برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
آموزش-حیوانات-به-کودکان-پیش-دبستانی.jpg

12 روش آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی بهمراه آموزش نقاشی و کاردستی حیوانات

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی بسیار جذاب و دوست داشتنی است . کودکان از اینکه راجع به حیوانات اطلاعات جدیدی کسب کنند حسابی سرذوق می ایند و سوالات جالبی برایشان ایجاد میشود ، ما در این مقاله به شما کمک میکنیم تا به اصولی ترین روشها آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی را پیش ببرید

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی :

 

همانطور که میدانید برای جلوگیری از شیوع COVID-19 باید در خانه بمانیم. هنگامی که مشاغل و مدارس مجبور شدند درهای خود را به طور موقت ببندند، والدین در تلاش برای یافتن منابع آموزشی برای فرزندان خود بودند.

اکثر مراکز آموزشی مراقبت از کودک برنامه های پیش دبستانی را برای کمک به آماده سازی کودک شما برای مهدکودک ارائه می دهند. مهدکودکی که پسرم وقتی کوچک بود  آنجا میرفت در حدود 18 ماهگی تا 2 سالگی شروع کرد به آموزش فعالیت های پیش دبستانی مانند اعداد، رنگ ها و حیوانات، مغز کودکان خردسال شبیه یک اسفنج است و به راحتی اطلاعات جدید را جذب می کند.

اکنون که فرزندان شما تا زمانی که دستور ماندن در خانه لغو نشود، تحت مراقبت شما هستند، عاقلانه است که از این زمان برای کمک به تقویت آنچه در برنامه پیش دبستانی فرزندتان قبلاً به آنها یاد داده میشد استفاده کنید. یا می توانید برنامه درسی پیش دبستانی خود را در خانه تهیه کنید. گنجاندن معرفی حیوانات در برنامه درسی شما به اندازه معرفی، حروف، اعداد و سایر مطالب مهم است.

 

چرا آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی مختلف به کودکان اهمیت دارد؟

 

 ما و حیوانات دنیای اطرافمان را به اشتراک گذاشته ایم و یادگیری صداهای حیوانات بخشی از رشد شناختی کودک شما است. همانطور که کودک شما یک حیوان را یاد می گیرد، او همچنین یاد می گیرد که حیوان چه صدایی تولید می کند. کودک شما به طور طبیعی شروع به اشاره به حیواناتی می کند که در اطراف خود می بیند، به خصوص حیواناتی که با آنها آشنا شده است.

بیشتر حیوانات برای حضور کودکان با نظارت دقیق امن هستند. با این حال، حیواناتی وجود دارند که کودک شما باید آنها را بشناسد تا بتواند از آنها دور بماند. همانطور که به کودک خود یاد می دهید چگونه آنها را بشناسد، حتی می توانید یک گام فراتر بروید و چند حقایق در مورد آنها از جمله ایمنی، مراقبت از آنها و نوع صدایی که آنها تولید می کنند را به آنها آموزش دهید. به عنوان مثال، شما نمی خواهید فرزندتان یک مار سمی یا یک عقرب را به خانه بیاورد پس باید آموزش های لازم را به او بدهید.

همچنین از دیدگاه توسعه زبان اولیه،  اسم حیوانات کلمه هستند و هنگام یادگیری نحوه تشخیص  صدای حیوانات مختلف در اطراف خود کودک شما همچنین در حال یادگیری لغات جدید است.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی را چگونه آغاز کنیم ؟

 

کودکان مجذوب حیوانات هستند و همیشه کنجکاو هستند تا درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. در اینجا چند راه مناسب با سن کودک  برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی آورده شده است .

 

  • 1. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی با اصول اولیه شروع کنید

 

اگرچه کودکان پیش دبستانی بینهایت کنجکاو هستند، اما دامنه توجه آنها نیز کوتاه است. آنها ممکن است در حفظ اطلاعات در مورد طیف گسترده ای از حیوانات مشکل داشته باشند، بنابراین ممکن است بخواهید با حیواناتی که کودک شما اغلب می بیند، مانند پرندگان، گربه ها و سگ ها، شروع کنید. درباره صداهایی که می‌سازند، محل زندگی‌شان و کارهایی که دوست دارند انجام دهند صحبت کنید  مثلا :

آن پرنده به لانه‌اش می‌رود. فکر می کنی او پرواز را دوست دارد؟

اگر به نظر می رسد کودک شما به یک حیوان خاص علاقه بیشتری دارد، آن علاقه را تشویق کنید. علاقع ی خاص به یک حیوان به این معنی نیست که کودک پیش دبستانی شما در مورد دیگر حیوانات یاد نمی گیرد. در واقع، داشتن یک حیوان مورد علاقه یک پایه ایده آل برای یادگیری در مورد حیوانات دیگر است.

 

  • 2.در آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی به آنها بیاموزید که احتیاط داشته باشند

 

کودکان از طریق تجربیات عملی یاد می گیرند ، اما این ممکن است همیشه بهترین راه برای تعامل با حیوانات نباشد. وقتی در باغ وحش با حیوان خانگی یا حیوانی روبرو می شوید، به کودک خود یادآوری کنید که محتاط باشد و از دست زدن به صورت حیوانات یا کشیدن دم یا گوش هایشان خودداری کند. این نه تنها به حفظ آرامش حیوان کمک می کند، بلکه به کودک شما مهربانی با حیوانات را نیز آموزش می دهد.

به کودک خود نشان دهید که حیوانات به فضای شخصی خود نیاز دارند، نه تنها شفقت را آموزش می دهید، بلکه یک درس ایمنی و احتیاط ارزشمند را نیز نشان می دهید.

 

  • 3.در آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی اجازه دهید فرزندتان در نگهداری از حیوان خانگی خانواده کمک کند

 

اگر یک حیوان خانگی در خانواده دارید، اجازه دادن به فرزندتان در مراقبت از آن یک راه ایده آل برای کمک به او در مورد آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی است. بسته به سن فرزندتان، این کار ممکن است به سادگی کمک به پر کردن ظرف آب گربه یا درخواست از فرزند بزرگترتان برای «پیاده روی» سگ در حیاط خلوت باشد. اجازه دادن به فرزندتان در مراقبت از حیوان خانگی خانواده به او نشان می دهد که حیوانات نیازهای فیزیکی، اجتماعی و عاطفی منحصر به فردی دارند. او همچنین احساس غرور می کند و ارتباط قوی تری با حیوان خانگی خانواده احساس می کند.

 

  • 4. در آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  از وانمود کردن کمک بگیرید :

 

قبلاً در مورد اینکه چگونه باورهای ساختگی به کودکان اجازه می دهد خلاقیت و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند ، نوشته ایم ، اما همچنین می تواند همدلی را در او تشویق کند. هنگامی که کودک شما درگیر بازی های تخیلی می شود، می تواند کشف کند که شخص دیگری - یا حیوان - چه فکر و احساسی دارد و دلیل آن را بفهمد.

کودک پیش دبستانی شما ممکن است وانمود کند که سگ خانواده یا سنجابی است که اوایل آن روز در پارک دیدید. او همچنین ممکن است از وانمود کردن آن که یک فیل واقعی است لذت ببرد و این می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای آموزش او در مورد زیستگاه‌ها و رفتارهای واقعی فیل‌ها باشد.

 

بهترین روش آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی : 

 

چگونه می‌توانید به بهترین شکل به کودکان پیش دبستانی خود در مورد حیوانات آموزش دهید، به جای درستی آمده‌اید. ما لیست گسترده ای از ایده ها و بازی های مختلف را گردآوری کرده ایم که می توانید از آنها برای معرفی حیوانات به بچه های خود استفاده کنید. در اینجا برای هر سبک یادگیری گزینه‌هایی وجود دارد، بنابراین با خیال راحت می‌توانید موارد دلخواه خود را انتخاب کنید یا حتی همه آنها را امتحان کنیدبا ما در ادامه ی مقاله ی آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی همراه باشید

 

  • .1 برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی از شعر های آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی کمک بگیرید.

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

کتاب‌ها و آهنگ‌ها راه خوبی برای قرار دادن اطلاعات مناسب سن کودک در مورد حیوانات هستند. آنها سرگرم کننده و همچنین آموزنده هستند و کودک پیش دبستانی شما را در حین یادگیری علاقه مند می کنند.

شما می توانید با پرسیدن سوالاتی از فرزندتان در مورد کتاب یا آهنگ، مانند: "به نظر شما یک موش چه چیز دیگری می خورد؟" نکات مهمی را در مورد آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی به آن ها بیاموزید . این روش دیگری است که کودک شما می تواند نسبت به حیوانات همدلی کند.

کودکان دوست دارند در مورد حیوانات بیاموزند. با راهکارهایی مانند آموزش مهربانی، انجام بازی های تخیلی و خواندن و آواز خواندن با هم، می توانید به کودک پیش دبستانی خود در مورد حیوانات به شیوه ای جذاب و متناسب با سنشان آموزش دهید.

آهنگ‌های جدیدی را به صورت آنلاین جستجو کنید که می‌توانید با بچه‌هایتان بخوانید تا یادگیری حیوانات مختلف را به یک فعالیت جذاب تبدیل کنید.

حتی می توانید با کودکان پیش دبستانی خود آهنگ جدیدی بسازید. حتی اگر از نظر ادبی درست نباشد ، کودکان آن را دوست خواهند داشت!

در ادامه ی مقاله چندین شعر آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی براتون گذاشتیم خیااالتون راحت باشه .

 

yes شعر آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

  • 2.برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی از فلش کارت های آموزش حیوانات استفاده کنید.

 

 

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

فلش کارت یکی از ساده ترین راه ها برای آموزش حیوانات مختلف به کودک است. همانطور که آنها با هر حیوانی بیشتر آشنا می شوند، به سرعت یاد می گیرند که چگونه آنها را به راحتی شناسایی کنند. فراموش نکنید که صدایی را که هر حیوان تولید می کند را به آنها آموزش دهید! به نظر می رسد که بچه ها از ایجاد صداهای سرگرم کننده لذت می برند.

از دانش آموزان خود بخواهید حیوان روی کارت را شناسایی کنند. شما می توانید بسته های فلش کارت حیوانات را از یک فروشگاه محلی خریداری کنید. همچنین می‌توانید نسخه‌های خود را چاپ کنید یا سعی کنید عکس  مورد نظر خود را روی کارت‌های یادداشت بکشید. تصویر حیوان را بالا نگه دارید و از کودکان پیش دبستانی خود بخواهید آن را شناسایی کنند. اگر آن را به درستی انجام دادند، آنها را تشویق کنید. اگر اشتباه می کنند، به آرامی آنها را اصلاح کنید و انرژی مثبت را حفظ کنید. حواستان باشد که خطا کردن جزو اصول یادگیری است و نباید کودکان را به خاطر آن سرزنش کنید

 

  • 3. برای  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  کتاب های کودکانه در مورد حیوانات بخوانید.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

چند کتاب ساده حیوانات را از کتابخانه بردارید. کتاب هایی را انتخاب کنید که تصاویر زیادی از حیوانات مختلف دارند. داستان را با صدای بلند بخوانید و به تصاویر کتاب اشاره کنید. از کودکان بخواهید حیوانات موجود در کتاب را شناسایی کنند و اگر اشتباه حدس زدند به آرامی آنها را اصلاح کنند.

 

  • 4. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی پروژه های هنری حیوانات بسازید.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

برای هر حیوان یک پروژه کاردستی پیدا کنید. شما می توانید راه های زیادی برای ساخت حیوانات پیدا کنید، چه از بشقاب های کاغذی، رول های دستمال توالت یا سایر اشیاء اطراف خانه استفاده کنید. این 35 کاردستی آسان حیوانات را برای بچه ها امتحان کنید یا برای ایده های بیشتر در Pinterest جستجو کنید.

با رنگ و کاغذ  میتوانید کاردرستی های جذاب بسازید و لذت ببرید. شکل های مختلف حیوانات را روی کاغذ رنگی  بکشید و آنها را برش دهید تا بچه های شما بتوانند یک کلاژ سرگرم کننده بسازند. از آنها بخواهید حیوانات مختلف را روی کاغذ طراحی یا کاغذ رنگی با نشانگر، مداد رنگی یا رنگ انگشتی  نقاشی کنند. لازم نیست این هنر بی نقص باشد، فقط فعالیت را سرگرم کننده و جذاب نگه دارید و در حالی که بچه های شما روی پروژه های هنری خود کار می کنند در مورد حیوانات مختلف صحبت کنید.

تعداد زیادی پروژه هنری مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از بچه‌هایتان بخواهید که دست‌هایشان را روی کاغذ کپی کنند تا طرح کلی یک بوقلمون را بسازند. لوله های دستمال توالت را با رنگ آمیزی با رنگ سیاه و سفید به پنگوئن های فوق العاده  تبدیل کنید.

سعی کنید  با یک سرچ ساده پروژه های هنری مختلف با موضوع حیوانات را که می توانید با بچه های خود امتحان کنید، جستجو کنید.

 

enlightenedویدئو پیشنهادی برای مام پلاسی های عزیز: آموزش حیوانات با کاردستی 

 

  • 5. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  از کاربرگ های آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی کمک بگیرید .

 

کاربرگ ها را چاپ کنید تا کودک شما بتواند تصویر خود را رنگ کند. همانطور که آنها در حال رنگ آمیزی هستند، می توانید با کودک خود در مورد هر حیوان صحبت کنید. به چند سوال ساده فکر کنید که می توانید از کودک خود بپرسید. به عنوان مثال، آنها در کجا غذا می خورند و زندگی می کنند، چه صدایی تولید می کنند، یا آیا برای دست زدن یا لمس کردن آنها ایمن است و غیره.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

برگه های رنگ آمیزی را چاپ کنید یا از یک کتاب رنگ آمیزی استفاده کنید. همه ی بچه ها رنگ آمیزی کردن را دوست دارند. چند کتاب رنگ آمیزی با مضمون حیوانات تهیه کنید یا یک دسته از الگوهای خالی حیوانات را چاپ کنید. بگذارید بچه ها از تخیل خود استفاده کنند و از هر رنگی که می خواهند برای پر کردن تصاویر استفاده کنند. در حالی که آنها رنگ می کنند، از زمان استفاده کنید و در مورد حیواناتی که روی آنها کار می کنند با آنها صحبت کنید و در این میان به آن ها توضیح دهید که هر حیوان در واقعیت به چه رنگی پیدا میشود و چه خصوصیاتی دارد .

به عنوان مثال، اگر آنها در حال رنگ کردن یک شیر هستند، می توانید در مورد محل زندگی شیرها، یال آنها و نوع غذایی که می خورند صحبت کنید.

 

yes آموزش نقاشی حیوانات : 

enlightened آموزش نقاشی حیوانات با رنگ انگشتی برای کودکان

enlightenedآموزش نقاشی حیوانات با اشکال هندسی 

enlightenedآموزش نقاشی حیوانات با الگوی دست

 

ما همه جوره به فکرتونیم و کاربرگ آموزش  حیوانات رو هم براتون کنار گذاشتیم :

enlightened  کاربرگ آموزش حیوانات  به کودکان 

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

  • 6.برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی یک نمایش عروسکی برپا کنید.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

از عروسک های چوبی ساده استفاده کنید تا به یادگیری حیوانات کمک کنید. چند طرح ساده از حیوانات را چاپ یا برش دهید و به فرزندانتان اجازه دهید آنها را رنگ یا نقاشی کنند. سپس طرح ها را به انتهای چوب های بزرگ کاردستی بچسبانید. به فرزندان و کودکانتان اجازه دهید سناریوهای مختلف را با عروسک های چوبی خود به نمایش بگذارند و با آنها در مورد حیوانات صحبت کنید تا در حین سرگرمی یاد بگیرند .

 

  • 7. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی از بازی حدس بزن کمک بگیرید .

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

به دانش آموزی یک حیوان پلاستیکی بدهید و از او بخواهید که با چشمان بسته آن را حدس بزند. چند اسباب‌بازی پلاستیکی یا حیوانات عروسکی جمع کنید و یک چشم‌بند روی چشم‌های فرزندانتان بگذارید یا از آن‌ها بخواهید چشمانشان را ببندند. به آنها یک حیوان بدهید و اجازه دهید آن را احساس کنند و سعی کنند حدس بزنند که چیست. بعد از حدس زدن،  چشمانشان را باز کنید و بگذارید بررسی کنند که آیا درست حدس زده اند یا خیر!

 

  •  8 . برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  مسابقات حیوانات را برگزار کنید.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

یک حیوان را انتخاب کنید و از بچه ها بخواهید هنگام دویدن از آن تقلید کنند. در مورد چند حیوان مختلف با فرزندان خود صحبت کنید تا آنها بدانند که چه هستند. آنها را در بیرون یا جایی با فضای زیادی برای دویدن ردیف کنید. یک حیوان را انتخاب کنید و از آنها بخواهید مسابقه ای را با تظاهر به آن حیوان انجام دهند تا آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی   برایشان سرگرم کننده و چالش برانگیز شود.

به عنوان مثال، می توانید بگویید: "مثل یک فیل بدوید!" و آنها را بفرستید که مانند یک فیل بدوند، یا "مثل گرگ بدوید" و آنها را چهار دست و پا کنید.

 

  • 9. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی به باغ وحش بروید .

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

حیوانات را از نزدیک ببینید و  از آن ها  برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی کمک بگیرید. اگر می توانید یک سفر میدانی داشته باشید، باغ وحش یا آکواریوم محلی گزینه های بسیار مناسبی هستند. تعداد زیادی از حیوانات مختلف را به کودکان خود نشان دهید و کمی در مورد هر یک به آنها بگویید. دیدن حیوانات از نزدیک می تواند آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  را برایشان سرگرم کننده و هیجان انگیز کند. اکثر پارک های دولتی و مراکز حیات وحش تا زمانی که شما فاصله اجتماعی را رعایت کرده اید، در طول قرنطینه باز مانده اند. اگر بخواهید از پارک محلی یا مرکز حیات وحش بازدید کنید، بررسی کنید تا ببینید چه نوع حیواناتی ممکن است ببینید. بچه ها عاشق تعامل با حیوانات هستند. در حین حضور در باغ‌وحش، می‌توانید به کودک خود بیاموزید که چگونه به درستی به حیوان نزدیک شود و به آرامی آن را نوازش کند. برخی از صاحبان باغ‌وحش‌ها به بچه‌های شما اجازه می‌دهند تا در مواقعی به حیوانات غذا بدهند. قبل از غذا دادن به هر یک از حیوانات، ابتدا با صاحب آن مشورت کنید.

 

enlightenedکلیپ کودکانه ی جذاب باغ وحش 

 

نکات آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی :

 

برخی از باغ وحش ها دارای بخش هایی هستند که کودکان شما می توانند حیوانات را لمس کنند. اما اگر وجود ندارد، می توانید به دنبال باغ وحشی برای حیوانات خانگی در منطقه خود بگردید که بتوانید با فرزندان خود از آن دیدن کنید.

 

  • 10.برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  یک برنامه حیوانات یا راز بقا را در تلویزیون تماشا کنید.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

با بچه هایتان بنشینید و در مورد حیوانات صحبت کنید. اگر نمی توانید به باغ وحش بروید، تلویزیون ممکن است بهترین گزینه ی بعدی باشد. یک برنامه آموزشی برای کودکان در مورد حیوانات یا یک مستند حیوانات پخش کنید و اجازه دهید بچه هایتان تماشا کنند. با آنها در مورد حیوانات مختلفی که می بینند صحبت کنید تا به تقویت چیزهایی که در برنامه یاد می گیرند کمک کنید.

 

  • 11. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  به وب سایت های آموزش حیوانات مراجعه کنید.

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

سایت های اختصاص داده شده به آموزش حیوانات را با بچه ها جست و جو کنید. مجموعه ای از سایت های آموزشی مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. با بچه هایتان از سایت ها دیدن کنید و به حیوانات مختلف نگاه کنید تا انواع حقایق جالب را که بچه های شما دوست خواهند داشت یاد بگیرید .

 

  • 12. برای آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی از یوتیوب کمک بگیرید

 

آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی

 

یوتیوب مملو از ویدیوهای آموزشی در مورد همه حیوانات مختلف در جهان است. کوچکترین پسر من ویدئوهایی را در مورد کلونی مورچه ها، زنبورها و سایر حیوانات تماشا کرده است. بچه‌ها می‌توانند دید خوبی از حیوانات داشته باشند، زیرا دوربین توانایی زوم کردن برای ثبت برخی از جزییات را دارد. پیشنهاد می‌کنم قبل از اینکه به فرزندتان اجازه مشاهده آن را بدهید، پیش‌نمایش ویدیو را مشاهده کنید تا ازاین که ویدئو صحنه ای خشن نداشته باشد مطمئن شوید. در واقع، ابتدا Kid's YouTube را برای ویدیوهای مناسب سن پیشنهاد می کنم.

YouTube به فرزند شما این فرصت را می دهد که در مورد حیواناتی که به طور طبیعی در زیستگاه ما یا بخشی از جهان زندگی نمی کنند بیاموزد. ویدئوها و بخش‌های تلویزیونی راهی عالی برای تکمیل و دادن فرصتی به فرزند شما برای دیدن یک حیوان در زیستگاه طبیعی خود هستند.

 

شعر آموزش حیوانات  :

 

همه کودکان به یادگیری اشعار کودکانه با مضامین مختلف تمایل زیادی دارند. بهتر است والدین شعر هایی را برای آموزش به کودکان انتخاب کنند که بچه ها با یادگیری این اشعار با محیط پیرامون خود بهتر آشنا شوند. شعر حیوانات برای کودکان از مجموعه شعر های زیبا برای کودکان است که این شعر ها درباره زندگی حیوانات اهلی و وحشی سروده شده اند.

پدرو مادرهای عزیز برای آموزش حیوانات به کودک و آموزش اسم حیوانات برای کودکان میتونید از شعر و قصه استفاده کنید براتون یه شعر زیبا قرار دادیم میتونید با ریتم برای کوچولوهاتون بخونید.

 

enlightened ویدئوی آموزش حیوانات اهلی به کودکان 

 

  • شعر آموزش حیوانات اهلی  به کودکان :

 

ای جوجه‌ طلایی، چه خوشگل و بلایی

یک وقت بی اجازه، تنها نری به جایی

گربه چاق و شیطون، میاد تو رو می‌گیره

درسته قورتت می‌ده، فکر نکنی که سیره

 

ای گربه‌ی کوچولو، مامانی و پشمالو

سر به هوا و بلاست، شیطونه و ناقلاست

قایم شده یه گوشه، منتظر یه موشه

به کوه و دشت و صحرا، همراه چوپان ده

 

سگ نگهبان ما، هر روز می‌ره با گله

مواظبه یه وقتی، نیاد یه گرگ بزرگ

همه می‌دونن که اون، دشمنه با هر چی گرگ

 

خریده بود بابا جون، یه گاو گنده پارسال

یه گوساله‌ خوشگل، دنیا آورده امسال

هم من و هم بابا جون، شدیم حسابی خوشحال

با خوردن شیر گاو، می‌شیم سالم و سر حال

 

خرید بابا جونم باز، برام یه هدیه‌ ناز

نوک می‌زنه، می‌دوه، واسم می‌خونه آواز

هدیه‌ی اون یه غازه، که گردنش درازه

تو چشای قشنگش، یه دنیا رمز و رازه

 

یک اسب دارم قشنگه، خیلی زبر و زرنگه

می‌بندمش به گاری، بهم می‌ده سواری

با اسب خوب و نازم، هر جا بخوام می‌تازم

 

بُزبُزکم زرنگه، قهوه‌ای و قشنگه

تو دشت و کوه و کمر، می‌پره این وَر اون وَر

همه‌ش به جست و خیزه، خیلی برا عزیزه

 

زنبور پر طلایی، تو دوست خوب مایی

از شهد روی گل ها، که بود تو باغچه‌ی ما

چقدر عسل تو کندو، ساختی برامون؟ بگو

 

داریم یه گوسفند چاق، میون آغلِ باغ

تو مزرعه همیشه، هر سال بهار که می‌شه

کار بابا همیشه، پشم اونو می‌چیته

بعد می‌ریسه مامان جون، پشما رو توی ایوون

تا ببافه زمستون، شال و کلاه برامون

 

توی طویله حالا، خوابه الاغ زیبا

طفلی کارش زیاده، چون که همه‌ش تو جاده

می‌بره کیسه‌ی بار، از مزرعه به انبار

 

امیدوارم با این شعر زیبا شما را در آموزش حیوانات اهلی به کودکان و شناخت حیوانات برای کودکان  کمک کرده باشیم.

 

مجموعه 4  شعر آموزش حیوانات برای کودکان :

 

شعر هایی که درباره حیوانات سروده می شوند کوتاه هستند و کودکان می توانند به راحتی این شعر های کودکانه کوتاه را یاد بگیرند و با چگونگی زندگی حیوانات بیشتر آشنا شوند. در ادامه 4 شعر حیوانات برای کودکان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم کودکان عزیز از شنیدن این اشعار نهایت لذت را ببرند.

 

enlightened ویدئو ی  آموزش حیوانات وحشی و اهلی و غذاهای آنها به کودکان 

 

  • شعر کوتاه حیوانات اهلی و وحشی برای کودکان :

 

هر حیوونی تو دنیا

غذا داره مانند ما

بعضی فقط دون میخورند

بدون دندون میخورند

مثل خروس پر طلا

جوجه ها و کبوترها

بعضی دیگه میرند شکار

دندون دارند قطار قطار

دندون های تیزی دارند

گوشت میخورند چون گوشتخوارند

مثل پلنگ و شیر و گرگ

بعضی کوچک بعضی بزرگ

بعضی دیگه دندون دارند

اما فقط علف خوارند

مثل گاو و اسب و الاغ

توی جنگل و دشت و باغ

 

 

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی : اسب

 

آموزش حیوان اسب با شعر کودکانه

 

مثل الاغ دُم دارم

یال دارم و سم دارم

چشم دارم و گوش دارم

عقل دارم و هوش دارم

اسب نجیب و نازم

عاشق تاخت‌وتازم

 

enlightened ویدئوی آموزش نقاشی اسب به کودکان 

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : گاو

 

آموزش حیوان  گاو  با شعر کودکانه

 

شاخ دارم و دم دارم

به‌جای کفش سُم دارم

گاوم و شیر دارم من

ماست و پنیر دارم من

شیر مرا می‌دوشند

می‌جوشند و می‌نوشند

 

enlightened ویدئوی آموزش نقاشی گاو به کودکان 

 

  • آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : آهو

 

آموزش حیوان   آهو با شعر کودکانه

 

بچه‌ها آهوم من

زیبا و خوشبو ام من

به هر طرف می‌روم

مانند باد می‌دوم

تو جنگل و بیابان

دشمن دارم فراوان

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی : پلنگ

 

آموزش حیوان پلنگ   با شعر کودکانه

 

بچه‌ها من پلنگم

قویم و زرنگم

چنگال تیز دارم

وحشی و گوشت‌خوارم

تیزپایم و تیزهوشم

تیزچشمم و تیزگوشم

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : خروس

 

آموزش حیوان  با شعر کودکانه

 

خروسم و پَر دارم

پا دارم و سَر دارم

پرهای رنگی دارم

بال قشنگی دارم

قوقولی قوقول می‌خوانم

دنبال آب و دانه‌ام

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : ماهی

 

 

آموزش حیوانات  با شعر کودکانه

 

بچه‌ها ماهی‌ام من

سرخ و طلایی‌ام من

شناگری ماهرم

داخل آب خانه‌ام

ساکن دریا هستم

زرنگ و زیبا هستم

 

enlightened ویدئوی آموزش نقاشی  چند نوع ماهی به کودکان 

 

  • آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : میمون

 

 

آموزش حیوان  با شعر کودکانه

 

بچه‌ها میمونم من

زرنگ و شیطانم من

دست می‌زنم می‌خندم

بچه‌ها را دوست دارم

تو حیوان‌ها تکم من

مثل یک دلقکم من

 

  • آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : خرگوش

 

آموزش حیوان  با شعر کودکانه

 

 

بچه‌ها خرگوشم من

زرنگ و باهوشم من

شیطان و بازیگوشم

بزرگ‌تر از یک موشم

خرگوش گوش درازم

نگام بکُن چه نازم

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : دلفین

 

 

آموزش حیوانات  با شعر کودکانه

 

بچه‌ها من دلفینم

بامزه و شیرینم

شناگری زرنگم

بازیگری قشنگم

روی هوا می‌پرم

توپ را با سر می‌زنم

 

  •  آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : مرغ

 

آموزش حیوانات  با شعر کودکانه

 

مرغم و پَر دارم من

منقار و سر دارم من

پر حنایی دارم

منقار طلایی دارم

تا دانه‌ای ببینم

آن‌ها را زود می‌چینم.

 

  • آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  : شیر

 

 

آموزش حیوانات  با شعر کودکانه

 

بچه‌ها من یک شیرم

زرنگم و دلیرم

دندان تیزی دارم

به دنبال شکارم

کی گفته تنبلم من؟!

سلطان جنگلم من.

 

enlightenedویدئوی آموزش نقاشی شیر به کودکان 

 

اسباب بازی آموزش حیوانات :

 

دنیای حیوانات همواره برای کودکان دنیایی جذاب و هیجان‌انگیز است. کودکان حیوانات را دوست دارند و به‌راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین اسباب بازی حیوانات همواره می‌تواند یکی از بهترین هدیه‌ها برای آن‌ها باشد. به کمک حیوانات اسباب بازی، کودکان با انواع حیوانات وحشی و اهلی آشنا خواهند شد. به‌علاوه شما می‌توانید به کمک یک اسباب بازی حیوان، اهمیت مهربانی و شیوه رفتار با آن‌ها را به کودک خود یاد داده و عشق به طبیعت را در وجود او زنده نگه‌دارید.

 

انواع اسباب بازی آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی  :

 

با توجه به اینکه تنوع حیوانات در طبیعت بسیار زیاد است، اسباب بازی آن‌ها نیز دارای تنوع بسیار زیادی است. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سن کودک خود و اینکه به چه حیواناتی علاقه بیشتری نشان می‌دهد، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای کودکان با سن پایین‌تر احتمالا اسباب بازی موزیکال و کوکی جذاب‌تر خواهد بود. اما بچه‌های بزرگ‌تر بازی با اسباب‌بازی‌های واقعی‌تر را ترجیح می‌دهند. برخی از انواع این وسایل جذاب در ادامه آمده است:

 

  • اسباب بازی حیوانات وحشی :

 

کودکان همیشه از بازی کردن با این اسباب بازی‌ها لذت می‌برند. با خرید آن‌ها، کودک را با دنیای این حیوانات آشنا خواهید کرد و قدرت تخیل و خلاقیت او را پرورش می‌دهید. به‌علاوه با استفاده از این وسایل می‌توانید کودک را با حیوانات منقرض‌شده نظیر دایناسورها نیز آشنا کرده و اهمیت حفاظت از حیوانات را به او گوشزد کنید.

 

اسباب بازی آموزش حیوانات

 

 

  • اسباب بازی حیوانات اهلی :

 

این اسباب‌بازی‌ها که به نام اسباب بازی حیوانات مزرعه نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند انتخابی مناسب برای آشنایی کودک با حیوانات اهلی نظیر گاو، گوسفند، مرغ، اسب، بز، الاغ و… باشند. این اسباب‌ بازی‌ها معمولا با جزییات بالایی ساخته می‌شوند و می‌توانند کودک را با ویژگی‌های مختلف این حیوانات آشنا کنند. خرید این وسایل به‌خصوص برای کودکانی که در شهر ساکن هستند و نمی‌توانند از نزدیک حیوانات اهلی را ببینند بسیار مناسب خواهد بود.

 

  • حیوانات پلاستیکی :

 

این اسباب‌بازی‌ها از پلاستیک باکیفیت ساخته می‌شوند که برای کودک هیچ ضرری نخواهد داشت. شما می‌توانید انواع مختلف اهلی و وحشی را در میان این حیوانات پلاستیکی پیدا کرده و بازی‌های هیجان‌انگیزی را با کودک خود انجام دهید. قیمت این وسایل معمولا نسبت به دیگر انواع این اسباب بازی کمتر است. به همین دلیل می‌تواند انتخابی مناسب برای خانواده‌هایی با سطح درآمدی کمتر باشد.

 

  • حیوانات اسباب بازی جنگل :

 

در بسته حیوانات جنگل می‌توانید انواع حیوانات را ببینید. از شیر درنده گرفته تا یک جوجه‌تیغی کوچک می‌توانند در این بسته وجود داشته باشند. برخی از انواع این اسباب‌بازی‌ها دارای ماکت جنگل نیز هستند. بنابراین کودک ضمن آشنایی با انواع حیوانات جنگل می‌تواند با محل زندگی، تغذیه و چرخه زندگی حیوانات جنگل نیز آشنا شود.

 

 

  • بازی آموزشی جورچین حیوانات مزرعه :

 

این جورچین از یک صفحه پلاستیکی و ۳۲ قطعه مقوایی با تصاویر حیوانات مختلف وفرآورده های آنها( گاو، گوسفند، مرغ وشترمرغ) تشکیل شده است وکودکان۲تا۶ساله بااین بازی جذاب باحیوانات مزرعه ومحصولات وفرآورده های آنهاآشنامی شوند.همچنین دایره لغات وکلمات کودکان گسترده میشودوهمراه بابازی وقصه گویی به تقویت قوه تخیل کودک نیزکمک می‌کند.

این جورچین از یک صفحه پلاستیکی و 32 قطعه مقوایی با تصاویر حیوانات مختلف وفرآورده های آنها( گاو، گوسفند، مرغ وشترمرغ) تشکیل شده است وکودکان2تا6ساله بااین بازی جذاب باحیوانات مزرعه ومحصولات وفرآورده های آنهاآشنامی شوند.همچنین همراه بابازی وقصه گویی دایره لغات وکلمات کودکان گسترده میشودو به تقویت قوه تخیل کودک نیزکمک میکند.

درحین بازی باکودک درباره فوایدومحل زندگی ونوع خوراک حیوانات صحبت کنیدواینکارهمزمان باعث علاقه ومحبت به حیوانات ومحیط زیست میگردد.

این بازی به صورت گروهی نیزقابل اجراست قطعات رابینشان پخش کنیدتابصورت مسابقه بازی رااجرانمایندواهرکودک که سریعترجورچین راتکمیل کندبرنده میشود.

 

 

  • پازل چوبی حیوانات و اموزش انگلیسی

 

پازل چوبی حیوانات و اموزش انگلیسی ساخته شده از چوب محیطی با کیفیت بالا با رنگ پایه آب.

دارای پازل ۵۰ عدد پازل که یه باغ وحش جذاب رومیسازه برای بچه ها و تمام حروف الفبای انگلیسی که تماما حروف چوبی و با کیفیت است .

قطعات آسان برای درک با لبه های صاف، پسران و دختران ۳+ سال شما را ایمن نگه می دارد.

یادگیری از طریق بازی، پازل های حیوانات زیبا و حروف سه بعدی انگلیسی یا اعداد سه بعدی می توانند به کودکان نوپا کمک کنند

تا تمرکز را بهبود بخشند و ظرفیت های پازل را حل کنند.

همچنین می تواند رنگ ها، صبر، تخیل و هماهنگی دست و چشم کودک نوپا را توسعه دهد.

رنگارنگ جذاب – رنگ‌های پر جنب و جوش و زیبا و شکل حیوانات زیبا برای تقویت ظرفیت کودکان در یادگیری رنگ‌ها طراحی شده‌اند.

به کودک شما کمک کنید ظاهر و ساختار این حیوانات را بیاموزد.

اندازه کودکان – هر بلوک پازل کاغذی ساخته شده از چوب دارای ضخامت ۳ میلی متر است،

رنگ ها روشن و جذاب هستند و قطعات به اندازه کافی درشت هستند که دستان کوچک او بتوانند آن را دستکاری کنند.

 

اسباب بازی آموزش حیوانات

 

 

  • پازل چوبی حیوانات و اموزش انگلیسی بهترین هدیه برای پسران و دختران :

 

کودکان نوپا می توانند در خانه با والدین یا دوستان خود پازل را انجام دهند.

این یک اسباب بازی هدیه تولد خوب برای کودکان، کودکان و پیش دبستانی ها است.

 

enlightened ویدئوی آموزش اسم حیوانات به زبان انگلیسی به کودکان 

 

  • سفره بازی کودک آموزش حیوانات :

 

سفره بازی کودک آموزش حیوانات سفره ای در سایز ۴۰ * ۶۰ سانتیمتر است که کودک می تواند بروی آن راه برود و یا چهار دسته پا برود و بنشیند. این سفره دو لایه است و ضد آب، بروی این سفره عکس یک مزرعه است که حیواناتی مانند گاو، گوسفند، اسب، قورباغه، اردک، سگ ، جوجه و یک حوضچه می باشد که بروی هریک از این موجودات فشار دهد صدای از خود در می آورند.

 

  • سفره بازی کودک آموزش حیوانات

 

در کنار این سفره یک دستگاه موزیکال چراغ دار وجود دارد که از درون او صدا پخش می شود و چراغ ها روشن می شوند. برای روشن شدن این وسیله به سه باتری قلمی ساده احتیاج است که از پشت درون دستگاه قرار می گیرد. سفره دارای حاشیه دوزی است و برای کودکان بسیار ایمن است و برای آنها مشکلی ایجاد نمی کند.

با فشار دادن کلید کنار دریاچه آهنگ پخش می شود، بروی حیوانات فشار دهید صدای آن حیوانات پخش می شود و چراغ زیر دستگاه روشن می شود. بروی خورشید فشار دهید موزیک نت دار پخش می شود که با ضربه مستمر موزیک تشکیل می شود.

این سفره اسباب بازی برای کودکان بالای یک سال می باشد و برای آشنایی آنها با حیوانات بسیار مفید است. این سفره قابلیت تقویت حس شنیداری و بینایی کودک می شود و برای تقویت هوش کودک بسیار مفید است و یک اسباب بازی آموزشی است. این مجموعه در یک بسته بندی جعبه ای قرار گرفته و هدیه مناسب کودکان می باشد.

 

 

اسباب بازی آموزش حیوانات

 

  • مشخصات سفره بازی کودک آموزش حیوانات :

 

  1. » سفره با اندازه ۴۰ * ۶۰ سانتیمتر
  2. » سفره دو لایه حاشیه دار ضد آب
  3. » آموزش صدای حیوانات گاو، گوسفند، اسب، قورباغه، اردک، سگ
  4. » پخش صدای حیوانات با فشار دادن بروی عکس حیوان
  5. » پخش موزیک نت دار با فشار دادن عکس موزیک
  6. » روشن خاموش شدن چراغ بروی دستگاه
  7. » مناسب کودکان بالای یکسال
  8. » تقویت حس بینایی و شنیداری و حافظه کودک
  9. » جنس پارچه ای نایلونی
  10. » منبع تغذیه سه باتری قلمی AA
  11. » ابعاد جعبه ۴۱ * ۲۶ سانتیمتر

 

اهداف آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی با اسباب بازی :

 

  1. - افزایش اطلاعات عمومی کودک
  2. - آشنایی با حیوانات اهلی و مزرعه
  3. - آشنایی با فراورده های حیوانات
  4. - آشنایی با فواید حیوانات برای انسان -
  5. - افزایش گنجینه لغات کودکان
  6. - آموزش رفتار مناسب با حیوانات
  7. - هماهنگی چشم و دست
  8. - پرورش مهارت حرکات ظریف دست (انگشتان)
  9. - پرورش مهارتهای ادراک بصری
  10. - پرورش دقت و تمرکز و مهارتهای تفکر مانند شناخت، یادآوری، تطبیق، مرتب سازی و حل مسئله

 

 

قیمت اسباب بازی حیوانات :

 

به‌طورکلی نوع حیوانات موجود در بسته اسباب بازی و تعداد آن‌ها مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت این نوع اسباب بازی ها است. علاوه بر آن جنس اسباب‌بازی‌ها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. اسباب‌بازی‌هایی که از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند و امکان حرکت اعضای بدن را ندارند، در مقایسه با اسباب‌بازی‌هایی که از پلاستیک باکیفیت ساخته شده‌اند و امکانات بیشتری دارند قیمت کمتری خواهند داشت. علاوه بر این برند تولیدکننده اسباب بازی نیز بر قیمت آن موثر خواهد بود.

 

 

 

نتیجه گیری مقاله ی آموزش حیوانات به کودکان پیش دبستانی :

 

یادگیری نباید یک کار خسته کننده باشد، راه های سرگرم کننده زیادی برای آموزش حیوانات به بچه ها وجود دارد. وقتی سرگرم می شوند بهتر یاد می گیرند و به یاد می آورند. با وجود اینکه به دلیل کووید 19 در خانه ماندن هستیم، می‌خواستیم روش‌های مورد علاقه خود را برای آموزش حیوانات مختلف به بچه‌ها به اشتراک بگذاریم. امیدوارم اطلاعات کافی در اختیارتان قرارداده باشیم ، مام پلاسی های عزیز منتظر نظرات سازندتون هستیم .

 


برچسب ها

فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود