برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

اصول پدری و مادری کردن و 11 نکته برای تبدیل شدن به والدین بهتر

ویدئوی اصول پدرو مادری کردن و 11 نکته برای تبدیل شدن به والدین بهتر دو تا از سخت ترین کارها در دنیا وجود دارد: تربیت فرزندان و بهترین والدین بودن برای آنها. اما تربیت کودک بدون اعمال قوانین خاص کافی نیست، شما باید آنها را به گونه ای تربیت کنید که احساس کنید قبلاً شخصیتی دوست داشتنی، مسئولیت پذیر، خودکفا، مهربان، هوشیار، دلسوز و محترم پرورش داده اید.

 

1. گوش کنید.

کودکان به طور طبیعی هیجان انگیز، بازیگوش و کنجکاو هستند و به والدین خود به عنوان قهرمان نگاه می کنند. کودکان نگرش شگفت انگیزی به زندگی دارند و دانش زیادی دارند که باید توسعه یابد. بنابراین گوش دادن به صحبت‌های فرزندانتان یکی از بزرگترین هدایایی است که می‌توانید به کودکان بدهید، کودکان احساس قدردانی می‌کنند و با دانستن اینکه افراد مهمی هستند بزرگ می‌شوند.

گوش دادن به کودکان همیشه آسان نیست، زیرا آنها اغلب بدون گفتن چیز مهمی به صحبت کردن ادامه می دهند. اما وقتی به آنها گوش می دهید، احساس می کنند مهم هستند و اطلاعات شگفت انگیزی در اختیار شما قرار می دهند.


 

2. عشق بی قید و شرط ارائه دهید.

ارائه عشق بی قید و شرط باعث ایجاد پیوندی مطمئن و یک فرد سالم می شود. همانطور که ایمان کودک به محبت والدین نسبت به خود، هر چقدر هم که شرایط بد باشد، در خود احساس امنیت ایجاد می کند و زمینه ای را ایجاد می کند که زندگی خود را بر آن بنا کند. فرزند شما می‌داند که می‌تواند بدون از دست دادن عشق و توجه شما، آشفتگی ایجاد کند، و می‌داند که در بدترین حالت ممکن به شما مراجعه کند. اگرچه ممکن است شما - به عنوان والدین - کمی ناراحت باشید، اما عشق شما به او هرگز تزلزل نخواهد کرد.

 

3. برای فرزندان خود الگو قرار دهید.

کودکان شما را تماشا می کنند و از نزدیک به شما گوش می دهند. شما ممکن است فکر کنید که آنها توجهی نمی کنند، آنها در اتاق خود مشغول بازی هستند، اما در واقع آنها به شما گوش می دهند. اگر می خواهید به فرزندتان آموزش دهید، مثال بزنید.

4. با فرزندان خود وقت بگذرانید.
زندگی مملو از مشاغل، وظایف، جلسات، قرار ملاقات ها و بسیاری موارد دیگر است و به راحتی می توان با این همه شلوغی وقت خود را تلف کرد و زمان کافی برای گذراندن با فرزندان خود را پیدا نکرد.
این کار بدی نیست که هرازگاهی این کار را انجام دهیم. اما وقتی این کار را مکرر انجام می دهید، شکاف بزرگی بین خود و فرزندانتان ایجاد می کنید.
می توانید غیبت خود را با فرزندانتان با گذراندن وقت با آنها هر روز، صحبت با فرزندان‌ در مورد هر چیزی و پرسیدن از کودکان  در مورد روزشان جبران کنید. اگر می توانید، اجازه دهید فرزندان در انجام کارهای خانه به شما کمک کنند، مانند تمیز کردن یا تا کردن لباس ها، یا قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی.
زمانی که بدانند به فرزندان نیاز دارید احساس خوبی خواهند داشت و شما می توانید از این فرصت به عنوان فرصتی برای ایجاد پیوند خانوادگی استفاده کنید.

5. به موضع و حرف خود پایبند باشید.

حفظ موقعیت خود و انجام آنچه می گویید، اعتماد به نفس زیادی در فرزندان شما ایجاد می کند. این به این دلیل است که کودکان  مطمئن خواهند شد که شما هر کاری را که می گویید انجام می دهید و صادقانه انجام می دهید. بچه ها بسیار دقیق هستند، همیشه تماشا می کنند و گوش می دهند.
همانطور که می دانید وقتی والدین چیزهایی می گویند و در نهایت آنها را انجام نمی دهند، سخنان آنها به تهدیدی پوچ و سخنان بیهوده تبدیل می شود. بنابراین حفظ نگرش و گفتارتان در تربیت یک فرد مسئولیت پذیر بسیار مهم است، زیرا باید در برخورد با فرزندانتان مهربان، صریح و دقیق باشید و کودک باید بداند که منظور شما از گفته هایتان است. اگر به آنها بگویید تا زمانی که تکالیف خود را تمام نکنند بازی نمی کنند، بهتر است تکالیف را انجام دهید، در غیر این صورت اصلا اجازه ندهید بازی کنند.

6. روی نکات مثبت تمرکز کنید.

اگر فرزند شما مؤدب است و حواسش به کسب و کار خودش است، ممکن است از آن غفلت کنید. از طرف دیگر، اگر او نامرتب رفتار کند، ممکن است توجه زیادی را به خود جلب کند.
این نوع رفتار این پیام را می دهد که کودکان برای جلب توجه باید بدرفتاری کنند. همانطور که ترجیح می دهند وقتی رفتار بدی دارند به آنها توجه کنند تا وقتی مودبانه رفتار می کنند توجهی نکنند.

توجه مثبت ضروری است. اگر فقط به رفتار منفی فرزندتان اهمیت می دهید و ویژگی های مثبت او را نادیده می گیرید، فرصت بهترین بودن را از او سلب کرده اید. پس مراقب همه چیزهایی باشید که شما را در فرزندانتان جذب می کند و انتقاد خود را از آنها کم کنید.

این رفتار به خصوص برای کودکان زیر شش سال ضروری است. به این دلیل است که آنها تحت تأثیر هر آنچه شما می گویید قرار می گیرند و هر آنچه در مقابل آنها می گویید تا آخر عمر آنها را همراهی می کند.

7. در صورت لزوم از فرزندان خود عذرخواهی کنید.

همه ما اشتباه می کنیم و این برای انسان ها طبیعی است. با این حال، بسیاری از والدین هستند که هر چقدر هم که با فرزندان خود اشتباه کنند، از آنها عذرخواهی نمی کنند. آنها تصور می کنند که عذرخواهی نشانه ضعف است.
خوب، هیچ چیز نمی تواند دورتر از حقیقت باشد. عذرخواهی از فرزندتان نشانه  احترام به رابطه ای است که با او دارید.

8. به فرزندان خود اجازه دهید همانی که می خواهند باشند.

اجازه دهید فرزندتان همان چیزی باشد که می‌خواهد باشد، نه آن چیزی که شما می‌خواهید. بالاخره زندگی و سفر خصوصی اوست و شما فقط برای تماشا و نصیحت در مواقع ضروری حضور دارید.

9. با فرزندان خود رشد کنید و همزمان تجربه کنید :


بچه‌ها درست مثل ما در سطح شخصی رشد می‌کنند و رشد می‌کنند، و بسیار مهم است که شما با آنها رشد کنید و نحوه نظم دادن به آنها و صحبت کردن با آنها را تنظیم کنید. به عنوان مثال: اگر کودک 4 ساله شما با بیان نادرست حقیقت یا ناله کردن رفتار نادرست داشته باشد، می توانید از کارهای اشتباه  او چشم پوشی کنید و هنگامی که او دروغ می گوید آرام باشید. این رفتارها برای این گروه سنی رایج است.

اما اگر با یک کودک 8 ساله سر و کار دارید، در این سن او تفاوت بین درست و غلط را درک می کند و منتظر است تا شما مشاوره ای دریافت کنید.

در حالی که  نوجوانان باید با روش دیگری برخورد کنند. این گروه سنی سخت و حساس است و سزاوار مراقبت و توجه فراوان است. همچنین نمی توانید با نوجوان 16 ساله خود طوری صحبت کنید که انگار نه ساله است.

10. احساسات فرزندان را بررسی کنید.

بسیاری از چیزهایی که باعث ایجاد احساسات می شود در طول رشد اتفاق می افتد و شما به عنوان والدین باید احساسات فرزندتان را بررسی کنید. احساسات او را هر چه که هست رد نکنید و آنها را نادیده نگیرید و آنها را بی اهمیت ندانید.
اگر احساسات فرزندتان را تأیید نکنید، او احساس می کند که احساساتش بی اهمیت است و فرزندان را با کسی در میان نمی گذارد. و البته شما این را نمی‌خواهید، اما می‌خواهید هر از گاهی احساسات فرزندان را بدانید و باید مطمئن شوید که وقتی اتفاق مهمی برایشان می‌افتد، برای شما تعریف کنند .

11. ازفرزندانتان سؤالات باز بپرسید.

مهم نیست فرزندانتان به شما چه می گویند، شما باید آنها را وادار به صحبت کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود از هر آنچه در زندگی آنها می گذرد مطلع شوید.
 

صحبت نهایی:

پدر و مادر خوب و مسئولیت پذیر بودن یکی از پر ارزش ترین وظایف در جهان است. با این حال، کار آسانی نیست، بلکه نیاز به کار و صبر زیادی دارد.

اجرای نکات فوق تضمین کننده یک خانواده کامل نیست، اما شما یک پایه محکم برای ساختن خواهید داشت. فرزندان شما بازتابی از شما هستند و با مشاهده شما می توانند افکار خود را تعیین کنند. پس یاد بگیرید که چگونه والدین بهتری باشید و میراثی به جا بگذارید که نام شما را برای همیشه ماندگار کند.


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود