برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

شعر جهت ها ، خانم روحی_ چپ ،راست، بالاو پایین، زیر و رو ، جلو و عقب

جوجه های زرد طلایی مام پلاس در این ویدئو خانم روحی با شعر جذاب و زیبا شمارو با انواع جهت های بالا و پایین ، چپ و راست، و جلو و عقب آشنا میکنن. حتما ویدئو رو کامل ببینید و شعر رو خوب یاد بگیرید...

تمرینات شناختی می‌تواند در آموزش چپ و راست به کودک مفید باشد. این تمرینات به کودک کمک می‌کنند تا شناخت اجزای بدن خود و همچنین تفاوت بین چپ و راست را بهبود ببخشد. توصیه می‌شود این تمرینات را در قالب بازی و سرگرمی به کودک آموزش دهید تا بهتر پذیرفته شود. همچنین، تمرینات را به تدریج و با توجه به سطح توانایی کودک ارتقا دهید

4تمرین شناختی برای آموزش چپ و راست

یادگیری اعداد با بازی

بازی دقت و توجه

1. بازی "چپ یا راست":

در این بازی، یک جفت دستکش  را به دست کودک بدهید. سپس از کودک بخواهید که دستکش را بر روی دست چپ و راست خود بگذارد. به او توضیح دهید که دستکشی که بر دست راستش می‌گذارد، دستکش راست است و همینطور برعکس. این تمرین را تکرار کنید تا کودک به طور قطع این تفاوت را درک کند.

 بازی با اعداد

2. تمرین شماره‌گذاری دست‌ها:

در این تمرین، به کودک خواهید گفت که دست راستش را به طرف پایین قرار دهدو دست چپش را به طرف بالا. سپس از او بخواهید با شمارش انگشتان خود، اعداد را به ترتیب بشمارد. این تمرین به کودک کمک می‌کند تا مغز چپ و راست خود را درک کند.

تمرینات دست ورزی برای تقویت انگشتان دست کودک با کش

مهارت های ظریف دست ورزی در کودکان

3. تمرین نوشتن:

با استفاده از دست راست و چپ کودک، از او بخواهید اعداد و حروف را بر روی کاغذ بنویسد. این تمرین کودک را در مورد استفاده درست از دست‌هایش آموزش می‌دهد.

22 بازیفکری برای کودکان پیش دبستانی

بازی هماهنگی اضای بدن

4. تمرین چهره یکپارچه:

یک عکس از صورت کودک را بگیرید و آن را برش دهید. سپس از کودک بخواهید تا این قسمت‌های بریده شده را به ترتیب درست روی یک کاغذ بچیند و چهره کامل را به دست آورد. این تمرین به کودک کمک می‌کند تا مکان چپ و راست را درک کند.

 

مجموعه تمرینات شناختی برای آموزش بالا و پایین به کودک

ایده ی یک روز یک بازی فکری

بازی با توپ کودک

1. بازی با اسم کودک:

این تمرین به کودک کمک می کند تا بتواند با شناسایی حروف و کلمات نام خود را بنویسد. می توانید با این کودک به شکلی جذاب و بازیگوشانه در کار چیدن اسم خود از قطعات پازل یا حروف مغناطیسی موجود در بازی های کودکان، تمرین کنید.

بازی خلاقانه برای ایجاد  هماهنگی بیشتر

بازی توپ هندسی

2. تطبیق کردن اشکال یا عکس ها:

این تمرین به کودک کمک می کند برقراری ارتباط بین چیزها را یاد بگیرد. می توانید به کودک اشکال یا عکس های مختلفی نشان دهید و از وی بخواهید آن ها را به دسته بندی های بالا و پایین تقسیم کند.

کار دستی برای الگوی عددی

الگوها

آموزش الگویابی

3. تکمیل الگو:

این تمرین به کودک کمک می کند تا قوانین را در الگوها تشخیص دهد. به کودک یک الگو نشان می دهید و از وی می خواهید الگو را تکمیل کند. به عنوان مثال، یک الگو از اعداد درست است: 2، 4، 6، 8، ... کودک باید ادامه الگو را تشخیص دهد و بگوید: 10، 12، 14، ...

17 کاربرگ شباهت ها و تفاوتها

آموزش تفاوتها

4. پیدا کردن تفاوت:

در این تمرین، عملکرد مقایسه کودک تقویت می شود. به کودک دو تصویر مشابه را نشان می دهید و از وی می خواهید تفاوت هایی که در آن ها وجود دارد را پیدا کند.

 

همه این تمرینات باید با توجه به سطح توانایی کودک و با استفاده از روش های مناسب بر اساس رده سنی آن انجام شود. همچنین، تمرینات بصری و تعاملی برای کودکان جذاب تر هستند و به آنها کمک می کنند تا بهتر یاد بگیرند.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود