برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
Polish_۲۰۲۲۰۱۱۲_۱۵۳۹۲۰۹۸۲.jpg

باورهای محدود کننده ای که زنان مدرن ندارند!

در این مقاله به باورهای محدود کننده ای می پردازیم که میتواننده مانع موفقیت باشند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی باورهایی بپردازیم که زن های مدرن موفق از آن ها اجتناب می کنند زیرا برای پیشرفت آن ها محدود کننده می باشند.

 

باید عقیده ام را ثابت کنم

 

خانم های مدرن خوب میدانند که امکان ندارد که یک عقیده ابراز شود و مورد قبول صد درصد همه واقع شود و این را هم خوب می دانند که افراد با سطح اجتماعی متفاوت ممکن است منظور های آن ها را خوب متوجه نشوند بنابراین  به عنوان یک انسان مدرن وظیفه و رسالت اصلی خود را توضیح تک تک عقایدشان به دیگران نمیدانند و در حد نیاز برای دیگران توضیح میدهند.

این زندگی آن هاست. آن ها زمان محدودی دارند و درک میکنند که در این زمان محدود، صرف انرژی برای توضیح عقایدشان به افراد کار بی فایده ای است.

 

زن ها برتر هستند

 

زن های مدرن واقعی فردیت خودشان را حفظ میکنند و قربانی صحبت های جمعی افرادی نمی شوند که مدام به دنبال اثبات برتری زن ها نسبت به مردان هستند.

این خانم ها اهداف خاص خودشان را دارند و هرگز برای جلب توجه تن به این باور محدودکننده که برای همیشه آنها را در قفس اندیشه ای که انتخابگر حقیقی آن نبوده اند، نمی گذارند.

خانم های مدرن به دلیل مطالعه بالایی که دارند در سرتاسر تاریخ حتی اکنون با نمونه های زیادی از زنان و مردان خوب و بد آشنا شده اند و میدانند همه چیز به خود افراد بسته است و اصلا موضوع اثبات برتری نیست.

آنها همچنین آگاهند که زندگی در دنیای مدرن ایجاب میکند که خانم ها و آقایان باهم تعامل داشته باشند و همین هم به محدود کننده بودن این باور دامن میزند.

 

برای من دیر شده

 

وقتی که به الگوی زنان مدرن موفق نگاه میکنیم، متوجه میشویم که این افراد هرگز به این باور تن نداده اند و زمان را به خنجری برای آزار خود تبدیل نکرده اند بلکه برعکس همیشه زمان را معلم و استاد اصلی خود معرفی میکنند.

 

 

آن ها از شکست های عشقی، تحصیلی و کاری گذشته درس میگیرند تا اشتباهاتشان را تکرار نکنند و زندگی عاشقانه جدیدی بسازند که هر روز آن از روز قبلی بهتر باشد.

 

تنها نمی توانم

 

این یکی از محدود کننده ترین باورهایی است که قدرت تصمیم را از شما میگیرد زیرا تصمیم شما همواره در سایه تصمیم فرد دیگری خواهد بود.

زن مدرن همواره به قدرت و پشتکار خودش اتکا دارد تا دلجویی فرد دیگری. در این مورد جالب است بدانید کیرا نایتلی در گفتگوی برنامه الن‌شو گفت دخترش اجازه ندارد  (سیندرلا ۱۹۵۰) ببیند برای این که شخصیت سیندرلا در انتظار یک مرد ثروتمند است تا او را نجات دهد.

اینکه برای نجات پیدا کردن و یا تغییر وضعیت انتظار کسی را داشته باشیم، باور محدود کننده ای است که همه زن های مدرن موفق از تن دادن به آن فراری هستند و تلاش را جایگزین آن کرده اند.

 

قربانی شدم

 

زن های موفق خودشان را در گذشته زندانی نمیکنند و با گله عبارات منفی شبیه به "نسل سوخته ایم" را به زبان نمی آورند زیرا خوب میدانند که این کار هیچ فایده ای برای آن ها نخواهد داشت.

اینکه اتفاقات ناگواری برای آن ها در گذشته افتاده است هرگز نیروی آن ها برای ادامه راه را نمیگیرد و با قدرت به راه خودشان ادامه میدهند.

دراین باره زندگی تاثیر گذار اپرا وینفری (مجری، هنرپیشه و نویسنده) همیشه مرا تحت تاثیر قرار میدهد.

او بدلیل مشکلاتش از خانه گریخت و در پی آزارهای جنسی در ۱۴ سالگی باردار شد ولی بچه خود را از دست داد و پسری مرده به دنیا آورد ولی با خود عهد کرد که زندگی‌اش را تغییر دهد و اکنون برندهٔ جایزه اسکار و کاندیدای جایزه گلدن گلوب و بفتا و از مطرح ترین مجریهای تلویزیونی جهان است.

شاید برای اپرا که یک سیاهپوست متولد شده بود، همین موضوع کافی به نظر میرسید که دیگر تلاشی نکند اما او به همه مشکلاتش غلبه کرد و قربانی باقی نماند.

همچنین بخوانید : خدایان کهن و ارتباط آن با روانشناسی انگیزشی (قسمت سوم)

 

شغل من اهمیتی ندارد

 

این یکی از خطرناک ترین باورهایی است که زن های مدرن بشدت از آن اجتناب میکنند. زن های مدرن به سبب هوش خود میتوانند اهمیت کار هایشان در موقعیتی که هستند، درک کنند و برایشان فرق نمیکند دانشجو، مدیر موزه، خواننده اپرا ویا خانه داری پر مشغله هستند. آن ها در هر صورت کار خودشان را به بهترین وجه انجام میدهند و در پی راهی برای ارتقا هستند.

 

ظاهرمن اهمیتی ندارد

 

شلخته لباس بپوش و دیگران لباس را به یاد خواهند آورد؛ با نزاکت لباس بپوش و دیگران زنی که آن را پوشیده به خاطر خواهند آورد.

 

کوکو شنل

 

همچنین کوکو شنل در جای دیگری میگوید : مُد ساخته شده است که از مُد بیفتد.

 

 

فکر میکنم همین دو جمله ناب در ذهن تمامی زن های مدرن و موفق نقش بسته است. حقیقتا به خاطر نمی آورم زنی را که خودش را منحصر به مد کند و یا زنی را که همواره شلخته بوده و به مراتب عالی دست پیدا کرده است.
قطعا شرح همین مورد آخر به تنهایی مقالات زیادی را نیازمند است اما در همین حد در این نوشته بسنده میکنیم که یکی از باور هایی که آینده و موفقیت شما را محدود میکند همین مورد آخر است.

 

جمع بندی

 

با آگاهی از باور های محدود کننده ای که برای خودمان ساخته ایم میتوانیم آن ها را برطرف نماییم و سریع تر به اهدافمان دست پیدا کنیم. امیدوارم که این مقاله هم برای شما مفید بوده باشد.


لادن هاشمی

لادن هاشمی

علاوه بر مقاله نویسی ، به مطالعه و تحقیق در زمینه های ادبیات،فلسفه،روانشناسی و جامعه شناسی و هنر بسیار علاقمندم و آشپزی رو تازه شروع کردم و امیدوارم بتونم مطالب مفیدی باهاتون در اشتراک بذارم.

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود