برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدیوی آموزشی تقویت هوش فضایی کودک، پیش دبستانی

تقویت هوش فضایی کودک به کمک اشکال: در این ویدیو یکی از کارهایی که به تقویت هوش فضایی کودک همچنین دقت و تمرکز او کمک زیادی میکنه رو بهتون یاد میدم. با من همراه باشید.

 رشد می کنند. آنها از نگاه کردن به چیزها یاد می گیرند، نه فقط از شنیدن اطلاعات. 

 

یک کودک با مهارت های بصری-فضایی خوب می تواند هنگام ساخت مجموعه لگو یا برج بلوک به راحتی دستورالعمل ها را دنبال کند. آنها به راحتی می توانند اطلاعات را تجسم کنند و از نمودارها، نمودارها، نقشه ها، آثار هنری و غیره درک کنند و دانش را جمع آوری کنند. همچنین ممکن است در ورزش و دو و میدانی عملکرد بهتری داشته باشند زیرا آنها راحت تر می بینند که توپ کجاست و چگونه بدن خود را به سمت آن حرکت دهند. سرعت و چابکی

 

برخی از درک ما از استدلال فضایی از نظریه هوش های چندگانه هاوارد گاردنر می آید. یادگیری فضایی یکی از هوش های گاردنر است. او گفت که روش‌هایی که ما به‌طور کلاسیک توانایی شناختی را درک می‌کردیم، بسیاری از انواع هوش را که به توانایی کلامی یا مهارت‌های زبانی و درک کلامی مرتبط نبودند، کنار گذاشت. داشتن مهارت های بصری-فضایی قوی نوعی توانایی خاص خودش است

 

🍂علائم مشکلات هوش فضایی در کودکان 🍂

 

✍🏼۱) کودک شما به صورت بصری شی را در فضای فیزیکی دنبال نمی کند و آن را ردیابی نمی کند.

 

✍🏼 با خواندن نقشه ها، نمودارها یا پازل ها مشکل دارد. شاید فرزند شما ترجیح می دهد بخواند یا صحبت کند تا اینکه یک پازل را کامل کند. 

✍🏼در مرتب‌سازی اشیاء مشکل دارد: کودک شما با چیدن موارد مشابه به طور مؤثر تلاش می‌کند، دوباره تعامل کلامی را ترجیح می‌دهد، نه اینکه به ریاضیات یا اشکال یا پازل کشیده شود. شاید وسایل کمک بصری به کودک شما در یادگیری چیزهای جدید کمک نکند.

✍🏼دست راست را با دست چپ اشتباه می گیرد: کودک شما در تلاش است که راست را از چپ بشناسد، ممکن است متوجه شوید که این موضوع به چالش های مربوط به آگاهی بدن و ورزش نیز کشیده می شود. 

✍🏼در مکان‌های آشنا گم می‌شود: ممکن است فرزندتان برای دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی برود و در بازگشت به خانه گم شود، در ساختمان مدرسه‌اش گم شود یا شما را در فروشگاه گم کند. 

✍🏼نمی توانید یک لباس را کنار هم بچینید: لباس های فرزندتان با هم هماهنگ . 

 

در مورد مسائل استدلال فضایی در دوران کودکی چه باید کرد؟ 

 

تصویری بسازید:

اگر کودک شما با شناخت چپ از راست مشکل دارد، یک تصویر گرافیکی را روی دیوار خانه خود قرار دهید که یک طرف آن با یک فلش راست می گوید و طرف دیگر می گوید چپ. 

 

درباره نحوه رسیدن به مکان‌ها بحث کنید:

هنگام رانندگی به فروشگاه، در مورد آنچه متوجه می‌شوید و می‌بینید و نحوه قرارگیری آن اشیا در فضا صحبت کنید. به عنوان مثال، هنگام رفتن به Target، ممکن است بگویید: «آیا متوجه مغازه دونات فروشی در سمت چپ، دو بلوک مستقیماً جلوتر هستید؟ تابلوی توقفی که در مسیر ما هست را ببینید؟ 

 

با هم به یک نقشه نگاه کنید:

یک نقشه را بیرون بیاورید و به محل قرارگیری اشیا نگاه کنید. درباره مکان‌ها، نحوه عملکرد نقشه و نحوه خواندن نقشه صحبت کنید. 

 

به کودک خود در مورد شکل ها و اندازه ها آموزش دهید:

در مورد اشکال اشیاء خانگی صحبت کنید و به اشتراک بگذارید که چگونه اشکال مختلف اندازه های متفاوتی دارند. به عنوان مثال، ما در خانه خود سه نوع بشقاب داریم. این یکی از این بشقاب بزرگتر است.  

 

مطمئن شوید کودکتان فعال است:

با کودکتان توپ بازی کنید، به کودکتان کمک کنید تا چگونگی حرکت بدنش در زمان و مکان را کشف کند

 

🔶 🔶 🔶جهت مشاهده ویدیو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنطیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید. 

برای مشاهده ویدیو های بیشتر از مهارت های شناختی روی لینک زیر کلیک کنید. 

🔷 🔷 🔷مهارت های شناختی 


برچسب ها

الهه زارع

الهه زارع

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود