برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تقویت دقت و تمرکز در کودکان پیش دبستانی

خنده دار نیست که چگونه کودک شما می تواند ساعت ها روی بازی ویدیویی یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود تمرکز کند، اما وقتی از او می خواهید که تکالیف خود را انجام دهد ، توجه او در عرض چند دقیقه شروع به پرت شدن می کند؟ یادگیری تمرکز می تواند برای کودکان پیش دبستانی کار دشواری باشد. در این ویدیو ما یکی از راههای تقویت دقت و تمرکز در کودکان پیش دبستانی را به شما آموزش می دهیم

بنام خداوند بخشنده ی مهربان

 

سلام به بچه های عزیزم 

 

امروز اومدم با مبحث : تقویت دقت و تمرکز در کودکان پیش دبستانی و سنین بالاتر 

 

متخصصان بر این باورند که به طور معمول، یک کودک می تواند برای هر سال از زندگی خود به مدت سه تا پنج دقیقه به سختی تمرکز کند : بنابراین یک کودک پنج ساله ممکن است بتواند حدود 15 دقیقه تمرکز کند، در حالی که یک کودک 10 ساله می تواند روی کار بماند. و ماکزیمم  یک ساعت می تواند تمرکز کند ..

 

با این حال، بسیاری از کودکان به سختی می‌توانند حتی برای مدت کوتاهی تمرکز کنند، به خصوص اگر فعالیتی که روی آن کار می‌کنند آنها را درگیر نکند، یا اگر حواس‌پرتی‌های زیادی وجود داشته باشد. اما می‌توان توجه و تمرکز آن‌ها را بدون اینکه برای شما یا فرزندتان کاری طاقت فرسا باشد، بهبود بخشید. این ایده های یادگیری سرگرم کننده را برای اندازه امتحان کنید.و ویدیویی را که برای تقویت دقت و  تمرکز اماده کرده ام نگاه کنید و با کودک خود تمرین کنید  

 

 

باری تقویت دقت و تمرکز در کودکان :

 

این یک بازی سریع است که حافظه و مهارت های توالی و همچنین تمرکز را بهبود می بخشد.

 

انبوهی از سکه های مختلف را بردارید، سپس پنج عدد را انتخاب کنید و آنها را به ترتیب مرتب کنید: برای مثال 50 تومانی و 100 تومانی و چندتای دیگه و  از کودک خود بخواهید به مدت 15 ثانیه یا بیشتر به آنها نگاه کند، سپس آنها را با یک ورق کاغذ بپوشانید.

 

از فرزندتان بخواهید که با استفاده از سکه های جلوی خود همان الگو را بسازد و زمان آن را با کرونومتر تعیین کند. وقتی آنها تمام شدند، زمان آنها را یادداشت کنید و اینکه آیا آنها الگو را درست انجام داده اند یا خیر. اگر این کار را نکردند، از آنها بخواهید دوباره تلاش کنند تا زمانی که درست شوند.

 

هرچه بیشتر این بازی را انجام دهید، کودک شما باید سریع‌تر و دقیق‌تر بازی کند .و می‌توانید با استفاده از تعداد سکه‌های بیشتر یا دنباله‌های طولانی‌تر، دشواری را افزایش دهید.این بازی باعث بهبود تقویت دقت و تمرکز کودک می شود

 

تمرین تقویت دقت و تمرکز برای کودکان پیش دبستانی :

 

بازی‌های تشخیص تفاوت و عجیب و غریب برای جلب توجه کودکان با  جزئیات کوچک بسیار عالی هستند. شما می توانید آنها را متناسب با سن و توانایی کودک خود تنظیم کنید، و همچنین از مزایای قابل حمل بودن و دسترسی آسان به صورت آنلاین برخوردار هستند که آنها را برای مسافرت یا اتاق انتظار عالی می کند.

پازل هایی که در آن کودک شما باید یک شی مخفی را در یک تصویر ببیند، مانند توپ کجاست ؟ یا عکس پاندا که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده است نیز برای افزایش تمرکز خوب است.

 

برای دیدن آموزش های بیشتر و عالی  پیش دبستانی ها روی   اینجا   کلیک کنید 


برچسب ها

الهه زارع

الهه زارع

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود