برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی تقویت دو نیمکره مغز

با بهبود عملکرد نیمکره های مغز و افزایش هماهنگی بین آن‌ها، بازدهی و عملکرد کلی فرزند شما بهتر خواهد شد و در نهایت هوش و خلاقیتش افزایش خواهد یافت در این پست با مشاهده ویدئوبازی های تقویت دو نیمکره مغز و همچنین مهارتهای حرکتی حسی و مهارتهای شناختی نیمکره راست و چپ نیز اشنا می شوید .

 تقویت دو نیمکره مغز به بهبود کلی عملکرد مغز کمک می کند

برای تقویت دو نیمکره مغز بازی های متفاوتی داریم که به بهبود مغز کمک می کند و باعث یادگیری بهتر بچه ها می شود

تمرین رنگ امیزی همزمان با دو دست برای هماهنگی بین دو نیمکره

همیشه درس به همراه بازی بهترین روش یاد گیری هست

فعالیت هایی که مهارت های حرکتی حسی را در سمت راست مغز تقویت می کند

بازی بویایی :

حس بویایی را تحریک کنید و از کودکتان بخواهید که با استفاده از رایحه‌های قوی مانند فلفل سیاه، قهوه و لیمو در سوراخ سمت راست، عطر را حدس بزند (چشم بند) فقط برای کمک به کودکان مبتلا به ضعف مغز راست برای ایجاد حس جدید و متنوع خوراکی ها.

موزیکال موازنه مغز:

از فرزندتان بخواهید به موسیقی گوش دهد .که بیشتر بر کیفیت های موسیقیایی که توسط سمت راست مغز پردازش می شودمانند قطعات هماهنگ گوش دهد، موسیقی توسط سمت راست مغز پردازش می شود،. در طول این تمرین از گوش گیر (پنبه) برای مسدود کردن گوش راست استفاده کنید.

یک پا در جلوی پای دیگر:

از کودک بخواهید یک جوراب را در پای راست بپوشد و سپس صاف بایستد،چشمانش را با پاهای کنار هم باز کندو یک پا را مستقیماً جلوی پای دیگر حرکت دهد. سپس کودک باید بدون افتادن یا تکیه دادن به مدت 30 ثانیه ثابت بماند.

بازی برای تقویت دو نیمکره مغز کودک پیش دبستانی

فعالیت هایی که مهارت های حرکتی حسی را در سمت چپ مغز تقویت می کند

بازی بویایی :

حس بویایی را تحریک کنید و از کودکتان بخواهید که عطر را حدس بزند (با چشم بند) با استفاده از رایحه‌های مطبوع مانند موز، اسطوخودوس و شکلات در سوراخ چپ بینی فقط برای کمک به کودکان مبتلا به ضعف مغز چپ که به غذاهای جدید و متنوع باز شوند. .

موزیکال موازنه مغز :

از کودک خود بخواهید به موسیقی گوش دهد، بیشتر ویژگی های موسیقی ،توسط سمت چپ مغز پردازش می شود، برجسته می کند، در طول این تمرین از گوش ،گوشی برای مسدود کردن گوش چپ استفاده کنید.

یک پا جلوی پای دیگر :

از کودک بخواهید یک جوراب را روی پای چپ بپوشد و سپس صاف بایستد، چشمانش را با پاهای کنار هم باز کند و یک پا را مستقیماً جلوی پای دیگر حرکت دهد. سپس کودک باید بدون افتادن یا تکیه دادن به مدت 30 ثانیه ثابت بماند. 
 

فعالیت هایی که مهارت های شناختی را در سمت راست مغز تقویت می کند

تمرین درک استنباط:

با استفاده از هر کتابی در سطح خواندن کودک خود، یک قطعه را با صدای بلند برای کودک بخوانید و سپس یک سوال چند گزینه ای ارائه دهید که از کودک می خواهد بین درست، نادرست و استنباط تفاوت قائل شود. .

تمرین حرکت چشم:

رو در رو با کودک خود بایستید. هر دو دست خود را بالا نگه دارید تا یکی در میدان بینایی هر یک از چشمان فرزندتان باشد. از فرزندتان بخواهید در چشمان شما نگاه کند. به او بگویید که وقتی انگشت یک دست را تکان می دهید، باید به دست مقابل نگاه کند. دست راست خود را بیشتر تکان دهید تا فرزندتان چپ به نظر برسد. این کار را در مجموع ده بار انجام دهید.

هماهنگی چشم ودست ،جهت تقویت دو نیمکره

فعالیت هایی که مهارت های شناختی را در سمت چپ مغز تقویت می کند

تمرین درک تحت اللفظی :

با استفاده از هر کتابی در سطح خواندن کودک خود، یک قطعه را با صدای بلند برای کودک بخوانید و سپس یک سوال چند گزینه ای مربوط به جزئیات خاص آن قسمت بپرسید.

تمرین حرکت چشم :

رو در رو با کودک خود بایستید. هر دو دست خود را بالا نگه دارید تا یکی در میدان بینایی هر یک از چشمان فرزندتان باشد. از فرزندتان بخواهید در چشمان شما نگاه کند. به او بگویید که وقتی انگشت یک دست را تکان می دهید، باید به دست مقابل نگاه کند. دست چپ خود را بیشتر تکان دهید تا کودک شما راست به نظر برسد. این کار را در مجموع ده بار انجام دهید.

سیستم تغذیه سالم یک رویکرد گام به گام طراحی شده برای کمک به والدین است که به تدریج غذاهای حاوی گلوتن، شکر تصفیه شده و لبنیات را حذف کنند. شناخته شده است که این غذاها با مغز نامتعادل واکنش نشان می دهند که منجر به حساسیت و التهاب غذایی می شود و باعث رفتارهای منفی، علائم فیزیکی و چالش های یادگیری می شود.

هر یک از این سه رکن رشد مغز نقش مهمی در بهبود توانایی کودک برای یادگیری و رفتار در سطح مناسب سن دارد.

 

برای دیدن بقیه آموزش های پایه اول  اینجا  را کلیک کنید.

نحوه ی برخورد با مسخره کردن در کودکان پیش دبستانی

گریه کردن کودک برای خواسته هایش

چگونه با کودک عصبانی خود مقابله کنیم


برچسب ها

لیلی نیکخو

لیلی نیکخو

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود