برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
معرفی کتاب برای کمک به اضطراب کودک.jpg

معرفی۱۵ کتاب بین المللی و ترجمه شده برای کمک به درمان اضطراب کودک

کودکان برای کنترل اضطراب خود به کمک نیاز دارند. یکی از راه های کمک به کودک می تواند کتاب باشد، کتاب های کودکانه و به زبان قابل فهم برای کودک ، می تواند در کنترل اضطراب فرزندان شما موثر باشد. در این مقاله مام پلاس به شما تعدادی کتاب مفید معرفی میکند که امیدواریم بتواند به کنترل و درمان اضطراب کودک شما کمک کند. با ما همراه باشید...

اضطراب جزء جدایی ناپذیر زندگی

 

زندگی از بسیاری جهات در حال خودکار شدن و مکانیزه شدن است - اما این بدان معنا نیست که آسان تر می شود. اضطراب در حال افزایش است - و بچه ها از مصونیت دور هستند.

ترس بخشی طبیعی از انسان بودن است، و این چیزی است که همه ما باید یاد بگیریم که با آن زندگی کنیم. اما ما نمی‌خواهید این موضوع طاقت‌فرسا شود - می‌خواهیم قبل از رسیدن به این مرحله وارد عمل شویم و به فرزندان خود کمک کنیم.

 

اگر متوجه شده اید که کودک شما بیش از حد معمول مضطرب و منزوی است، باید برای کمک به او تلاش کنید.یکی از راه های پیشنهادی برای کمک به کودک مضطرب استفاده از کتاب هست. مخصوصا استفاده از کتاب کودک.

 

 ۱۰ کتاب فوق‌العاده جهانی برای کمک به کودکان برای درک، مدیریت و غلبه بر اضطراب، نگرانی و استرس کودک

 

 

 1. نگرانی شما چقدر بزرگ است خرس کوچک؟ اولین کتاب برای کمک به درمان اضطراب کودک

 

 

 

 نوشته شده توسط جین سندرز

 

 خرس کوچولو نگران است. او نگران همه چیز است! اما با کمک مامان بیر، او به زودی متوجه می‌شود که نگرانی‌هایش چندان بزرگ نیستند.

 از طریق این داستان جذاب و با تصویر زیبا، کودکان یاد خواهند گرفت که می توان بر نگرانی ها و ترس های روزمره غلبه کرد. فقط نیاز به تمایل برای به اشتراک گذاشتن با یک شنونده مفید است، و درک اینکه اشتباه کردن روشی است که ما یاد می گیریم.

 همچنین شامل سوالات بحث مفید برای والدین، مراقبان و مربیان، و نکات اضافی برای کمک به کودکان برای مدیریت اضطراب است.

 

 

 2. هی جنگجو!  دومین کتاب اضطراب کودک

 

 

نوشته شده توسط کارن یانگ

 

 کتابی فوق‌العاده برای کمک به کودکان برای درک آنچه در مغزشان هنگام تجربه اضطراب اتفاق می‌افتد. بچه ها با اطلاعات صحیح می توانند کارهای شگفت انگیزی انجام دهند. درک اینکه چرا اضطراب به همان شکلی است که احساس می‌کند و علائم فیزیکی از کجا می‌آیند، گامی قدرتمند برای برگرداندن اضطراب است. این کتاب یک منبع شگفت‌انگیز برای بچه‌های 5 سال به بالا است که احساس اضطراب و غرق در این احساسات می‌کنند.

 

 

 3. کیسه عظیم نگرانی، سومین کتاب کمک به درمان اضطراب کودک

 

 

 

نوشته شده توسط ویرجینیا آیرونساید

 

 هر جا که جنی می رود، نگرانی هایش به دنبال او می آید - در یک کیف بزرگ آبی. وقتی او برای شنا می رود، وقتی در حال تماشای تلویزیون است و حتی وقتی در دستشویی است، آنها آنجا هستند. جنی تصمیم می گیرد که آنها باید بروند. اما چه کسی می تواند به او کمک کند؟ کتابی عالی برای استفاده کودکان مضطرب زیرا به رفع نگرانی ها کمک می کند و آنها را قابل کنترل تر جلوه می دهد. تاکید می کند که همه ما نگرانی هایی داریم و در مورد آنها چه کار کنیم.

 

 

 4. وقتی نگرانی های من خیلی بزرگ می شود، چهارمین کتاب کمک درمان به اضطراب کودک

 

 

 

نوشته شده  توسط کاری دان بورون

 

 بیش از هر موضوع دیگری، "از دست دادن کنترل" می تواند مشکلات بزرگی برای کودکان ایجاد کند. از طریق شخصیت مقاومت ناپذیر نیکلاس، این کتاب به کودکان خردسال فرصتی می دهد تا با والدین یا معلمان احساسات خود را در هنگام واکنش به رویدادهای زندگی روزمره خود و در عین حال یادگیری برخی از تکنیک های آرامش بخش مفید کشف کنند. کودکانی که از راهبردهای ساده ارائه شده در این کتاب جذاب، که توسط نویسنده به تصویر کشیده شده است، استفاده می کنند، خود را آرام و آماده برای کار یا بازی خواهند دید.

 

این کتاب اولین بار در ایران  با عنوان «وقتی نگرانی‌های من خیلی بزرگ می‌شود : کتاب آرام‌سازی برای کودکان مبتلا به اضطراب» با ترجمه نوشین نقش‌تبریزی توسط انتشارات پانوشت در سال 1390 به چاپ رسیده است. با عناوین دیگری مثل من و نگرانی هایم هم چاپ شده.

 

 

 

 

 5. وقتی بیش از حد نگران هستید چه کاری انجام دهید، پنجمین کتاب کمک به درمان اضطراب کودک

 

 

 

 نوشته شده توسط داون هوبنر

 

 "وقتی خیلی نگران هستید چه باید کرد" یک کتاب خودیاری تعاملی است که برای راهنمایی کودکان 6 تا 12 ساله و والدین آنها از طریق تکنیک های شناختی-رفتاری که اغلب در درمان اضطراب فراگیر استفاده می شود، طراحی شده است. این کتاب جذاب، تشویق‌کننده و آسان برای پیگیری، به کودکان آموزش می‌دهد، انگیزه می‌دهد و توانمند می‌سازد تا برای تغییر تلاش کنند. این شامل یک یادداشت برای والدین است.

 

 

 6. اشتباه کردن اشکالی ندارد، ششمین کتاب کمک به اضطراب کودک

 

 

 

 نوشته شده توسط تاد پار

 

 این کتاب که برای کودکان کوچک‌تر مناسب است، حوادث شاد زندگی، اشتباهات و آشفتگی‌هایی را که می‌تواند منجر به خودشناسی شود را در بر می‌گیرد. تاد پار با تصویرهای جسورانه و مناسب برای بچه ها و اشتیاق به ایجاد حس خوب در خوانندگان، موضوعی به موقع را زنده می کند، آنها را تشویق می کند چیزهای جدید را امتحان کنند، آزمایش کنند و جرات کشف مسیرهای جدید را داشته باشند.

 

 

 7. ویلما ژان ماشین نگرانی، ششمین کتاب پیشنهادی مام پلاس برای درمان اضطراب کودکان

 

 

 

نوشته شده  توسط جولیا کوک

 

 هر کسی هر از گاهی احساس ترس، نگرانی و دلهره می کند، اما زمانی که این احساسات فرد را از انجام کاری که می خواهد و/یا نیاز دارد باز دارد، اضطراب به یک ناتوانی تبدیل می شود. این کتاب سرگرم کننده و طنز به مشکل اضطراب به گونه ای می پردازد که به کودکان در تمام سنین مربوط می شود. راهبردهای خلاقانه ای را برای والدین و معلمان ارائه می دهد که می توانند از شدت اضطراب بکاهند. هدف این کتاب این است که ابزارهای مورد نیاز را در اختیار کودکان قرار دهد تا احساس کنند بر اضطراب خود کنترل بیشتری دارند.

 

 

 8. کتاب دیوید و جانور نگران، هشتمین کتاب برای کمک به درمان اضطراب کودک

 

 

 

نوشته شده توسط آن ماری گوانچی

 

 دیوید نمی توانست به سبدی که در پایان بازی بزرگ از دست داده بود فکر نکند. او نگران بود که ممکن است دوباره این کار را انجام دهد. او نگران بود که هم تیمی هایش از دست او عصبانی شوند. او نگران بود که پدر و مادرش به او افتخار نکنند. او همچنین نگران امتحان ریاضی آینده بود. در واقع، دیوید بسیار نگران بود. خوشبختانه، دیوید سرانجام به والدین و پرستار مدرسه‌اش اعتماد کرد، هر دوی آنها از او حمایت کردند و تکنیک‌هایی را برای کنترل «جانور نگران» درونش ارائه کردند.

 

 9. هنگامی که نگرانی طول می کشد، نهمین کتاب پینهاد شده جهت کمک به درمان اضطراب کودک

 

 

 

نوشته شده توسط لیز هاسک

 

 یک شب درست قبل از خاموش شدن چراغ ها، نگرانی در ذهن مایا پنهان شد. نگرانی بیشتر و بیشتر شد تا جایی که دیگر جایی برای هیچ چیز باقی نماند. فقط تاریکی و ترس مایا در نهایت شجاعت را از طریق یک نفس آرام‌بخش پیدا می‌کند و یاد می‌گیرد که چگونه از چنگ نگرانی رهایی یابد.

 

 

 10. کتاب 100 روز نگرانی دهمین کتاب برای کمک به درمان اضطراب کودکان

 

نوشته شده توسط توسط مارجری کویلر

 

 وقتی معلم جسیکا به همه در کلاس می گوید که 100 چیز را برای صدمین روز خود به مدرسه بیاورند، جسیکا شروع به نگرانی می کند. او می خواهد چیز بسیار خوبی بیاورد اما چه؟ 100 عدد مارشمالو؟ نه خیلی چسبنده 100 یویو؟ نه، این احمقانه است. وقتی جسیکا به روز نود و نهم می رسد، واقعاً شروع به نگرانی می کند. او هنوز نمی داند چه چیزی بیاورد! این کتاب اضطراب عمومی را از طریق سناریوی آشنای مدرسه با ارائه راهبردهای مفید به خواننده برای رفع نگرانی های روزمره بررسی می کند.

 

 

۵ کتاب ترجمه شده برای کمک به درمان اضطراب کودک

 

 

1. کتاب چگونه بر ترس و اضطراب کودکان غلبه کنیم؟

 

 

 

اثر سینتیا لاست

 

ترس، ناشی از ضعف و ناتوانی است و از آنجایی که کودک ناتوان و وابسته است، انواع و اقسام اضطراب‌ها و دلهره‌‌ها را تجربه می‌کند. در این رابطه برای این‌که تکلیف والدین روشن گردد، در صفحات کتاب ترس‌های طبیعی و شیوه‌های مقابله با هر کدام از آنها بیان شده است.

 

 

معرفی نویسنده کتاب غلبه بر ترس و اضطراب کودکان

 

دکتر سینتیا جی لاست، یک روانشناس بالینی در بخش خصوصی است که در درمان شناختی-رفتاری اختلالات اضطرابی تخصص دارد. وی به دلیل کار آکادمیک خود در مورد ترس ها و اضطراب های دوران کودکی در سطح بین المللی شناخته شده است. دکتر لاست برنامه های اختلال اضطرابی کودکان و نوجوانان را در دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ و در دانشگاه نوا جنوب شرقی در فورت لادردیل، فلوریدا مدیریت کرده است. او نویسنده یا ویراستار 12 کتاب از جمله اختلالات اضطرابی در کودکان است .

 

 

2. کتاب کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان

 

 

 

نویسنده : كاتارينا ماناسيس

 

مترجم : فرناز فرودفیدی‌پلاس

 

 

این کتاب برای والدین کودکانی نوشته شده است که حساس هستند؛ حالا هر اندازه از حساسیت: کم ، متوسط یا زیاد.

 اگر فرزندتان فقط کمی دچار اضطراب است ، امکان دارد فقط راهنماییهای همین کتاب برایتان کافی باشد. اما اگر شدیدتر است، این کتاب می‌تواند در کنار درمان تخصصی، برای شما مفید باشد. حداقل این کتاب به شما اطلاعاتی خواهد داد تا بهتر بتوانید از خدمات مشاوره و بهداشت روانی برای فرزند دچار اضطراب خود، بهره بگیرید.

 

 

 

3. کتاب کار مدیریت اضطراب در کودکان 

غلبه بر نگرانی و ترس به کمک تصویرسازی ذهنی

 

 

نویسنده: کریستال کلارک ، رابین التر

 

مترجم: سید مرتضی ارجمندی نسب

 

 

این کتاب طوری تدوین شده است که حتی اگر کودکی مشکل خاصی نداشته باشد بازهم از ابزارهای کاربردی ارائه شده در این کتاب، منتفع خواهد شد. کتاب حاضر منبع فوق العاده ای برای کودکان، والدین و معلمان خواهد بود. این کتاب نه تنها کاملاً خواننده را مجذوب خود می‌کند بلکه فایده فراوانی هم دارد. 

 

نویسندگان در کتاب تمرینات رهایی از اضطراب برای کودکان، روش های خلاقانه و جذاب برای کمک به کودکان ارائه داده‌اند تا بتوانند با اضطراب کودکان مقابله کنند.

 

فعالیت‌ها و تجارب روزانه می‌توانند برای کودکان مضطرب غافلگیر کننده و کلافه کننده باشند. این کودکان مستعدند که از مدرسه جا بمانند، مقابل کلاس صحبت نکنند، در فعالیت‌های خارج از کلاس شرکت نکنند و حتی در دوست‌ پیدا کردن نیز دچار مشکل شوند. پس برای این که به یک کودک دچار اضطراب کمک کنید تا بتواند با ترس‌هایش مواجه شود و بر نگرانی هایش غلبه کند، چه کار می‌توان کرد؟

 

در کتاب تمرینات رهایی از اضطراب برای کودکان (The anxiety workbook for kids)، بچه‌ها نقش مهمی که تخیل آن‌ها در اضطراب بازی می‌کند را یاد می‌گیرند، قدرت ذهن خلاق خود را به کار گرفته و افکار و نگرانی هایشان را مدیریت می کنند.

 

 

کتاب تمرینات رهایی از اضطراب برای کودکان، در نوع خود بی‌نظیر است. این کتاب با به وجود آوردن فرصت‌هایی برای کودکان، آن‌ها را به سوی پرداختن به فعالیت‌هایی با جو مثبت راهنمایی می کند، آن‌گاه می‌توانند منشاء اضطراب خود را بشناسند. این فعالیت‌ها به کودکان کمک می‌کند تا نقش‌ ذهن و تخیل در ایجاد اضطراب را بشناسند. 

 

این کتاب با پاسخ به سوالاتی شروع می‌شود که به طور معمول توسط کودکان درباره‌ی اضطراب پرسیده می‌شود، ولی این کار به روش های جذاب، سرگرم کننده صورت می‌گیرد.آن گاه ، به کودکان کمک می‌کند از طریق هنر خود، تمرین و بازی چیزهای بیشتری را درباره‌ی اضطراب خود یاد بگیرند. لازم است هر کودکی در ابتدا بداند، اضطراب چگونه بر او ‌تأثیر می‌گذارد، چگونه باید آن را تشخیص دهد و در نهایت چگونه با استفاده از قدرت‌های کنونی خود، با اضطراب کنار بیاید.

 

4. چگونه هیولای اضطراب خود را گرسنه بگذاریم 

 

 

 

5. کتاب تمرین ایجاد آرامش و کاهش فشارهای روانی برای کودکان

 

 

 

نویسنده: لورنس شاپیرو

 

مترجم: لیلا شریفی

 

 

معرفی کتاب تمرین ایجاد آرامش و کاهش فشارهای روانی برای کودکان

 

 

 کمک به کودکان در مقابله با اضطراب، فشارها و تحولات روانی

 

نویسندگان کتاب «تمرین برای ایجاد آرامش و کاهش فشارهای روانی در کودکان» راه هایی برای کاهش فشارهای روانی در زندگی فرزندتان ارائه کرده‌اند و عمل‌کردهایی را پیش‌نهاد می‌کنند که از آماده کردن یک خانه‌ی آرام تا یادگیری روش‌های شناسایی فشارهای روانی را در بر دارد. نویسندگان منبع ارزشمندی را خلق کردند که به پدر مادرها و بچه‌ها مدیریت مؤثر فشارهای روانی را می‌آموزد. این کتاب شامل تعدادی از بهترین راهبردهای ایجاد آرامش که تاکنون شناخته شده‌اند، می‌باشد.

 

آن‌چه در این کتاب با ارزش است روش‌های شاد و خلاقانه‌ای است که تکنیک‌های ثابت شده را در سطح فهم کودکان آورده و با آن‌ها هماهنگ کرده است.

 

فشار روانی همیشه وجود دارد، اما این کتاب به شما و کودکتان نشان می‌دهد که راه‌های سالمی برای مدیریت و خارج کردن آن از زندگی وجود دارد. مهارت‌های این کتاب به شما و فرزندتان کمک می‌کند تا در حال حاضر، بهتر زندگی کنید

 

 

 

 

 

 


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود