برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
1659719026917.jpg

بحران دوران قاعدگی در دختران وزنان وحکمت آن از دیدگاه قرآن وپزشکان

یکی ار علائم دوران بلوغ در دختران قاعدگی یا همان پریودی است، که معمولا از ۱۱تا ۱۴سالگی رخ می دهد، وعلائم مختص به خود را دارد. بسیاری از دختران که بااین مسائل آشنا نیستند معمولا دچار وحشت می شوند. در این مقاله کمی بیشتر شمارو بااین پدیده که معمولا تمام دختران را تا دوره میانسالی درگیر می کند آشنا میشیم.

☆بسم الله الرحمن الرحیم ☆

 

 

 

چرخه قاعدگی خانم ها نشان دهنده بلوغ آنان  است  اطلاعات مهمی در باره این  چرخه وجود دارد که  هر خانمی باید در مورد آن بداند.

 

قاعدگی خانم ها از سن 12 تا 14 سالگی شروع می شود، اما در بعضی از دختران ممکن است زودتر یا دیرتر اتفاق بیفتد و در خانم ها تقریبا هر 28 روز یکبار اتفاق می افتد، اما در چرخه از یک زن به زن دیگر تفاوت هایی وجود دارد.که  بین 24 تا 35 روز است.

 

زمانی که پریودی خانم ها به طور منظم رخ می دهد، این نشان دهندت سلامت دستگاه تناسلی زن است ، اما در صورت نامنظم شدن قاعدگی، ممکن است نشان دهنده وجود اختلالات هورمونی و نیاز زن به پیگیری توسط متخصص زنان باشد. 

 

 ویژگی های چرخه قاعدگی همچنین سیکل قاعدگی از نظر فراوانی و مدت زمان نزول از یک زن به زن دیگر متفاوت است.

 

برخی از زنان قاعدگی سبکی دارند که چند روز طول می کشد و برخی دیگر قاعدگی سنگینی دارند که روزهای طولانی طول می کشد. مدت چرخه قاعدگی معمولاً از 3 تا 5 روز متغیر است و در برخی از زنان می تواند تا 7 یا 8 روز طول بکشد، اما برای ادامه چرخه قاعدگی لازم نیست میزان هر ماه یکسان باشد ، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که این را کنترل می کند.

 

 

علائم قاعدگی

 

 

برخی از علائم وجود دارد که یک زن می تواند قبل و در طول دوره خود احساس کند و این علائم از یک زن به زن دیگر متفاوت است و عبارتند از: 

 

✍🏼۱)درد در قسمت پایین شکم:

 

درد می تواند به پشت نیز گسترش یابد. 

 

✍🏼۲)  تغییر در وضعیت روانی:

 

عصبی بودن زن و احساس تنش او در طول دوره قاعدگی افزایش می یابد.

 

✍🏼۳)خواب مکرر:

 

میل زنان به خواب طولانی تری در طول چرخه قاعدگی افزایش می یابد.

 

✍🏼۵)ظهور آکنه (آکنه): 

 

ظاهر شدن جوش در صورت زنان قبل از قاعدگی.

 

✍🏼۶)تغییرات در سینه:

 

برخی از تغییرات در اندازه سینه علاوه بر احساس درد هنگام فشار دادن روی آن در برخی از زنان می تواند رخ دهد.

 

✍🏼۷)اختلالات گوارشی:

 

برخی از زنان در طول دوره قاعدگی دچار اختلالات گوارشی می شوند و این امر علاوه بر نفخ و گاز معده باعث یبوست یا اسهال (اسهال) می شود.

 

✍🏼۸)سردرد:

 

سردرد در طول چرخه قاعدگی به دلیل تغییر سطح استروژن ایجاد می شود.

 

 

✍🏼۹)نفخ بدن:

 

برخی از خانم ها در طول مدت دچار نفخ در قسمت های مختلف بدن می شوندبرای قاعدگی یا قبل از وقوع، این تورم ها با پایان دوره قاعدگی محو می شوند.

 

قاعدگی و بارداری:

 

هر زن دارای دو تخمدان است و هر تخمدان حامل یک گروه تخمک با اندازه کوچک است و تخمک گذاری در یک زن در روزهای یازدهم تا بیست و یکم شروع سیکل قاعدگی اتفاق می افتد، دوره ای که تخمک گذاری نامیده می شود.

در دوران تخمک گذاری، زن می تواند با لقاح تخمک با اسپرم باردار شود و برخی از خانم ها علائم تخمک گذاری را احساس می کنند که درد در ناحیه زیر شکم یا یک طرف است و ممکن است شما احساس نکنید.زنانی که این علائم را دارند.

 

قاعدگی چه زمانی متوقف می شود؟ 

 

سیکل قاعدگی در صورت باردار شدن زن متوقف می شود و بنابراین عدم پریود ممکن است نشان دهنده بارداری باشد و قطع موقت است، زیرا بعد از زایمان دوباره سیکل قاعدگی برمی گردد. در مورد قطع دائمی قاعدگی، در مرحله یائسگی است که ممکن است بعد از 45 سالگی اتفاق بیفتد و خانم ها در این مرحله متوجه علائمی مانند؛ اختلالات قاعدگی ناشی از اختلالات هورمونی، که در آن سطح استروژن کاهش می یابد و در نتیجه زنان نمی توانند باردار شوند.

 

مواردی که بر چرخه قاعدگی زنان تأثیر می گذارد:

 

مواردی وجود دارد که می تواند بر چرخه قاعدگی زنان تأثیر بگذارد که مهمترین آنها عبارتند از: 

 

✍🏼وضعیت روانی:

 

استرس روانی و تنش عصبی می تواند باعث نامنظم شدن و تاخیر در قاعدگی شود.

 

✍🏼رژیم گرفتن:

 

در صورت رژیم برای کاهش وزن، یک زن ممکن است متوجه اختلالاتی در چرخه قاعدگی خود شود.

 

✍🏼زیاده روی:

 

زیاده روی کردن، مانند; ورزش، ورزش شدید

، تغییر در چرخه قاعدگی. برای حفظ چرخه قاعدگی منظم،یک زن باید سبک زندگی صحیحی داشته باشد که به خوردن غذاهای سالم، ورزش متعادل، خواب خوب و دوری از استرس و اضطراب بستگی دارد.

 

بلوغ: 

 

 

 

 

بلوغ در دختران معمولا بین 8 تا 13 سالگی شروع می شود و چندین سال طول می کشد. این زمانی است که بدن شما رشد می کند و بالغ می شود. بلوغ بدن شما را آماده می کند تا یک روز بتوانید بچه دار شوید. این تغییرات توسط مواد طبیعی در بدن شما به نام هورمون ایجاد می شود.

 

هنگامی که بلوغ شروع می شود، متوجه تغییرات فیزیکی و احساسی خواهید شد. گاهی اوقات ممکن است از این تغییرات غرق لذت شوید. این بسیار طبیعی است، اما بلوغ نیز یک زمان هیجان انگیز دارد، بنابراین مهم است که مثبت بمانید. 

 

اگر اضافه وزن دارید، ممکن است قبل از 8 سالگی بلوغ را شروع کنید و اگر خیلی ورزشکار یا کم وزن هستید، ممکن است بلوغ را دیرتر شروع کنید.مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که همه افراد متفاوت هستند و شما در زمان مناسبی برای بدن خود بلوغ را شروع خواهید کرد که ممکن است با سایر دختران خانواده شما نیز متفاوت باشد. با این حال، اگر در سن 12 سالگی شروع به رشد سینه ها نکرده اید یا در سن 15 سالگی اولین قاعدگی خود را نداشته اید، با پزشک خود صحبت کنید. اگر این کار شما را راحت‌تر می‌کند، از یک پزشک خانم بخواهید.

 

تغییرات بدن در دوران بلوغ: 

 

✍🏼رشد فیزیکی:

 

از اولین تغییراتی که ممکن است در دوران بلوغ متوجه شوید این است که دست‌ها و پاهای شما شروع به رشد می‌کنند و ممکن است کمی دست و پا چلفتی احساس کنید تا زمانی که بقیه بدنتان به آن برسد. شما به احتمال زیاد 2 سال پس از شروع بلوغ برای شما به اوج رشد خود خواهید رسید. پس از پایان جهش اصلی رشد، می‌توانید 5 تا 7.5 سانتی‌متر دیگر رشد کنید. در طول جهش رشد نیز ممکن است متوجه افزایش وزن شوید، به خصوص در اطراف باسن - که انحنای بیشتری پیدا می‌کند - و در سینه‌ها.رشد سینه ها می تواند فرآیندی سخت و استرس زا باشد، به خصوص اگر خودتان را با دوستانتان یا افراد مشهور مقایسه کنید یا دیگران متوجه شوند و نظر بدهند. طبیعی است که سینه های شما با سرعت های مختلف رشد کنند و تا حدود 17 سالگی به رشد خود ادامه دهند.نوک سینه‌های شما نیز در دوران بلوغ تغییر می‌کنند و ممکن است صورتی یا قهوه‌ای شوند یا گهگاهی مو رشد کنند - که همه اینها طبیعی است. اندازه و شکل سینه اغلب در خانواده وجود دارد، بنابراین سینه‌های مادرتان می‌تواند نشانگر خوبی برای ظاهر سینه شما باشد. وزن شما همچنین می تواند بر شکل و اندازه سینه های شما تأثیر بگذارد.

 

✍🏼موی بدن با گذراندن دوران بلوغ: 

 

متوجه رشد مو در نقاط جدید یا ضخیم شدن موها در برخی نقاط خواهید شد. شما در زیر بغل، روی پاها و در ناحیه شرمگاهی نزدیک اندام تناسلی خود مو می روید. این موها نازک و صاف می شوند اما با افزایش سن ضخیم تر و گاهی اوقات فر می شوند.

 

 

 

قاعدگی (پریود شما) از نشانه های بلوغ دختران:

 

هر ماه پوشش داخلی رحم با خون ضخیم می شود. هنگامی که تخمک توسط تخمدان شما آزاد می شود، اگر توسط اسپرم بارور نشده باشد، همراه با خون از رحم شما ریخته می شود. شما خواهید دید که این خون از طریق واژن شما خارج می شود. این به عنوان پریود شما شناخته می شود.در حالی که ممکن است خون زیادی به نظر برسد، با هر پریود فقط چند قاشق غذاخوری خون خارج می شود. جریان خون معمولاً در یکی دو روز اول شدیدتر است و ممکن است قاعدگی شما تا 7 روز طول بکشد. خون پریود می تواند از قرمز روشن تا قرمز تیره متفاوت باشد، اما این طبیعی است.پریودهای نامنظم نیز در 3 سال اول طبیعی است، اما اگر دوره های شما بیش از 3 ماه فاصله دارد، با بزرگسالی که به آن اعتماد دارید صحبت کنید و با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. پزشک می تواند بررسی کند که هیچ مشکلی برای سلامتی که در چرخه شما اختلال ایجاد کند وجود ندارد.

 

سایر مایعات واژن:

 

در طول چرخه قاعدگی، زمانی که خونریزی ندارید، دهانه رحم ترشحات دیگری تولید می کند که ممکن است شفاف یا کرمی رنگ باشند. این مایع همچنین از طریق واژن شما ترشح می شود و ممکن است آن را روی لباس زیر خود مشاهده کنید.

 

 

قاعدگی زنان در روزهای قبل از قاعدگی، ممکن است احساس نفخ فیزیکی یا اشتهای بیشتری داشته باشید. همچنین ممکن است درد عضلات و مفاصل، درد معده و خستگی داشته باشید. از نظر ذهنی، ممکن است احساس اضطراب کنید یا خلق و خوی بدی داسته  باشید و احساس تنهایی کنید. این سندرم پیش از قاعدگی (PMS) نامیده می شود و علائم فیزیکی و عاطفی را که ممکن است قبل از قاعدگی تجربه کنید را توصیف میکند. 

 

قاعدگی 

 

 

 

 

قاعدگی عبارت است از ریزش ماهانه پوشش داخلی رحم زن (که بیشتر به نام رحم شناخته می شود). قاعدگی با اصطلاحات قاعدگی، دوره قاعدگی، سیکل یا دوره نیز شناخته می شود. خون قاعدگی - که بخشی از خون و بخشی از داخل رحم است - از رحم از طریق دهانه رحم و از طریق واژن از بدن خارج می شود.

 

قاعدگی عبارت است از ریزش ماهانه پوشش داخلی رحم زن (که بیشتر به نام رحم شناخته می شود). قاعدگی با اصطلاحات قاعدگی، دوره قاعدگی، سیکل یا دوره نیز شناخته می شود. خون قاعدگی - که بخشی از خون و بخشی از داخل رحم است - از رحم از طریق دهانه رحم و از طریق واژن از بدن خارج می شود.به واکسن یا تقویت کننده نیاز دارید. 

 

مراحل چرخه قاعدگی: 

 

با افزایش و کاهش مواد شیمیایی در بدن به نام هورمون آغاز می شود. غده هیپوفیز در مغز و تخمدان ها در دستگاه تناسلی زنان هورمون های خاصی را در زمان های خاصی در طول چرخه قاعدگی تولید و ترشح می کنند که باعث می شود اندام های دستگاه تناسلی به روش های خاصی پاسخ دهند.

 

رویدادهای خاصی که در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

 

✍🏼مرحله قاعدگی:

 

این مرحله که معمولاً از روز اول تا پنجم طول می کشد، زمانی است که در صورت عدم بارداری، پوشش داخلی رحم از طریق واژن خارج می شود. اکثر زنان به مدت سه تا پنج روز خونریزی می کنند، اما دوره ای که فقط دو روز تا هفت روز طول می کشد هنوز طبیعی است.

 

✍🏼فاز فولیکولی:

 

این مرحله معمولاً از روز ششم تا چهاردهم انجام می‌شود. در این مدت، سطح هورمون استروژن افزایش می‌یابد که باعث رشد و ضخیم شدن پوشش داخلی رحم (به نام آندومتر) می‌شود. علاوه بر این، یک هورمون دیگر - هورمون محرک فولیکول - باعث رشد فولیکول ها در تخمدان ها می شود. در طی روزهای 10 تا 14، یکی از فولیکول های در حال رشد، یک تخمک کاملا بالغ (تخمک) تشکیل می دهد.

 

✍🏼تخمک گذاری:

 

این مرحله تقریباً در روز 14 در سیکل قاعدگی 28 روزه رخ می دهد. افزایش ناگهانی یک هورمون دیگر - هورمون لوتئینیزه - باعث می شود که تخمدان تخمک خود را آزاد کند. این رویداد تخمک گذاری نامیده می شود.

 

✍🏼فاز لوتئال:

 

این مرحله از روز 15 تا روز 28 ادامه دارد. پس از رها شدن تخمک از تخمدان، شروع به حرکت از طریق لوله های فالوپ به سمت رحم می کند. سطح هورمون پروژسترون برای کمک به آماده سازی پوشش رحم برای بارداری افزایش می یابد. اگر تخمک توسط اسپرم بارور شود و به دیواره رحم بچسبد، زن باردار می شود. اگر بارداری اتفاق نیفتد، سطح استروژن و پروژسترون کاهش می یابد و پوشش ضخیم رحم در طول دوره قاعدگی ریزش می کند.

 

عادت ماهانه معمولا از چه سنی شروع می شود؟

 

دختران از سن 12 سالگی شروع به قاعدگی می کنند. با این حال، دختران می توانند قاعدگی را از 8 سالگی یا تا اواخر 16 سالگی شروع کنند. قاعدگی زنان در سن یائسگی متوقف می شود، که تقریباً در سن 51 سالگی رخ می دهد. در دوران یائسگی، یک زن تولید تخمک را متوقف می کند (تخمک گذاری متوقف می شود). یائسگی یک سال بدون پریود تعریف می شود و پس از این مدت زن دیگر نمی تواند باردار شود

 

فواید چرخه قاعدگی شما

 

 

 

در حالی که هورمون‌های جنسی اغلب در رسانه‌ها به عنوان چیزهایی نشان داده می‌شوند که باعث غم و اندوه زنان (و مردان) می‌شوند، اما در واقع عملکردهای حیاتی برای حمایت از سلامت و تندرستی دارند. مزایای هورمون های جنسی زنانه شامل توانایی باردار شدن، زایمان و شیر دادن به نوزادان است. همچنین بسیاری از مزایای سلامتی غیر باروری وجود دارد که کمتر شناخته شده و به همان اندازه مهم هستند.

 

قاعدگی در طول تاریخ به عنوان یک "لعنت" بر زنان و زمان رنج به تصویر کشیده شده است. در حقیقت، قاعدگی شما یک شاخص مهم سلامتی است که به شما امکان می دهد بدانید سالم هستید (و احتمالاً بارور هستید). عدم وجود دوره‌های قاعدگی (آمنوره) بین قاعدگی و یائسگی می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سلامتی باشد، مانند وزن کم بدن یا بیماری مرتبط با عدم تعادل هورمونی.

 

هورمون‌هایی که بدن شما در طول چرخه ماهانه تولید می‌کند، فوایدی برای سلامت باروری دارد. زنان قبل از یائسگی به دلیل استروژن کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و سکته هستند. 

 

به راحتی می توان از هورمون های خود در هنگام گرفتگی ناراحتی کرد، اما تمام کارهای خوبی که هورمون های شما انجام می دهند را به یاد داشته باشید. وقتی خوب می‌خوابید، کارهای زیادی را انجام می‌دهید، احساس خوبی دارید، امتحان می‌کنید، خوب به نظر می‌رسید، یا انرژی لازم برای مقابله با روز را دارید، ممکن است نه تنها به این دلیل که شگفت‌انگیز هستید (هر چند که هستید)، بلکه به این دلیل است که هورمون‌های شما پشت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. ! 

 

حکمت وجود حیض در زنان چیست؟

 

سوال آیه 221 سوره بقره می فرماید: (و از تو درباره حیض می پرسند بگو ضرر دارد)

آیا عادت ماهانه نشانه عملکرد دستگاه تناسلی در زنان نبوده و نتیجه طبیعی آن است؟. 

آیا این خونریزی برای تحمیل آسیب به زنان بوده است؟ اگر چنین است، آیا خدای ما بدجنس نشده است؟

پاسخ کامل منشا خون قاعدگی مربوط به گرفتگی وریدهای رحم و لایه برداری مخاط آن است که منجر به خونریزی می شود. خونریزی قاعدگی و دوره های زنانه نیاز به عملکرد اندام های یک زن سالم داردبیرون آمدن او با وجود درد، آسیب و رنجی که زن از آن رنج می برد، نشان دهنده یکی از مهربانی های خداوند نسبت به زنان است. اما این خونریزی که با درد شدید و مشکلات دیگر برای زنان همراه است، لازمه عالم ماده و طبیعت است. زیرا قانون طبیعت و عالم ماده شب را با روز، سود را با زیان، آسانی را با سختی، آسایش را با درد، لذت را با غم و... همراه کرده است، جایی که در عالم ماده و طبیعت از یکدیگر جدا نمی شوند. بر کسی پوشیده نیست که این آیه می گوید حیض ضرر دارد، نه اینکه خداوند این سیستم را در بدن زن طراحی کرده است تا به او آسیب برساند

 

پاسخ تفصیلی علت طرح این سؤال عدم توجه دقیق به معنای آیه است. برای روشن شدن حقیقت موضوع، آیه و معنا و تفسیر آن را تکرار می کنیم. خداوند تبارک و تعالی در این آیه می فرماید: (و از تو درباره حیض می پرسند بگو مضر است پس از زنان در حیض دوری کن و به آنها نزدیک مکن تا پاک شوند...».(سوره مبارکه بقره آیه ۲۲۲)

 

این آیه در مورد تبیین فلسفه حکم منع آمیزش در دوران حیض زنان است، زیرا آمیزش در این مورد اگرچه مکروه است، اما ضررهای بسیاری را به دنبال دارد و طب جدید ثابت کرده است که از جمله احتمال عقیم شدن مرد و...زنان و فراهم آوردن زمینه مساعد برای رشد میکروب های بیماری های جنسی مانند سیفلیس و سوزاک و التهاب اندام تناسلی در زنان و نفوذ خون آلوده در آلت مردان و سایر موارد ذکر شده در کتب پزشکی. به همین دلیل پزشکان رابطه جنسی با این زنان را ممنوع کردند. از طرفی این خونریزی برای خانم ها با درد شدید همراه است. منشا خون قاعدگی مربوط به گرفتگی وریدهای رحم و لایه برداری مخاط آن است که منجر به خونریزی می شود.(بر ترین  ها در تفسیر کتاب نازل شده جز دو ۱۳۹)

 

خونی که در دوران قاعدگی پرداخت میشود، خونی است که هر ماه در رحم زن برای تغذیه جنین بالقوه جمع آوری می شود، زیرا رحم زن هر ماه یک تخمک تولید می کند.در همان زمان، سیاهرگ های داخلی رحم برای آماده سازی برای تغذیه اسپرم، پر از خون می شود. در این میان وقتی تخمک وارد رحم می‌شود، در صورت وجود اسپرم (اسپرم مرد)، اسپرم و جنین تشکیل می‌شود و خون در رگ‌های رحم برای تغذیه آن تخلیه می‌شود. در غیر این صورت به دلیل کنده شدن مخاط رحم و پاره شدن رگ ها، خون موجود خارج می شود و این خون حیض است. بنابراین دلیل دیگری بر منع آمیزش در این مورد روشن می شود، زیرا رحم زن در این مورد فاقد آمادگی طبیعی برای در آغوش گرفتن نطفه است و در نتیجه از آن آسیب می بیند. 

 

 اعضای یک زن سالم با وجود درد، آسیب و رنجی که زنان از آن رنج می برند، یکی از موهبت های رحمانی خداوند به زنان است. میزان تأثیر این خونریزی بر سلامتی زن به حدی است که عدم پریود زنانه بعد از بلوغ و قبل از یائسگی نشان دهنده سالم نبودن زن و نیاز به معالجه وی است.خطر بزرگ.

 

و اما این که این خونریزی مفید و ضروری برای زنان با درد شدید و دردهای دیگر همراه است، لازمه عالم ماده و طبیعت است.زیرا قانون طبیعت و عالم ماده شب را با روز، سود را با زیان، آسانی را با سختی، آسایش را با درد، لذت را با غم و... همراه کرده است، جایی که در عالم ماده و طبیعت از یکدیگر جدا نمی شوند. ما نباید در دنیای مادی انتظار سود محض و لذت مطلق را داشته باشیم، زیرا این انتظار نه عقلانی است

 

فواید زیادی برای سلامتی سیکل قاعدگی دارد که باید در مورد آنها بدانید. فواید چرخه قاعدگی برای سلامتی و بدن زنان خانم ها در دوره قاعدگی از درد رنج می برند و تصور نمی کنند که در دوران قاعدگی فوایدی در بدن ایجاد شود، بنابراین خانم ها باید سیکل قاعدگی را یک دوره در نظر بگیرند. 

 

 فواید چرخه قاعدگی برای سلامت زنان: 

 

✍🏼۱)  برخی از بیماری های آینده سلامتی را می توان از طریق رنگ، کمیت و منظم بودن چرخه قاعدگی تضمین کرد،

 

زیرا هر نقصی در آن نشان دهنده وجود یک مشکل سلامتی است که نیاز به بررسی متخصص زنان دارد. وقتی خانمی دچار پریودهای سنگین می شود یا اصلاً دچار قاعدگی نمی شود، به این معنی است که نقصی در بدن او وجود دار، بنابراین درک مشکل را آسان تر می کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات قاعدگی ممکن است به دلیل یک بیماری پزشکی مانند بیماری قلبی، دیابت کنترل نشده، پرکاری تیروئید و سایر مسائل مربوط به سلامت باروری متوقف شود. بنابراین در صورت بروز هرگونه اختلال در قاعدگی، مراجعه به پزشک و انجام برخی آزمایشات مهم مربوط به غده تیروئید و هورمون ها توصیه می شود.

 

✍🏼۲) بهبود وضعیت روحی و روانی در دوره منتهی به قاعدگی

 

زن وضعیت روانی بدی را تجربه می کند و تمایل داردبرای اینکه افسرده، غمگین ومتشنح میشود  اما با شروع چرخه قاعدگی، سطح استروژن افزایش می یابد که با اثرات زیر باعث افزایش احساس شادی و کاهش احساس اضطراب و تنش می شود:

افزایش ترشح سروتونین و تعداد گیرنده های آن در مغز. بهبود تولید و اثر اندورفین، که مواد شیمیایی در مغز است که باعث احساس شادی می شود. محافظت از اعصاب در برابر آسیب و احتمالاً تحریک رشد عصبی. 

 

✍🏼۳)تقویت میل جنسی بین همسران

 

زن و شوهر در طول سیکل قاعدگی رابطه جنسی را متوقف می کنند و این باعث افزایش میل و اشتیاق می شودبین آنها برای ملاقات جنسی پس از پایان دوره قاعدگی. و زوجین برای استراحت و آماده شدن برای عشق بهتر به این دوره نیاز دارند و این امر در مورد اندام تناسلی نیز صدق می کند که نیاز به رهایی از استرس ناشی از رابطه جنسی دارد.

 

۴) بدن را به روشی طبیعی تمیز کنید

 

به دلیل آلودگی هوا و خوردن غذاهای ناسالم، احتمال آلوده شدن بدن به سموم افزایش می یابد و هر از چند گاهی باید تمیز و پاکسازی شود. چرخه قاعدگی یکی از مهم ترین راه های طبیعی برای تمیز کردن منظم بدن است و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

 

✍🏼۵)کند کردن پیری

 

یکی از مزایایی که زنان از چرخه قاعدگی دریافت می کنند، حفظ جوانی و شادابی برای مدت طولانی تر است که به تاخیر در بروز پیری و بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند: پوکی استخوان کمک می کند.

 

 

 

 

 

✍🏼۶) دانستن تاریخ تخمک گذاری و پیش بینی وقوع بارداری

 

یکی از مهم ترین ویژگی ها و فواید چرخه قاعدگی، دانستن زمان تخمک گذاری بدن زن و زمان افزایش باروری و در نتیجه شانس بارداری و بچه دار شدن است. این چرخه همچنین به پیش بینی وقوع بارداری کمک می کند، زیرا یکی از علائم اولیه و اولیه است که به شما می گوید بدن شما در حال آماده شدن برای دریافت است.برای جنین طبیعی است که قاعدگی هر ماه به موقع می آید و زمانی که دیر می شود، خانم باید تست بارداری بدهد و از وقوع آن مطمئن شود

همچنین می توانید در این سایت ببینید

عادات ماهانه نامنظم 

منوراژی

سندروم پیش از قاعدگی


برچسب ها

زهرا شیروانی

زهرا شیروانی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود