برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
جدیدترین طرحهای سقف کاذب بهمراه معایب و مزایا.jpg

جدید ترین طراحی سقف کاذب بهمراه مزایا و معایب

نیازی به گفتن نیست که طراحی سقف کاذب هرگز به اندازه فعلی گسترده و متنوع نبوده است. سقف کاذب یکی از اجزای مهم دکوراسیون بشمار می رود . سقف کاذب در طرحهای مختلف و زیبا و با کیفیتهای عالی وجود دارند.امروزه صاحبان خانه گزینه های زیادی برای انتخاب سقف کاذب دارند. با این حال، بسیاری از جایگزین ها به دلیل تنوع بالای سقفهای کاذب می توانند گاهی گیج کننده باشند. بنابراین، هر صاحب خانه باید سلیقه ی فردی خود را هنگام انجام سقف کاذب درک کند.

   

 

آیا این تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است؟

 

  • بعد از قرار دادن مبل خود در اتاق نشیمن وگذاشتن  آخرین کوسن مبل .و  سپس به عقب برگردید و به اتاق نشیمن جدید خود نگاه خوبی بیندازید.

  • اما بعد متوجه می شوید که چیزی کم است. یا بهتر است بگوییم، فضای داخلی شما تا حدودی ناقص به نظر می رسد.

  • یک بار دیگر نگاه می کنی و آن وقت است که می فهمی سقف معمولی داری. در واقع، سقف شما حتی ممکن است کمی بالاتر از حد معمول باشد و نور به سختی به مبلمان می رسد .

  • شما می خواهید کاری انجام دهید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید. نگران نباشید، راه های خلاقانه و منحصر به فرد زیادی برای رفع این معضل وجود دارد. باور کنید یا نه، یک سقف معمولی درست مانند هر بوم دیگری است که منتظر تبدیل شدن به یک اثر هنری است. بنابراین راه حل برای طراحی سقف خسته کننده چیست؟ با ایجاد یک سقف دیگر. به طور خاص، سقف کاذب.خانه ی شما بی نظیر می شود.

 

 

حالا سقف کاذب چیست؟

 

  • سقف FalsFalse به گونه ای ساخته شده است که زیر سقف اصلی قرار می گیرد. طراحی سقف کاذب معمولاً توسط قاب‌های چوبی یا فلزی آویزان می‌شود که از سقف اصلی  پایین‌تر است، گاهی اوقات با نمایش قسمت‌هایی از سقف اصلی، به آن لقب «سقف افتاده» داده می شود .

  • ساخت سقف کاذب در هر خانه ای صرف نظر از متراژ قابل انجام است. این نوع سقف معمولاً در حداقل فاصله 8 اینچ از سقف اصلی نصب می شود.

  • همانطور که از نام آن پیداست، سقفی است که بخشی از ساختار اصلی نیست. به طور خاص یک عنصر ساختاری است که به زیر سقف موجود اضافه می شود تا ظاهر کلی اتاق را متعادل کند یا تعریف کند. این اغلب در فضاهایی با سقف های بسیار بلند یا فضاهایی که صرفاً برای جلوگیری از هزینه های اضافی ساخته شده اند دیده می شود.

  • اگر ارتفاع کلی در یک استاندارد خاص باشد ممکن است یک سقف ساده کار کند، اما اگر با اتاقی روبرو شوید که به طور غیرعادی بلند است، این فرصت را به شما می دهد تا چیزی منحصر به فرد و کاملاً متعلق به خودتان بسازید!

  • بنابراین در اینجا تعدادی از محبوب ترین طرح های سقف کاذب وجود دارد که مطمئناً هر فضای داخلی را مانند همیشه تماشایی می کند و چگونه می توانید آنها را در سبک های داخلی خاص اعمال کنید. 

 

 

هزینه سقف کاذب چگونه محاسبه می شود؟

 

 

عوامل متعددی در هنگام محاسبه هزینه سقف در هر متر مربع دخیل هستند که عبارتند از:

 

  1. طراحی: انتخاب طرح های پیچیده تر سقف کاذب , آن را گران تر می کند.

  2. اندازه: قیمت برای مساحت سقف بزرگتر پایین است زیرا مواد مورد نیاز را می توان به قیمت عمده به صورت عمده خریداری کرد.

  3. کیفیت: اگر به سراغ مواد باکیفیت بروید، گران‌تر است. اما از آنجایی که مواد با کیفیت بالا بادوام هستند، بازگشت سرمایه بالاتری دارد. به علاوه، دوام آن به شدت تحت تأثیر کیفیت سقف کاذب است. 

  4. در دسترس بودن: اگر مواد مورد استفاده شما به راحتی در بازار موجود باشد، هزینه های حمل و نقل و تدارکات را می توان کاهش داد.

  5. هزینه اضافی: این شامل هزینه تکمیل، اتصالات، برش، روشنایی، و غیره است.

 

 

سقف بخش مهمی از هر ساختمان است. این کمک می کند تا ساختار یک واحد را حفظ کند و در عین حال سرپناه و محافظت ایجاد کند. اگرچه هدف از سقف عمدتاً کاربردی است، برخی از صاحبان خانه ها طرح های زیبایی را به سقف اضافه می کنند تا خانه از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر برسد. قسمتی از سقف آویزان شده در زیر سقف سنتی را سقف کاذب می گویند. داشتن سقف کاذب مزایا و معایب مختلفی دارد و ما در مورد هر دوی آنها صحبت خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا می خواهید سقف کاذب در خانه خود داشته باشید یا خیر.

 

 

مزایا و معایب داشتن سقف کاذب :

 

 

سقف کاذب امتداد سقف اصلی است. این مدل در طرح های مختلف موجود است که می تواند به یک ویژگی جذاب در خانه شما تبدیل شود. هدف اصلی از داشتن سقف کاذب این است که سیم‌های آویزان یا لوله‌های آویزان که از سقف بیرون می‌آیند و جلوه ی زیبایی ندارد ، پنهان کنند. در کنار مزایای فراوان سقف کاذب، معایبی نیز دارد. بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم:

 

مزایای داشتن سقف کاذب :

 

 

نکات مختلفی وجود دارد که می تواند شما را متقاعد به نصب سقف کاذب در منزل کند. برخی از مزایای داشتن سقف کاذب در زیر آورده شده است:

 

  1. زیبا و دل انگیز

  2. اتصالات  برق را پنهان می کند

  3. اتاق را خنک نگه می دارد

  4. سقف عایق صدا

  5. ارتفاع سقف را کاهش می دهد

  6. قبض انرژی را کاهش می دهد

 

سقف کاذب به زیبایی دکوراسیون داخلی می افزاید

 

 

سقف کاذب طرح های مختلفی دارد. شما می توانید سقف هایی به شکل میله یا شبکه داشته باشید یا اگر خلاق هستید، طرح موج دار سقف کاذب با نورهای نمایشی فراوان عالی به نظر می رسد. صاحبان خانه می خواهند خانه رویایی خود را  جز بهترین ها جلوه دهند. یکی از مزیت های اصلی داشتن سقف کاذب این است که زیبایی  به دکوراسیون خانه اضافه می شود و ظاهری مدرن و پیچیده به آن می دهد.

 

سقف کاذب جلوه ای بدون درهم و برهم به سقف شما می دهد

 

 

هنگام ساخت یک خانه، سیم های برق، لوله ها و کانال های زیادی از دیوارها و سقف ها عبور می کنند. سقف کاذب کمک می کند تا هرگونه سیم، کابل و مجرای آویزان از سقف را پنهان کند. از طریق یک سقف کاذب با طراحی زیبا، می‌توانید سیم‌ها و کابل‌ها را کاملاً در زیر سقف کاذب پنهان کنید. این در واقع مزیت اصلی داشتن سقف کاذب است.

 

سقف کاذب دمای اتاق را حفظ می کند

 

 

یکی دیگر از دلایل طراحی سقف کاذب برای سقف شما این است که یک لایه سقف اضافی در زیر سقف سنتی است. این کار سقف را در تابستان های گرم خنک نگه می دارد. سقف سنتی زمانی که پرتوهای خورشید مستقیماً روی پشت بام می‌افتد گرم می‌شود، اما سقف کاذب خنک می‌ماند و دما را کنترل می‌کند.

 

سقف کاذب آکوستیک اتاق را بهبود می بخشد

 

 

سقف کاذب همچنین آکوستیک اتاق را کنترل می کند. به عنوان یک مانع صوتی اضافه می شود و اتاق را عایق صدا می کند. بنابراین، اگر خانواده بزرگی هستید، داشتن بچه‌های شیطون که سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند، داشتن سقف کاذب می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. سقف اضافی به شکل سقف کاذب، صدا را مسدود کرده و محیط را کاملا عایق صدا نگه می دارد.

 

 

سقف کاذب ارتفاع سقف را حفظ می کند

 

 

اگر سقف بلندی دارید، سقف کاذب ارتفاع سقف را کاهش می دهد. به طور کلی، وقتی یک سقف کاذب شیک در خانه نصب می کنید، اتاق کاملا جمع و جور می شود. برای اینکه ظاهری دنج و جمع و جور به خانه خود بدهید، ویژگی سقف کاذب را به واحد خود اضافه کنید. علاوه بر این، انجام هرگونه تعمیر در سقف کاذب بسیار آسان است. هر گونه بازسازی سقف سنتی زمان و دردسر زیادی می برد، در حالی که سقف کاذب را می توان با برداشتن قسمت آسیب دیده و تطبیق آن با کاشی های خاص تعمیر کرد.

 

سقف کاذب قبض انرژی را کاهش می دهد

 

 

سقف های کاذب می توانند دما را کاهش دهند. این به نوبه خود به کاهش قبض انرژی کمک می کند. شما نیازی به روشن کردن برق در تابستان یا روشن کردن بخاری در فصل زمستان ندارید. لایه اضافه شده سقف کاذب روی پشت بام برای کنترل دمای داخل خانه کافی است.

 

 

معایب داشتن سقف کاذب :

 

 

درست مانند مزایای بسیاری برای داشتن سقف کاذب، چند جنبه منفی نیز در آن وجود دارد.

 

  1. فضا را در اتاق محدود می کند

  2. نیاز به نگهداری دارد

  3. به اندازه سقف های سنتی مقاوم نیست

  4. خطر افتادن وسایل

  5. فضای اتاق شما را کاهش می دهد

 

در حالی که مزایای داشتن سقف کاذب این است که حسی دنج و جمع و جور می دهد. معایب سقف کاذب این است که ارتفاع سقف را کاهش می دهد و در نتیجه فضای داخل اتاق را محدود می کند. اگر سقف اصلی شما در حال حاضر کم ارتفاع است، اضافه کردن یک پسوند به سقف توصیه نمی شود. دکور خانه را خراب می کند و حس خفگی به اتاق می دهد. مطمئن شوید که ویژگی سقف کاذب را فقط زمانی نصب می کنید که فضای کافی برای داشتن آن وجود داشته باشد.

 

سقف کاذب خواستار ارتقاء و نگهداری است

 

 

  • داشتن سقف کاذب نیاز به نگهداری مداوم دارد. قسمت هایی از آن وجود دارد که می تواند به راحتی سقوط کند یا آسیب ببیند. این بدان معنی است که شما باید به ارتقاء آن ادامه دهید.

  • تعمیر سیم های برق و لوله های پنهان شده در پشت سقف کاذب دشوار می شود. علاوه بر این، گردگیری و تمیز کردن طرح های پیچیده سقف کاذب نیز کمی دردسرساز است. فقط اگر مایل به انجام یک کار تمیز کردن اضافی هستید، به سراغ ایده سقف کاذب در خانه خود بروید.

 

سقف کاذب مانند سقف های سنتی دوام ندارد

 

 

سقف کاذب به اندازه سقف اصلی مقاوم نیست. اگر می‌خواهید سقف کاذب اضافه کنید، مطمئن شوید منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید مستعد تغییرات ناگهانی آب و هوا ، مانند بارندگی شدید، طوفان یا حتی زلزله نیست زیرا ممکن است بخشی از سقف سقوط کند. می تواند خطرناک باشد و ایمن نباشد.

 

سقف کاذب و خطر افتادن وسایل

 

 

  • قبل از نصب سقف کاذب باید از خطرات ناشی از آن مطلع شوید. اگر لامپ های آویزان شده از سقف پر زرق و برق شما افتادند، ممکن است در وهله اول از نصب آن پشیمان شوید.

  • به یاد داشته باشید که اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که بارندگی‌های شدید را تجربه می‌کند، از نصب وسایل مدل آویزان از سقف کاذب خودداری کنید. می توانید چراغ های نمایشی را اضافه کنید که در سقف کاذب تعبیه شده اند تا در صورت وقوع بلای طبیعی مانند طوفان یا زلزله خفیف سقوط نکنند.

 

حتما در کنار نصب  سقف کاذب برای خانه هایتان به نورپردازی منزل هم توجه کنید که خیلی مهم می باشد  

مقاله  نور پردازی اتاق خواب  را مطالعه کنید .

 

چند نمونه سقف کاذب داریم ؟

 

 

8 نمونه سقف کاذب داریم که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم :

 

  1. سقف کاذب گریلیوم

  2. سقف کاذب آسمان مجازی

  3. سقف کاذب طلقی

  4. سقف کاذب شیشه ای (سقف آی گلس )

  5. سقف کاذب ترکیبی

  6. سقف کاذب پنل‌های گچی پیش ساخته

  7. سقف کاذب رابیتس

  8. سقف کاذب پی وی سی

 

 

  •  

  • سقف کاذب ؛ سقف ثانویه ای است که از مجموعه ای از  کاشی های سقف  و یک  چارچوب فلزی ساخته شده  است که از سطح زیرین سقف سازه ای بالای آن آویزان شده است

  •  

  • سقف‌های ریزشی که در اماکن تجاری و دفاتر بسیار محبوب هستند، فضایی تمیز و حرفه‌ای را حفظ می‌کنند و در عین حال از فضای ایجاد شده بین خود و سقف سازه‌ای برای پنهان کردن سیم‌ها، گرمایش و تهویه لازم که یک کسب‌وکار اغلب به آن نیاز است، استفاده می‌کند.

  • سقف کاذب به راحتی امکان نصب انواع ملزومات محیط کار مانند یراق آلات نور، دوربین مدار بسته و آشکارسازهای دود را نیز فراهم می کند،

  • ایجاد سقف کاذب عالی فرآیندی ساده و در عین حال کامل است. ابتدا برای طراحی شبکه فلزی که سقف روی آن نصب شده است، ابعاد اتاق ها به طور دقیق اندازه گیری می شود. تمام زیرساخت های لازم هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه گیری افت در نظر گرفته می شود، سپس نصب کنندگان سقف کاذب با تجربه، سیستم تیرهای به هم پیوسته را برای حمایت از کاشی های سقف طراحی می کنند. طیف وسیعی از پروفایل های شبکه مختلف برای مطابقت با نیازهای هر کسب و کار موجود است.

 

 

در این مقاله از سایت مام پلاس به 8 نوع سقف کاذب می پردازیم :

 

سقف کاذب گریلیوم چیست ؟

 

 

گریلیوم سلولی نوعی سقف باز است که به صورت حفره های مربع یا مستطیل دیده می شود. انواع گریلیوم با پرس، خم و رنگ آمیزی ورق ها در ابعاد مختلف تولید می شود. اگر شما هم به دنبال یک سقف تزئینی  و زیبا هستید، یکی از بهترین  انتخاب ها  سقف کاذب گریلیوم می باشد.که اسم  دیگر آن سقف باز است.جنس سقف کاذب گریلیوم از آلومینیوم و آلیاژهای مربوط به آن می باشد.

 

ویژگی های مهم سقف کاذب گریلیوم :

 

 

ترکیب آسان با سایر انواع سقف کاذب، سهولت دسترسی به فضای پشت سقف کاذب، مونتاژ سریع، عدم نیاز به درز جداکننده، بسیار آکوستیک به دلیل ساختار سلولی، قابل شستشو، دوام و مخفی شدن سایر لوازم سقف در پشت.

 

  • مشخصات کلیدی سقف کذب گریلیوم :

 

  • • جنس:

  • کویل آلیاژ آلومینیوم 3105، سختی 16/14، ضخامت 0/4 میلی متر تا 1/5 میلی متر

  • • رنگ:

  • پوشش پودری رباتیک با ضخامت 60 میکرومتر تا 80 میکرومتر مطابق با استاندارد RAL اروپا

  • رنگ کوره مایع

  •  

  • •وزن:

  • وزن هر متر مربع حداقل 1/80 کیلوگرم و حداکثر 6/10 کیلوگرم است

 

مشخصات عملکردی سقف کاذب گریلیوم :

 

آکوستیک، نسوز، ضد زنگ و ضد قارچ، قابل شستشو، ضد خش، ضد گرد و غبار، قابل بازیافت

 

موارد مصرف رایج سقف کاذب گریلیوم :

 

ادارات، تجاری، ورزشی، صنعتی، آموزشی، پتروشیمی، مراکز درمانی، پایانه ها و متروهای مسافربری، مجتمع های مسکونی و …

 

 

سقف کاذب آسمان مجازی

 

 

سقف کاذب مجازی که با نام سقف کهکشان معروف است، توانسته زیبایی منحصر به فردی  را به خود اختصاص دهد. برای نصب سقف کاذب آسمان مجازی نیاز است تا از پروفیل های مخصوص و تکنیک های خاص  بهره گرفته شود و در کنار آن استفاده از تایل های مخصوص فراموش نشود.

 

 

سقف کاذب شیشه ای یا همان سقف آی گلس

 

 

تکنیک لعاب سقف در ساخت و ساز و فضای داخلی خانه رایج شده است. از آنجایی که شیشه یک ماده نیمه شفاف است، می توان از شیشه در برخی نقاط استراتژیک استفاده کرد تا محیط را کاربردی تر و دنج تر کند. سقف شیشه ای برای کسانی که بدون نگرانی در مورد تعمیر و نگهداری مکرر,  آسایش می خواهند .مزایای زیادی دارد.

 

مزایای سقف کاذب شیشه ای

 

  • صرفه جویی در انرژی : از آنجایی که سقف های شیشه ای اجازه می دهند نور طبیعی به طور کامل به محیط منتقل شود، آنها با کاهش مصرف برق به یک جایگزین پایدار برای روشن کردن فضا تبدیل می شوند. محیط های تجاری می توانند با جایگزین این گزینه,  اقتصادی تر شوند.

  •  

  • محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش : به دنبال موادی از سقف کاذب شیشه ای باشید که محافظت در برابر این اشعه ها را تضمین می کنند، زیرا قرار گرفتن در معرض بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند به سلامت آسیب برساند.

  •  

  • تعمیر و نگهداری کم : هم کاشی ها و هم پانل ها مقاوم هستند و حتی اگر بشکنند، می توان آنها را بازیافت و مجددا استفاده کرد. به نوبه خود، این ماده با از بین بردن رطوبت و کپک انباشته شده در محیط، تابش نور طبیعی را امکان پذیر می کند.

  •  

  • دامنه فضا : این به این دلیل است که شیشه امکان تجسم کل فضای بیرونی را فراهم می کند و این توهم را ایجاد می کند که محیط بسیار بزرگتر است.

  •  

  • شیشه لمینت : این نوع شیشه در برابر عوامل خارجی مقاومت و دوام بیشتری دارد، یعنی نه اشعه خورشید و نه باران باعث تخریب مواد نمی شوند.

  •  

  • شیشه سکوریت : این گزینه شیشه ای برای محیط های بزرگ یا خارج از منزل ایده آل است و می توان از آن در بالکن یا سقف ساختمان های بزرگ استفاده کرد.

  •  

  • شیشه مات : همانطور که از نامش می‌گوید، شیشه مات‌تر است، ایده‌آل برای کسانی که به دنبال حفظ حریم خصوصی در محیط هستند.

 

 

سقف کاذب ترکیبی

 

 

این نوع سقف کاذب از ترکیب چند نوع سقف کاذب بوجود می‌آید. تناسب سقف کاذب با محیط به زیبایی آن  محیط کمک بسیاری می‌کند. بنابراین باید حتما به این موضوع توجه شود

 

 

کاربرد سقف کاذب ترکیبی بیشتر جنبه تزیینی دارد. قابلیت تعمیر دارد. تایل های آلومینیوم موجود در این سقف‌ها بدون بتونه کاری قابل نصب اند البته اگر تزیینی نباشد باید حتما از عایق و روکش پی وی سی استفاد ه شوند تا در صورت تعریق و رطوبت دچار مشکل نشوند. سقف های کاذب نواری یا دامپا از این دسته اند که نصب و راه اندازی ساده و سریعی دارند. در برابر آتش مقاوم اند و رنگشان تغییر نمی‌کند. امکان شستشو و تمیز کردن در آنها نیز وجود دارد

 

 

سقف کاذب پنل‌های گچی پیش ساخته

 

 

ما معتقدیم که سقف جزء جدایی ناپذیر هر فضای داخلی است. این به ما کمک می کند تا حس خوبی از رفاه و امنیت داشته باشیم. ارتباط یکپارچه بین فرم و عملکرد، و فضاهایی را که در آن زندگی می کنیم، و کار می کنیم, و رشد می کنیم، تقویت و محافظت می کند. آکوستیک را متعادل می کند، هوای سالم را برای تنفس فراهم می کند و بر نحوه تفکر و احساس ما تأثیر می گذارد.

 

 

سقف کاذی از پیش ساخته جنسی آلومینیومی دارد،پنلهای از قبل ساخته شده در درون این آلومینیومها قرار می‌گیرند و تنوع طرح های زیادی دارد و می توان هر طرحی را به دلخواه انجام دهیم.. مقاومت بالا در برابر آتش و حرارت دارند. هماهنگی با محیط و طبیعت، ایمنی بالا، اجرا و نصب آسان، همگی از مزایای سقف‌های کاذب گچی پیش ساخته هستند  .

 

 

 

سقف کاذب رابیتس

 

 

  • رابیتس نام گچ سیمی است که در زیرسازی فلزی باربر قرار میگیرد  ، شبکه رابیتس به عنوان پایه گچی و ملات گچ تشکیل شده است. این فرآیند توسط کارل رابیتز استاد مزون برلین توسعه داده شد و در سال 1878 برای ثبت اختراع درخواست شد . کار رابیتس به تجارت گچ کاری واگذار شد .

  •  

  • پیشگامان این تکنیک در اوایل سال 1840 شناخته شدند. آنها توسط صنعتگران فرانسوی به آلمان وارد شده بودند . در آن زمان سازه باربر هنوز از چوب ساخته می شد که کار آن گاهی منجر به ترک شدید می شد. کارل رابیتس این تکنیک را با استفاده از یک زیرساخت فلزی توسعه داد و در نتیجه ایجاد ترک را به حداقل رساند.

 

کاربرد سقف کاذب رابیتش :

 

 

با سازه‌های رابیتس می‌توان سقف‌ها را پایین کشید، قرنیزها (نما) را کور کرد، طاق‌ها و دیوارهای ناودانی غیرباربر ایجاد کرد، ستون‌ها و تکیه‌گاه‌ها را روکش کرد، تأسیسات را روبراه کرد و کانال‌های تهویه را ساخت. امروزه Rabitz اغلب با دیوار خشک جایگزین می شود زیرا ساخت آن گران تر و در مقایسه با دیوار خشک بسیار سنگین تر است. علاوه بر این، رطوبت بیشتری از طریق فرآیند تولید وارد ساختمان می شود و مونتاژ و تخریب احتمالی آن بسیار زمان بر است. اما Rabitz مزایایی نیز دارد. این اساسا الزامات حفاظت از آتش بالا را برآورده می کندبه عنوان مثال، سقف رابیتس گچی به طور کلی با نام مرجع ساختمان F60A تعریف می شود. ظرفیت باربری بالا و امکان شکل‌دهی کاملاً آزاد یک سطح خراشیده هنوز هم کاربردهای احتمالی زیادی را امروزه به ویژه در طراحی داخلی نوآورانه ساختمان‌ها در ارتباط با گچ‌کاری باز می‌کند. یکی دیگر از زمینه های کاربردی حفظ آثار است .

 

سقف کاذب آکوستیک نوعی سقف کاذب است که به کاهش ارتفاع سقف واقعی کمک می کند اما در عین حال قادر به بهبود آکوستیک در یک اتاق است .

 

چگونه بفهمم که پروژه من به سقف کاذب آکوستیک نیاز دارد؟

 

اگر اتاقی دارای پژواک یا طنین است که درک مکالمات درون آن را دشوار می کند، توصیه می شود یک سقف آکوستیک جاذب صدا برای رفع این مشکلات نصب کنید.

هنگامی که ارتفاع سقف اصلی بلند ، بهترین گزینه برای تصمیم گیری سقف کاذب است, سقف کاذب آکوستیک ، فضای بسیار مفیدی را برای لوله ها، مجراها، کابل کشی و برای دستگاه های تهویه هوا ، امنیت، اتوماسیون خانگی و سایر خدمات فراهم می کند. همچنین با پایین آوردن سقف اتاق، میزان متر مکعب هوای مورد نیاز تهویه هوا؛ کاهش می یابد، در حالی که فضای هوایی بین سقف کاذب چوبی و سقف اصلی؛  عایق حرارت و صدا می شود.

 

به طور خلاصه: اگر می‌خواهید آکوستیک اتاق را بهبود ببخشید، کابل‌ها و لوله‌ها را پنهان کنید و هزینه انرژی ساختمان خود را کاهش دهید، واضح است که باید سقف کاذب آکوستیک نصب کنید . و اگر سبکی دنج، گرم و شیک را ترجیح می دهید، چه سنتی و چه مدرن، بهتر است سقف کاذب آکوستیک ساخته شده را از چوب  انتخاب کنید.

 

 

سقف های کاذب پی وی سی

 

 

سقف کاذب پی وی سی چیست؟

 

  • پلی وینیل کلراید یا PVC یک ماده پلاستیکی سبک وزن است اما بسیار قوی است ..که آن را  همه کاره می کند.

  • پنل های پی وی سی اغلب به عنوان یک ماده روکش در سقف ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شود. سقف کاذب پی وی سی ؛ قوی و در عین حال سبک وزن است و از آنجایی که در کارخانه تولید می شود، روکش آن بدون درز است و می تواند در طرح ها، رنگ ها، اندازه ها و طول های مختلف ساخته شود. هر پانل پی وی سی دارای یک هسته توخالی با سطح براق است. مانند سقف های کاذب گچی ، سقف های کاذب پی وی سی ضد آب بوده و در مناطقی با رطوبت بالا مانند بالکن ها، حمام ها و زیرزمین ها موثرتر و بادوام تر هستند.

  • سقف کاذب پی وی سی معمولا در آشپزخانه استفاده می شود، زیرا دوام بالایی دارد و نگهداری آن آسان است. آشپزخانه مکانی است که حداکثر گرما در خانه تولید می شود. سقف های کاذب پی وی سی این گرما را تحمل می کنند و در مورد سقف های کاذب آن را به محصولی ارجح تبدیل می کنند.

  • در حالی که روند کفپوش PVC بسیار محبوب است، سقف های کاذب پی وی سی در حال افزایش است.

 

مزایای سقف کاذب پی وی سی

 

 

  1. سقف های پی وی سی محکم و بادوام هستند.

  2.  آنها می توانند سال ها بدون ساییدگی و پارگی عمده دوام بیاورند.  

  3. پانل های سقفی PVC ظاهری پلاستیکی به فضا می بخشد.

  4. سقف های پی وی سی شکننده نیستند و در حین کار کمتر آسیب می بینند.

  5. سقف های PVC نسبت به سایر مصالح معمولی مقرون به صرفه تر هستند.

  6. نصب طرح سقف پی وی سی آسان بوده و در حین نصب محیطی گرد و غبار ایجاد نمی کند.

 

معایب سقف کاذب پی وی سی :

 

  1. اتصالات بین پانل های سقفی PVC قابل مشاهده است.

  2. از آنجایی که PVC پلاستیکی است، هنگام قرار گرفتن در معرض حرارت آسیب می بیند.

  3. سقف های پی وی سی گاز سمی کلر را در یک دوره زمانی آزاد می کنند.

  4. همچنین این ماده در هنگام سوختن بسیار مضر است.

  5. سقف های پی وی سی ضد آب، ضد موریانه هستند و اجازه رشد کپک و کپک را نمی دهند.

  6. فقط چراغ های کم مصرف را می توان در سقف های پی وی سی نصب کرد، زیرا باید از نورهای ساطع کننده گرما اجتناب شود.     

 

 

سقف کاذب  طلقی

 

 

سقف کاذب طلقی یکی از  رایج ترین و پر کاربردترین سقف های کاذب است  که توانسته ویژگی های متنوعی را در هنگام اجرا از خود به به جای  بگذارد. به عنوان مثال این سقف ها این قابلیت را دارند  تا نور را از خود عبور دهند. همین مزیت باعث ی شود  تا فضای داخلی ساختمان روشن تر باشد.

همچنین در صورتی که بخواهید از این سقف برای سازه های خود استفاده کنید ، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همچنین سرعت نصب و اجرای بالایی دارند. به همین علت می توانید  در مدت زمان کوتاهی پروژه را زودتر به اتمام برسانید

 

اگر شما هم خواستار جذب انرژی ؛ ثروت ؛ و نیروهای مثبت برای خانه های خود و زندگی خود هستید .

حتما مقاله  قانون فنگشویی در دکوراسیون  را بخوانید 

 

 

چند نمونه سقف کاذب آسمان مجازی : 

 

 

 

چند ایده سقف کاذب اتاق خواب :

 

 

چند نمونه طرح سقف کاذب اتاق کودک : 

 

 

 

چند ایده ی طراحی سقف کاذب مدرن  پذیرایی : 

 

 

چند نمونه سقف کاذب تراس و بالکن :

 

 

چند ایده سقف کاذب حمام و سرویس بهاشتی : 

 

 

چند نمونه طراحی سقف کاذب حیاط و حیاط خلوت : 

 

 

چند نمونه سقف کاذب طرح دار : 

 

 

 

کلام آخر طراحی سقفهای کاذب :

 

چرا سقف های کاذب را انتخاب کنیم؟

 

نصب سقف های کاذب مزایای زیادی دارد. بیا یک نگاهی بیندازیم!

 

سقف کاذب عایق صوتی است

یکی از بهترین دلایل استفاده از سقف کاذب، عایق صدا است

کیفیت ها کاشی های آکوستیک برای جذب صدای داخل اتاق طراحی شده اند و فضای بین کاشی ها و عرشه سقف نیز به به حداقل رساندن صدا کمک می کند.

 

 

دسترسی آسان به اجزای سازه

سقف های کاذب امکان دسترسی آسان به لوله ها و سیم ها را فراهم می کند که در صورت نیاز به تعویض، می توان آنها را به سرعت و کارآمد انجام داد. زمانی که تعمیرات در حال انجام است، کاشی‌ها را می‌توان به یک طرف بلند کرد و پس از اتمام به سادگی به پایین انداخت.به همین سادگی !

 

سقف کاذب باعث بهره وری از انرژی و صرفه جویی در مصرف برق

 

سقف های کاذب نه تنها در به حداقل رساندن صدا عالی هستند، بلکه در حفظ دمای ثابت اتاق شما نیز عالی هستند. آنها فاصله بین کف و عرشه سقف را کاهش می دهند، فضایی که هوا می تواند در آن حرکت کند را کاهش می دهد، به این معنی که سیستم کنترل دمای شما نیازی به کار سختی ندارد.سرمایشی (کولر)گرمایشی (بخاری)

 

سقف کاذب زیبا و دل انگیز است

 

 

کاشی های قابل تنظیم سقف های کاذب نیز عالی به نظر می رسند! شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از رنگ‌ها؛ رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید، و به اتاق یا دفاتر خود ظاهر شیک جدیدی که شایسته آن است ببخشید. همچنین انبوهی از الگوها و سبک های مختلف برای انتخاب وجود دارد، بنابراین فقط با تیم عمده فروشان گچ صحبت کنید تا در مورد گزینه های مختلف سقف کاذب شما را راهنمایی کنند

 

مزایای بهداشتی سقف کاذب

 

سقف های کاذب آشپزخانه ها و حمام ها، که عموماً مناطق مرطوب تر خانه یا محل کار شما هستند، می توانند با عوامل ضد میکروبی درمان شوند و از گسترش میکروب ها  جلوگیری کنند  از رشد کپک ها و سایر باکتری ها هم نیز جلوگیری کنند.

 

آیا شما هم از سقف کاذب استفاده می کنید ؟

کدام نوع سقف کاذب را دوست دارید ؟ سقف کاذب رابیتس؟یا قف کاذب مدرن و خاص ؟ و یا سقف کاذب کنافی ؟ ووووو؟

 

کسی هم هست که سقف کاذب رو دوست نداشته باشه؟اگه هست برام کامنت بزاره و دلیلش رو بگه...


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود