برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
اعتماد به نفس در موفقیت.jpg

10دلیل که چرا اعتماد به نفس به موفقیت تبدیل می شود

برخی افراد بر این باورند که اعتماد به نفس را می توان با تاکیدات و تفکر مثبت ایجاد کرد. حقیقتی در این وجود دارد، اما ایجاد اعتماد به نفس با تعیین و دستیابی به اهداف به همان اندازه مهم است .

چرا اعتماد به نفس برای موفقیت مهم است

اعتماد به نفس یک مهارت بزرگ است که امروزه می توانید آن را داشته باشید. این یک ویژگی است که می تواند مسیر زندگی شما را کاملاً تغییر دهد. اگر از افراد در مورد اعتماد به نفس بپرسید، از هر کدام پاسخ های متفاوتی دریافت خواهید کرد.

دلیل این امر این است که هر یک از ما توضیح متفاوتی برای اعتماد به نفس داریم. همه چیز به آنچه در مورد اعتماد به نفس آموخته ایم بستگی دارد. در حالی که برخی ممکن است بحث کنند، اعتماد به نفس در انجام کار درست است، دیگران ممکن است بگویند زمانی است که شما نسبت به خودتان نترسید.

هنگامی که به اعمال و رفتار خود اعتماد دارید، اعتماد به نفس دارید. مهارت اعتماد به نفس در یک روز به وجود نمی آید. این الگویی است که برای تسلط بر مهارت باید تمرین شود.

با این حال، داشتن اعتماد به نفس تضمین نمی کند که همیشه موفق خواهید بود. یک فرد با اعتماد به نفس نیز می تواند شکست بخورد، که کاملا طبیعی است. روزهایی خواهند بود که اعتماد به نفس شما کم است، که طبیعی است. همچنین مقابله با چنین شرایطی می تواند سخت باشد. با این حال، شما باید بر این احساسات غلبه کنید.

چرا اعتماد به نفس مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید؟
اجازه دهید بحث کنیم که چرا اعتماد به نفس تا این حد مهم است.


1. رشد شخصی

وقتی فردی با اعتماد به نفس هستید، دائماً به پیشرفت و تسلط بر خود ایمان دارید. شما همیشه دوست دارید نسخه بهتری از خودتان بسازید و از این فرصت نهایت استفاده را ببرید. هر روز چیزی هست که می توانید یاد بگیرید.

افراد با اعتماد به نفس به رشد شخصی اعتقاد دارند. آنها می خواهند رشد کنند و هر روز چیز جدیدی یاد بگیرند. شما می توانید با خواندن کتاب، بهبود ارتباط خود با مردم، تماشای ویدیوهای آموزنده، کار بر روی نقاط ضعف خود، درست غذا خوردن یا مراقبه، رشد شخصی خود را افزایش دهید.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به فردی بهتر از خودتان تلاش کنید. ذهنی باز داشته باشید و چیزهای جدید را امتحان کنید. این منجر به رشد شخصی خواهد شد. این همچنین جنبه ای از شما را به شما نشان می دهد که هرگز متوجه آن نمی شوید.

2. دررسیدن به اهدافتان کمک می کند

یک فرد با اعتماد به نفس همیشه خود را باور دارد. چنین افرادی برای رسیدن به آنها اهدافی را تعیین می کنند و برنامه ریزی می کنند. اعتماد به نفس شما را ترغیب می کند که با اشتیاق زندگی کنید. این به شما کمک می کند جسور باشید و در زندگی ریسک کنید.

علاوه بر این، شما را ترغیب می کند که از منطقه امن خود خارج شوید و چیزهای جدیدی را برای رسیدن به اهداف خود امتحان کنید. این به شما کمک می کند تا به پتانسیل واقعی خود پی ببرید.

3. از شما فردی مثبت می سازد

مهم نیست که در چه شرایط یا موقعیت هایی قرار دارید، اما یک فرد با اعتماد به نفس همیشه به جنبه های مثبت نگاه می کند. به شما کمک می کند آرام باشید و از هر نوع استرس، افسردگی یا مسائل اضطرابی رها شوید. اگر دیدگاه مثبتی در زندگی داشته باشید، به شما این امکان را می دهد که شاهد چیزهای جدیدی باشید.

افراد با اعتماد به نفس همیشه به جنبه مثبت چیزها نگاه می کنند و هر گونه فکر منفی را از ذهن خود دور می کنند. این باعث می شود آنها به موفقیت نزدیک تر شوند. آنها به جای گریه کردن، راه حلی برای مشکلات پیدا می کنند.

وقتی از اعتماد به نفس صحبت می کنم، از تکبر کور صحبت نمی کنم. کسانی که بیش از حد اعتماد به نفس دارند در دسته دیگری قرار می گیرند.

با این حال، من به اعتماد به نفس مورد نیاز برای باور به مهارت ها، اهداف و توانایی خود برای موفقیت اشاره می کنم.

وقتی به خودت ایمان داشته باشی به احتمال زیاد دست به کار می شوی. برای ایستادن و استفاده از لحظه. و پایداری طولانی پس از کسانی که به خود شک دارند.

در اینجا 10 دلیل وجود دارد که اعتماد به نفس باعث موفقیت می شود:


1.انگیزه برای شروع کارها

افراد با اعتماد به نفس کارها را شروع می کنند. آن‌ها خجالت نمی‌کشند، حتی زمانی که اطرافیانشان هنوز در مورد آن فکر می‌کنند.

2.توانایی ایستادگی برای خود

اعتماد به نفس به شما این امکان را می دهد که به شیوه ای منصفانه و ثابت از خود دفاع کنید. در غیر این صورت ممکن است متوجه شوید که شنیده نشده و یا با شما رفتار ناعادلانه ای شده است.

3.توانایی نه گفتن

افراد با اعتماد به نفس این توانایی را دارند که در صورت لزوم «نه» بگویند . آنها کار یا تعهدات غیر ضروری یا نامناسب را بر عهده نمی گیرند.

4.توانایی بله گفتن

و در عین حال، افراد با اعتماد به نفس به فرصت ها «بله» می گویند. آنها گزینه های جدید را از دست نمی دهند زیرا خجالتی هستند. من دیده ام که افراد از فرصت ها (حتی ترفیعات) به دلیل اینکه فکر نمی کنند "لایق" هستند، از دست می دهند.

5.اعتماد به نفس بر ترس غلبه می کند

عدم اعتماد به نفس می تواند منجر به فلج شدن ترس شود. ترس از شکست. ترس از آنچه دیگران فکر می کنند. ترس از ناشناخته. برای موفقیت، به اعتماد به نفس لازم برای رویارویی و غلبه بر ترس های خود نیاز دارید.

6.خود را باور داشته باشید

اعتماد به نفس یعنی باور به خود. هنری فورد گفت: «چه فکر کنی که می‌توانی، چه فکر کنی نمی‌توانی، حق با توست.»

 حق با اون بود.

7.میله را به اندازه کافی بالا قرار دهید

افراد با اعتماد به نفس میله را بالا می گذارند و هدف را بالا می برند. فقدان اعتماد به نفس منجر به اهداف ضعیف، پایین آوردن سطح و نتایج متوسط ​​می شود.

8.محدودیت های خود را گسترش دهید

اعتماد به نفس به شما امکان می دهد محدودیت های خود را بدانید و آنها را آزمایش کنید. با افزایش محدودیت های خود، آنها را افزایش می دهید. تو قوی تر از چیزی هستی که فکر می کنی .

9.افراد دارای اعتماد به نفس سؤال بیشتری می پرسند

اعتماد به شما امکان می دهد سؤال بپرسید، حتی وقتی دیگران ساکت هستند. اعتماد به نفس حتی به شما اجازه می دهد "کار را بخواهید".

10.به پیروزی ایمان داشته باشید

افراد با اعتماد به نفس به موفقیت ایمان دارند. و مهمتر از آن، آنها به توانایی خود برای موفقیت ایمان دارند .

در نهایت 

 قبل از اینکه بتوانید واقعاً اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید، مهم است که تمایز بین اعتماد به نفس کاذب و اعتمادبه نفس واقعی را درک کنید. این هفته ما به اجزای سازنده اعتماد به نفس نگاهیانداختیم  تا شما را در مسیر ایجاد اعتماد به نفس واقعی خود شروع کنید.

بلوک های سازنده اعتماد به نفس

دو ویژگی اصلی به اعتماد به نفس واقعی کمک می کند:

خودکارآمدی و عزت نفس.

وقتی می‌بینیم که مهارت‌ها و رسیدن به اهداف مهم را در اختیار داریم، احساس خودکارآمدی پیدا می‌کنیم. این اعتماد به نفس است که اگر در یک زمینه خاص یاد بگیریم و سخت کار کنیم، موفق خواهیم شد. و این نوع اعتماد به نفس است که افراد را به پذیرش چالش‌های دشوار و تداوم در مواجهه با مشکلات سوق می‌دهد.
این باعزت نفس همپوشانی دارد ، که یک حس کلی تری است که ما می توانیم با آنچه در زندگی مان می گذرد کنار بیاییم، و اینکه حق داریم شاد باشیم.


پیوند اعتماد به نفس

"اگر اعتماد به نفس می خواهید، بیرون بروید و کاری انجام دهید. رسیدن. زیرا هیچ چیز نمی تواند جای اعتماد به موفقیت را بگیرد. وقتی صحبت از اعتماد به نفس به میان می‌آید، دستاورد طلا، نقره و برنز است که همگی در یک ترکیب قرار می‌گیرند.»

- رابرت کلسی، چه چیزی مانع از اعتماد به نفس بیشتر شما می شود؟ 

برخی افراد بر این باورند که اعتماد به نفس را می توان با تاکیدات و تفکر مثبت ایجاد کرد. حقیقتی در این وجود دارد، اما ایجاد اعتماد به نفس با تعیین و دستیابی به اهداف - در نتیجه ایجاد شایستگی - به همان اندازه مهم است . بدون این شایستگی زیربنایی، شما اعتماد به نفس ندارید: شما دارای اعتماد به نفس بیش از حد سطحی هستید، با همه مسائل، ناراحتی ها و شکست هایی که این امر به همراه دارد.

چه چیزی مانع تو است؟ بیرون بروید و شروع به کار برای توسعه اعتماد به نفس واقعی خود کنید .

باور به موفقیت

اعتماد به نفس منجر به موفقیت می شود.

خودت را باور کن. به مهارت های خود ایمان داشته باشید.

و مهمتر از همه، به توانایی خود برای موفقیت ایمان داشته باشید.

سوال:

نظر شما چیست؟

طرفدار کدام سمت این مفهوم هستید؟


مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود