برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

وظیفه والدین در تقویت اعتماد به نفس کودک به همراه ویدیو

والدین تأثیر زیادی روی فرزند خود دارند و می توانند به ایجاد و تقویت اعتماد به نفس فرزندشان کمک کنند. ایجاد اعتماد به نفس از سنین پایین شروع می شود، در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که به کودک شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند. با وب سایت مام پلاس همراه باشید.

 اعتماد به نفس چیزی نیست که در ابتدای تولد در وجودمان قرار داده باشند بلکه  به لطف نگاه سرشار از غرور و تشویق والدین است  که فرزندان از همان ماه های اول توانسته اعتماد به نفس خود را در خود تقویت کند

چگونه اعتماد  به نفس را در کودک  تقویت  کنیم؟ 

جوری با کودک برخورد  کنید که او متوجه  شود  تمام ویژگی ها و مهارت های لازم برای موفقیت در کاری که انجام می دهد را دارد. و برای موفقیت باید ترس را کنار گذاست و گاهی راه دستیابی به موفقیت ریسک کردن است. 

نگاهی مطمئن به فرزندتان به این معناست که او را همانطور که هست بپذیرید و نه آنطور که  دوست دارید  باشد. بیایید یک مثال عینی در مورد یادگیری دوچرخه سواری بیاوریم. عجله کردن  کودکی که توانایی  نداد و هنوز  نمی تواند تعادلش را حفظ کند  در چهار سالگی نباید از کودک انتظار داشت تنهایی موفق شد مثلا وقتی در دوچرخه سواری «می‌خواهم به آن  نقطه برسی». مطمئناً شکست وجود خواهد 

به  کودک خود توجه کنید و ، منتظر باشید که او چه زمانی مهارت های لازم را یاد می گیرد مثلا برای یادگیری دوچرخه سواری به او بگویید  نگران نباش، تا زمانی که کاملایاد بگیری کنارتم  آنجا فرزندتان را در موقعیتی قرار می دهید که موفق شود. و تجربه این حس موفقیت شخصی باعث تقویت حس اعتماد به نفس آنها می شود. به طور خلاصه، شما باید کودک خود را به خوبی بشناسید، مطابق با توانایی هایش از او درخواست یا پیشنهاد کنید و سعی نکنید او را مطابق میل خودتان  بسازید!

"چرا اعتماد به نفس یک دارایی ضروری برای کودک است؟"

کسی که اعتماد به نفس دارد

▪️این اعتماد به نفس است که به او اجازه می‌دهد همه چیز را امتحان کند

▪️چالش‌ها را تحمل کند

▪️بدون اضطراب زیاد با موقعیت‌های جدید روبرو شود.

▪️اعتماد به نفس یک اثر دوپینگ واقعی روی کودک دارد: به او انرژی و شهامت لازم برای مشارکت در زندگی، مواجهه با یادگیری و ساختن می دهد

 ▪️به تدریج استقلال پیدا می کنند.

▪️در مواجهه با مشکل، کودکی که اعتماد به نفس خوبی دارد، روی احتمالات موفقیت خود شرط بندی می کند و به خود می گوید که می تواند این کار را انجام دهد.

اما کسی که اعتماد به نفس ندارد

▪️ خود را در یک موقعیت منفی حبس می کند

▪️خود را متقاعد می کند که شکست خواهد خورد.

▪️در نتیجه، یا حتی تلاش نمی‌کند، یا کسی را پیدا می‌کند که این چالش را برای او انجام دهد،

▪️در واقع شکست می‌خورد

آیا اعتماد به نفس ذاتی است؟

مطلقاً نه، ما ناامن به دنیا نمی آییم، می شویم! کودک اساس این احساس را از همان ماه های اول زندگی به لطف پیوند اعتماد و دلبستگی که او را به والدینش پیوند می دهد، به دست می آورد. به این دلیل است که والدین به نیازهای آنها گوش می دهند و سعی می کنند تا جایی که می توانند آنها را برآورده کنند، کودک احساس ارزشمندی می کند و می تواند دنیای اطراف خود را بیشتر با اعتماد ببیند تا بی اعتمادی. از طرف والدین، اعتماد به همدیگر به عنوان والدین نیز ضروری است، حتی اگر داشتن آنها طبیعی است تحت تأثیر شک و تردید قرار نگیرید.

 

اعتماد به نفس حاصل یک آموزش خوب همراه با محبت خانوادگی است. اعتماد به نفس متعادل به کودک این امکان را می دهد که هم شاد و هم با استعداد باشند.

 

"کودکان چگونه می توانند اعتماد به نفس پیدا کنند؟ چگونه این آگاهی را به درستی پرورش دهیم؟"

1. عشق بی قید و شرط بدهید

 

او را بی قید و شرط دوست داشته باشید. دنیا جای سختی است. بگذار او در آغوش تو به اوج عشق برسد. حتی اگر اتاقش مرتب نباشد و تکالیفش تمام نشده باشد، عشق کمتر مجازات نیست.

2دانستن نحوه گوش دادن

گوش دادن به دیگران چیزی فراتر از شنیدن آنهاست. با دقت زیاد به صحبت های فرزندتان گوش دهید. به آنچه می گوید توجه کنید و در مورد آن سؤال بپرسید. احساس اینکه به ایده های آنها علاقه مند هستید، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد.

بگذارید برخی کارها را خودش انجام دهد. نگویید "تو نمی توانی این کار را انجام دهی" یا "تو برای این کار به اندازه کافی خوب نیستی". در این سفر برای کشف توانایی های خود او به بال نیاز دارد نه زنجیر.

4. استعدادهای او را ببینید

نمی توانید از فرزندتان انتظار داشته باشید که مانند فرزند همسایه تان که در پیانو بسیار خوب است، رفتار کند. موفقیت "عمومی" نیست. بگذار استعدادی که در قلبش جاری است او را در بر بگیرد. استعدادهای آنها را تحسین کنید و تلاش های آنها را شناسایی کنید

5. از او انتقاد فیزیکی نکنید

به ظاهر فرزنذتان ایراد نگیرید برای او توضیح دهید که اینها فقط جزئیات هستند. از سنین پایین به او بفهمانید که زیبایی واقعی از درون تابش می کند.

 

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود