برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
معرفی کتاب های پرخاشگری .jpg

معرفی کتاب با موضوع خشم و پرخاشگری کودک

در این پست با ما همراه باشید تا کتاب های که به موضوع پرخاشگری و خشم کودکان می پردازد و چگونگی ابراز صحیح خشم را اموزش می دهند و راهای مقابله با پرخاشگری کودکان ،بدون اسیب زدن به کودکان را بررسی کنیم

 

کنترل خشم و پرخاشگری  موضوعی است که اگر والدین بتوانند به خوبی آن را به فرزندان خود آموزش دهند، هم خودشان و هم فرزندانشان شاهد اثرات ثمربخش کنترل خشم و پر خاشگری خواهند بود. والدین آگاه حتما می‌دانند بهترین زمان آموزش و تربیت فرزند  در کودکی رقم می‌خورد؛ سنی که مغز کودک از انعطاف‌پذیری شناختی و یادگیری زیادی برخوردار است و آمادگی دارد تمام آن چیزی را که در آینده به آن نیاز دارد فرا گیرد. همچنین، کودکی جدای از مسائل و دغدغه‌های بزرگسالی است. مهم است والدین دلسوز و مهربان گام اول را بردارند و به عنوان یک الگو و راهنمای خوب، مسیر حرکت را به فرزندان آموزش دهند.

 

 

 

 کتاب: خلق و خوی حیوان خانگی سام

 

 

پرخاشگری ، عصبانیت ، بد خلقی ، آرامش ، ناامیدی ، عصبانیت

 

یکشنبه 2 نوامبر 2014   نویسنده:سنگیتا بهاردارا

تصویرگر:ماریون اربونا   سطح علاقه: سن 3 و بالاتر


درباره کتاب خلق و خوی حیوان خانگی سام : 

 

سام یک حیوان خانگی جدید دارد. این یک مزاج است و او آن را در زمین بازی پیدا کرد. در ابتدا،خلق وخوی یک شرکت عالی است. اما خیلی زود، رسیدگی به آن سخت می شود و سم شروع به آرزو می کند که آرزو کند او را تنها بگذارد. یک روز وحشتناک، مزاج همه چیز را خیلی دور می کند، و سم می داند که باید کاری انجام دهد. او یکی پس از دیگری تلاش می کند، اما تندرو عقب نشینی نمی کند. آیا سام راهی برای مهار خلق و خوی خود خواهد یافت؟ 


چرا این کتاب را پیشنهاد می دهیم 

 


این یک کتاب عالی برای کودکانی است که با تنظیم هیجانی دست و پنجه نرم می کنند. به خصوص آن دسته از کودکانی که واقعاً در تلاش هستند و از عصبانیت خود ناامید می شوند زیرا احساس می کنند نمی توانند آن را کنترل کنند. من همه نمونه هایی را دوست داشتم که چگونه خشم در زندگی او در خانه و مدرسه ظاهر می شود و یک روز از حد می گذرد. سام از مدرسه به خانه فرستاده می شود. در پایان داستان سام می تواند خشم خود را کنترل کند و چرخه رفتار نادرست را متوقف کند. او به مزاج می گوید که قوی تر است و نفس می کشد. این یک منبع عالی برای کمک به کودکان برای مدیریت خشم است.

 

 

بررسی  کتاب: مدیتیشن گاو مودی

 


پرخاشگری ، عصبانیت ، آرامش ، ناامیدی


جمعه 19 سپتامبر 2014  نویسنده/تصویرگر: کری لی مک لین


سطح علاقه: سنین 4 سال به بالا 

 

درباره کتاب مدیتیشن گاو مودی : 

 

همه من یک روز احمقانه و فاسد را شروع کردم که همه چیز به درستی پیش رفت پیتر گاو روز بدی را سپری می کند. پس از از دست دادن اتوبوس و پاک کردن دوچرخه خود، عصبانیت خود را از دست می دهد و دچار مشکل می شود. برای بدتر شدن اوضاع، همه بچه های دیگر او را مسخره می کنند و او را گاو خلقی خطاب می کنند. به نظر می‌رسد روز پیتر بدتر می‌شود تا اینکه پدربزرگش به او می‌آید و به او یاد می‌دهد که چگونه ذهنش را آرام کند و با یک تمرین ساده و سرگرم‌کننده، ناامیدی‌اش را کنار بگذارد. این کتاب کودکانه پر جنب و جوش و خنده دار روشی بازیگوش برای آشنا کردن کودکان با قدرت مدیتیشن است. با تصاویر تمام رنگی توسط نویسنده، گاو بد اخلاق مدیتیشن می کند کتابی فوق‌العاده برای والدین و کودکان است تا با هم به اشتراک بگذارند.

 


چرا این کتاب را پیشنهاد می دهیم

 

 

در ابتدای سال تحصیلی در یک جلسه مشاور منطقه شرکت کردم تا از منابع موفقی که استفاده کرده ایم به اشتراک بگذارم. چند مشاور از کتاب مدیتیشن گاو خلقی و اینکه چگونه استفاده از کوزه های ذهن  در مدارس آنها بر روی بچه ها تأثیرگذار بود تمجید کردند. مدام فکر می کردم - چطور می توانم هنوز این کتاب را نداشته باشم؟ من بعد از جلسه آن را خریدم و نمی توانم صبر کنم تا از آن استفاده کنم. این یک کتاب عالی برای آموزش مهارت‌های آرامش‌بخش با استفاده‌ کوزه های ذهن  است. گاو مودی فاقد ابزارهایی برای مقابله با عصبانیت و ناامیدی است. او همچنین می‌گوید  "باشه، شاید من بیش از حد واکنش نشان دادم ."

من واقعاً خوشحال شدم که این مفهوم معرفی شد زیرا ما بچه های زیادی داریم که با معاملات کوچک مانند معاملات بزرگ رفتار می کنند. گاو مودی همچنین می گوید که کارهایی را عمدا انجام می دهد. چه راهی عالی برای باز کردن بحث در مورد انتخاب های خوب. بی صبرانه منتظر ساختن کوزه های ذهن با دانش آموزانمان باشید!

 

 

 

در مام پلاس بخوانید

 

چگونه با کودک عصبانی خودمقابله کنیم

 

11راهکار ساده برای مقابله کودک و 24 عبارت ارام کننده این رفتار

 

پرخاشگری در کودکان

 

چه چیزی باعث بروز مشکلات خشم در کودکان می شود  بهمراه ویدئوی 7 راهکار اساسی کنترل خشم

 


 

 MILLIE FIERC    میلی فیرس

 


پر خاشگری

چهارشنبه 22 آگوست 2012 نویسنده/تصویرگر: جین منینگ


سطح علاقه: سنین 5 به بالا

 

درباره کتاب میلی فیرس: 

 

میلی ساکت است. میلی شیرین است. میلی ارام است. اما بچه های مدرسه به او گوش نمی دهند. و او هرگز یک تکه کیک تولد با یک گل روی آن نمی گیرد. و چند دختر از کلاس او درست بالای نقاشی گچ او راه می روند و آن را لک می کنند. و حتی نمی گویند متاسفم!

پس در آن زمان است که میلی تصمیم می گیرد که می خواهد خشن باشد! موهایش را وز می کند، ناخن هایش را تیز می کند و مثل یک موجود وحشی به اطراف می دود. اما او به زودی متوجه می‌شود که خشن بودن بهترین راه برای جلب توجه نیست، به‌خصوص زمانی که باعث می‌شود شما بدجنس شوید. بنابراین میلی تصمیم می گیرد که خوب باشد - اما کمی از آن ستون فقرات خشن را در درون خود پنهان نگه دارد. در صورتی که او دوباره به آن نیاز داشته باشد.

با هنر درخشان و شخصیتی شایان ستایش، همدردی با میلی آسان است. چون همه روز بدی دارند، هر چند وقت یکبار.

 

چرا این کتاب را پیشنهاد می دهیم

 

 میلی فیرس یک مثال عالی از راه های مثبت و منفی برای جلب توجه دیگران است. من کودکانی را می بینم که هر روز در مدرسه من با دیگران تعامل منفی (هدفمند) دارند. من فقط عاشق کتاب‌هایی مثل این هستم که گفتگو را باز می‌کنند و به ما کمک می‌کنند به ریشه‌ی آنچه واقعاً می‌گذرد برسیم... شاید آن‌ها روز بدی را سپری می‌کنند، ممکن است چیزی در خانه می‌گذرد، آیا احساس طرد شدن می‌کنند. میلی زمانی که یکی از کارهایش باعث گریه پسری می شود، نظرش تغییر می کند. او فکر می کند و شروع به انجام کارها با مهربانی می کند. بی صبرانه منتظر تمرکز روی این ویژگی شخصیتی امسال باشید!

 

 

سری قوانین زک: زک عذرخواهی می کند و زک ناامید می شود

 

 

پرخاشگری ، عصبانیت ، عذرخواهی ، آرامش ، ناامیدی

سه شنبه 5 ژوئن 2014

 

نویسنده: ویلیام مولکاهی                          تصویرگر:دارن مکی


سطح علاقه: سنین 5-8 

 



درباره کتاب زک از ناشر عذرخواهی می کند:

 

 در زک عذرخواهی، وقتی زک برادر کوچکش را روی زمین هل می دهد، می داند که کار اشتباهی انجام داده است. با این حال، عذرخواهی کردن سخت است - به خصوص وقتی که احساس می کند الکس به نوعی سزاوار آن است! زک با کمک مادرش عذرخواهی "چهار مربعی" را یاد می گیرد:

 

(1) بگو چه کردی. (2) بگویید چه احساسی در شخص دیگر ایجاد کرده است. (3) آنچه را که می توانستید انجام دهید به جای آن بگویید. و (4) آن را برای شخص جبران کند.

 

 

چرا این کتاب را پیشنهاد می دهیم

 

 

 آموزش دادن به کودکان در هنگام عذرخواهی بسیار مهم است. در غیر این صورت احتمالاً خیلی سریع "متاسفم" را می شنویم. ما می دانیم که نوع معذرت خواهی بیشتر از اینکه فایده ای داشته باشد ضرر دارد. خواندن زک عذرخواهی می کنددوباره چشمانم را باز کردم که چقدر ضروری است که به بچه ها کمک کنم وقتی در حال جبران هستند عمیق تر شوند. نویسنده ویلیام مولکاهی بچه ها را با عذرخواهی "چهار مربعی" آشنا می کند. این رویکرد به بچه‌ها کمک می‌کند که پشیمان شوند و نسبت به اعمالشان همدلی داشته باشند. 

 


 

بچه ها بسیار بصری هستند، بنابراین این واقعاً با آنها همراه خواهد بود. نمی توان منتظر آموزش این موضوع به دانش آموزان و کارکنان بود! به‌علاوه، بچه‌ها در فضای استراحت چهار مربع بازی می‌کنند تا گوش‌هایشان واقعاً بلند شود.

توصیه های شگفت انگیز پشت کتاب برای بزرگسالان را حتما بخوانید. نکات بسیار خوبی برای راهنمایی کودکان در چهار مربع وجود دارد. دانلود نسخه قابل چاپ عذرخواهی چهار مربع  HE RE .
 

 

زک ناامید میشود

 


درباره کتاب زک ناامید می شود از ناشر: در زک ناامید می شود، زک روز بدی را در ساحل سپری می کند. زک به شن لگد می زند، کلمات عصبانی را فریاد می زند و از پدرش می پرسد که آیا می توانند به خانه بروند. در عوض، پدرش «مثلث سرخوردگی» را به او می‌آموزد - یک رویکرد ساده و سه مرحله‌ای برای کنترل ناامیدی:

(1) آن را نام ببرید. (2) اهلی کردن آن؛ و (3) آن را دوباره قالب بندی کنید.

 

 هر کتاب با یک یادداشت کوتاه برای بزرگسالان به پایان می رسد تا به والدین، معلمان، مشاوران و سایر بزرگسالان کمک کند تا پیام های کتاب را تقویت کنند و مهارت ها را با فرزندان خود تمرین کنند. 

 

چرااین کتاب را پیشنهاد میدهیم

 

 

 این منبع بسیار مفیدی برای دانش آموزان مدرسه من است. بنابراین بسیاری از بچه ها نمی دانند که با ناامیدی خود چه کنند و اغلب اوقات این منجر به انتخاب رفتار منفی می شود.به کودکان می آموزد که ناامیدی نیازی ندارد روزشان را خراب کند و حتی اگر برای درک آن وقت بگذارند، می تواند به چیزی مثبت تبدیل شود. تکنیک مثلث سرخوردگی یک کشف جدید برای من است و قطعا تاثیرگذار خواهد بود.
 

 

مثلث سرخوردگی

نام ببرید!

رامش کن!

دوباره قابش کن

 


 الیزابت سرزنده! وقتی فشار می دهید چه اتفاقی می افتد

 

 

پرخاشگری ، عذرخواهی ، مهارت‌های مدرسه، خودتنظیمی

 
نویسنده: مارا برگمن    تصویرگر: کاسیا توماس 

سطح علاقه: سنین 4 تا 7 سال

 

درباره کتاب الیزابت سرزنده : 

 

الیزابت پر جنب و جوش به نام خود عمل می کند - در واقع، او کمی انگشت شمار است! او قصد صدمه زدن به کسی را ندارد، اما یک روز در مدرسه متوجه می شود که یک فشار کوچک می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود! چرا در قفسه کتاب من است: اجازه دهید صحنه را برای شما تنظیم کنم: تعطیلات است. بچه ها با خوشحالی بازی می کنند. زنگ فرورفتگی به صدا در می آید. دانش آموزان به سمت خط خود می دوند و ناگهان شادی از بین می رود. برخی از بچه ها گریه می کنند، برخی روی زمین زانوهای خراشیده را در دست گرفته اند، برخی دیگر بحث می کنند و به یکدیگر اشاره می کنند، و بعد من می آیم و همه چیز را مرتب می کنم.

در حال حاضر، این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد، زیرا ما واقعاً سخت کار می‌کنیم تا دانش‌آموزان ایمن در صف قرار گیرند - اما اینها بچه‌ها هستند - آنها کامل نیستند. لطف نجات من همیشه یک کتاب مهارت های اجتماعی است. من یک مورد جدید پیدا کردم، الیزابت زنده! وقتی فشار می آورید چه اتفاقی می افتد، برای کمک به آموزش خودکنترلی و تقویت ایمن بودن در مدرسه. خانم لایولی الیزابت در تعطیلات در همان سناریو نیست، اما تصمیم می گیرد پسر دیگری را در کلاس هل دهد. که باعث ایجاد یک اثر دومینویی از افتادن بچه ها در یکدیگر می شود. تصاویر عالی که علت و معلول را نشان می دهد. 

 

 

 او عواقب اجتماعی ناراحتی بچه ها از او را تجربه می کند، اما پس از عذرخواهی برای رفتارش بخشیده می شود. بخش اصلاح را دوست داشتم. اگرچه من آن را در بهار امسال خوانده ام، اما قصد دارم در آغاز سال تحصیلی پاییز آینده دوباره آن را بخوانم. این یک افزونه عالی به کتابخانه من است. من امیدوارم که این به کاهش لحظات "خداوندا کمکم کن" در تعطیلات کمک کند. 

 

 

 

 بررسی کتاب: دو کتاب جدید هاوارد بی ویگل باتوم

 

 

پرخاشگری ، عصبانیت ، صداقتسه شنبه 2 نوامبر 2010

هوارد .بی تکان دادن، می آموزد که بازگشت به عقب
اشکالی ندارد

نویسنده: هوارد بینکو        با تصویر سوزان :کرنلیسون


سطح علاقه: سنین 4-8

 

درباره  کتاب: 

 

این کتاب مصور و سرگرم‌کننده به کودکان نشان می‌دهد چگونه با مسائل خشم کنار بیایند و از درگیری‌ها دوری کنند. داستان مهارت‌های مهمی را از طریق طنز و موقعیت‌های زندگی واقعی آموزش می‌دهد که کودکان خردسال می‌توانند بلافاصله با آن‌ها آشنا شوند. در پایان کتاب چندین پیشنهاد برای درس و تأمل آمده است. این پنجمین جایزه برنده جایزه، معلمی است که مجموعه هاوارد بی. ویگلباتم را تایید کرده است.  

چرااین کتاب را پیشنهاد می دهیم

 

 

با پیشرفت سال تحصیلی و شکل گیری دوستی های جدید بین دانش آموزان، چیز دیگری شروع به شکل گیری می کند .... درگیری ها. و آنها همیشه به خوبی پایان نمی یابند. عصبانیت واقعاً می تواند همه چیز را به هم بزند. بنابراین در این زمان از سال است که من شروع به تدریس بسیاری از درس‌ها در مورد نحوه برخورد با خشم خود بدون آسیب رساندن به سایر کودکان می‌کنم  هاوارد بی ویگل باتوممی اموزد که بازگشت به انجا اشکالی ندارد .  در قفسه من جدید است و به زیبایی با درس های من در مورد یادگیری آرامش و دور شدن از موقعیت ها مطابقت دارد. همچنین راه خوبی برای نشان دادن خودگویی است. هاوارد از این عبارت استفاده می‌کند: «ایست کن، خوب است که عقب نشینی کنی». واقعاً همینطور .... جملات آرام بخش معجزه می کند!

 

هوارد بی. ویگل باتم و میمون روی پشتش داستانی درباره

گفتن حقیقت

 

 

نویسنده: هاوارد بینکوو   با تصویر سوزان اف. کورنلیسون
سطح علاقه: سنین 4-8

 

درباره این کتاب: 

 

با وجود اینکه وجدان هاوارد به او می گوید که دروغ گفتن اشتباه است - او به هر حال دروغ گفتن را انتخاب می کند - چرا که نه؟ این خیلی آسان است و او می تواند در بیشتر مواقع با آن کنار بیاید. به زودی متوجه می شود که از خود ناراحت و ناراحت است. چگونه می تواند این حس بد را از بین ببرد؟

چرا در قفسه کتاب من است:اوه روز شاد!! کتابی جدید در مورد صداقت و مشکل اصلی دروغگویی!! من فقط تعداد انگشت شماری کتاب دارم که به این موضوع می پردازد. نیوزفلش: 99.9 درصد از بچه ها می دانند که دروغ گفتن یک نه نه بزرگ است. اما ناگهان آنها خود را در یک الگوی مزمن عدم صداقت می یابند. به همین دلیل است که استعاره میمون (پس وسایل میمون خود را آماده کنید) در پشت آن حفاری می کنم. زیرا دروغ گفتن می تواند بار وحشتناکی را به همراه داشته باشد. پس ازبسیاری از حوادث دروغ گفتن، هوارد شروع به احساس وحشتناکی در مورد خود می کند. تا جایی که از استرس انتخاب های بدش نمی تواند بخوابد. میمون (احساسات بد، احساس گناه) را ترک می کند تا زمانی که او تصمیم شجاعانه ای برای گفتن حقیقت بگیرد. من واقعاً پیام آخر را دوست دارم .... دروغ گفتن باعث می شود انسان کاملاً احساس ناراحتی کند. ممکن است اطرافیانتان را گول بزنید، اما در اعماق وجودتان حقیقت را می‌دانید - و باید با آن دانش زندگی کنید. اووو چیزهای خوب

 


 

من دستم را مهربان می‌خوانم

 

پرخاشگری ، عصبانیت ، قلدری ، مهربانی


چهارشنبه 10 مارس 2010    نویسنده: آماندا هان
تصویرگر مارینا ساگونا      سطح علاقه: سنین 4 تا 9

 

درباره این کتاب:

 

در کتابی درباره توانمندسازی و انتخاب، یک راوی ناشناس برخی از کارهای شگفت‌انگیز را که یک دست می‌تواند انجام دهد فهرست‌بندی می‌کند: چیزهایی را بردارید، پرتاب کنید، نگه دارید، بنویسید، بکشید، هل دهید. تصاویر روان و اکسپرسیونیستی در رنگ‌های Day-Glo، برخی تمام صفحه، برخی کوچک و مربعی، به کلمات مختصر قدرت می‌بخشند. راوی پس از بررسی کارهایی که دست‌ها می‌توانند انجام دهند، به سمت مسائل بزرگ‌تر حرکت می‌کند - رفتار و انتخاب محترمانه ("من انتخاب می‌کنم دزدی نکنم، فشار نیاورم، صدمه نزنم")، با تصویر همراه، با رنگ‌های زرق و برق‌آمیز، در پس‌زمینه‌ای از شعله‌های نارنجی و زرد. . کتاب در حالی به پایان می‌رسد که راوی انتخاب‌های خوب را بازگو می‌کند (استفاده از دست برای نوازش، نوازش، غلغلک دادن و به اشتراک‌گذاری) که به جمله پایانی می‌انجامد: «پس من دستم را مهربان می‌خوانم». یک درس زیبا و ساده که در خانه و کلاس درس به خوبی کار خواهد کرد.

 

چرا این کتاب پشنهاد می دهیم

 

 

من با این کتاب در کلاس های کوچکتر موفقیت های زیادی داشته ام. این یک پیام ساده و ملموس است. ما می‌توانیم از دست‌هایمان برای کمک یا صدمه زدن استفاده کنیم. این یک انتخاب است. چگونه می خواهید از دستان خود استفاده کنید؟ چگونه می خواهید مشکلات خود را حل کنید؟ من اغلب در طول سال تحصیلی چند بار(من دستم را مهربان می خوانم )  را می خوانم. بچه‌ها برای انتخاب روشی غیرخشونت‌آمیز برای رویارویی با مشکلات، نیاز به تقویت زیادی از جانب بزرگسالان دارند. من عاشق این فعالیتی هستم که یک معلم با دانش آموزانش انجام داد. برو این کتاب فوق العاده را برای قفسه خود بیاور.

 

 

 

بررسی کتاب: ملکه خلوت

 


پرخاشگری ، عصبانیت ، رئیسی ، قلدری ، دوستی ، دفاع از خود ، مناطق مقررات


دوشنبه 1 مارس 2010  نویسنده:  الکسیس اونیل 

تصویرگر: لورا هولیسکا     سطح علاقه: سنین 4-8

 

درباره  کتاب ملکه  خلوت :

 

 

ژان یعنی ملکه استراحت بود و هیچ کس چیز نمی گفت. تا زمانی که ملکه ژان تاب نخورد هیچ کس تاب نمی خورد. تا زمانی که  ملکه ژان  لگد نزده، هیچکس لگد نزد. تا زمانی که ملکه ژان  پرش نکرد، هیچ کس پرش نکرد. اگر بچه‌ها از او عبور می‌کردند، آنها را هل می‌داد و می‌کوبید، لولاپالوش می‌کرد، چکش می‌زد، آنها را می‌کوبید، کیتز و کاجمر می‌کرد... تا اینکه یک بچه جدید به مدرسه می‌آمد...

 

چرااین کتاب را پیشنهاد می دهیم

 

 

تلاش برای یافتن کتاب‌هایی که با قلدری در کلاس‌های پایین‌تر سروکار دارند اغلب باعث ناامیدی من می‌شود، تا زمانی که ملکه استراحت   را کشف کردم . دختر کوچک روی جلد به نظر بدترین قلدری است که تا به حال دیده اید. فقط بر اساس عنوان و تصویر جلد، فروخته شدم. همانطور که در خانه داستان را مطالعه می کردم، انتظار داشتم کتاب راهبردهایی را در مورد نحوه برخورد با رفتار بد در زمان استراحت آموزش دهد. اما، ملکه استراحتاز دیدگاه متفاوتی در مورد قلدری استفاده می کند. استراتژی این است که فرد قلدر را به یک دوست تبدیل کنید (و همه ما می دانیم که چقدر سخت است به کسی احترام بگذاریم وقتی به شما بی احترامی می کند) با مهربانی. بله، در طول داستان یک لحظه ایستادگی برای خود وجود دارد، اما با مهربانی تمام می شود. من واقعاً از نویسنده استفاده از کودک دیگری برای تغییر رفتار Mean Jean قدردانی می کنم. در کلاس های K-2 ما تأثیرگذار بوده است. تصاویر عالی هستند و بچه ها همه قافیه ها را دوست دارند. من این کتاب را پیشنهاد می کنم تا به کودکان کمک کند تا قلدر را از دیدگاهی متفاوت ببینید.

 

در مام پلاس مشاهده کنید

 

تکنیک باد کنک خشم برای کنترل خشم کودک

 

کنترل خشم در کودک

 

با پرخاشگری کودک چگونه رفتار کنیم

 

علت پرخاشگری کودکان چیست

 

 

 


10 کتاب عالی برای کمک به کودکان عصبانی

 

 

مدیریت خشم و عصبانیت را با این کتاب های تصویری عالی معرفی کنید:

خواندن کتاب های مصور ساده راهی عالی برای معرفی مدیریت خشم به کودکان خردسال است. از مزایای تحصیلی که بگذریم، کودکان می‌توانند موضوعات دشوار را آسان‌تر پردازش کنند، وقتی که مرکز مشکل نباشند و خواندن در مورد یک شخصیت داستانی به آنها این امکان را می‌دهد که این کار را انجام دهند.

کتاب درمانی راهی عالی برای ارزیابی آمادگی کودک برای کشف موضوع و ارزیابی دانش قبلی آنهاست. کمک به کودکی که بسیاری از راهبردهای مقابله ای را نمی داند در مقایسه با کمک به کودکی که کنترل تکانه ندارد، تفاوت زیادی دارد.

به عنوان مثال (اسپینکی غرغر خواهد کرد )را در نظر بگیرید. اسپینکی پسری است که وقتی همه چیز بر وفق مراد او پیش نمی رود، واقعاً بدخلق می شود. در حالی که اسپینکی در حال غر زدن است که به سمت نگرش بهتر می رود، کودکان تشویق می شوند تا پیشنهاد دهند که اسپینکی چه کاری باید انجام می داد یا در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهد. اگر کودکی راهبردهای مقابله ای را فهرست کند، می دانم که می توانیم از این انتخاب های جایگزین به عنوان نقطه شروع استفاده کنیم. با این حال، اگر کودک نمی تواند هیچ استراتژی را شناسایی کند، می دانم که باید با یادگیری انتخاب های جایگزین شروع کنیم.

Spinky Sulks

توسط ویلیام استیگ

وقتی سوفی عصبانی می شود - واقعاً، واقعاً عصبانی است

توسط مولی بنگ

 

وقتی احساس عصبانیت می کنم

نوشته کورنیلا ماد اسپلمن

 

 

نحوه کتاب برای کودکان و نوجوانان:

 

 

دانش‌آموزان بزرگ‌تر زمانی بهترین واکنش را نشان می‌دهند که احساس کنند کنترل اعمال خود را در دست دارند. تصور کنید، اگر بخواهید، کودکی عصبانی که وسایل را از قفسه‌ها می‌اندازد یا وسایل را در اتاق پرت می‌کند. شاید لازم نباشد آن را تصور کنید - شاید دست اول آن را تجربه کرده باشید.

وقتی یک کودک (یا هر کسی برای آن موضوع) چنین رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهد، نشان می دهد که دیگر کنترلی بر خود ندارد. در حالی که بسیار وسوسه انگیز است که سعی کنید کودک را در یک حالت آرام تر صحبت کنید، کلماتی که در آن لحظه صحبت می کنیم به احتمال زیاد کودک را بیشتر درگیر می کند.

در مورد آن فکر کنید: اگر سعی کنید به کودک بگویید چه کاری باید انجام دهد یا نباید انجام دهد، به این معنی است که آنها به طور هدفمند خارج از کنترل عمل می کنند. اکنون می دانم که شما فکر می کنید که آنها به طور هدفمند برای جلب توجه یا به عنوان وسیله ای برای اجتناب عمل می کنند. من معتقدم که هر رفتاری وسیله ارتباطی است. با این حال، من همچنین معتقدم که اگر انتخاب برقراری ارتباط مناسب یا نشان دادن حالت خشم به آنها داده شود، ترجیح می دهند که کنترل خود را حفظ کنند.

این ضرب المثل را به خاطر داشته باشید: یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد؟ این ضرب المثل قدیمی به ویژه در مورد کنترل خشم صادق است. ارائه ابزارها و راهکارهایی برای مدیریت خشم به کودکان قبل از غرق شدن در عصبانیت، طغیان خشم و ناامیدی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

مطالب داغ برای کمک به آرامش بچه ها

 

توسط جری وایلد

 

 

مطالب داغ بیشتر برای کمک به آرامش کودکان

 

توسط جری وایلد

 

 

 

چگونه گرررر را از عصبانیت خارج کنیم

 

توسط الیزابت وردیک و مارجوری لیزوسکیس

 

«چگونه کتاب‌ها» در بالا مستقیماً برای کودکان/نوجوانان نوشته شده است. اگرچه این کتاب‌ها با در نظر گرفتن دانش‌آموزان ابتدایی/راهنمایی نوشته شده‌اند، من از بخش‌هایی از آن‌ها برای بچه‌های کوچک‌تر استفاده کرده‌ام و زمانی که در کلاسی مستقل برای دانش‌آموزان دارای آسیب‌های عاطفی تدریس می‌کردم، آنها را در قفسه کتاب‌هایم قرار دادم.

طنز کتاب ها و رویکرد زمین به زمین برخی از مقاومت هایی که کودکان در صحبت کردن درباره خشم خود دارند را می شکند. بسیاری از کودکان احساس می کنند که خشم شبیه به مشکل بودن است. پس از اینکه دانش‌آموزان یاد گرفتند که خشم فقط یک احساس است که باید مدیریت شود، می‌توانند از حالت تدافعی خود عبور کنند و برای امتحان برخی از استراتژی‌های ارائه شده در کتاب‌هایی که خوانده‌اند بازتر شوند

 

وقتی عصبانیت شما شعله ور می شود چه باید کرد:

راهنمای کودک برای غلبه بر مشکلات خشم

توسط داون هوبنر

هنگامی که عصبانیت شما شعله ور می شود چه کاری انجام دهید یک کتاب کار عالی است که به کودکان این امکان را می دهد تا در مورد استراتژی های مدیریت خشم و عصبانیت با سرعت خود بیاموزند. این کتاب کار در هر دفتر مشاوره ضروری است. تشبیهات و اعلانات ژورنال/نقاشی آغازگر مکالمه فوق العاده ای هستند.

وقتی شعله های خلق و خوی شما به عنوان زنگوله در کلاس درس ویژه من کار می کند چه باید کرد! من 10 دانش آموز برای درک مطلب داشتم که امکان بحث های گروهی عالی بر اساس کار زنگ آنها را فراهم می کرد. آن نقطه شیرین را می‌شناسید وقتی همه چیز درست در کلاس کلیک می‌کند؟ آره همینطور بود!

 

منابع برای افراد حرفه ای:

 

منابع زیر با کاربرگ ها و فعالیت های قابل تکرار برای کمک به کودکان برای مدیریت خشم پر شده است. من به طور مداوم از آتشفشان در شکمم بیرون می کشم، قرمز را می بینم و بارها و بارها با درگیری کنار می آیم.

 

آتشفشانی در شکم من: کمک به کودکان برای کنترل خشم

توسط الین وایت هاوس

دیدن قرمز: برنامه درسی مدیریت خشم و صلح برای کودکان

توسط جنیفر سیمون

 

مقابله با تعارض: یک رویکرد ابتدایی

توسط دایان سن و گوئن سیچ

 

 

 

همچنین در مام پلاس مشاهده کنید

 

پرخاشگری کودک

 

در مقابل پرخاشگری کودک چکار کنیم (1)

 

 

در مقابل پرخاشگری کودکان چکار کنیم (2)

 

 

 

 

کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان

 

 

چگونه به فرزندم کمک کنم

نویسنده : توماس کایزر   مترجم :  لی لا لفظی

 

درباره‌ی کتاب روش‌های برخورد با خشونت در کودکان

 

اثر توماس کایزر

 

 

برای تربیت صحیح کودکان شناخت عواطف و هیجانات ایشان از اولین و مقدماتی‌ترین مسائل تربیتی به شما می‌رود. امروزه پرخاشگری با ترویجات و تبلیغات بسیاری که برای آن انجام می‌گیرد یکی از معضلاتی است که روانشناسان و والدین را به فکر پیدا کردن راه‌های پیشگیرانه‌ی مقابله با این موضوع سوق داده است. کایزر در کتاب پیش‌رو عواطف و هیجانات کودکان را به خوبی توصیف کرده است و دلایل اصلی و ریشه‌ای این هیجانات را برشمرده است. سپس با ارئه‌ی راهکار‌های کنترل و سامان‌دهی این هیجانات، تجارب کلینیکی و دانش خود را برای استفاده‌ی تمام کسانی که با کودکان سر و کار دارند و مخاطبین این کتاب به شمار می‌روند ارائه کرده است. پیشنهادات مطرح شده در این کتاب برای شیوه‌ی برخورد با کودک پرخاشگر بسیار جامع و همه جانبه است. به عبارت دیگر کایزر کودک، محیط، رفتار، یادگیری، الگوبرداری و سایر مواردی که ممکن است منجر به بروز رفتار خشن در کودک شده باشند را در زمان بررسی هر موضوع مورد مداقه قرار می‌دهد.

 

 

 

 کتاب آرام کردن کودک عصبانی

نویسنده: تریشیا گویر     مترجم: مهدی حسنی

ناشر: انتشارات فصل اندیشه

 

در باره کتاب آرام کردن کودک عصبانی

 

تریشا گویر در کتاب آرام کردن کودک عصبانی، با ارائه‌ی راه‌حل‌های عملی و کاربردی به والدین کمک می‌کند تا نحوه‌ی رفتار با فرزند عصبی خود را یاد بگیرند و کودکشان را به سوی شادی و آرامش هدایت کنند.

 

درباره‌ی کتاب آرام کردن کودک عصبانی:

 

هم اکنون که مطالعه‌ی این کتاب را انتخاب کرده‌اید، قطعاً دلیلی دارد! شاید یک خانه‌ی دلهره‌آور و یا کودکی عصبانی دارید که نمی‌دانید با او چطور رفتار کنید تا از خشم و عصبانیتش کاسته شود. تریشا گویر (Tricia Goyer) به خوبی می‌داند که والدین کودکان عصبانی با چه چالش‌هایی مواجه هستند. بنابراین تصمیم گرفت تجربیات شخصی خود را در کتاب آرام کردن کودک عصبانی (Calming Angry Kids) برایتان شرح دهد تا به شما کمک کند بدانید که:

 

- در ذهن و مغز کودکتان چه می‌گذرد.

- به کودکتان چه چیزهایی را بیاموزید تا مسائل را بدون عصبانیت کنترل و مدیریت کند.

- کودکتان با یادگیری چه اصولی می‌تواند خشم خودش را کنترل کند.

 

شاید هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردید که روزی بخواهید کودک عصبانی خود را آرام کنید و در عین حال تلاش کنید اشک‌تان سرازیر نشود. اما اکنون زندگی شما سخت‌تر از یک زندگی معمولی است و چالش هر روزه‌ی شما در آرام کردن کودک عصبانی‌تان، در حالی که سعی می‌کنید منطقی و مهربان هم باشید، زندگی شما را متمایز ساخته است. شما یک بچه‌ی معمولی ندارید که گاه و بی‌گاه عصبانی می‌شود؛ شما با یک کودک عصبانی طرف هستید.

 

 

 

پرخاشگری کودکان و درمان آن

 

مؤلف: مرضیه میردامادی ناشر: گیوا 

توضیح کتاب:

پرخاشگری معمولا به رفتاری اطلاق می‌شود که قصد از آن صدمه زدن به فرد دیگر یا نابود کردن متعلقات اوست. با توجه به اهمیت و حساسیت دوران کودکی دستیابی به راهی به منظور کاهش ودر نهایت درمان اختلالات رفتاری از جمله پرخاشگری، بسیار حائز اهمیت است. در پژوهش حاضر تلاش شده با بکار بستن شیوه قصه‌درمانی، تأثیر این فن بر تغییر و اصلاح رفتارهای پرخاشگرانه کودکان نافرمان بررسی شود.

 

 

 

کتاب کودک پرخاشگر

 

شیوه‌های نوین و مناسب برای برخورد با کودکان لجباز و پرخاشگر و شیوه‌های اصلاح آنان

کتاب کودک پرخاشگر اثری از رضا فهیمی است که در انتشارات آستان مهر به چاپ رسیده است.

 

 درباره کتاب کودک پرخاشگر

کتاب کودک پرخاشگر نکاتی کلیدی و مهم درباره چگونگی برخورد با کودکان پرخاشگر و علل پرخاشگری کودکان می‌پردازد. با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم، عصبی بودن کودکان، علائم و راه علاج آن، چطور بچه پرخاشگر بار نیاوریم؟ علل پرخاشگری کودکان، ناسزاگویی و بدهنی فرزندان و دانش آموزان، آنچه کودکان را عصبی می‌کند، پرخاشگری کودکان ناشی از چیست؟ و شیوه‌های درمان از مباحث مهم و اصلی این کتاب‌اند

 

 

کتاب صدا برای داد زدن نیست

 

 

کتاب صدا برای داد زدن نیست اثر الیزابت وردیک و ترجمه مریم عربی یکی از کتاب‌های قرمز نردبان در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان است.

 

 کتاب صدا برای داد زدن نیست به کودکان می‌آموزد که هرجایی چگونه و با چه لحن و صدایی صحبت کنند و از داد زدن برای رسیدن به خواسته‌هایشان خودداری کنند.

 

خواندن کتاب صدا برای داد زدن نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

گروه سنی الف و ب مخاطبان این کتاب‌اند.

 

 

 کتاب امان از دست عصبانیت

نویسنده: تیئری روبرت    مترجم: فراز پندار

انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان)

کتاب «امان از دست عصبانیت» 

کتاب امان از دست عصبانیت یکی از کتاب‌های قرمز نردبان در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان است.

خواندن کتاب امان از دست عصبانیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب گروه سنی ب است

 

 کتاب من عصبانی‌ام

نویسنده: ایزابل توماس

مترجم: هایده کروبی

انتشارات فنی ایران (کتاب های نردبان)

«من عصبانی‌ام» نوشته ایزابل توماس یکی از کتاب‌های مجموعه مهارت‌های زندگی نشر فنی ایران برای کودکان است که با زبانی ساده و همراه تصاویری جذاب، نکاتی را درباره انواع احساسات مختلف همچون اضطراب، خشم، نگرانی، شرم، ترس و... برای کودکان شرح می‌دهد. هدف این مجموعه آشنا ساختن کودکان با احساسات گوناگون و موقعیت‌های هیجانی مختلفی است که ممکن است خیلی از آنها را برای اولین بار در زندگی تجربه کنند. مطالب ساده و آموزنده این کتاب‌ها، کودک را با این احساسات آشنا می‌کنند و شیوه‌های برخورد درست در موقعیت‌های گوناگون هیجانی و عاطفی را به آنان آموزش می‌دهند

 

 

روزی که درک عربده کش به شهر آمد

 

 

نویسنده: ماری کاسانوا       مترجم: شیدا رنجبر

 

انتشارات پرتقال

 

کتاب‌هایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره شد، هر کدام به بخشی از آموزش کنترل خشم در کودکان تاکید می‌کنند. برای مثال، در کتاب «من می‌توانم عصبانی نشوم»، با یک بیان همدلانه، کودک می‌آموزد که در حین خشمگین بودن می‌تواند عصبانی نشود و به بیان احساس بپردازد. در کتاب «من خوش اخلاقم» نوشته‌ی دبی واگن باخ نیز به افکار منفی‌ پرداخته می‌شود که مولد خشم و عصبانیت هستند و بنابراین به کودک می‌آموزد که به چرایی عصبانی شدن‌ پی ببرد. موارد فوق‌الذکر، به عنوان نمونه ارائه شده است و شما می‌توانید کتاب‌های بیشتری در این زمینه تهیه نمایید.

 

درباره کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد

درک عربده کش خطرناک است و همه از او می‌ترسند، او قرار است به شهر بیاید و همه ترسیده‌اند، درک عصبانی است بلند حرف می‌زند و اول به یک مغازه می‌رود، می‌گوید چیزی می‌خواهد تا آرامش کند اما مغازه دار او را به مغازه دیگری می‌فرستد و هیچکس نمی‌داند درک چه می‌خواهد. سامی دنبال او می‌رود و می‌داند او چه می‌خواهد. به او می‌گوید می‌تواند آرامش کند و او را با خود به کتابخانه می‌برد. درک اول نمی‌داند برای چی آنجاست اما دوشیزه جنی راه آرامش شدن درک بلد است و او را نجات می‌دهد. 

 

خواندن کتاب روزی که درک عربده کش به شهر آمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کودکانی که قصه دوست دارند پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

نکته‌های داغ برای بچه‌های عصبانی

 

نویسنده: جری وایلد     مترجم: الهام پورمحمد

آخرین کتاب پیشنهادی ما به شما کتاب «نکته‌های داغ برای بچه‌های عصبانی» نوشته‌ی ‌جری وایلد است که با ارائه‌ی راهکارهای عملی به کودکان کمک می‌کند تا از قدرت خشم خود به شکل درست و به جا و با کمترین آسیب استفاده کنند.

 

معرفی کتاب نکته‌های داغ برای بچه‌های عصبانی

 

کتاب نکته های داغ برای بچه‌های عصبانی نوشته جری وایلد است که الهام پورمحمد آن را به فارسی ترجمه کرده است. این کتاب یک کتاب کاربردی برای کودکان است. راه‌هایی که با آن یاد بگیرند چطور خشم خود را کنترل کنند. همه می‌دانند تربیت مهم‌ترین دغدغه والدین است. این کتاب سعی دارد با روشی آسان و کاربردی عادت‌های بد کودکان را تغییر دهد.

 

خواندن کتاب نکته های داغ برای بچه های عصبانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدین و کودکانشان پیشنهاد می‌کنیم

 

 

پرخاشگری کودکان: دانستنی‌های لازم برای والدین و

 

مشاوران از تشخیص تا درمان

 

 

مؤلفان: حمیده فیروزان، مهرناز مهرافزا ناشر: هنر اول 

توضیح کتاب:

 

کتاب حاضر، یک مجموعه کوچک و مصور است که از بخش‌های تعریف، علل و عوامل ایجادکننده پرخاشگری و روش‌های برخورد با تشکیل یافته است، که می‌تواند مورداستفاده مشاورین، معلمین و اولیای دانش‌آموزان قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند در شرایط مقتضی روش‌های مناسب برخورد با این‌گونه دانش‌آموزان را انتخاب نموده و عمل کنند. در این کتاب بیان می‌شود که کار آموزش و تدریس برای کودکان و نوجوانان مبتلابه اختلالات رفتاری خصوصاً پرخاشگری، کار سخت

 

 

 

 

 



 


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود