهید، و بر اولویت فعلی خود تمرکز کنید و با اندازه خانواده جدید خود سازگارشوید.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود