برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ترس از مدفوع کردن کودک

چرا کودک از مدفوع کردن می ترسد؟ اجابت مزاج سخت باعث درد می شود، و زمانی که کودک می خواهد مدفوع کند، از ترس درد آن را نگه می دارد، که به نوبه خود یبوست را تقویت یا بدتر می کند. در نتیجه اجابت مزاج بعدی دوباره دردناک می شود و دایره باطل می چرخدبا ما همراه باشید با دیدن ویدیو ی ترس از مدفوع کردن کودک

بچه ها ممکن است از مدفوع کردن بترسند به دلیل:

 

1. عدم آشنایی با فرآیند مدفوع کردن

بچه ها ممکن است ندانند که چگونه باید به درستی مدفوع کنند و این باعث ترس کودکان شود.


2. تجربه نامطلوب از مدفوع کردن 

اگر بچه ها قبلاً تجربه دردهای شکمی یا دیگر عوارض نامطلوب پس از مدفوع کردن داشته باشند، ممکن است از آن بترسند.

3. فضای نامطلوب

 بچه ها ممکن است از فضای توالت یا سرویس بهداشتی ترس داشته باشند و به همین دلیل از مدفوع کردن بترسند.

4. فشار والدین

 در بعضی موارد، والدین به خود رانده شده و فشار روانی روی بچه ها اعمال می کنند تا به درستی مقابله کنید، که باعث شده است کودکان احساس تحریک شده و ترسیده شوند.

5. بیماری

در بعضی موارد، بچه ها ممکن است به دلایل پزشکی از مدفوع کردن بترسند، مانند ابتلا به یبوست یا عفونت دستگاه گوارش.

 

علائم سندرم امتناع از توالت


اگر کودک شما در حال حاضر از توالت برای تخلیه مثانه استفاده می کند، اما ترجیح می دهد مدفوع خود را در پوشک خود تخلیه کند، این می تواند اولین نشانه امتناع از توالت باشد. زیرا: کودکان می توانند ابتدا روده و بعداً مثانه را کنترل کنند. بنابراین اگر کودک شما بدون هیچ مشکلی برای ادرار کردن از توالت استفاده می کند، اما مدفوع نمی کند، باید این را تماشا کنید.
 حتی اگر توالت رفتن به طور کلی خوب پیش رفت و کودک شما به طور غیرمنتظره دیگر نمی‌خواهد به توالت برود، اینها می‌توانند اولین نشانه‌هایی باشند که نشان می‌دهد کودک شما با اجابت مزاج مشکل دارد.
همچنین بخوانید چگونه به فرزندتان کمک کنید از توالت استفاده کند و تمیز شود .
 

علل سندرم امتناع از توالت

دلایل پزشکی باید با متخصص اطفال روشن شود. مشکلات گوارشی، مانند یبوست، اغلب علت آن است. اما همچنین ترس از توالت، فلاش یا راحتی پوشک و همچنین مراقبت هنگام تعویض پوشک می تواند از دلایل سندرم امتناع از توالت باشد.
مهم است بدانید که هیچ قصد بدی در پشت این موضوع وجود ندارد. بنابراین با کودک خود صبور باشید و سعی کنید به ته دل علل آن برسید. اگر واقعاً در پس امتناع از استفاده از توالت، یک مشکل گوارشی بزرگ وجود داشته باشد، کودک شما احتمالاً از درد شکم شکایت می کند و آگاهانه مدفوع خود را نگه می دارد زیرا از درد شدید هنگام اجابت مزاج می ترسد. پس حتما باید با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

در صورت ابتلا به سندرم امتناع از توالت چه باید کرد؟

تمرین با رفتن به توالت تحت فشار زیاد، مقاومت را تشویق می کند تا لذت استقلال. به عنوان یک قاعده، کودکان نوپا در سال سوم زندگی به تدریج شروع به بدون پوشک می کنند و می خواهند از توالت یا قصری مانند مامان و بابا استفاده کنند. به طور متوسط، کودکان در 28 ماهگی در طول روز خشک هستند و در 33 ماهگی حتی در شب. دخترا زودتر از پسرها و حدود 20 درصد از کودکان به زمان بیشتری نیاز دارند و گاهی تا سن پنج سالگی کاملاً خشک نمی شوند. این هم طبیعی است.
با این حال، اگر علت پزشکی وجود داشته باشد، پزشک اطفال احتمالاً داروهایی را برای آسان‌تر کردن حرکات روده تجویز می‌کند. سپس می توانید هنگام رفتن به توالت از کودک خود حمایت کنید، برای مثال مطمئن شوید که بعد از غذا خوردن به توالت می رود، زیرا هضم غذا در آن زمان به ویژه فعال است. حتی اگر بیشتر طول بکشد، به فرزندتان کمک می کنید تا به معنای واقعی کلمه خود را تسکین دهد و به تدریج ترس خود را از درد کاهش دهد


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود