برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه.jpg

جذاب‌ترین انواع کابینت آشپزخانه در سال 1401

چگونه کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟ کابینت آشپزخانه یکی از اصول مهم دکوراسیون داخلی به شمار می رود.امروزه سبک ها و مدل های کابینت آشپزخانه بسیار متنوع است.و صاحبان خانه با توجه به سلیقه و متریال مصرفی و بودجه ی خود می توانند کابینت آشپزخانه مورد نظر خود را داشته باشند. هنگامی که در میانه طراحی یک آشپزخانه جدید هستید، انتخاب سبک مناسب کابینت می تواند دلهره آور باشد.مام پلاس همراه شماست تا شما را در انتخاب کابینت آشپزخانه یاری کند.

 

سبک ها ، رنگ ها و متریال های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. آیا کابینت‌های مدرن می‌خرید و در عرض چند سال دیگراز مد می افتند ؟ ، یا از کابینت‌های سنتی استفاده می‌کنید که می‌توانند خانه شما را قدیمی به نظر برسانند؟

درهای کابینت آشپزخانه یکی از اولین چیزهایی است که مردم در آشپزخانه شما به آن توجه می کنند، بنابراین باید تاثیر مثبتی بگذارند!

جدا از سبک و دکور، کابینت آشپزخانه شما نیز می تواند برای ذخیره سازی و سازماندهی آشپزخانه شما بسیار مهم باشد. به این ترتیب، باید عادات آشپزی خود را به دقت بررسی کنید تا تصمیم بگیرید که چه نوع کابینتی از نظر تهیه غذا به بهترین وجه به شما و خانواده شما خدمت می کند.

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه داریم ؟

 

  1. کابینت آشپزخانه ملامینه

  2. کابینت آشپزخانه ام دی اف

  3. کابینت آشپزخانه های گلاس

  4. کابینت آشپزخانه ممبران

  5. کابینت آشپزخانه روکش چوبی و کابینتهای چوبی

  6. کابینت آشپزخانه انزو

 

 

کابینت آشپزخانه ملامینه

 

 

اگر می‌خواهید کابینتی برای آشپزخانه خود نصب کنید، کابینت‌های ملامینه را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید. بسته به اینکه چقدر زمان برای مدل سازی آشپزخانه خود سرمایه گذاری می کنید، می توانید آنها را به صورت آماده یا سفارشی تهیه کنید.

 

کابینت چوبی ملامینه چیست؟

 

کابینت آشپزخانه ملامینه با استفاده از یک جزء مصنوعی به نام رزین ملامین یا ملامین تزریق شده حرارتی تولید می شود. روی لایه‌هایی از کاغذ پوشانده می‌شود که مواد هسته ملامین را که معمولاً از تخته خرده چوب یا ام‌دی‌اف ساخته می‌شود، می‌پوشاند.

 

ویژگی ها و مزایا کابینت آشپزخانه ملامینه

 

کابینت های ملامینه دارای دو ظاهر براق و مات هستند که بسته به اینکه به دنبال ظاهری براق یا مینیمال هستید می توانید آن ها را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید از بین طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها متناسب با حس زیبایی شناسی خود انتخاب کنید!

 

استفاده از کابینت آشپزخانه ملامینه در سال های اخیر به دلیل تطبیق پذیری آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه در مقایسه با سایر گزینه ها ؛ بدون کاهش دوام است. رویه کابینت های ملامینه ضد خش و ضد سایش با قابلیت مقاومت در برابر حرارت و رطوبت شدید می باشد. فریم های کابینت آشپزخانه ملامینه بسیار مستحکم و با قابلیت تحمل وزن زیاد می باشد. همچنین تلاش بسیار کمی برای تمیز کردن و نگهداری آنها نیاز است.

به طور خلاصه، یک کابینت آشپزخانه ملامینه تمام آپشن های  مناسب را نشان می دهد.

 

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ملامینه

 

اگر قصد دارید یک کابینت آشپزخانه جدید نصب کنید یا آشپزخانه خود را بازسازی کنید کابینت آشپزخانه ملامین گزینه محبوبی است. در اینجا چند مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ملامینه آورده شده است تا شما را در تصمیم گیری مواد آشپزخانه راهنمایی کند .

 

مزایا ی کابینت آشپزخانه ملامینه

 

  1. یک روکش یکنواخت و بدون درز که ظاهری زیبا را برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورد

  2. یک انتخاب فوق العاده بادوام. مقاوم در برابر حرارت، رطوبت، خراش و سایش.

  3. در مقایسه با سایر گزینه های موجود برای کابینت آشپزخانه نسبتاً ارزان است.

  4. تمیز کردن آن بسیار آسان است و به شما کمک می کند آشپزخانه خود را همیشه تمیز نگه دارید.

  5. مجموعه ای از انتخاب ها در مورد رنگ ها و طراحی. این امکان وجود دارد که هر طرحی را که در ذهن دارید با ملامینه سفارشی کنید!

 

معایب کابینت آشپزخانه  ملامینه

 

  1. بسیار سنگین است، بنابراین نصب باید با احتیاط زیاد انجام شود تا از آسیب جلوگیری شود.

  2. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که لولاها و لغزنده ها به اندازه کافی محکم هستند تا در دست نگه دارند.

  3. بازیافت کابینت های ملامینه دور ریخته شده دشوار است.

  4. اگرچه کابینت های ملامینه بسیار بادوام هستند، اما مستعد تراشه هستند. توصیه می کنیم برای استفاده طولانی مدت از آن با دقت استفاده کنید.

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه ملامینه

 

 

کابینت آشپزخانه ام دی اف

 

 

ام دی اف یا تخته فیبر با چگالی متوسط، مانند تخته سه لا، یک محصول چوبی تولید شده است که الیاف چوب را با رزین ترکیب می کند. در حالی که تخته سه لا از لایه های نازکی از چوب استفاده می کند که با فشار و چسب ساندویچ شده اند، ام دی اف از الیاف و چسب چوب فشرده استفاده می کند.

ساخت کابینت آشپزخانه خود را از MDF در نظر بگیرید و  در هزینه ها به خود  کمک کنید.

 

حتما در کنار نصب  کابینت آشپزخانه  برای خانه هایتان به نورپردازی منزل هم توجه کنید که خیلی مهم می باشد  

مقاله  نور پردازی اتاق خواب  را مطالعه کنید .

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه ام دی اف

 

 

کابینت آشپزخانه  های گلاس

آشنایی با یک پوشش براق در طراحی آشپزخانه

 

انتخاب برای نصب کابینت های براق یا کابینت آشپزخانه  های گلاس  ؛ برای به روز رسانی آشپزخانه ؛؛ کل اتاق را روشن می کند و باعث می شود بزرگتر و بازتر به نظر برسد. با استفاده از این سبک نورپردازی در کابینت ها و کمدهای جدید شما، هر نوع نورپردازی بالای سر یا دیوار منعکس می شود و به شما در قسمت های آماده سازی و پخت غذا کمک می کند . رنگ ها، بافت ها و الگوهای دکوراسیون کلی آشپزخانه شما برای لذت بردن همه اعضای خانواده، بازدید از خانواده و دوستان، واضح تر و جذاب تر نمایش داده می شود.

 

امروزه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه، سه نوع اولیه کابینت آشپزخانه  های گلاس وجود دارد:

 

 اکریلیک، لمینت یا ترموفویل. چوب رنگ شده براق؛ یا چوب لاکی با براقیت بالا. در حالی که کابینت‌ها و روکش‌های اکریلیک ظاهری براق، ساده را ارائه می‌دهند، با استفاده از کابینت لمینت یا ترموفویل ساخته شده از لایه‌های نازک وینیل یا دیگر پوشش‌های پلاستیکی که به زیرلایه‌ای از سنگ یا سنگ ذوب شده‌اند، می‌توان به روکش براق جذابی دست یافت. مواد طبیعی به سادگی با گرما و فشار ذوب شده است. هر دوی این نوع مواد، ظاهری جذاب، بادوام و براق را برای نشاط بخشیدن و زیبایی فضای داخلی آشپزخانه شما به ارمغان می آورند.

 

کابینت‌های چوبی رنگ‌شده براق یا چوب لاکی نیز؛  روکش‌هایی با دوام، صاف و آینه‌مانند ارائه می‌دهند که آشپزخانه جدید شما را با فضایی از سرزندگی مداوم ؛ می‌درخشد. این جذابیت بصری نشاط آور و فضای دلپذیر برای به روز رسانی آشپزخانه معاصر شما ساعت های زیادی  را برای لذت بردن از کابینت آشپزخانه  شما فراهم می کند زیرا تجربه آشپزی خانه خود را با خانواده و دوستان در فضای داخلی آشپزخانه جدید خود به اشتراک می گذارید.

 

آشنایی با مزایای کابینت  آشپزخانه  های گلاس در طراحی آشپزخانه

 

مزایای اصلی انتخاب کابینت  آشپزخانه  های گلاس برای طراحی داخلی آشپزخانه جدید خانه شما شامل موارد زیر است:

 

  • • جذابیت بصری پویا. ظاهر جذاب جدید و فضای پویای کلی روکش های براق آشپزخانه شما، تهیه غذا و میان وعده را لذت بخش می کند. دیگر شما و سایر اعضای خانواده تان نمی خواهید از صرف وقت برای تهیه غذا و پخت و پز اجتناب کنید. جذابیت روشن و جذاب دکوراسیون داخلی آشپزخانه جدید شما و دیگران را به گذراندن زمان بیشتری در این اتاق جذاب ترغیب می کند و آن را به نقطه تجمع واقعی فعالیت و لذت در خانه شما تبدیل می کند.

 

  • • دوام طولانی مدت کابینت  آشپزخانه  های گلاس.  صرف نظر از نوع کابینت، پیشخوان یا رومیزی مدرن با براقیت بالا که برای فضای داخلی آشپزخانه جدید خود انتخاب می کنید، می توانید روی دوام قابل اعتماد آنها حساب کنید. با روکش‌های جذاب و در عین حال محکمی که ارائه می‌دهند، از استفاده طولانی‌مدت و روزانه از روکش‌های جدید آشپزخانه خود بدون هیچ مشکلی از سطوح خراشیده، ، ترک خورده یا بریدگی بهره‌مند خواهید شد.

 

  • • تعمیر و نگهداری آسان کابینت  آشپزخانه  های گلاس. تمیز کردن و نگهداری کابینت  آشپزخانه  های گلاس جدید آشپزخانه براق شما آسان خواهد بود. فقط با شستن این سطوح با مواد شوینده ملایم، اسپری شیشه پاک کن ملایم یا مخلوط سرکه و آب، می توانید به راحتی آنها را تمیز و درخشان نگه دارید. آثار یا لکه های سرسخت سطحی را با یک پاک کننده ساده پاک کنید. برای بهترین نتیجه، همیشه این سطوح براق  کابینت  آشپزخانه  های گلاس را با استفاده از یک پارچه نرم خشک کنید.

 

اگر شما هم خواستار جذب انرژی ؛ ثروت ؛ و نیروهای مثبت برای خانه های خود و زندگی خود هستید .

حتما مقاله  قانون فنگشویی در دکوراسیون  را بخوانید 

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه  های گلاس

 

 

کابینت آشپزخانه ممبران

 

 

  • آشپزخانه شما شایسته بهترین عملکرد و زیبایی است. به هر حال، چه کسی یک آشپزخانه زیبا را دوست ندارد؟ انتخاب پالت رنگی که دوست دارید بسیار مهم است. اما چیز دیگری وجود دارد که می تواند ظاهر آشپزخانه شما را بسازد یا آن را خراب کند.

  • اکریلیک، ممبران و لمینت در دسترس ترین گزینه های موجود در بازار هستند. اما بیشتر خانه های هندی به طور خاص عاشق کابینت آشپزخانه ممبران و لمینت هستند. و چگونه بین ممبران و لمینت انتخاب می کنید؟ در اینجا پایین آمدن هزینه، نصب، دوام و آثار است!

 

  • کابینت آشپزخانه ممبران  از رول های مصنوعی یا PVC ساخته شده است. اینها روی تخته های ام دی اف خارجی چسبانده می شوند و در چندین بافت شامل براق، مات و حتی چوبی موجود هستند. لمینت ها اساسا از کاغذ صافی ساخته شده اند که به هم چسبیده اند تا ظاهری تازه به کابینت شما ببخشند. طبق استانداردهای صنعتی، PVC یا پلی وینیل کلراید کمی گرانتر از ورق های لمینت معمولی است.

 

  • هزینه و زحمت نصب لمینت در مقایسه با کابینت آشپزخانه ممبران بسیار کم است. این به دلیل این است که کابینت آشپزخانه ممبران از فویل ساخته شده است و از این رو روند قرار دادن آن نیاز به تلاش بسیار بیشتری دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام پایبندی به بودجه محدود، لمینت را به جای کابینت آشپزخانه ممبران انتخاب می کنند.

 

  • در حالی که تمیز کردن هر دو گزینه نسبتاً آسان است، کابینت آشپزخانه ممبران  را می توان به راحتی با یک شوینده ملایم یا پارچه نرم و خیس نگهداری کرد. از طرفی لمینت با توجه به کاربرد آن نیاز به کمی تلاش بیشتری دارد.

 

  • شما نمی توانید از اسکراب های سخت برای تمیز کردن کابینت های ممبران استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خراش شود. ، لازم نیست در هنگام استفاده از لمینت نگران این مسائل باشید زیرا تحمل بالایی در برابر سایش دارد.

 

  • از رنگ‌ها گرفته تا طرح‌ها، لمینت‌ها هر چیزی را دارند که شما به دنبال آن هستید. از سوی دیگر، کابینت آشپزخانه ممبران بیشتر جلوه ای خاکی و طبیعی به فضای شما می دهد. اگر به دنبال ظاهری پر جنب و جوش هستید، لمینت برنده این دور خواهد بود. اگر از طرف دیگر، به دنبال ظاهری ساده تر و پیچیده تر هستید، کابینت آشپزخانه ممبران دوست شماست.

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه ممبران

 

 

کابینت آشپزخانه انزو

 

 

کابینت آشپزخانه انزو ترکیبی مدرن باز و مخفی است. قسمت بالایی یک قفسه را در  پشت درهای شیشه ای ارائه می دهد که به شما امکان می دهد قطعات ارزشمندی را که با چراغ های LED روشن شده اند به نمایش بگذارید. میز سنگ مرمر Carrara یک سطح کاری مجلل برای تهیه کوکتل فراهم می کند. دو کشو دستمال‌های کتانی و ابزار میله را نگه می‌دارند. کابینت آشپزخانه  Enzo ما؛  که روی پاهای باریک قرار گرفته است، توسط چارلی زاگار ولی منحصراً برای جعبه و بشکه طراحی شده است.

 

برای اینکه آشپزخانه ی شما زیباتر شود مقاله ی  جدید ترین طراحی سقف کاذب بهمراه مزایا و معایب  را از دست ندید

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه انزو

 

 

کابینت آشپزخانه روکش چوبی و کابینتهای چوبی

 

 

  • بیش از هر ویژگی دیگریکه  این کابینت ها دارند  این است که متناسب با آن انتخاب می کنید که سبک و حس اتاق شما را تنظیم می کند. طرح‌ها و متریال‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما از رایج‌ترین آنها می‌توان به روکش چوب و کابینت‌های اشپزخانه چوبی جامد اشاره کرد.

 

  • یک فاکتور مهم در انتخاب کابینت روکش دار یا کابینت چوبی جامد ؛ ظاهر زیبا و جذاب آن است. شما باید چیزی را انتخاب کنید که متناسب با سبکی باشد که دنبال آن هستید، اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

کابینت های آشپزخانه چوبی ونیر چیست؟

 

کابینت های آشپزخانه چوبی ؛  روکش آنها معمولا از دو نوع مختلف چوب ساخته می شوند. نوارهای نازک یک نوع چوب (معمولاً یک چوب سخت) روی چوب ارزان‌تری چسبانده می‌شود که برای بدنه اصلی کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. این بدان معنی است که کابینت ظاهری را نشان می دهد  که انگار از چوب گران‌تری ساخته شده است، اما هزینه ساخت آن بسیار کمتر است. از آنجایی که از چوب واقعی ساخته شده است، می توان آن را سمباده زد، رنگ کرد و رنگ آمیزی کرد . بنابراین کابینت آشپزخانه  به نظر اصلی می رسد و به نظر پلاستیکی یا تقلبی نمی رسد که می تواند با پوشش لمینت انجام شود.

 

کابینت های آشپزخانه چوب جامد چیست؟

 

کابینت های آشپزخانه چوب جامد دقیقاً همین هستند، آنها از یک نوع چوب جامد ساخته شده اند. می توان آن را مانند سایر محصولات چوبی سمباده، رنگ آمیزی، درمان و لاک زدن کرد.

 

کابینت آشپزخانه روکش چوبی در مقابل  کابینت آشپزخانه چوب جامد ....کدام یک از این دو کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

هنگامی که کابینت های جدید خود را انتخاب می کنید، تعداد جزئی مخالف کابینت های چوبی روکش و چوب جامد وجود دارد. انتخاب آنها به  یکی از  عوامل خاصی بستگی دارد:

 

  • کابینت آشپزخانه از نظر بصری :  اگرچه روکش چوب؛  طبیعی به نظر می رسد، اما گاهی اوقات می توان تشخیص داد که چوب روکش است. با این حال، این امکان وجود دارد که فقط شما متوجه تفاوت شوید.

 

  • کابینت آشپزخانه از نظر تعمیر و نگهداری و تغییر چوب : هر دو نوع کابینت می توانند چوب را سمباده، لکه دار یا رنگ آمیزی کنند تا ظاهر کلی را تغییر دهد.

 

  • کابینت آشپزخانه از نظر وزن :  با توجه به انواع چوبی که انتخاب می کنید، کابینت های چوبی جامد معمولاً بسیار سنگین تر از کابینتهای روکش چوبی هستند. اگرچه ممکن است جابه‌جایی کابینت‌های چوبی سخت‌تر باشد، اما بسیاری از مردم کابینت‌های چوبی سنگین‌تر و جامد را دوست دارند.

 

  • کابینت آشپزخانه از نظر سایش و پارگی : ساییدگی و پارگی کابینت ها بستگی زیادی به نوع چوب مورد استفاده دارد. برخی از شکایات از تاب برداشتن کابینت‌های روکش چوبی در طول یک دوره زمانی وجود دارد، به خصوص اگر در آشپزخانه، مکان مرطوب دیگری باشد، یا اگر تهویه مطبوع ندارید و در یک منطقه گرم و مرطوب زندگی می‌کنید. همچنین باید به خاطر داشت که چوب جامد در این شرایط نیز خطر تاب برداشتن را دارد. کابینت های چوب جامد ساخته شده از چوب نرم تری مانند کاج؛  مستعد فرسودگی در گوشه ها و لبه ها هستند و همچنین به راحتی فرو می روند.کابینت آشپزخانه روکش چوبی کمتر دچار این مشکل می شود زیرا معمولاً از چوب سخت تری ساخته می شود.

 

چند نمونه کابینت آشپزخانه روکش چوبی و کابینتهای چوبی

 

 

 

چند نمونه کابیت آشپزخانه شیک و مدرن :

 

 

 

کلام آخر : نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه

 

 

کابینت‌های آشپزخانه مکانی عالی برای نگهداری وسایل هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا میز آشپزخانه شما را از شلوغی‌ها دور نگه دارد. برای سازماندهی کابینت آشپزخانه خود مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  • 1  تمام اقلام را از کابینت آشپزخانه  خود بردارید . تمام مواد غذایی، ظروف غذاخوری و ظروف آشپزی را از کابینت خود خارج کنید. تمام ظروف را پاک کنید و اقلام تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

 

  • 2  قفسه ها و درهای کابینت آشپزخانه خود را کاملا تمیز کنید . از یک پاک کننده چند سطحی یا اسپری چربی گیر برای تمیز کردن داخل و خارج کابینت خود استفاده کنید.

  • 3  کابینت های آشپزخانه خود را اندازه بگیرید . کابینت های خود را از نظر تقسیم کننده ها، سازمان دهنده ها یا قفسه های اضافی اندازه گیری کنید.

  • 4  قبل از پر کردن کابینت، اقلام را روی پیشخوان خود مرتب کنید و مواد غذایی، ظروف غذاخوری، وسایل نظافتی و غیره را کنار هم قرار دهید. سپس محل قرار دادن این وسایل را برای دسترسی بهینه و تمیزی مشخص کنید.

 

تصمیم گیری در مورد کابینت آشپزخانه مناسب برای شما یک انتخاب شخصی است که به سلیقه شما و مناسب بودن خانه بستگی دارد. با آگاهی از عوامل، می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهترین است.

 

مام پلاسی های عزیز شما کدام یک از سبکهای  کابینت آشپزخانه را می پسندید؟

کابینت آشپزخانه ی چه رنگی را دوست دارید ؟ من خودم به شخصه سفید و انتخاب دومم رنگهای فانتزی مثل سفید و بنفش می باشد.

 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود