برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

برداشت خوراکیهای مفید

آنچه کودکان در سال‌های اولیه می‌خورند و می‌نوشند، می‌تواند برای سال‌های آینده بر سلامت آن‌ها تأثیر بگذارد. عادات غذایی عمومی در چند سال اول زندگی شکل می گیرد، بنابراین مهم است که فرزندان خود را به خوردن غذاهای مفید تشویق کنیدو با آموزش استفاده از خوراکی های مفیدسلامت آنهارا تضمین کنید.

عادت  غذایی خوب برای آموزش به کودکان

عادات غذایی خوب برای کودکان باید از سنین پایین آموزش داده شود. آموزش عادات غذایی سالم به کودکان می تواند به آنها کمک کند تا اهمیت تغذیه و حفظ یک رژیم غذایی متعادل را به آنها یاد دهد . 

در اینجا 10 عادت غذایی خوب وجود دارد که می توانید به فرزندان خود بیاموزید:

1. هر روز صبحانه بخورید

صبحانه برای ایجاد انرژی و تمرکز در کودکان ضروری است. وادار کردن آنها به خوردن صبحانه روزانه بسیار مهم است، بنابراین آنها انرژی و تغذیه لازم را برای تمرکز بر یادگیری در طول روز مدرسه خود دارند.

2. میوه و سبزیجات زیاد بخورید

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند که به بچه ها مواد مغذی مهمی برای رشد سالم می دهد. فرزندان خود را تشویق کنید که در طول روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورند و انواع مختلف را امتحان کنید تا تنوعی به رژیم غذایی آنها بیافزایید.

3. تنقلات را در حد اعتدال مصرف کنید

تنقلات هم میتوانند مفید باشند ، اما قبل از اینکه به بچه ها بدهید که از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید، مانند میوه یا سبزیجات ، ماست، کلوچه بسکویین و غیره. تا حد امکان از میان وعده های شیرین و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

4. مقدار زیادی آب بنوشید

آب به سرحال و پر انرژی نگه داشتن بچه ها کمک می کند و مواد معدنی ضروری را برای رشد و تکامل کودک فراهم می کند. فرزندانتان را تشویق کنید که در طول روز به جای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آبمیوه، آب زیادی بنوشند.

در وب سایت مام پلاس ببینید 

بررسی مکمل های غذایی پدیاشور و انشور برای کودکان

5 نکته ی مهم رژیم غذایی مناسب کودک اوتیسم

بد غذایی در کودک

5. به نشانه های گرسنگی بدن خود گوش دهید

به فرزندان خود بیاموزید که از علائم گرسنگی بدن خود آگاه باشند و بر اساس آن غذا بخورند. این بدان معناست که وقتی گرسنه هستند غذا بخورند و وقتی سیر شدند دست از خوردن بکشند. 

6. از پرخوری خودداری کنید

با پرهیز از پرخوری، فرزندان خود را تشویق کنید تا غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنند. این بدان معناست که از مقدار غذایی که درون بشقاب است توجه کنند و اگر میدانند که زیاد است ان را کم کنند 

 پرخوری می تواند منجر به مشکلات گوارشی و افزایش وزن شود، بنابراین مهم است که به فرزندان خود بیاموزید که زیاده روی نکنند.

7. به عنوان یک خانواده با هم غذا بخورید

غذا خوردن با هم نمونه خوبی برای عادات غذایی سالم است و زمان با کیفیتی را با اعضای خانواده فراهم می کند. این به تقویت پیوند خانوادگی قوی و ایجاد نگرش مثبت تر نسبت به غذا و تغذیه کمک می کند.

8. از غذا خوردن جلوی صفحه نمایش مانند تلویزیون، لپ تاپ و تلغن همراه خودداری کنید

کودکان باید تشویق شوند که از خوردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها جلوی صفحه‌نمایش تلویزیون یا دستگاه‌های دیگر خودداری کنند. خوردن با حواس پرتی می تواند منجر به پرخوری یا انتخاب های نادرست مانند انتخاب غذاهای ناسالم به جای گزینه های سالم تر شود.

9. غذاهای سالم تهیه کنید

سعی کنید تا حد امکان غذاها را در خانه بپزید و اطمینان حاصل کنید که آنها با مقدار زیادی سبزیجات و پروتئین های بدون چربی متعادل هستند. این به کودکان شما کمک می‌کند تا بفهمند چگونه در بزرگ‌تر شدن، غذاهای مقوی و خوشمزه برای خود آماده کنند.

10. نسبت به غذا نگرش مثبت داشته باشید

به فرزندان خود بیاموزید که غذا سوخت بدن است و ذهن آنها را تغذیه می کند. نگرش مثبت نسبت به غذا آنها را تشویق می کند تا انتخاب های بهتری داشته باشند و در عادات غذایی سالم تر شرکت کنند.

با این 10 عادت غذایی خوب، می توانید به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند تغذیه چقدر برای سلامتی و رفاه کلی آنها اهمیت 

 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود