برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی ورزشی حرکتی برای تقویت دقت و تمرکز

در این پست ویدئویی از یک بازی جذاب ورزشی حرکتی میبینید که در عین حال باعث افزایش و تقویت دقت و تمرکز کودک می شود و همچنین دربهبود ردیابی بینایی کودک موثر است. در ادامه مطالبی در رابطه با اهمیت بازی های ورزشی حرکتی در بهبود توجه و تمرکز کودک می خوانید...

این ویدئو را در مام پلاس ببینید:

افزایش دقت، توجه و تمرکز در اتاق تاریک

بازی های ورزشی حرکتی، نقش مهمی در تقویت دقت و تمرکز کودکان دارند. در زیر به برخی از اهمیت‌های این بازی ها در تقویت دقت و تمرکز کودکان اشاره می‌کنیم: 

1. تحرک بدنی: 

بازی های ورزشی حرکتی، فعالیت بدنی و تحرک را تشویق می‌کنند. این تحرک بدنی بهبود عملکرد مغز را ارتقا می‌دهد و برای دقت و تمرکز بهتر نیاز است.

 2. یادگیری مهارت‌های حرکتی: 

انجام بازی های ورزشی حرکتی، کودکان را در یادگیری و تسلط بر مهارت‌های جدید حرکتی، مثل پرتاب، دویدن و پرش، یاری می‌کند. این مهارت‌ها نیازمند دقت و تمرکز بالا هستند. 

3. هماهنگی دست و چشم: 

بازی های ورزشی حرکتی، هماهنگی بین دست و چشم را بهبود می‌بخشند. همچنین، تمرین انجام حرکات مختلف همزمان باعث تقویت هماهنگی بین قسمت های مختلف بدن می شود.

4. ارتقای قدرت تمرکز:

 بازی‌های ورزشی حرکتی باعث می‌شوند که کودکان تمرکز خود را بیشتر بر روی حرکت و وظایف بدنی بهبود دهند. این قابلیت تمرکز در طول بازی‌های ورزشی حرکتی تقویت می‌شود و به کودکان کمک می‌کند تا بهتر درس بخوانند یا وظایف روزمره‌شان را انجام دهند.

برای افزایش هماهنگی چشم و دست کودکتان ویدئوهای زیر را مشاهده کنید:

تاثیر بازی با رنگ بر هماهنگی چشم و دست کودک

 5. تقویت حافظه و تمامیت شناختی: 

بازی‌های ورزشی حرکتی، به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های شناختی خود را بهبود دهند، از جمله حافظه، تمامیت شناختی و تمرکز. همچنین، بازی‌های خلاقانه و حرکتی مانند پرش، پیاده‌روی، پرتاب توپ و به اهداف زدن به یک سری فعالیت های شناختی و ذهنی نیاز دارند که می‌تواند حافظه و تمامیت شناختی را بهبود بخشد.

 6. کاهش استرس و افزایش انرژی مثبت:

 بازی‌های ورزشی حرکتی انرژی مثبت، شادی و سرگرمی را برای کودکان به ارمغان می‌آورند. این بازی‌ها از طریق حرکت و ورزش به افزایش سطح اندیشه، سرحالی و افزایش انرژی بدن کمک می‌کنند


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود