برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

نقش پدر در تربیت کودک چیست؟

پدر در تربیت کودک چه نقش و جایگاهی دارد؟آیا پدر به تربیت کودک کمک می کند؟ از آن جایی که پدران کمتر در این مورد مورد توجه قرار گرفته اند و بیشتر بار مسئولیت این قضیه به عهده مادر است، در این ویدئو به این موضوع پرداخته شده است.

نقش پدر در آموزش و تربیت کودک

 نقش پدر اغلب در زندگی فرزندش توسط جامعه کم اهمیت جلوه داده می شود و مورد تاکید قرار نمی گیرد.  در زمان‌های گذشته، اکثر افراد جامعه تقریباً در همه جنبه‌ها، مادران را والد اصلی می‌دانستند، چه به عملکرد تحصیلی کودک، چه مراقبت‌های پزشکی و چه مسائل عاطفی.  احساس عمومی این بوده است که نقش مادر در تربیت فرزند مهمتر از نقش پدر است.  اگرچه این باور ممکن است برای کسری از خانواده ها صادق باشد، اما این واقعیت همچنان پابرجاست که برای ایجاد یک فرزند هم زن و هم مرد لازم است. این حقیقت به تنهایی این سؤال را ایجاد می کند: پدر چه تأثیری بر رشد کودک دارد؟ 
 چه کودک در مدرسه مشکل داشته باشد و چه استعداد تحصیلی دارد، همکاری پدر مملو از مزایایی است.  اهمیت مشارکت پدر در آموزش کودکان نه تنها در بین معلمان و مربیان، بلکه سیاستمداران، دانشمندان علوم اجتماعی و والدین نیز مورد توجه قرار گرفته است.  این گروه ها قبلاً موفقیت تحصیلی را در ارتباط مستقیم با مشارکت والدین می دانستند و همانطور که قبلاً گفته شد واژه والدین به طور ناخودآگاه و نادرست مترادف با "مادر" است.  به عنوان مثال، مربیان دوران کودکی تمایل بیشتری به تعامل با مادران نسبت به پدر دارند، بنابراین مطالعه در مورد دخالت پدر تا کنون نادیده گرفته شده است. اخیراً تعداد فزاینده ای از مطالعات برای ارزیابی تأثیر مشارکت پدر در رشد تحصیلی جوانان انجام شده است.کودکان برای برتری به راهنمایی، تشویق، باور بی قید و شرط و حمایت پدران نیاز دارند. 
 دختران نوجوان نه تنها از نظر بیولوژیکی، بلکه از نظر عاطفی و اجتماعی نیز به حضور پدر نیاز دارند.

در مام پلاس مشاهده کنید:

4 روش اصلی تربیت فرزند

3 روش آسان تربیت کودک باهوش

شروع تربیت کودک از چه زمانیست؟

نقش پدربزرگ و مادربزرگ در دوتربیتی شدن کودک

نقش پدر در موفقیت تحصیلی فرزندان

 علیرغم این باور بالا که پدر نقش فعالانه ای را در تضمین موفقیت فرزندانشان در تحصیل ایفا می کند، موانع متعددی برای ایجاد موقعیت مرکزی برای پدران وجود دارد تا خود را با این نقش شریف درگیر کنند.  برخی از پدران ممکن است دانش کافی در مورد تغییرات عظیمی که می توانند برای تضمین موفقیت فرزندانشان در تحصیل ایجاد کنند، نداشته باشند. "نگرش ها و باورهای شخصی نسبت به مشارکت پدر... در زندگی کودک"ممکن است به عنوان یک مانع بزرگ عمل کند.  علاوه بر این، انتظارات اجتماعی قدیمی همراه با پیش‌بینی‌های فرهنگی مختلط در مورد تقسیم‌بندی نقش‌هایی که والدین با جنسیت‌های مختلف پذیرفته شده‌اند نیز از مشارکت پدران در آموزش و تربیت کودک جلوگیری می‌کند.

 با توجه به وجود برخی از موانع ذکر شده، راه بی عیب و نقصی برای رفع آنها شاید وضع راه هایی باشد که به رفع موانع کمک می کند.  یکی از این راه‌ها افزایش حمایت است که پدران را تشویق می‌کند تا در تقویت رشد آموزشی فرزندانشان مشارکت کنند.


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود