برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
بد دهانی در کودک وچگونگی کمک به کودک بد دهان.png

علت بد دهانی کودک

چرا بعضی کودکان از الفاظ زشت ورکیک استفاده میکنند؟ اگر کودکم از الفاظ زشت ورکیک استفاده کرد چگونه بااو برخورد کنم؟

 

ممکن است خودمان از الفاظ رکیک استفاده نکنیم ولی در زندگی روزمره یا تلویزیون کلمات زشت را از شخص دیگری می شنویم، آنهارا در روزنامه ها، مجلات یا کتاب ها بخوانیم، بنابراین، عجیب نیست که از فرزند خود کلمات رکیک یا حتی فحش بشنویم.و اگر والدینی عادی باشیم، به احتمال زیاد، در این موارد طیفوسیعی از انواع احساسات را تجربه خواهیم کرد - از تعجب تاشوک. 

 

 

  کودکان معمولا ناخود آگاه الفاظ زشت ورکیک را استفاده می کنند زیرا  مفهوم ومنظور آن الفاظ را دقیقاً درک نمی‌کنند و نمی دانندبرای چه این الفاظ زشت را تلفظ می کنند.به هر حال، اگر بزرگسالان باهم توهین آمیز صحبت می کنند،   فکرنمی کنندکه   کودکان  با شنیدن این الفاظ از زبان بزرگترشان چه تأثیرات موذیانه و مخربی بر روان کودک میگذارد. 

 

در مام پلاس مشاهده کنید:

 

7 راه مقابله با فحش دادن کودک

13 روش مقابله با بی احترامی در کودکان

ویدئوی با فحش دادن کودکان چگونه برخورد کنیم؟

ویدئوی آموزشی فحش دادن در کودک

سه روش ترک فحش دادن در والدین

اثرات منفی فحش دادن والدین بر کودک

 

چرا بعضی کودکان کاملا عمدی فحش می دهند؟ 

 

 

۱)🔹🔸🔹 بخاطر اینکه سعی می  کنند به اهداف خاص و مهمی که در نظر دارند برسند: کودک گاهی فحش می دهد تااز این طریق  توجه بزرگسالان را به خود جلب کند. که بعضی کودکان به دنبال واکنش مثبت هستند وبعضی به دنبال واکنش منفی

معمولاً این تمایل  زمانی اتفاق می افتد که بزرگسالان به دلایلی توجه کافی به کودک ندارند و او شروع به احساس بی فایده شدن و رها شدن می کند. در این مورد، برای اینکه کودک را از شر این افکار نجات دهید،سعی کنید زمان بیشتری را به او اختصاص دهید، با او بازی کنید، صحبت کنید، قصه بخوانید و  کارتون تماشا کنید - 

 

 

  از هر راه ممکن کاری کنید که کودک متوجه شود برای شما ارزشمند است؛ بنابراین کودک با فحش دادن سعی می کند از سایر کودکانی که در مهدکودک ومدرسه در خیابان و باشگاه ورزشی وغیره...، مدرسه با آنها ارتباط برقرار می کند، تقلید کند ، تقلیداز همسالان، و حتی بیشتر از همسالان بزرگتر، در کودکان ذاتی است و   چنین تقلیدی هم می تواند مفید باشد و هم مضر. 

هنگامی که کودک با گوش دادن وتقلید ازهمسالان خود شروع به استفاده از الفاظ زشت می کند، لازم نیست که او را از برقراری ارتباط با همسالان خود منع کنید (کاری  که بسیاری از والدین  انجام دهند)، زیرا هیچ فایده ای ندارد، زیرامحافظت کامل از کودک در برابر ارتباط  با دوستانش غیرممکن است. در چنین مواردی، به احتمال زیاد، پسر یا دختر شما سعی می کند خود را در بین همسالان خود تثبیت کند و "اقتدار" و "اهمیت" خود را به آنها ثابت کند.

۲) 🔹🔸🔹 دربیشتر موارد  استفاده از الفاظ رکیک وزشت  نشان می دهد که کودک اعتماد به نفس کافی ندارد، او از عقده و حقارت خود عذاب می کشد. بنابراین، والدین باید سعی کنند اعتماد به نفس را در پسر یا دختر خود ایجاد کنند. برای این کار باز هم کودک باید تا حد امکان وقت بگذارد و به طور محسوس و نامحسوس حقایق و قوانین رفتاری لازم را به او القا کند که به کودک کمک می کند تا از همسالان خود اقتدار واقعی و نه کاذب کسب کند؛ بسیاری از کودکان از زبان بد استفاده می کنند. برای آزار و اذیت یا انتقام گرفتن از والدین یا سایر بزرگسالان اطرافشان (مراقب، معلم، مربی، همسایه و غیره). به عبارت دیگر، آنها در برابر نگرش ناعادلانه ای که به نظرشان می رسد، نسبت به خود و منافعشان طغیان می کنند. در بیشتر موارد، والدین و سایر بزرگسالان خود مقصر هستند و به کودکان برچسب‌هایی با انواع القاب توهین آمیز می زنند یا از تنبیه بدنی به عنوان یک استدلال آموزشی استفاده می کنند.

.بنابراین بزرگسالان باید سعی کنند در ارتباط با کودکان القاب توهین آمیز و تنبیه بدنی را بکار نبرند و به زبانی دیگر و با لحنی صحیح به آنها توضیح دهند که اشتباهشان کجاست؛ 

۳)🔹🔸🔹یکی از دلایل اصلی که کودکان از الفاظ زشت ورکیک استفاده میکنند این است که آنها مدام این الفاظ را از بزرگترهای اطراف شنیده اند. کودک این کلمات  را ازوالدین یاد می گیرد و در واژگان خود بکار می برد. 

 اگر والدین دوستان خوبی برای کودکشان باشند واز الفاظ زشت هم در سخنان خود استفاده نکنند به احتمال زیاد هرگز از فرزندشان حرف زشت نشنوند واگر کودکشان هم از دیگران یاد بگیرد وقتی ببیند که والدینشان نسبت به این الفاظ احساس خوبی ندارند وناراحت می شوند به مرور این کلمات را از دایره لغاتشان حذف میکنند. 

 ۴)🔹🔸🔹امروزه کودک هم در بین همسالان و هم در اینترنت و تلویزیون، الفاظ زشت و یا - در عبارات کلامی که بسیار نزدیک به زبان زشت است را میشنود. پس از شنیدن یا خواندن چنین الفاظی کودکان آنها را به عنوان الفاظ خوب درک میکندد و خودشان شروع به بیان این گونه الفاظ می کنند. سرزنش آنها در این مورد غلط است، زیرا کودک می تواند یک ایده انحرافی از چنین چیزهایی ایجاد کند.

  چنین علاقه ای در کودکان یک روند طبیعی است و نباید با تندی و روش های غلط با کودک برخورد کرد، بلکه با کلمات کاملاً عادی در مورد آن با کودک صحبت کنید. 

اینها ( اطرافیان ورسانه) فقط اصلی ترین، یعنی رایج ترین دلایلی هستند که کودکان شروع به استفاده از کلمات زشت در صحبت های خود می کنند. که به کمک فضای آرام، دوستانه و محبت آمیز خانواده که در آن فرزندان رشد و تربیت می شوند، از بین می روند

 

کودکی و فحش دادن از دوسالگی تا نوجوانی

 

برسی ها نشان می دهد که کودکان در هر سنی می توانند فحش بدهند - از دو سالگی، زمانی که تازه یاد گرفته اند اولین کلمات خود را تلفظ کنند، تا نوجوانی. با این حال، دلایلی که آنها کلمات زشت را در سنین مختلف به زبان می آورند متفاوت است:

👈🏽اگر نوزاد 2 تا 3 ساله باشد، ناخودآگاه فحش می دهد، در این سن، کودک به سادگی صحبت کردن را یاد می گیرد، کلماتی را از بیرون می شنود، آنها را حفظ می کند، تکرار می کند زیرا طور کلی ماهیت و معنای آنها را درک نمی کند. . بنابراین،  او این کلمات ناپسند را میشنود و تکرا می کند

.👈🏽 کودکان 4 تا 5 ساله می توانند عمدا و با نیت های زیادی از الفاظ زشت استفاده کنند در بیشتر موارد، آنها از الفاظ زشت را بکار می برند تا توجه والدین یا سایر بزرگسالان را به خود جلب کنند. 

👈🏽از سن 5 سالگی تا نوجوانی، کودکان معمولاً الفاظ زشت را بکار می برند تاسعی کنند "من" یعنی خود رابشناسند وتأیید کنند. مخصوصاً اگر احساس کنند که والدین ویا سایر اطرافیان به استقلال آنها اهمیت نمی دهند و نظر آنها را نادیده می گیرند که برای کودکان در این سن طبیعی ودرست است.

 

 چرا نوجوانان از الفاظ زشت استفاده می کنند؟

 

 

 برای دشنام‌های ناپسند در میان نوجوانان، تلاش برای تثبیت «من» خود در میان همسالانشان است. اگر کودک به طور طبیعی بزرگ شود (یعنی در یک خانواده خوب و در عین حال مشکل روانی نداشته باشد)او معمولاً دوره های سنی را  به خوبی"سپری می کند" و ازبکار بردن الفاظ زشتی که ممکن است از اطرافیان یا رسانه ها وهم سن وسالانش یاد گرفته باشد دست میکشد. 

البته نباید منفعلانه منتظر بود که میل پسر یا دختر به استفاده از الفاظ ناپسند خود به خود از بین برود. برعکس، لازم است به هر طریق ممکن به آنها کمک کرد تا از شر این عادت بد خلاص شوند.

 

در برخی موارد کودکان به دلایل دیگری از الفاظ زشت ورکیک استفاده میکنند از جمله: 

 

 

↩️برخی از کودکان به دلیل ویژگی های روانی یا تربیتی خود، نمی دانند چگونه احساسات منفی انباشته شده در درون خودرا در "چارچوب" عرف جامعه بگنجانند و تنها با فحش دادن می توانند از نظر عاطفی تخلیه شوند.

اگر کودکی خجالتی است، فکر میکند  که به کمک الفاظ  زشت می تواند کمرویی و ناامنی خود در مقابل دیگران، مشکلات روزمره، انواع تغییرات و ... غلبه کند. اتفاقاً بزرگسالان ناامن نیز از همین روش استفاده می کنند. افراد پیچیده، چه کودکان و چه بزرگسالان، عموماً فکر می کنند که فحش دادن  آنها را مستقل و قدرتمند می کند.

به هر دلیلی که کودکان شروع به استفاده از کلمات زشت کردند، وظیفه اصلی هر پدر و مادر مناسب این است که سعی کنند هر چه زودتر کودک خود را از این عادت بد خارج کند.

 

بزرگ ترین اشتباهات والدین برای از بین بردن عادت کودکان از به کاربردن الفاظ ناپسند:

 

 

 والدین اغلب، خواسته یا ناخواسته، اشتباهات زیادی در خصوص فرزندانشان مرتکب می شوند.

 ۱)⏮️ روش تنبیه کردن:  تنبیه کردن وضعیت را اصلاح نمی کند، بلکه فقط آن را شدیدتر. کودک تنبیه شده به فحاشی ادامه می دهد - به هیچ عنوان به لب های کودکان سیلی نزنید،یا کاری  اینکه اورا مجبور کنید صابون لیس بزنند، نمک یا فلفل در دهانشان نریزید! این باعث کاهش عزت نفس کودک و ایجاد کابوس در کودکان می شود! 

 

۲)⏮️منع استفاده از الفاظ توهین آمیز: معمولاً استفاده از ممنوعیت هایی از جمله (دیگه چنین الفاظی رو ازت نشنوم هااا) این ممنوعیت های قاطعانه به دلیل ویژگی های روانشناسی کودک به نتیجه نمی رسد.

۳)⏮️به هیچ وجه نباید با شنیدن فحش کودک ذوق کنید و بخندید و حتی سعی نکنید کلمات ناسزا وغلط کودک را به شوخی برداشت کنید. زیرا باعث می شود که او فکر می کند زبان ناپسندش برای پدر و مادرش خوشایند ولذت بخش  است و بیشتر فحش می دهد.

۴)⏮️کودک را بازجویی نکنید،که "از کجا شنیدی" یا "کی به شما این حرفارو یاد داده" زیرا به احتمال زیاد، کودک به یاد نمی آورد که اولین بار این کلمه زشت را از کجا و از چه کسی شنیده است.

 سوال پیچ کردن والدین می تواند کودکدفحش دهنده را از شما دور کند، و بعد از آن برقراری ارتباط بیشتر با او بسیار سخت ترخواهد بود؛

۴)⏮️سعی کنید با کودک خود ارتباط دوستانه وصمیمی برقرار کنید زیرا باعث می شود که اولا کودک ویا نوجوان بجای انزوا و یا سعی در برقرار کردن ارتباط دوستانه وصمیمانه با محیطی غیر از خانه تمامی مسائل ومشکلات خودرا با خیالی اسوده با خانواده خود حل کند وثانیا والدین باید تلاش کنند خود الگو وسیگنالی باشند تا فرزند خردسال ویا نوجوانشان بهترین الگو را خانواده خود بدانند که یا خطایی نمی کنند یا درصورت خطا آن را می پذیرند وجبران می کنند. 

 

 

روش های دیگر جلوگیری از بد دهانی درکودکان 

 

 

🟡اگر کودک دو سه ساله شما ناگهان فحشی به زبان آورد لازم نیست فاجعه درست کنید  وفوری نگران بشید،کودک با شنیدن، به خاطر سپردن و تکرار یک عبارت توهین آمیز به طور تصادفی، به دلیل خاطرات دوران کودکی خود، آن را در مدت کوتاهی فراموش خواهد کرد. اما اگر این الفاظ زشت را چندین بار در حضور او تکرار کنید، مطمئناً آن را به خاطر می آورد، این الفاظ زشت وارد واژگان روزمره او می شود و در این صورت از بین بردن آن بسیار سختتر است.

 برای کودکان بالای سه سال، روش کمی متفاوت تر است .

 🟡گر کودک پیش دبستانی فحش می دهد، باید سعی کنید به او توضیح دهید که کلمات خوب و بد وجود دارد. مادر و بابای کودک همیشه با کلمات خوب صحبت می کنند و هرگز با کلمات بد صحبت نمی کنند. اگر پسر (یا دختر) آنها کلمات بدی بگوید، مامان وبابای آن هابسیار ناراحت می شوند و حتی ممکن است مریض شوند. حتی بقیه اطرافیان که فحش پسر (یا دختر) خود را می شنوند نیز ممکن است ناراحت و بیمار شوند.

🟡در هر سنی نباید فرزندتان را تنها بگذارید. برای هر فرد عادی، تنهایی باعث ترس، سردرگمی و عدم اطمینان می شود، ساده ترین راه برای رهایی از آن، فحش دادن است. وقتی  که والدین به فرزندان خود نزدیک هستند هم مکانی هم عاطفی، در این صورت فرزندان بسیار کمتر تمایل به استفاده از کلمات زشت دارند.

🟡  والدین همیشه باید بدانند که فرزندانشان با چه کسانی در ارتباط هستند. البته دوست یابی مطابق سلیقه والدین باعث دوری وعذاب کودک است، هر کودک خودش یک فرد مستقل است بنابراین می تواند و باید علایق خاص خود را داشته باشد و حق انتخاب دوستان خود را دارد. 

شاید بهتر باشد  والدین  به آرامی فردی را از آشنایان پسر یا دختر خود  که می دانید در شکل گیری شخصیت  فرزندشان تاثیر بدی میگذاردحذف کنید و برعکس، فردی را به ملاقات کودک دعوت کنید که به رشد شخصیت او کمک کند .

اگر هر از گاهی والدین با کسانی که دختر یا پسرشان با آنها دوست می شوند، ارتباط برقرار کنند خوب است.

🟡 به کودک یاد دهیم  احساسات خود را به درستی و به اندازه کافی بیان کند. به او یاد دهیم فحش دادن به هیچ وجه بیان احساسات نیست، بلکه بسیار زشت وشرم آوراست  هر بار که کودک فحشی می گوید، شما باید این را روشن کنید که زبان ناپسند به انسان رنگ نمی دهد. در عین حال، والدین باید عذرخواهی کنندتا حد امکان به غریبه ها برای فحش دادن پسر یا دخترشان، به طوری که کودک بتواند بفهمد و بفهمد که پدر یا مادر از او خجالت می کشد. علاوه بر این، هشدار دادن به کودک ناپسند مفید است که اگرچه والدینش او را دوست دارند، اما تا زمانی که او از فحاشی دست نکشد، نمی توانند او را با خود به مکان مناسبی ببرند؛ باید اقدامات لازم برای کاهش تماشای تلویزیون کودک انجام شود. علاوه بر این، مهم است که بدانید فرزندان آنها دوست دارند به کدام وب سایت سفر کنند. و اگر این سایت ها قابل اعتراض یا مشکوک هستند، باید در عین حال با ملایمت و در عین حال پسر یا دختر خود را متقاعد کنید که از سایت های دیگر با محتوای مفیدتر بازدید کند. توصیه روانشناس کودک:

 

چگونه کودک را از الفاظ زشت  جدا کنیم؟

 

همه بچه ها با هم فرق دارند. هر کدام شخصیت منحصر به فرد و ویژگی های روانشناختی فردی خود را دارند. و لذا ممکن است تمام اقداماتی که گفتیم با تمام تلاش  والدین باز هم نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باش. 

اغلب اتفاق می افتد که کودک برخی از احساسات خود را با کلمات زشت بیان می کند. از جمله: شادی، ترس، تحسین، سرگردانی باشد. در این مورد، والدین باید سعی کنند دایره لغات کودک را پر کنند، و اول از همه، دقیقاً با آن کلمات و عباراتی که می توان با آنها احساسات را بدون هیچ لفظ زشتی پر کنند.

برای پر کردن واژگان کودک، باید:

✅برای او کتاب بخوانید و یاد بگیرید برای اوشعرهای کودکانه بخوانید.

✅برنامه های ویژه برای یادگیری کودکان از جمله کارتون وفیلم وانیمیشن که  در حال حاضر دریافت چنین برنامه هایی سخت نیست نخواهد بود.، کارتون ها برای کمک به پر کردن واژگان کودک مفیدند البته نه هر کارتونی.

 

باید به کودک توضیح داد که  همان طور که شخصیت های کارتونی  زیبا و درست صحبت  میکنند او هم این کلمات زیبا را یاد بگیرد.

 

 

 چرا یک کودک  در سنین پایین شروع به استفاده ازالفاظ وکلمات زشت می کند؟

 

 

زمانی که کودک تازه شروع به تسلط بر گفتار و یادگیری کلمات جدید می کند، واژگان زشت تبدیل به یک میان وعده می شود. وعبارات جذاب و پر جنب و جوشی که مردم در خیابان (یا در خانه) با لحنی خاص تلفظ می کنند،در این گونه موارد والدین به فحش دادن کودک توجه نکنید - برعکس، لازم است وانمود کنید که متوجه چیزی نشده اید. 

کودکان کمی بیشتر از 6 سال همیشه سعی می کنند در همه چیز از بزرگسالان تقلید کنند. این امر مخصوصاً برای والدینی که باید به دقت واژگان خود را تماشا کنند صادق است. اغلب، اگر همه افراد خانواده نسبت به کلمات زشت نگرش منفی داشته باشند، مادر و پدر شروع به سرزنش دوستان یا همسالان کودک در مدرسه برای همه مشکلات می کنند. 

6-8 سالگی دوره ای است که کودکان فردیت خود را نشان می دهند. آنها ممکن است شروع به فحش دادن کنند، فقط کلمات جدید و غیرعادی را در واژگان خود امتحان کنند، گویی احساس می کنند صدای آنها چگونه است و دیگران چگونه به آنها واکنش نشان می دهند. بچه‌های مدرسه‌ای کوچک‌تر از قبل به اندازه کافی بزرگ شده‌اند که معنای هر چیزی را که در زمینه‌های ناپسند می‌گویند، درک کنند. گاهی اوقات این راهی است برای نشان دادن به اصطلاح "باحال" یا "بی رحمی"، گوسفند سیاه نبودن، اگر ناگهان بچه های دیگر کلاس شروع به فحش دادن کردند. معمولا با کمی بزرگتر شدن، بچه ها خود به خود این عادت را ترک می کنند. بلوغ جنسی کودکان 6-7 ساله نیز مهم است. آنها نه تنها از قبل چیزهای زیادی در مورد خود می دانند، بلکه درک می کنند که پسران و دختران در اصل چگونه با هم تفاوت دارند. مضامین جنسی، هر چند به شکل کمدی، گهگاه در مکالمات آنها رخنه می کند. و قسم خوردن از بسیاری جهات بیان کلمات صمیمی است.

اغلب کودک معنای واقعی کلمه عای  را که می گویند نمیدانند واز نظر آنها این الفاظ فحش ناسزا نیست.

 

 

راه های جلوگیری از بد دهان شدن کودک

 

 

 

 شما هرگز نبایدفرزند خود را به مکان های عمومی که احتمال شنیدن فحاشی در آنها زیاد است ببرید: مانند  سالن های آبجو،قمار تعاونی های گاراژ، پمپ بنزین ها و موارد دیگر که مردم به راحتی  به هم فحاشی می کنند.

 

🔵اولین کلمه زشت کودک را که شنیدید وحشت نکنید  

 

-  اصلا نیازی به وحشت نیست، به خصوص اگر کودک فقط 2-3 سال دارد. به لفظ زشتی که فرزند کوچکتان در مقابل غریبه هابه کار برد واکنش ناگهانی نشان ندهید. چهره ای گیج بسازید یا گیجی را در صورت خود نشان دهید، اما هر چقدر هم که خجالت کشیدید از آن حرف  کودکتان راسرزنش نکنید. 

 

🔵گزینه دوم این است که از او بخواهید معنایی را که در کلمه آورده است توضیح دهد.

 

و  بر اساس توضیحات، نتیجه گیری کنید و سعی کنید کودک را از فحش دادن دور کنید و ایده او را در مورد آنچه گفته شد تغییر دهید. اگر همراه راهی برای رد احساسات منفی است. 

 

🔵به کودک خود راه دیگری برای خالی کردن خشمش پیشنهاد دهید مانند: 

 

مثلاً نقاشی کردن چیزی که ناراحت وعصبانیشان کرده و مچاله کردن ورق. یا هرچه  چیزی بگویید، اما نه توهین‌آمیز مثل : "من خیلی عصبانی هستم"، "چقدر عصبانیم می‌کنه "، "خیلی ناراحتمم".

 

🔵به کودک بگویید که گفتار خوب او را از دیگران بالاتر و شایسته تر می کند.

 

صحبت کردن با او خیلی تاثیر گذار است. اگر بچه های صمیمی در بین دوستان از الفاظ ناپسند استفاده می کنند، والدین آنها باید فکر کنند که چه کاری انجام دهند، تا کودکشان آرام شود.

 

 

  چند روش برای از بین بردن فحاشی در کودکان: 

 

 

👈🏽در قالب یک افسانه برای  کودک، می توانید داستانی را اختراع کنید که در آن دختر یا پسر حرف بد می زدندو باعث می شد از دهانشان بوی بدی بدهد، هیچکس نمی خواست با آنها دوست باشد و با آنها ارتباط برقرار کند.

👈🏽یامی توانید یک بازی ایجاد کنید که در آن هر کلمه زشت یکی از جایزه ها وپاداش هایی که قرار بود به او بدهید از دست بدهد  به عنوان مثال، 10 دقیقه از زمان پیاده روی خود با کودک را کم کنید. ویا از  زمان بازی و کاری که دوست دارد  کم کنید.

👈🏽کودکان عاشق جادو هستند و اغلب به نوعی قدرت جادویی اعتقاد دارند. به او پیشنهاد دهید تمام فحش هایی را که کودک می داند روی یک تکه کاغذ بنویسد، سپس آن را بسوزاند یا آن را با عبارت «حالا آنها رفتند» بسوزانید یا پاره کنید.

👈🏽گزینه دیگر این است که به جنگل بروید و اجازه دهید کودک تمام کلمات بدی را که می داند فریاد بزند و به این ترتیب آنها را برای همیشه رها کنید.

👈🏽 از سنین پایین به کودک خود توجه کنید.با او ارتباط برقرار کنید. کودک باید ببیند که برقراری ارتباط با افراد دیگر لذت بخش است، با لبخند و صحبت م کنید.

 

اگر کودک در مقابل غریبه ها فحش می دهد  چگونه با او برخورد کنیم؟

 

 

🔷🔶🔷اگر کودک در حضور افراد غریبه حرف زشتی زده است، بهتر است وانمود کنید که متوجه آن نشده اید و سپس به طور خصوصی به او توضیح دهید که چرا این حرفش اورا ناراحت کرده است. در مورد خود و احساسات خود صحبت کنید. "شما باید احساسات خود را در مورد آنچه می شنوید بیان کنید. 

🔶🔷🔶   در سن 10-11 سالگی، کودک اغلب در مدرسه فحش می دهد و از رفتار همسالان خود تقلید می کن. 

 

 

 کودک تقلید  کردن از چهره های مشهور را دوست دارد زیرا احساس  میکند به این طریق  مورد توجه  قرار می گیرد. ای ن تقلیدخواه از یک بازیگر، یک ورزشکار یا حتی یکی از شخصیت های داستان.

🔶🔷🔶اگر پسر یا دختر شما از کسی تقلید  می کند، سعی کنید الگوی خوبی را به مرور وغیر مستقیم  در زندگی او وارد کنید. انجام این کار بسیار مهم وثاثیر گذار است. 

🔶🔷🔶دقت کنید که چه چیزی کودک را جذب می کند. شجاعت؟ ؟ محبوبیت؟ تشخیص در اینجا مهم است. با درک آنچه کودک دوست دارد، نمونه شایسته تری را انتخاب کنید. زمان می برد، اما ارزشش را دارد.

🔶🔷🔶نوجوانان خودراکاملاً بالغ و مستقل احساس می‌کنند و اغلب فقط علیه نظام، علیه قوانین تعیین‌شده شورش می‌کنند و سعی می‌کنند استقلال و فردیت خود را ثابت کنند. با این حال، توجه کنید که شما به عنوان یک والدین حق کامل دارید که قوانین خانه خود را تنظیم کنید. و نوجوان موظف به اطاعت از آنهاست. والدین می توانند در حضور خود فحش دادن را ممنوع کنند. علاوه بر این، گفتن در مورد منشأ چنین سخنرانی اضافی نخواهد بود. و در همان زمان، بپرسید که آیا پسر یا دختر شما واقعاً می خواهد با یک محیط جنایی همراه باشد؟ این ممکن است محل تفکر باشد. کاری که نباید انجام دهید اگر کودک شما از الفاظ رکیک استفاده می کند، هرگز زیاده روی نکنید. ممنوعیت های بی انگیزه تعیین نکنید.

🔶🔷🔶به احساسات پسر یا دختر خود احترام بگذارید. سپس می توانید به طور منطقی انتظار داشته باشید که آنها به شما احترام بگذارند. 


زهرا شیروانی

زهرا شیروانی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود