برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدئوی تکنیک های مفید غلبه بر حسادت در کودکان

حسادت در کودکان موضوعی که همه ی ما والدین کم و بیش با آن درگیر هستیم. گرچه بیشتر ما والدین مقاومت می کنیم و حسادت را در فرزند خودمان منکر می شویم، اما این یک امر طبیعی است که در همه ی کودکان با توجه به رفتارهای ما والدین با آن ها وجود دارد، اما راهکار چیست؟ آیا شما تکنیک های مقابله با حسادت کودک را می دانید؟ آیا می دانید در این رابطه باید چگونه با کودک برخورد کنید؟ برای جواب این سوالات با مام پلاس همراه باشید. در نهایت نظر، پیشنهاد و یا سوالی داشتید از طریق قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید...

چگونه با کودک حسود برخورد کنیم؟

 

بسیار مهم است که هنگام ابراز احساسات کودکان با احتیاط رفتار کنید. این احساسات طبیعی هستند و ابراز آنها و حمایت از آنها به رشد بهتر کودکان کمک می کند. در اینجا چند گام مفید وجود دارد که باید هنگام صحبت کردن کودک در مورد احساسات خود انجام دهید:

 

احساسات او را بپذیرید و بپذیرید. به او بگویید: «اشکال ندارد که کودک احساس حسادت، عصبانیت یا غمگینی کند. همه آنها احساسات عادی هستند.»

به او تبریک بگویید که به شما اطلاع داده است. شما می خواهید که او این پیام را دریافت کند، که کودک باید همیشه به شما بگوید که چه احساسی دارد، تا بتوانید به او کمک کنید. در آغوش گرفتن و لبخند ، بدون شک به آرامش او نیز کمک می کند.

کودک میزان توجهی که در خانواده به او می شود را تجزیه و تحلیل می کند .توجه به احساسات فرزندتان می‌تواند شما را در مورد مواقعی که بیش از حد با کودک دیگری گره خورده‌اید و درگیر کارهای او هستید ، یاری می کند. ممکن کودک در این مواقع واکنش هایی را نشان دهد تا شما را متوجه کند. وقتی این اتفاق افتاد، یک قرار ویژه با او برنامه ریزی کنید و آن را در تقویم قرار دهید، تا او بتواند منتظر زمان با هم بودن شما باشد ولی مراقب باشید که این قرار زودتر اتفاق بیفتد.

به فرزندان خود توضیح دهید که هر کودک دوره ای خواهد داشت که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. زمان هایی را به او یادآوری کنید که در مرکز توجه قرار داشت و از سمت شما و خانواده نیاز به کمک داشت تا کم کم و با گذر زمان قوی شد.

به او اطمینان دهید که او را به همان اندازه دوستش دارید و همه ی خانواده به او عشق می ورزند.

به او نقش بدهید، مثلا کودک را در مهمانی شرکت دهید تا  احساس نکند از او غافل شده اید. یا از او بخواهید در کارهای خواهر یا برادر کوچکترش به شما کمک کند و در واقع به کودک مسئولیت بدهید تا احساس مفید بودن داشته باشد.

 

برای اطلاع از راهکارهای بیشتر حتما ویدئوی پیشنهادی مام پلاس را مشاهده کنید و از طریق لینک های زیر مقالات و ویدئوهای بیشتری ببینید: 

 

علل و نشانه های حسادت در کودکان

اشتباهات والدینی که باعث حسادت خواهر و برادر میشود

3 روش کمک به کودک و نوجوان حسود برای کنترل حسادت

ویدئوی حسادت کودک در چه خانواده هایی بیشتر است و 7 راهکار مفید

19کتاب بین الملل ، ترجمه شده و داخلی برای حسادت کودک

8 راهکار برای مقابله با حسادت در کودکان

 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود