برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
Polish_۲۰۲۲۰۲۰۵_۱۴۳۲۱۰۴۳۹.jpg

گپ و گفت زن روز (پریسا نامداری)

در مصاحبه ای که اخیرا با یکی از خانم های مدرن اطرافم داشته ام نکات بسیار جالبی درباره مدیریت فضای ورزشی، مربیگری و برنامه هایش برای آینده به من گفت که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست!

 مصاحبه این هفته من با پریسا نامداری مدیر باشگاه مربی بدنسازی و فیتنس ساکن استان اصفهان است. تمام دوستان نزدیک من خوب میدانند که شخصا علاقه ویژه ای به ورزش دارم. برای این مصاحبه دو روز را به رفتار و عملکرد خانم نامداری در باشگاه اختصاص دادم و سر انجام روز سوم از او خواستم تا با من مصاحبه داشته باشد.

پریسا نامداری با بک گراند تحصیلی لیسانس میکروبیولوژی( اصفهان) و فوق لیسانس میکروب پزشکی(شیراز)، کار مدیریت و مربیگری خود را در باشگاه آغاز کرده است.

 

بیوگرافی و سبک کاری

 

از ایشان خواستم چند کلامی درباره خودش و سبک کاری اش بگوید.

پریسا نامداری، متولد ۱۳۶۵/۳/۱ اهل آذربایجان شرقی هستم در رابطه با سبک کاری،  این شغل چه در زمینه مدیریت و چه مربی گری کلاس کاری بالایی در ظاهر دارد و واقعا پر زحمت است مخصوصا در ایران. پس باید عاشق باشی تا دوام بیاری!

از چه جهت معتقد هستید که این شغل برای شما سخت است؟

چون هیچ حمایتی از جایی نمیشوید و در شرایط خاص مانند حال حاضر (کرونا) دشواری بیشتر است. بخصوص روزهای اول کرونا مدیریت باشگاه ویا مربیگری جز مشاغل دسته بندی نمیشدند. باز هم میگویم فقط عشق و علاقه شما را در این کار حفظ می کند.

 

چالش ها و فرصت های شغلی

 

چه چیزی باعث جذابیت این شغل برای شما شده است و اساسا چرا دوستش دارید؟

سراسر این حرفه جذابیت برای من است.

همیشه حضور آدم های مختلف از نظر اعتقادات و سبک زندگی مختلف جالب است. یک جورهایی همیشه در حال آموختن هستی و بعد از چند سال برای اطرافیانت هم یک مشاور خوبی هستی و هم شنوده خوب.

پس این برهم کنش های اجتماعی شما را پخته تر کرده است؟

بله. این موقعیت باعث میشود که نگاهت به زندگی تغییر کند.

در یک تایمی دوست نزدیکی داشتم که عضو تیم ملی والیبال بود این ورزش روی روحیه کار تیمی او تاثیر گذاشته بود. به عقیده من هر ورزشی یک روحی دارد؛ بدنسازی در این مورد برای شما چگونه تعریف می شود و چه تاثیری از آن پذیرفتید؟

ورزش بدنسازی یعنی جنگیدن.

 

با کار کردن مداوم این ورزش، به این باور میرسید که هر که قدرت رسیدن به خواسته ها و آرزو های در ذهنتان را دارید (همین روحیه باعث میشود) هر روز سخت تر از دیروز بجنگید تا به هدف برسید.

خیلی صحبت شما را قبول دارم و من هم دریافتم از این ورزش این بوده است. پرسش من این است که آیا این روحیه جنگنده در شما هم نفوذ کرده؟

بله این روحیه جنگنده  جزیی از وجودت میشود جذابیت این شغل برای من همین است چون کار در محیط اداری و درمانی را هم تجربه کردم و اصلا دوست ندارم روزی تغییر شغل بدهم.
فکر میکنم محیط باشگاه اگر مدیریت درستی داشته باشد، برای ورزشکار ها تبدیل به خانه دوم آن ها میشود.

محیطی که برایم تعریف میکنید را دیده ام و واقعا همین طور است. محیط دوستانه ای که افراد به ظاهر بدون ارتباطی بهم، در حال تلاش برای بهتر شدن هستند؛ دیدن این مسائل چه احساسی به شما می دهد؟

در حال حاضر شاگردان زیادی دارم که سال ها مواد و یا مشروبات الکلی مصرف میکردند و قرار گرفتن در محیط سالم ورزشی برای آن ها انگیزه شده است و کل زندگی و مسیر آن هارا تغییر داده من از این بابت خیلی خیلی خوشحالم!

 

ارتقای مسیر کاری و برنامه های بلند مدت

 

برای ارتقا در این شغل چه کارهایی انجام می دهید و برنامه های مهم شما برای آینده کاریتان در این شغل چیست؟

من از زمانی که با همسرم آشنا شدم (۲۰سال ورزش حرفه کار میکنند و تحصیلاتشان هم مرتبط بوده است) وارد این شغل و حرفه شدم. هر روز از ایشان چیزهای زیادی یاد میگیرم چون شاگردهای زیادی دارند و من هم سعی میکنم استفاده کنم.

الان هم در حال احداث باشگاه تخصصی ویژه بانوان و آقایان در دو طبقه مجزا با تمام امکانات در فولادشهر هستیم که در نوع خودش بی سابقه هست.

 

بیرون از محیط کار

 

فکر میکنم این خبر خیلی خوبی برای دوستداران ورزش است! اما از دنیای کار که فاصله بگیریم، در بیرون از این محیط علاقمند به انجام چه کارهایی هستید؟

سرمه دوزی میکنم و خیلی هم به این کار علاقه دارم و درباره خوشنویسی تصمیم دارم خیلی حرفه ایی تر دنبالش کنم.

با این که این راه برای شما سراسر عشق است اما روی دیگر سکه سختی هاست، چه چیزی برای ادامه این راه سخت به شما امید میدهد؟

به نظرم در هر کاری همراه خوب این کار را میکند که من آن را دارم!

چه آرزویی برای این شغل دارید و می خواهید چه چیزی تغییر کند؟

تمام کارها سختی های خاص خودشان را دارند اما فکر می کنم اگر مربیان و صاحبان باشگاه ها حمایت بشوند ، بیمه و امنیت شغلی پیدا کنند، به نظرم این حرفه بی نظیر میشود!

مصاحبه من با پریسا نامداری در همین جا به پایان رسید. او به رسم ورزشکاری بیشتر عملگرا بود. به عنوان یک مربی بسیار مهربان، فرهیخته و آدم شناس خوبی است.

چیزی که کار او را نسبت به سایرین متمایز میکند نحوه ی ارتباط او با دنیا های ناشناخته انسان های اطرافش است. سلیقه موسیقی افراد حاضر در باشگاه را میداند و با این تناسب موزیک ها را انتخاب میکند تا دیگران انگیزه پیدا کنند. او برای ارتقای شاگردان علاقمند تلاش زیادی میکند. برای آینده ایشان و سایر همکارانشان بهترین ها را آرزو دارم. 


لادن هاشمی

لادن هاشمی

علاوه بر مقاله نویسی ، به مطالعه و تحقیق در زمینه های ادبیات،فلسفه،روانشناسی و جامعه شناسی و هنر بسیار علاقمندم و آشپزی رو تازه شروع کردم و امیدوارم بتونم مطالب مفیدی باهاتون در اشتراک بذارم.

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود