برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
پدیاشور-و-انشور.jpg

بررسی مکمل های غذایی پدیاشور و انشور برای کودکان

پدیاشور و انشور دو مکمل غذایی هستند.کودکان و نوزادان برای رشد بهتر نیاز به مکمل و ویتامین های تقویتی دارند ولی مصرف این مکمل ها شرایط بخصوصی دارد.دراین پست به معرفی کامل دومکمل غذایی برای کودکان می پردازیم.

 پودر انشور چیست ؟

این پودر به عنوان میان وعده یا وعده غذایی کامل و جهت اطمینان از دریافت کامل و متناسب کلیه مواد مغذی ضروری در بیماران بستری شده، افراد پر مشغله، سالمندان، بانوان باردار و شیرده و افراد در معرض کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر به بهبود در دوران نقاهت و بیماری کمک می‌کند.

افراد دارای مشکلات گوارشی، قلبی، ضعف سیستم ایمنی و انواع صدمات استخوانی مانند پوکی استخوان و شکستگی‌ها نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

مواد تشکل دهنده این پودر

این محصول حاوی ترکیب ویژه‌ای از چربی‌های دوستدار قلب، اسیدهای چرب ضروری (لینولئیک و لینولنیک) و مقدار کمی اسیدهای چرب اشباع شده است. فروکتو الیگو ساکاریدهای (FOC) و ۲۸ نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری و با طعم مطلوب وانیل است.

پروتئین، ویتامین A، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، پیریدوکسین (ویتامینB6 )، اسید فولیک ویتامین B9، کوبالامین (ویتامینB12 )، ویتامین D، ویتامین E، کروم، منگنز، مس، منیزیم، روی، ید، سلنیوم، آهن و… بخشی از خواص و مواد موجود در این محصول است.

دیگر ترکیبات این محصول :

نشاسته ذرت هیدرولیز شده، مالتو دکسترین، روغنهای گیاهی (روغن آفتابگردان با اولئیک بالا، روغن سویا، روغن کانولا)، پروتئین تغلیظ شده شیر، ساکاروز، الیگو فروکتوز (FOS)، پروتئین خالص سویا، مواد معدنی، طعم دهنده مصنوعی وانیل، کلرید کولین، ویتامینها، پالمیتات آسکوربیل و…

ویتامین A موجود در مکمل پودری انشور

ویتامین A اصطلاح عمومی برای گروهی از ترکیبات محلول در چربی است که برای سلامتی انسان بسیار مهم است.

آنها برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما از جمله حفظ دید سالم، اطمینان از عملکرد طبیعی سیستم ایمنی و اندام شما و کمک به رشد و پیشرفت مناسب نوزادان در رحم ضروری هستند.

توصیه می‌شود که مردان روزانه ۹۰۰ میکروگرم، زنان ۷۰۰ میلی‌گرم و کودکان و نوجوانان ۳۰۰-۶۰۰ میکروگرم ویتامین A در روز مصرف کنند.

تیامین ( ویتامین B1 ) موجود در مکمل انشور

تیامین ماده مغذی اساسی است که برای عملکرد صحیح کلیه بافت‌های بدن ضروری است. تیامین اولین ویتامین B بود که دانشمندان کشف کردند. به همین دلیل است که نام آن دارای شماره ۱ است. مانند سایر ویتامین‌های گروهB ، تیامین محلول در آب است و به بدن کمک می‌کند تا مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.

بدن برای تولید آدنوزین تری فسفات (ATP) به تیامین نیاز دارد. این مولکولی است که انرژی را درون سلول‌ها منتقل می‌کند.

چه اتفاقی می افتد که شما آن را دریافت نکنید ؟

کمبود تیامین می تواند عملکردهای مختلف بدن شما، از جمله موارد زیر را تحت تاثیر قرار دهد:

  1. سیستم عصبی
  2. قلب
  3. مغز

خوشبختانه، کمبود تیامین در کشورهای توسعه یافته شایع نیست. کمبود تیامین در بزرگسالان سالم نادر است. در افراد با شرایط خاص پزشکی شایع تر است. شرایطی که می تواند سطح تیامین را مختل کند شامل موارد زیر است:

  1. مشروبات الکلی
  2. بیماری کرون
  3. بی اشتهایی

افرادی که برای کلیه‌هایشان دیالیز می‌شوند و یا دیورتیک حلقه مصرف می‌کنند نیز در معرض خطر کمبود تیامین هستند. دیورتیک حلقه برای افرادی که نارسایی احتقانی قلب دارند ، تجویز می‌شود. آنها می‌توانند تیامین را از بدن خارج کنند  و احتمالا مزایای سلامتی را لغو می‌‌کنند. قلب برای عملکرد صحیح به تیامین متکی است. افرادی که دیگوکسین و فنیتوئین مصرف می‌کنند نیز باید مراقب باشند.

کمبود تیامین

این کمبود می‌تواند منجر به دو مشکل عمده سلامتی شود: بری بری و سندرم ورنیک-کرزاکوف. بری بری بر تنفس، حرکات چشم، عملکرد قلب و هوشیاری تأثیر می‌گذارد. این ناشی از ایجاد اسید پیرویک در جریان خون است که یک عارضه جانبی است و بدن شما قادر به تبدیل غذا به سوخت نخواهد بود.

سندرم Wernicke-Korsakoff از نظر فنی دو اختلال متفاوت است. بیماری Wernicke بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و باعث اختلال در بینایی، عدم هماهنگی عضلات و افت ذهنی می‌شود. اگر بیماری ورنیک درمان نشود، می تواند منجر به سندرم کورساکف شود. سندرم کرساکوف به طور دائم عملکردهای حافظه را در مغز مختل می‌کند.

هر دو بیماری با تزریق تیامین یا مکمل ها قابل درمان است. این ممکن است به بینایی و مشکلات عضلانی کمک کند. با این حال، تیامین نمی‌تواند آسیب حافظه دائمی ناشی از سندرم کرزاکوف را اصلاح کند.

نیاسین موجود در  پودر انشور

ویتامین B3 یا نیاسین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های گروه B محسوب می‌شود. این ویتامین از سال ۱۸۶۷، با نام اسید نیکوتینیک در میان شیمیدانان آلی معروف شد.

ویتامین B3 یا نیاسین برای جریان مناسب خون و عملکرد صحیح سیستم عصبی مورد نیاز است. این ویتامین باعث حفظ عملکرد صحیح دستگاه گوارشی شده و جهت متابولیسم صحیح پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها مورد نیاز است. به حفظ سلامت پوست هم کمک می‌کند.

اسید فولیک موجود در پودر انشور

فولیک اسید که به فولات نیز مشهور است، به عنوان کوآنزیم در سنتز DNA، نقش دارد و یکی از ترکیبات اصلی و ضروری در روند تقسیم سلولی، رشد و تکامل طبیعی سلول‌های بدن، تشکیل گلبول‌های سفید و قرمز به شمار می‌رود و در دفع هموسیستئین از بدن مؤثر است.

نقش کروم در سلامت بدن

کروم موجود در پودر انشور در همه مواد آلی در مقادیر بسیار ناچیز وجود داشته و به نظر می‌رسد که یک ماده معدنی اساسی باشد. میزان کروم در نوزادان بیشتر از افراد بالغ است. با افزایش سن قدرت حفظ کروم در بدن کاهش می‌یابد. میزان کروم در بافت‌های بدن انسان بسته به نقاط مختلف جهان و نیز عادت‌های تغذیه‌ای مردم بسیار متفاوت است. کروم در متابولیسم چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها بسیار نقش دارد.

در متابولیسم قند در بدن با انسولین همکاری کرده و احتمالا تأثیر و کارایی انسولین را افزایش داده و لذا انتقال گلوکز به سلول‌ها را تسهیل می‌کند و مانع از افزایش قند در خون می‌شود. از کروم به‌عنوان یک ماده معدنی در پیشگیری از دیابت بسیار استفاده می‌شود. همچنین مطالعات

نشان داده است که مکمل‌های حاوی کروم مقادیر کلسترول و تری آسیل گلیسرول موجود در خون را کنترل کرده و میزان HDL (یا کلسترول مفید) را در آن افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف پودر انشور چگونه است ؟

برای تهیه یک وعده غذایی ۲۳۰ میلی لیتری، ابتدا ۱۹۵ میلی لیتر آب سرد را داخل لیوان ریخته و به آرامی ۶ پیمانه یا ۵۳٫۸ گرم از پودر انشور را در حال به هم زدن به آن اضافه کنید تا کاملا حل و یکنواخت شود.

هر میلی لیتر انشور تقریبا معادل ۱ کیلوکالری انرژی تولید می‌کند. یک قوطی ۴۰۰ گرمی از پودر انشور تقریبا معادل ۸ وعده ۲۳۰ میلی لیتری را فراهم می‌آورد.

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

افزایش وزن به صورت اصولی باید در هفته حدود یک پوند (تقریبا نیم کیلو گرم) باشد و تحقیقات نشان داده است که با استفاده از مکمل انشور می‌توان این خواسته را محقق نمود. انشور ۳۵۰ کالری در هر سروینگ دارد و ۲۴ ماده مغذی برای بدن را به خوبی تامین می‌کند. پروتئین وی نیز یکی از موثرین مواد موجود در این پودر جهت افزایش وزن و عضله سازی است.

همان طور که عنوان شد افزایش وزن باید به صورت تدریجی انجام گیرد اما اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن با استفاده از انشور صورت و بدن خود را چاق کنید، باید حتما طبق دستور زیر عمل نمایید:

در کنار مصرف انشور و داشتن یک رژیم متعادل حتما باید تمرینات عضله‌سازی را نیز انجام دهید تا بتوانید نتیجه عملکرد خود را زودتر مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که افزایش وزن تنها در صورتی رخ می‌دهد که کالری که می‌سوزانید کمتر از مقدار کالری مصرفی شما باشد.

مقدار مصرف پودر انشور برای افزایش وزن ۲ سروینگ در هر روز است  که این میزان ۷۰۰ کالری اضافه را به بدن شما می‌رساند.

چقدر طول می کشد تا تاثیر انشور در چاقی مشخص شود ؟

پاسخ این پرسش به عملکرد خود شما مرتبط است و زمان دقیقی را نمی‌توان عنوان کرد. مثلا اگر در کنار پودر انشور از دمبل یا وزنه استفاده می‌کنید مسلما نتیجه‌گیری بهتری خواهید داشت.

دقت داشته باشید که هرگز برای افزایش وزن بیشتر، خودسرانه مصرف پودر انشور را افزایش ندهید و بیش از مقدار توصیه شده (۲ سروینگ در هر روز) از آن استفاده نکنید زیرا در این صورت درگیر عوارض جانبی همچون گرفتگی عضلات، اختلال در تنفس، ضعیف شدن نبض و تغییرات رفتاری (خلق و خو) خواهید شد.

تفاوت انشور و انشور پلاس

تعدادکالری هاوموادمغذی ارائه شده توسط محصولات مختلف انشورمتفاوت است.انشورهای اصلی،220کالری،6گرم چربی و33گرم کربوهیدرات و9گرم پروتئین فراهم می کند،درحالی که پودرپروتئین بالای انشور130کالری،5/1گرم چربی،15گرم کربوهیدرات و20گرم پروتئین ارائه می کند.

نحوه مصرف شیر خشک انشور برای بزرگسالان / ایا انشور به چاقی کمک میکند؟

همیشه راه‌های طبیعی برای چاقی بهتر از راه‌های میانبر است. اگر چه راه‌های طبیعی به صبر و حوصله‌ی بیشتری نیاز دارد، اما در انتها آسیب زیادی به بدن وارد نمی‌کند. اگر برای چاق شدن صورت و یا بدن عجول نباشید، بدن صدمه نمی‌بیند. چاقی به یکباره باعث آسیب شدید به کبد و سیستم گوارش می‌شود. شیرخشک یکی از راه‌های چاقی بدن و صورت است. اما نحوه مصرف شیر خشک برای بزرگسالان اهمیت زیادی دارد. طراحی سایت فروشگاهی ارزان

تصور کنید به یکباره یک قوطی شیرخشک را در جا مصرف کنید. در این صورت کربوهیدرات، چربی و قند زیادی وارد خون می‌‌شود. کبد قدرت تصفیه‌ی خون را ندارد و احتمالاً دچار کبد چرب هم می‌شود. معده هم که قدرت پذیرش حجم زیادی از مواد غذایی سنگین را ندارد. بنابراین از هر طرف دچار مشکلات شدید می‌شوید.

 دانستن نحوه‌ی مصرف شیرخشک  اهمیت زیادی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • چه نوع شیرخشکی باید تهیه کنیم؟
  • شیرخشک بزرگسالان برای چه کسانی کاربرد دارد؟
  • برای مصرف شیرخشک بزرگسالان چکار کنیم؟
  • نحوه مصرف شیر خشک برای بزرگسالان
  • تاثیر سرلاک برای چاقی بزرگسالان
  • چه نوع سرلاکی برای چاقی انتخاب کنیم؟
  • بهترین برند شیرخشک برای بدنسازی و چاقی
  • چه نوع شیرخشکی باید تهیه کنیم؟

شیر خشک انشور

شیرخشک با انواع برندها در بازار موجود است. همچنین برای آن‌ها نمره‌ی ۱، ۲ و ۳ مشخص می‌شود. شیرخشک‌های ۱ و ۲ مخصوص نوزادان زیر ۶ ماه است. مصرف این نوع شیرخشک برای بزرگسالان تاثیر زیادی ندارد. سرلاک برای چاقی بزرگسالان مناسب است. اما سرلاک فقط نوعی از شیرخشک محسوب می‌شود.

برای چاقی بزرگسالان، بهترین نمره‌ی شیرخشک، ۳ عدد است. البته در بازار شیرخشک‌های بزرگسالان نیز موجود است که می‌توانید تهیه کنید.

شیرخشک بزرگسالان برای چه کسانی کاربرد دارد؟

شیرخشک بزرگسالان نوعی مکمل غذایی برای بدنسازهاست. این نوع ماده‌ی غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین کازئین است. این پروتئین تاثیر زیادی در عضله سازی و تناسب اندام در ورزشکاران دارد. اما آیا برای افراد عادی و غیرورزشکار هم می‌توان شیرخشک بزرگسالان را توصیه کرد؟

اگر فکر می‌کنید با مصرف شیر خشک برای بزرگسالان می‌توانید به یکباره به وزن ایده‌آل برسید، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. شیرخشکی که مخصوص بزرگسالان و بدنسازها تهیه می‌شود، مقوی‌تری از شیرخشک انشور نوزادان بالای یک سال است.

نحوه مصرف شیر خشک برای بزرگسالان به این صورت است که باید روزانه مقدار زیادی از آن را مصرف کنید (۳-۴ قاشق غذاخوری). این کار باعث آسیب به بدن افراد معمولی می‌شود.

برای مصرف شیرخشک بزرگسالان چکار کنیم؟

اگر به شیرخشک انشور کودکان بالا یکسال راضی نیستید و می‌خواهید سریع‌تر چاق شوید، سرلاک برای چاقی بزرگسالان مناسب است. پس می‌توانید سرلاک را انتخاب کنید. اما شیرخشک‌های مخصوص بزرگسالان به فعالیت بدنی نیاز دارد. در عین حال باید این نوع شیرخشک را زیر نظر مربی بدنسازی یا متخصص تغذیه مصرف کنید.

زیرا در صورت نداشتن تحرک کافی ممکن است باعث آسیب به سیستم گوارش و کبد شود. اگر ورزشکار هستید و می‌خواهید با مصرف سرلاک یا شیرخشک انشور مخصوص بزرگسالان چاق شوید، باید در کنار مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت قرمز، گوشت بوقلمون و … را هم مصرف کنید.

نحوه مصرف شیر خشک انشور برای بزرگسالان :

برای استفاده از سرلاک برای چاقی بزرگسالان می‌توانید یک یا ۲ پیمانه از این پودر خوشمزه را با مواد غذایی زیر ترکیب کنید:

  1. شیر
  2. آب ولرم
  3. هات چاکلت
  4. خامه قهوه
  5. ماست

نحوه‌ی مصرف سرلاک به این صورت است که در طی روز ۲-۳ بار این پودر را با یک لیوان آب ولرم یا شیر و یا یک کاسه کوچک ماست، خامه یا هات چاکلت ترکیب کنید. این مکمل را باید قبل یا بعد از ورزش انجام دهید. مصرف آن قبل از خواب شبانه به چاقی بدن کمک می‌کند. اما به شرط اینکه اهل ورزش و فعالیت بدنی باشید. در غیر این صورت در کنار چاقی صورت و بدن، به بزرگ شدن شکم منجر می‌شود.

نحوه‌ی مصرف شیرخشک به این صورت است که در طی روز ۲-۳ بار این پودر را با یک لیوان آب ولرم یا شیر و یا یک کاسه کوچک ماست، خامه یا هات چاکلت ترکیب کنید. این مکمل را باید قبل یا بعد از ورزش انجام دهید.

تاثیر سرلاک برای چاقی بزرگسالان :

سرلاک نوعی غذای مخصوص نوزادان است که به دلیل داشتن حاوی آهن، کلسیم، ویتامینD، C و A و همچنین امگا ۳ و ۶ به افزایش وزن کودکان ضعیف کمک می‌کند. این پودر جایگزین شیر مادر برای نوزادان است.

اگر اندام استخوانی و بیش از حد لاغر دارید، می‌توانید برای افزایش وزن سرلاک بخورید. زیرا این پودر حاوی مقدار زیر پروبیوتیک است که به بهبود سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند. همچنین اشتهای شما را برای مصرف بیشتر غذا افزایش می‌دهید.

چه نوع سرلاکی برای چاقی انتخاب کنیم؟

سرلاک برای چاقی بزرگسالان باید سطح ۴ (مخصوص نوزادان ۱۲ تا ۱۸) ماه است. همچنین سرلاک سطح ۵ (مناسب نوزادان ۱۸ ماهه تا ۲ ساله) هم می‌تواند یک مکمل غذایی خوب برای بزرگسالان لاغر باشد.

برخی از شیرخشک‌های موجود در بازار حاوی مقدار زیادی سبوس هستند که مواد معدنی، چربی و ویتامین‌های زیادی را برای بدن به همراه دارند. پس در کنار چاقی، به بهبود سلامت بدن هم کمک می‌کنند.

بهترین برند شیرخشک انشور برای بدنسازی و چاقی

برای افزایش وزن با کمک سرلاک و شیرخشک همه‌ی برندها می‌توانند تاثیرگذار باشند. بشرط اینکه نحوه مصرف شیر خشک انشور برای بزرگسالان بدرستی انجام شود. افزایش وزن با پودر سرلاک یا شیرخشک ممکن است ۵ تا ۶ ماه طول بکشد. در طی این مدت ماهانه بین ۱ تا ۳ کیلوگرم اضافه می‌کنید.

شاید روند افزایش وزن کند باشد، اما مطمئن هستید که چاقی طبیعی و بدون بازگشت است. در عین حال شیرخشک و سرلاک برای چاقی بزرگسالان آسیبی به بدن آن‌ها وارد نمی‌کند.

بررسی مکمل غذایی دوم پدیاشور معروف :

کودکان خیلی سریع رشد می کنند…

تابحال توجه کرده اید کودکان چقدر سریع رشد می کنند و کفش ها و لباس هایشان به چه سرعتی برایشان تنگ می شود؟

روند رشد افراد در طول دوران نوزادی، کودکی و اویل نوجوانی بسیار سریع است. در این دوران به مرور، قد و وزن کودکان افزایش یافته و اکثر اندام های داخلی آنها (از جمله مغز) رشد می کنند.

قد کودک در طول 5 سال اول تولد، معمولا 2 برابر، و وزن او در سال اول تولد، تقریبا 3 برابر می شود. در 5 سالگی، وزن کودک نسبت به وزن اولیه اش حدودا 5 برابر افزایش می یابد.

همچنین همانطور که می دانید تا سن 5 سالگی، روند یادگیری کودک به شدت بالاست؛ این مسئله بدین خاطر است که مغز نیز در این دوران به سرعت رشد می کند. (وزن مغز در طول 5 سال اول زندگی به سرعت بالا می رود).

نقش تعذیه در رشد کودک

عوامل مختلفی در رشد طبیعی کودک دخیل هستند از جمله تغذیه، ژنتیک و هورمون ها؛

به خاطر داشته باشید کودکان با هم فرق می کنند و سرعت رشد هر کدام از آنها، منحصر به خود آنهاست.

با این وجود به عنوان یک نکته ی کلی می توان گفت تغذیه ی خوب اصلی ترین حامی رشد کودکان است و باعث تقویت سلامت و به حداکثر رساندن رشد جسمی و فکری کودکان می شود.

تغذیه ی خوب نه تنها مانع پدید آمدن مشکلاتی نظیر بیماری های کمبود تغذیه ای (کم خونی، تعویق رشد، عدم تعادل و…) می شود بلکه به حفظ سلامت طولانی مدت بدن نیز کمک می کند.

رشد و نمو کودک

رشد شامل دو بخش است که هر دو بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند:

  1. * رشد ظاهری که با اندازه گیری قد و وزن به راحتی مشهود است.
  2. * رشد اندام ها و ارگان های داخلی که از دید ما پنهان هستند. (شاید به همین خاطر درک آن کمی دشوار باشد و در ادامه سعی شده کمی بیشتر درباره ی آن توضیح ارائه شود.)
  •  رشد استخوان ها

استخوان ها از سه جنبه ی مختلف (طول، تراکم و تعداد) رشد می کنند.

  • *طول – مشهودترین نشانه ی رشد طولی استخوان، رشد قد است. با بلند شدن طولی استخوان ها، بچه ها قد بلندتر می شوند.
  • *تراکم – استخوان های یک نوزاد تازه متولد شده خیلی نرم هستند. با رشد نوزاد، استخوان های او نیز محکم تر می شوند. اگر دقت کرده باشید استخوان های جمجمه نوزادان در بدو تولد بسیار نرم هستند. (چراکه مغز برای رشد نیاز به فضا دارد و اگر استخوان های جمجمه از ابتدا سفت باشند مغز فضای کافی برای رشد نخواهد داشت.) به مرور زمان، استخوان های جمجمه آمیخته و متراکم شده و برای محافظت از مغز محکم می شوند.
  • *تعداد – نوزادان نسبت به بزرگسالان استخوان های کمتری دارند. مثلا یک انسان بالغ در ناحیه ی مچ دست 9 استخوان دارد، در حالیکه یک کودک 1 ساله تنها 3 استخوان دارد.
  • عضلات و ماهیچه ها

تعداد ماهیچه ها زیاد نمی شود، اما طول و ضخامت آنها، بخصوص در طول دوران کودکی افزایش می یابد. رشد عضلانی در دوران بلوغ نیز به سرعت زیاد است (در این دوره تفاوت های قابل توجهی در قدرت عضلانی پسران و دختران دیده می شود.)

  • — چربی بدن

یک نوزاد کامل (نوزادی که در هفته 40 ام بارداری متولد شده است.) با درصد قابل توجهی چربی در بدن خود متولد می شود. همانطور که نوزاد رشد می کند، به مرور راه رفتن را یاد می گیرد و سپس شروع به دویدن و بازی کردن می کند، در این مدت چربی بدن کودک، با عضله جایگزین می شود. به همین خاطر است که هرچه نوزاد بزرگتر می شود، ترکه ای تر می شود.

  • — اندام های داخلی

رشد اندام های داخلی بدن بسیار حائز اهمیت است. اندام های مختلف با سرعتی متفاوت رشد می کنند. رشد مغز معمولا تا سال پنجم تولد کامل می شود. در حالیکه رشد بقیه سیستم عصبی تا دوران بلوغ ادامه دارد. در بدو تولد، کبد و کلیه ها کاملا نابالغ هستند. این مسئله نوع غذاهایی که نوزادان می توانند هضم کنند را تحت تاثیر قرار می دهد. کبد و کلیه ها تا سالهای اولیه ی کودکی به رشد خود ادامه می دهند.

  • — غدد

غدد، مسئول ترشح هورمون های اساسی هستند و هورمون ها بر عملکردهای مختلف بدن انسان حاکم اند. غددی که هورمون های جنسی را ترشح می کنند، تا سالها بعد از دوران کودکی در حال رشد و بالغ شدن هستند.

مواد مغذی لازم برای رشد و نمو طبیعی کودک

در طول رشد کودکان از دوران نوزادی تا بلوغ، بدن آنها به مواد مغذی متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال وجود کلسیم برای تقویت رشد استخوان ها لازم است؛ و یا وجود برخی مواد مغذی خاص مثل اسید دكوزاگزاوائیك (DHA) برای رشد مغز مهم است.

اگر فکر می کنید کودک شما سختگیر و دمدمی مزاج است و هر غذایی نمی خورد و به اندازه ی کافی مواد مغذی برای رشد و نمو خود دریافت نمی کند، زمان آن رسیده است تا با پودر مکمل پدیاشور (PediaSure Complete) بیشتر آشنا شوید.

براساس مندرجات روی قوطی بسته بندی پدیاشور، این محصول مناسب کودکان picky eater است.

اصطلاح picky eater به کودکانی اشاره دارد که حجم غذای آنها بسیار محدود است، مزه های کمی را دوست دارند، و یا از خوردن غذاهای جدید امتناع می کنند. اگر چنین عادات غذایی برای مدت طولانی ادامه داشته باشند، ریسک پدید آمدن شکاف تغذیه ای در رژیم غذایی کودک بالا می رود. و تنها راه جبران شکاف های تغذیه ای، پیروی کردن از یک برنامه ی غذایی متعادل، کامل و سرشار از مواد مغذی است. پدیاشور چنین برنامه ی غذایی را پدید آورده است.

سرعت رشد در دوران کودکی در بالاترین حد خود قرار دارد. به غیر از رشد قد و وزن که مشهود هستند، در این دوران ارگان های مهمتری مثل مغز و اندام های داخلی نیز در حال رشد می باشند. بنابراین مهم است که والدین در طول این سال ها، تمام آنچه کودک برای رشد و نمو خود به آنها نیاز دارد، طی یک برنامه ی غذایی سالم برای او فراهم کنند. به خاطر داشته باشید عادت های غذایی و سلایق خوراکی که در دوران کودکی شکل می گیرند، تا آخر عمر همراه فرد باقی می مانند. بنابراین علاوه بر مغذی بودن رژیم غذایی، توجه به تنوع خوراکی ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله نکاتی در خصوص رشد سالم کودک جمع آوری شده است تا والدین بتوانند از طبیعی بودن رشد کودک خود مطمئن شوند و در صورت نیاز برای تسریع روند رشد وی تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند. در کودکانی که رشد آنها از میزان طبیعی خود کندتر است، توصیه می شود یک محصول کمکی مثل شیرخشک پدیاشور (PediaSure Complete) به رژیم غذایی کودک اضافه شود.تا انتهای این مقاله با اویرو همراه باشید تا با مزایا و نحوه ی مصرف شیرخشک پدیاشور (PediaSure Complete) بیشتر آشنا شوید.

معرفی پودر پدیاشور کامپلیت (PediaSure Complete)

پودر مکمل پدیاشور، یک مکمل غذایی هلندی است که تمام مواد مغذی حیاتی که کودک برای رشد به آنها نیاز دارد تامین می کند و کمک می کند کودک رشد سالم و قدرتمندتری داشته باشد.این محصول مناسب کودکان لاغر اندام، و یا کودکانی است که به دلیل مشکلات خاص از برخی مواد غذایی محروم هستند. در بسیاری از مواقع پدیاشور توسط متخصص کودکان تجویز می شود.

پدیاشور میزان کالری روزانه دریافتی کودک را بالا می برد و بدین ترتیب منجر به افزایش وزن او می شود. این محصول از سنین 2 سال به بالا قابل استفاده است.

می توان پدیاشور را به عنوان یک مکمل غذایی همراه با غذای اصلی و یا به عنوان میان وعده در رژیم غذایی کودک گنجاند.

ترکیبات پودر مکمل پدیاشور (PediaSure Complete)

ویتامین A، ویتامین D3، ویتامین E، ویتامین K1، ویتامین C، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B12، فولیک اسید، پانتوتنیک اسید، بیوتین، کولین، سدیم، پتاسیم، کلراید، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، زینک، منگنز، مس، ید، سلنیوم، کرومیوم

خواص و ویژگی های پودر پدیاشور کامپلیت (PediaSure Complete)

  • * حاوی 16 ویتامین و ماده معدنی
  • * تامین کننده ی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و 6
  • * استفاده از چربی سبک و مطلوب که به سرعت جذب شده و تطابق بالایی دارد. (بدین معنا که حتی کسانی که مشکل اختلال هضم چربی دارند هم به راحتی قادر به استفاده از پدیاشور هستند.)
  • * تقویت و حمایت از رشد کودک بواسطه ی دارا بودن تمام ریز مغذی های حیاتی در نسبت های دقیق و درست، پروتئین، کربوهیدرات های معدنی و کالری که قادر به تامین انرژی و افزایش دهنده ی وزن است.
  • * تقویت سرعت رشد و محرک تکامل رشد بواسطه ی دارا بودن آهن
  • * دارای عطر و طعم مطلوب – 97% کودکان طعم پدیاشور را دوست دارند.
  • * پاک و حلال
  • * فاقد لاکتوز و گلوتن
  • توجه: این محصول برای کودکان مبتلا به گالاکتوزمی مناسب نیست.

فواید مصرف پودر پدیاشور کامپلیت (PediaSure Complete)

  • * افزایش وزن: پدیاشور به کودکان لاغر و کودکانی که به دلیل بیماری های مزمن وزن کمی دارند، کمک می کند تا وزن طبیعی خود را بازیابند.
  • * تامین کننده ی کالری: پدیاشور کالری مورد نیاز روزانه کودک را تامین می کند.
  • * فراهم کننده ی چربی: پدیاشور حاوی 9 گرم چربی شیر است.
  • * تامین انرژی: پدیاشور حاوی 7 گرم پروتئین است که علاوه بر تامین انرژی به عضله سازی نیز کمک می کند.
  • * تقویت رشد: پدیاشور حاوی اسیدهای آمینه ضروری است که به رشد طبیعی کودک کمک می کنند.
  • * تامین کننده ی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری: مصرف روزانه و منظم پدیاشور موجب می شود 25% کلسیم، 40% ویتامین C و 20% آهن مورد نیاز بدن کودک تامین شود.

اصول و شرایط نگهداری پودر مکمل پدیاشور (PediaSure Complete)

  • * پس از بازکردن درب قوطی، ضمن نگهداری آن داخل ظرف سربسته، حداقل طی 3 هفته مصرف شود.
  • * پودر پدیاشور می بایست در مکان خشک و خنک (دمای اتاق) نگهداری شود.
  • * از قرار دادن پودر پدیاشور داخل یخچال خودداری کنید.

روش مصرف پودر مکمل پدیاشور (PediaSure Complete)

  • *** نیاز مصرف:

کودکان 2 تا 8 سال روزانه 1000 میلی لیتر

کودکان 9 تا 13 سال روزانه 1500 میلی لیتر

  • *** روش مصرف:

برای تهیه ۲۲۵ میلی لیتر از فرآورده، ۱۹۰ میلی لیتر آب سرد را در داخل لیوان ریخته و به آرامی ۵ پیمانه سرصاف (موجود در قوطی) یا ۴۵/۷ گرم از پدیاشور کامپلیت را در حال به هم زدن به آن اضافه کنید تا کاملاً حل و یکنواخت شود. با آماده سازی صحیح، هر میلی لیتر پدیاشور کامپلیت تقریباً معادل یک کیلو کالری انرژی تولید می کند. یک قوطی ۴۰۰ گرمی از پودر، تقریباً معادل ۹ وعده ۲۲۵ میلی لیتری را ارائه می دهد. پدیاشور کامپلیت را می توان ۱ تا ۳ وعده در روز استفاده نمود.

  • *** چند نکته:

  • * پس از تهیه ی پدیاشور به روش بالا، مخلوط تهیه شده را در صورت عدم مصرف داخل یخچال نگهداری کنید.
  • * مخلوط تهیه شده ی پدیاشور می بایست حداکثر طی 24 ساعت مصرف شود. در غیر اینصورت باقی مانده ی مخلوط را دور بریزید.
  • * پدیاشور را می توان داخل شیشه شیر کودک ریخت.
  • * پدیاشور فقط برای مصارف خوراکی مناسب است. این محصول قابل تزریق نمی باشد.
  • * از گرم کردن آب یا مخلوط تهیه شده ی پدیاشور داخل ماکروویو خودداری کنید. چراکه باعث سوختن ترکیب می شود.
  • * تهیه ی محصول با آب بالای 35 درجه ممکن است خواص پودر پدیاشور را از بین ببرد.

چرا پدیاشور استفاده کنیم ؟

یکی از نگرانی و دغدغه ها از گذشته تا امروز این بوده است که کودک آنها رشد کافی و وزن گیری مناسب را ندارد .

هر چند که برخی از این نگرانی ها در برخی موارد خیلی درست نبوده و بیشتر به خاطر دل نگرانی های مادر و عجله در زمان رشد کودک بوده است .

اما در برخی موارد نیز کودکان به دلایل مختلفی در زمان رشد  ۱ تا ۱۰ سال وزن گیری و رشد کافی را ندارند و این موضوع میتواند روی سایر عوامل رشد جسمی کودک نیز تاثییر گذار باشد

از سالها قبل برای حل این مشکل علاوه بر تولید شیرخشک ها مکمل های غذایی نیز با همت شرکت های تولید کننده مواد غذایی کودک و نوزاد تا حدود قابل قبولی رفع شد .

به این شکل که  که با مشورت پزشک متوجه کمبود وزن نوزاد و کودک خود میشدند میتوانستند از مکمل های تغذیه ای استفاده کنند

مشکلات مکمل های غذایی :

با این حال مکمل های غذایی مشکلاتی را نیز ایجاد میکردند . مشکلاتی مانند چاقی بیش از حد ، عملکرد کمتر از حد انتظار ، یبوست و یا اسهال به همین دلیل تولید مکمل های غذایی با کیفیت که بیشترین سازگاری را با دستگاه گوارش کودک داشته باشند بیش تر از پیش اهمیت پیدا کرد .

مکمل غذایی و وزن دهی پدیاشور نیز یکی از آن برندهایی است که میتوان گفت توانسته با کیفیت بسیار بسیار بالای خود رضایت بسیاری را به خود جلب کند به طوری که طی نظرسنجی های مختلفی که از مصرف کنندگان این محصول انجام شده رضایت +۹۵ درصدی ثبت شده است .

مکمل پدیاشور محصول شرکت ابوت امریکاست که جزو محبوب ترین و با کیفیت ترین مکمل های غذایی کودکان در جهان است .

پیشنهاد پزشکان :

در بسیاری از مواقع نیز پزشکان متخصص تغذیه برای رفع مشکلات تغذیه کودکان این مکمل را توصیه میکنند .

دلیل آن نیز این است که مکمل پدیاشور کمترین میزان اختلال را در دستگاه گوارش کودک ایجاد میکند و بیشترین میزان جذب و دریافت مواد غنی غذایی را برای کودک ایجاد میکند

تفاوت پدیاشور آمریکایی با پدیاشور ایرانی چیست ؟

پدیاشور
همانطور که احتمالا میدانید تعدادی از محصولات تغذیه کودکان مانند شیرخشک های نان ، نیدو ، بیمویل و … در ایران نیز تولید میشوند که میتوان این محصولات را از فروشگاه های معتبر و داروخانه ها تهیه کرد .

با این حال مشکلی که وجود دارد این است که محصولاتی که در ایران تولید میشوند متاسفانه فقط امتیاز استفاده از اسم این برند ها را دارند و از کیفیت کافی برخوردار نیستند .

به همین دلیل بسیاری از  خانواده ها که کودکان حساس تری دارند که باید از محصولات تغذیه ای ویژه استفاده کنند مانند شیرخشک مخصوص نوزادان دارای رفلاکس یا کودکان حساس به لاکتوز و… نمیتوانند از این محصولات  که در ایران نیز تولید میشوند استفاده کنند .و همیشه به دنبال خرید محصولات اصل این برند ها هستند که مسلما تفاوت قیمت تقریبا زیادی نیز دارند .

مکمل پدیاشور نیز دقیقا مانند همین برند هاست . یعنی یک مدل از آن نیز در ایران تولید میشود که در داروخانه ها به فروش میرسد اما تفاوت چندانی با یک محصول معمولی ندارند و فقط اسم آن برند را خریداری میشود .

با این حال مکمل پدیاشور آمریکایی بسیار متفاوت است و به همین دلیل است که اینگونه توانسته حتی در ایران با وجود کمیاب بودن محبوبیت خود را حفظ کند .

نکات مورد نیاز برای خرید پدیاشور

 تقویتی رشد و  وزن گیری کودک پدیاشور برای چه سنی قابل استفاده است ؟
پدیاشور مکمل مخصوص تقویت و رشد کودکان است .

رده سنی که خود شرکت بر روی ظرف این محصول نیز درج کرده است :

 ۱ سال تا ۱۰ سال
ما نیز توصیه میکنیم این محصول را برای کودکان در همین رده سنی استفاده کنید .

 شیرخشک پدیاشور و شیر مایع پدیاشور چیست ؟
خرید پدیاشور
شیرخشک پدیاشور همان مکمل پودری ۹۰۰ گرمی این برند است که به اشتباه به آن شیرخشک گفته میشود

شیر مایع پدیاشور نیز همین مکمل غذایی کودک است که به صورت آماده و مایع تولید شده است .

شیر مایع پدیاشور چندان به صرفه نیست چرا که قیمت بسیار بالاتری نسبت به حالت پودری این محصول دارد و حجم کمتری نیز دارد 

شما نمایندگی فروش مکمل غذایی پدیاشور pediasure  هستید ؟

این برند در ایران به صورت رسمی نمایندگی ندارد 

چجوری پدیاشور اصلی رو از تقلبی تشخیص بدیم ؟

 اگر پزشک و یا متخصص نوزاد شما برای رشد و وزن گیری کوچولوی عزیزتون شیرخشک پدیاشور و معرفی کردن باید بدونید که این شیرخشک خیلی خیلی کمیابه و نمونه های تقلبی اون بسیار زیادن اگر میخواید بدونید نشونه های pedisure تقلبی چیه و کدوم فروشگاه ها نمونه اصل و کاملا سالم و عرضه میکنن حتما ویدیو ی زیر و نگاه کنید به کلی از سوالات مهم شما پاسخ دادیم

خرید پدیاشور اصلی   :

شیرخشک پدیاشور خارجی اصل 900 گرمی وانیل ابوت امریکا
قیمت و خرید پدیاشور اصلی و تقلبی
همونطور که گفتیم پدیاشور دو نوع  ( آمریکایی و غیر آمریکایی ) داره که نمونه دوم اصلا ارتباطی به این شرکت نداره .

تاثییر گذاری هر کدوم هم متفاوته که به طور کامل فرق دارن  .

 شیرخشک پدیاشور تقلبی و اصل

اگر موضوع نمونه ی آمریکایی و غیر آمریکایی و کنار بذاریم میرسیم به موضوع پدیاشورهای تقلبی

برخی افراد سودجو و بی رحم بدون توجه به عواقب و مشکلاتی که ممکنه برای بچه ها ایجاد بشه نمونه های تقلبی رو با قیمت های بسیار ارزون تری به فروش میرسونن که خود این قیمت پایین باعث میشه که برخی از افراد به دلیل مشکلات زیاد اقتصادی فریب بخورن و به سمت خرید این پدیاشور های غیر اصل برن .دقت کنید که در نهایت خودتون باید انتخاب کنید به کدوم فروشگاه اعتماد کنید 

پدیاشور برای رشد و وزن گیری واقعا تاثیر داره ؟

جواب کوتاه ما به این سوال بله هست . میتونیم اینطور در نظر بگیریم که پدیاشور بهترین محصول برای رشد و وزن گیری بچه ها در جهان هستش که بیشترین میزان مصرف و در کشور های امریکا و کانادا داره.

قیمت پدیاشور اصل :

قیمت این محصول وابستگی خیلی زیادی به قیمت دلار و درهم داره چون که این محصول از کشور امارات وارد میشه .

اما موارد مختلفی مانند نوع وارد شدنشون ( اصولی یا غیر اصولی ) زمان واردات و قیمت گذاری نهایی فروشنده روی قیمت این محصول تاثییر گذار هستش .

 : سوالات رایج 

۱. رنج سنی مصرف پدیا شور چقدر است؟

پدیا شور منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی برای کودکان تا ۱۳ سال است. اگر فکر میکنید کودک دلبندتان کمتر از ۲ سال سن داشته باشد، ابتدا مطمئن شوید و با پزشک خود مشورت کنید.

2. آیا کودک کمتر از ۲ سال میتواند  از محصولات PediaSure استفاده  کند؟

اگر فرزند شما کمتر از ۲ سال سن داشته باشد، با یک متخصص بهداشت و درمان درباره استفاده از این محصول صحبت کنید. محصولات PediaSure برای نوزادان زیر سن ۱ سال مناسب نیست. طبق آکادمی آمریکایی اطفال، نوزادانی که زیر یک سال سن دارند، باید شیر مادر یا تغذیه ای از فرمول تغذیه با آهن را تقویت کنند.

3. آیا پدیا شور مایع از دستور العمل رده سنی مصرف  پودر پدیا شور پیروی میکند؟

بله، PediaSure مایع  مناسب برای بچه ها بین سنین ۲-۱۳ است. ما توصیه می کنیم حداکثر یک وعده در روز برای کودکان سنین ۱-۳، دو وعده در روز برای کودکان ۴ تا ۸ و سه وعده در روز برای کودکان ۹ تا ۱۳ ساله. برای استفاده با کودکان زیر ۲ سال، با پزشک خود مشورت کنید.

4.فرزند من حساسیت به شیر ​​گاو دارد. آیا نوشیدنی های PediaSure حاوی پروتئین شیر نیست؟

تمام نوشیدنی های PediaSure شامل پروتئین شیر است و باید برای کودکان مبتلا به آلرژی شیر گاو به طور کامل اجتناب شود.

5. آیا محصولات PediaSure به عنوان تنها منبع تغذیه استفاده می شود؟

 نوشیدنی های آماده  PediaSure  منبع تغذیه کامل و متعادل برای کودکان ۲ تا ۱۳ ساله برای مصرف مکمل خوراکی طراحی شده اند. در محیط بیمارستان یا تحت مراقبت یک پزشک، می توان از داروهای PediaSure  به عنوان تنها منبع تغذیه برای نوشیدن استفاده کرد .  این محصول  به منظور تغذیه کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده است.البته برای استفاده از این محصول به عنوان تنها منبع تغذیه حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود

6.ایا مخلوط کردن پودر پدیا شور با شیر یا آب تفاوتی دارد ؟

از آنجا که آب  مواد مغذی زیادی در خود ندارد، ارزش تغذیه ای پودر هنگام مخلوط شدن با آب همان است که در برچسب محصول ذکر شده است. هنگامی که با آب مخلوط می شود، نوشیدنی به تنهایی ارزش غذایی پودر را دارد، همانطور که در برچسب ذکر شده است.

7.مقدار توصیه شده PediaSure برای استفاده در یک روز چه مقدار است؟

به طور کلی محدودیتی در مقدار PediaSure وجود ندارد که کودک بتواند با خیال راحت مصرف کند. اما بهتر است برای میزان مصرف پدیا شور با پزشک کودک صحبت کنید و زیر نظر پزشک این محصول استفاده شود . اگر کودک غذا و نوشیدنی دیگری به جز پدیا شور میل میکند مهم است که تعیین کنیم که چه مقدار PediaSure در متن رژیم غذایی کودکمان باشد

توجه: میزان مصرف پودر پدیا شور برای کودکان زیر سال باید بیش از ۱ مرتبه در روز باشد .

8 آیا محصولات PediaSure بدون گلوتن هستند؟

بله، این محصولات بدون گلوتن هستند.

9 آیا محصولات PediaSure گواهی حلال دارند؟

بله، محصولات دارای  گواهی حلال  هستند.

10آیا در محصولات PediaSure  روغن ماهی  وجود دارد؟

بله در محصولات پدیا شود فیبر حاوی DHA اضافه شده که این ماده از روغن تن میباشد . البته این روغن تن را با پردازش، سفید کردن و دئودورانت، تصفیه شده است. این بدان معنی است که هیچ خطر آلرژن برای افراد دارای آلرژی ماهی وجود ندارد.

در محصولات PediaSure 1.5 Cal، محصولات PediaSure Enteral، محصولات PediaSure Peptide و PediaSure SideKicks هیچ گونه روغن ماهی یا سایر مشتقات ماهی (از جمله صدف های حلزون) وجود ندارد.

11. DHA چیست؟

DHA اسید چرب امگا ۳ و مواد مغذی مهم است که به حفظ سلامت مغز و چشم کمک می کند. PediaSure Grow & Gain Shakes دارای ۳۲ میلی گرم DHA در هر وعده است.

12٫ چرا در PediaSure شکر وجود دارد؟

ما چندین نسخه از فرمولاسیون های PediaSure Grow & Gain و PediaSure SideKicks را آزمایش کردیم تا بفهمیم تمایل بچه ها به کدام طعم بهتر است ؟ تست نشان داد که کودکان طعم شیرین تر را ترجیح می دهند. در نتیجه، ما طعم های “Kid-Approved” را تولید کردیم. مهم این است که محصول طعم دلپذیری دارد که کودکان از نوشیدن لذت می برند.

13٫ آیا در محصولات PediaSure کافئین وجود دارد؟

تمام محصولات با طعم های غیر شکلات حاوی ۰ میلیگرم کافئین هستند.

شکلات PediaSure و PediaSure SideKicks طعم دار حاوی کافئین  میباشند که در پودر کاکائو وجود دارد . حدود ۱۰ میلی گرم کافئین در ۸ اونس مایع(هر اونس معادل ۳۰ میلی گرم)  در دو محصول ذکر شده وجود دارد.

14 آیا محصولات PediaSure حاوی بادام زمینی یا آجیل هستند؟

 هیچ محصول بادام زمینی یا آجیل در خطوط تولید  محصولات PediaSure وجود ندارد.

.15 آیا می توانم محصول PediaSure را منجمد کنم؟

ما توصیه  نمیکنیم که انجماد و سپس باز شدن این محصولات را انجام دهیم. اگر محصول یخ زده و پس از آن منجمد شود، ممکن است ظاهر فیزیکی را تغییر دهد، و این امر غیر قابل قبول است.

16.آیا می توانم پودر را با آب به جای شیر مخلوط کنم؟

این محصول به طور کامل طعم دارد و بهتر است  با شیر مخلوط شوداما امکان این که با اب نیز مخلوط شود وجود دارد

17.عمر مفید یک پودر باز نشده چقدر  است؟

یک پودر باز نشده دارای عمر مفید ۲۴ ماه است.

18.چه مدت می تواند یک ظرف پودر پدیا شور را نگه داریم؟

هنگامی که  PediaSure را باز کردید، باید آن را در یک محل خشک خنک نگه داشته و در ظرف ۳ هفته پس از باز شدن استفاده شود.

  19.آیا می توانم  پودر پدیا شور  را به مواد غذایی یا نوشیدنی های تغذیه مخلوط کنم؟

بله، می توان آن را با غذا مخلوط کرد

20. ایا این مکمل میتواند جایگزین غذای اصلی کودک شود ؟

خیر ، وعده های اصلی غذایی جایگاه خودشان را دارند 

نتیجه گیری : 

مطالب جمع آوری شده در این مقاله، صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی والدین می باشد.

به عنوان نکته ی پایانی، فراموش نکنید مطالب جمع آوری شده صرفا جهت افزایش اطلاعات عمومی است. چنانچه فکر می کنید فرزند شما دچار مشکلات اختلال رشد یا تغذیه است پیش از تشخیص خودسرانه و یا مصرف بی رویه ی این محصول نخست با متخصص مشورت کنید. مصرف بیش از حد و بی مورد پدیاشور موجب افزایش وزن بی رویه ی کودک می شود.

در صور ت استفاده از این مکمل های غذایی خوشحال میشیم تجربیاتتون رو با دیگر مادران و خانواده های عزیز مام پلاس در میون بذارین wink

 

 


شقایق قویدل حیدری

شقایق قویدل حیدری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود