برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش تفاوت ها

آموزش تفاوت ها در دوره پیش دبستانی‌ها تفاوت به معنای اختلاف یا تفاوت بین دو یا چند چیز است. به کودکان می‌توان مفهوم تفاوت را با توضیح دادن اینکه تفاوت‌ها خصوصیات یا ویژگی‌هایی است که دو چیز را از یکدیگر متمایز می‌کند. برای مثال، می‌توان به آنها گفت که مثلاً یک سیب قرمز است و یک پرتقال نارنجی، یا یک گربه سیاه و یک سگ سفید، و همینطور در مورد سایر چیزها مثل اندازه، شکل، رنگ و صدا توضیح داد که تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد با mamplus همراه باشید و ویدیو را تا انتها ببینید

آموزش تفاوت ها در دوره پیش دبستانی 

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید .

کوچولوهای پرانرژی مام پلاس با ما باشید با آموزش تفاوت ها و خانم بهرام پور.
آموزش مفهوم تفاوت در تصویر به کودکان پیش دبستانی می‌تواند از طریق فعالیت‌ها و بازی‌هایی که با تصاویر مختلف انجام می‌شود، انجام گیرد. در ادامه چند روش را برای آموزش این مفهوم به کودکان پیش دبستانی بررسی می‌کنیم:

 

تطبیق تصاویر: می‌توانید تصاویر مختلفی را در دسترس کودک قرار دهید و از او خواهید تا تفاوت‌هایی که در این تصاویر وجود دارد را تشخیص دهد. می‌توانید از تصاویر مختلف از طریق کتاب‌ها، مجلات، کارت‌های تصویری و حتی تصاویر روی کارتن‌ها و جعبه‌های مختلف استفاده کنید.

 

بازی تفاوت‌ها یافتن: یکی از بازی‌های مفید برای آموزش مفهوم تفاوت در تصویر، بازی تفاوت‌ها یافتن است. در این بازی، دو تصویر شبیه به هم را در اختیار کودک قرار دهید و از او خواهید تا تفاوت‌هایی که بین این دو تصویر وجود دارد را پیدا کند.

 

ساخت ترکیب تصاویر: می‌توانید تصاویر مختلفی را در اختیار کودک قرار داده و از او خواهید که ترکیبی از این تصاویر را بسازد. سپس تصاویر را تغییر دهید و از کودک خواسته تا تفاوت‌ها را تشخیص دهد و ترکیب جدیدی از تصاویر بسازد.

 

تمرین‌های تفکری: می‌توانید به کودک سوال‌های ذهنی مربوط به تصاویر بپرسید تا او بتواند تفاوت‌ها را بیابد. مثلا می‌توانید از او بپرسید که تفاوت‌های تصاویر در کدام بخش‌ها و یا جزییات است؟

 

استفاده از مواد بازی‌سازی: می‌توانید از ابزارهای بازی‌سازی مختلف مانند پازل، بلوک‌های ساختمانی و پازل‌های تصویری برای آموزش مفهوم تفاوت در تصویر استفاده کنید. با بازی با این ابزارها، کودکان به طور غیر مستقیم با مفهوم تفاوت در تصویر آشنا می‌شوند.

 

مهمترین نکته در آموزش این مفهوم به کودکان، استفاده از روش‌های آموزشی ساده، بازی‌های شاد و مواردی که به توسعه مهارت‌های کودک کمک کنند است. همچنین تمرین و مرور مکرر این مفهوم به کودک کمک می‌کند تا آن را به خوبی درک کند.



مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود