برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
GetImageDB.jpeg

نقش آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی

آینه و میز کنسول به عنوان یکی از دکوری‌های شیک و لوکس در دکوراسیون داخلی خانه بشمار می رود . آینه و میز کنسول دارای کاربردهای زیادی در دکوراسیون داخلی منزل هستند. شما با داشتن آینه و میز کنسول های جدیدی که در بازار موجود هستند و از تنوع بالایی برخوردارند, می توانید به طراحی و چیدمان بهتری در منزل خود دست پیدا کنید. استفاده از آینه و میز کنسول در تمامی قسمتهای مختلف داخلی خانه و همچنین ساختمان ها کاربرد دارد

.در این مقاله از مام پلاس ما به شما می گوییم که آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی چه نقشی دارد

 

آینه و میز کنسول چیست؟

 

یک میز کنسول پهن، نسبتا کم عمق و تقریباً به بلندی یک میز یا میز معمولی است. میز کنسول اغلب در کنار دیوار قرار می گیرد . اما زمانی که در پشت مبل قرار می گیرد، به آن میز مبل می گویند

 

بررسی چند نمونه آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی

 

برای هر مکانی به جز پشت مبل، ارتفاع و عرض میز کنسول می تواند هر چیزی باشد که برای فضای شما مناسب است

 

ارتفاع یک میز مبل نباید از پشتی مبل بلندتر باشد و عرض آن در دو انتهای مبل نباید بیشتر از 6 اینچ باشد.

 

از آنجایی که میزهای کنسول اغلب به تنهایی در ورودی، راهرو یا دفتر کار خانه قرار می گیرند، می توانید با سبک ها و متریال های منحصر به فرد خلاق باشید.

 

میز کنسول ترکیبی چوب و فلز با کشوها یا قفسه ها می تواند فضای ذخیره سازی بیشتری را فراهم کند، در حالی که میز با پایه غیر معمول و رویه شیشه ای یا آینه ای برای نمایش اشیاء خاص ایده آل است

 

 

نقش ارتفاع آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی

 

میانگین ارتفاع میز کنسول 30 اینچ است، اگرچه طراحی ها می توانند از 28 اینچ تا 32 اینچ ارتفاع داشته باشند. از آنجایی که میزهای کنسول اغلب در پشت مبل قرار می گیرند، میزهای کنسول طوری طراحی شده اند که به اندازه کافی بلند باشند تا به راحتی به اشیاء دسترسی پیدا کنید .و به اندازه کافی پایین هستند تا از لبه پشت مبل بیرون نزنند.

 

 

نقش میز کناری در دکوراسیون داخلی چیست؟

 

همانطور که از نامش پیداست، یک میز کناری در کنار مبلمانی که فرد روی آن می‌نشیند، مانند کاناپه یا تخت قرار می‌گیرد. هدف اصلی آن اطمینان از دسترسی آسان به اقلام ضروری است.

 

بررسی چند نمونه میز کناری در دکوراسیون داخلی :

 

برای نشستن بدون بازو، یا از میز کناری استفاده کنید که ارتفاع صندلی را دارد یا ارتفاعی را که خود و مهمانانتان نیاز دارید تا هنگام نشستن به راحتی به چیزی برسید، اندازه بگیرید.

 

یک میز کناری نباید بلندتر از بازوی مبلمان کنار آن و از صندلی پایین تر نباشد. بهترین اندازه حدود سه اینچ کوتاهتر از بازو است.

 

هنگام قرار دادن میزهای کناری در کنار صندلی ها و مبل ها، مهم است که ارتفاع را به درستی در نظر بگیرید. یک میز کناری که خیلی بلند یا خیلی کوتاه است، نه تنها ظاهری نامناسب دارد، بلکه استفاده از آن نیز ناخوشایند است.

 

 

این بدان معنا نیست که نمی توانید میزهای کناری بی بدیل در اشکال و مواد غیر معمول داشته باشید، اما برای حفظ تعادل، میزهایی با اندازه و وزن بصری مشابه انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا میز کناری در پس زمینه محو شود در حالی که سایر قطعات بزرگتر در کانون توجه اتاق قرار می گیرند.

 

 

هنگام انتخاب سبک و متریال میزهای کناری خود، به یاد داشته باشید که آنها نقطه کانونی اتاق شما نیستند. آنها معمولاً با سبک کلی مطابقت یا تکمیل می کنند و برای معرفی یک عنصر جدید مانند رنگ یا بافت مفید هستند.

 

 

 

 

تفاوت بین میز کنسول و میز کناری چیست؟

 

هدف از میزهای کناری و آینه و میز کنسول بسیار متفاوت است. میزهای کناری عمدتاً کاربردی هستند و به عنوان سطحی برای قرار دادن وسایل در دسترس افرادی که روی نیمکت، صندلی یا تخت نشسته اند، عمل می کنند. یک میز کنسول معمولاً به عنوان یک نقطه کانونی به تنهایی می ایستد و اغلب حداقل به همان اندازه که کاربردی است تزئینی است.

 

 

 

آینه و میز کنسول برای چه مواردی استفاده می شود و نقش آن در دکوراسیون داخلی چیست ؟

 

میزهای آینه و کنسول معمولاً میزهای بلند و باریکی هستند که افراد آنها را  در ورودی یا راهروی خود قرار می دهند. آنها مبلمان همه کاره ای هستند که می توان آنها را تقریباً در هر جایی از خانه قرار داد، اما اغلب به عنوان مبلمان ورودی یا راهرو در نظر گرفته می شوند. با میز مناسب و قرارگیری صحیح، میز کنسول را می توان به روش های مختلف مورد استفاده قرار داد و میز آینه و کنسول می تواند شیکی و حس و حال  دوست داشتنی را به هر فضایی اضافه کند.

 

 

نقش آینه و میز کنسول در راهرو یا ورودی

 

  • برنامه ای  کلاسیک برای میز کنسول در سرسرا یا راهرو خانه در نظر داریم . با قرار گرفتن این روش در دکوراسیون ، میز کنسول یک قطعه مبلمان مهم است زیرا اولین قطعه ای است که هنگام ورود به خانه دیده می شود یا استفاده می شود. می توان آن را به عنوان "بیانیه افتتاحیه" خانه شما در نظر گرفت. اغلب میزهای کنسول همراه با آینه ها را می بینید. که نور، عملکرد و پیچیدگی را اضافه می کنند. آینه را با نقاشی دیواری جایگزین کنید و میز کنسول به صورت بصری کار می کند. همچنین توجه را به این اثر هنری جلب می کند زیرا افراد به طور طبیعی هر زمان که چیزی را روی میز کنسول قرار می دهند، آن را در سطح چشم قرار می دهند.

  • از نظر عملکردی، میزهای آینه و کنسول در راهروها و ورودی ها به خوبی نقش آفرینی می کنند، زیرا سطح و سازماندهی را بدون ایجاد مانع در مسیر پیاده رو فراهم می کنند. اگر نمی‌دانید که چگونه میز کنسول را سبک کنید، سبدها یا سینی‌هایی را که روی سطح آن قرار داده شده‌اند را امتحان کنید که می‌توانند کلیدها، کیف پول‌ها و سایر اقلامی را که می‌خواهید هنگام ورود و خروج از خانه بارگیری یا از جیب‌هایتان خالی کنید، در آن قرار دهید. فضای زیر میز کنسول فضایی دور از دسترس برای نگهداری وسایلی مانند کوله پشتی یا کفش فراهم می کند. بسیاری از میزهای کنسول راهرو (یا ورودی) با یک جاکفشی که زیر آن قرار می گیرد، همراه شده اند.

 

 

 

نقش آینه و میز کنسول در اتاق غذاخوری

 

یکی دیگر از کاربردهای میز آینه و کنسول در اتاق غذاخوری است. اغلب اوقات، می‌بینید که در نزدیکی میز ناهارخوری قرار داده شده است تا سطح میز اضافی را برای وسایلی که نیازی به قرار گرفتن روی میز اصلی ندارند، فراهم کند.. اگر می‌خواهید یک میز آینه و کنسول برای قرار دادن در اتاق غذاخوری خود بخرید، آینه و میز کنسولی را در نظر بگیرید که دارای کشوهایی است که می‌توانید در آن کارد و چنگال، دستمال سفره و زیرانداز را قرار دهید.

 

نقش آینه و میز کنسول در اتاق نشیمن و پذیرایی

 

  • کاربردهای اتاق نشیمن برای آینه و میزهای کنسول متنوع است. سعی کنید از یکی به عنوان میز کناری کشیده استفاده کنید ، یا آن را در کنار دیوار قرار دهید تا اتاق را برجسته کند و سطحی دور از دسترس برای پرت کردن اقلام تصادفی ایجاد کنید . که می تواند به از هم ریختگی میز قهوه کمک کند . آینه و میزهای کنسول عاشق لامپ هستند و لامپ ها عاشق میزهای کنسول هستند، بنابراین در نظر بگیرید که یک یا حتی دو عدد را به صورت متقارن روی سطح قرار دهید. مثل همیشه مدلی را که با مبلمان اتاق نشیمن همخوانی دارد  را پیدا کنید که با دکوراسیون موجود اتاق مطابقت داشته باشد.

 

  • آینه و میزهای کنسول علاوه بر یک میز برجسته یا یک قطعه جانبی، می توانند برای عملکرد به عنوان پایه تلویزیون یا کنسول رسانه استفاده شوند. بدنه باریک و سطح برجسته آنها,  آنها را برای برخی از اتاق های نشیمن ایده آل می کند. توصیه می شود یکی با قفسه و کشو پیدا کنید تا جایی برای مجموعه ای از وسایل اتاق نشیمن خود، از جمله جعبه کابل، تجهیزات و رسانه خود داشته باشید.

 

نقش آینه و میز کنسول در اتاق خواب

 

  • زمانی را به یاد دارید که در مورد قرار دادن یک آینه بالای میز کنسول راهرو صحبت می کردیم؟ از این برنامه در اتاق خواب استفاده کنید و یک صندلی یا چهارپایه برجسته اضافه کنید و یک روشویی اتاق خواب سفارشی خواهید داشت. اضافه کردن یک چراغ رومیزی به کناره و پوشاندن سطح با جواهرات و عطر، قطعه ای را ایجاد می کند که هم کاربردی و هم زیبا است.

 

  • علاوه بر یک روشویی شیک و منحصر به فرد، میزهای کنسول ذخیره سازی گاهی اوقات می توانند به خوبی به عنوان پاتختی کار کنند . با افزایش سطح، فضای زیادی برای کتاب ها و چراغ مطالعه خود دارید.همچنین آینه و میز کنسول زیر میز,  برای سطل زباله یا سایر وسایل تزئینی مناسب است که می توانید ملحفه ها و وسایل شخصی را در آن نگهداری کنید. دفعه بعد یکی از دوستان می پرسد "میز کنسول برای چه استفاده می شود؟" می توانید انواع برنامه های بالقوه را با آنها به اشتراک بگذارید. میزهای کنسول قطعات همه کاره هستند. هنگامی که سبک مناسب خریداری می شود، آنها می توانند کلاس و عملکرد را به هر فضایی اضافه کنند.

 

 

نحوه ی سبک دادن به آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی

 

موضوع نحوه ی سبک دادن به آینه و میز کنسول , موضوع مهمی است زیرا در اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری یا راهرو، یک مبلمان برجسته است.

دراین مقاله از سایت مام پلاس ، ما راه‌حل‌های طراحی آینه و میز کنسول را گرد هم آورده‌ایم تا به مجموعه ایده‌های اتاق نشیمن شما برای فضایی شیک، جذاب و منحصر به فرد در طراحی آن اضافه کنیم.

 

نحوه استایل دادن به آینه و میز کنسول در دکوراسیون داخلی

 

رنگ، خط، بافت و مقیاس, و اقلامی مانند چراغ‌های رومیزی، اشیاء، آثار هنری و کتاب‌ها،  همه ؛  ملاحظات مهمی هستند که در مورد نحوه سبک دادن به آینه و میز کنسول، چه در فضای امروزی یا سنتی‌تر قرار گرفته باشد، توجه می‌شود.

 


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود