برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
19فایده_ومزیت_نقاشی_برای_کودکان[1].jpg

19 فایده و مزیت شگفت انگیز نقاشی برای کودکان و 15 ایده ساده برای نقاشی

آموزش نقاشی به کودکان اجازه می دهد خلاقیت خود را بروز دهند و بیشتر خوش بگذرانند. آموزش نقاشی برای کودکان می تواند نقش محرکی را بازی کند که برای موفقیت در جنبه های مختلف زندگی به آن نیاز دارند. اما بهتر است ببینیم آموزش نقاشی دقیقا چگونه به کودکان سود می رساند. در این مقاله نیز ایده های ساده برای نقاشی کودک را به شما ارائه میدهیم.

دسته بندی مهارت های حرکتی ظریف

 

 مزایای باورنکردنی بسیاری از نقاشی برای کودکان وجود دارد که باعث می شود این هنر بسیار بیشتر از یک سرگرمی رنگارنگ برای کودکان باشد!

 کودک شما در حین شرکت در این فعالیت لذت بخش بسیاری از توانایی های شکوفایی را تقویت می کند زیرا نقاشی مزایای اجتماعی، عاطفی، جسمی و فکری زیادی دارد.

 

 مزایای نقاشی برای کودکان نوپا و پیش دبستانی چیست؟

 

 

 اهمیت طراحی و نقاشی در رشد کودک را نباید نادیده گرفت.  بنابراین، نقاشی چه مهارت هایی را در کودکان نوپا و پیش دبستانی ایجاد می کند؟

 برخی از مزایایی که کودکان خردسال هنگام آزمایش رنگ‌ها به دست می‌آورند، احتمالاً آشکار هستند، مانند تمرین کنترل دست‌ها و ابراز خلاقیت.

 با این حال، بسیاری از مزایای توسعه هنر ممکن است کمی پنهان تر باشد.  بیایید دلایلی را که کودک پیش دبستانی شما باید اغلب نقاشی کند را بررسی کنیم!

 

در مام پلاس مشاهده کنید:

 

3 روش آموزش نقاشی به کودکان 15ماهه تا 11ساله

 

مجله ی آموزش نقاشی با انواع نقاشی های کودک

 

 1. کنترل موتور خوب

 

 

 در حالی که کودکان ابزارهای مختلفی را برای نقاشی دستکاری می کنند، ورزش می کنند و عضلات کوچک دست، مچ و انگشتان خود را تقویت می کنند.

 این برای یادگیری در دست گرفتن مداد و خودکار هنگام نوشتن در مدرسه و همچنین برای ورق زدن کتاب ها در حین خواندن بسیار مهم است.

 

 2. کنترل موتور ناخالص

 

 

 مهارت‌های حرکتی درشت شامل ماهیچه‌های بزرگ‌تر بدن می‌شود، که در حین نقاشی کودکان نیز عمل می‌کنند.

 برخی از انواع نقاشی، مانند آنهایی که از سطح وسیعی برای رنگ آمیزی استفاده می کنند (دیوار، سنگفرش، ورق کاغذ بزرگ) و ابزارهای نقاشی بزرگ، تمرینات خوبی برای عضلات بزرگ هستند.

 

 3. هماهنگی چشم و دست

 

 

 هماهنگی چشم و دست شامل استفاده از اطلاعاتی است که از طریق چشم ها دریافت می شود تا فعالیت های حرکتی ظریف و درشت را هدایت کند.

 یادگیری کنترل قلم موها و سایر ابزارهای نقاشی راهی عالی برای به دست آوردن هماهنگی چشم و دست است، نه بر روی ابزار یا جایی که باید روی سطح نقاشی قرار بگیرد، بلکه بر فضای بین آن تمرکز کنید.

 

 4. ادراک بصری

 

 

 ادراک بصری زمانی است که مغز آنچه را که چشمان فرد می بیند، درک می کند.

 با نقاشی ممکن است چندین روش برای حمایت از رشد ادراکی بصری کودکان استفاده شود، به عنوان مثال:

 کپی کردن عکسی که درست در کنار آنها قرار گرفته است در نقاشی خودشان

 تکمیل تصاویر نیمه نقاشی شده

 اشکال نقاشی انگشت یا سایر تصاویر

 نقاشی در یک مرز مشخص بر روی سطوح کاغذ

 

 5. توجه فضایی

 

 

 همچنین گاهی به عنوان توجه بصری-فضایی یا توجه دیداری-فضایی نیز شناخته می شود، این توانایی تجسم اشکال در چشم ذهن است.

 این مهارت‌ها برای کار آینده در ریاضیات، فناوری، علوم، مهندسی، و هنرهای تجسمی مهم هستند.

 این مهارت قبل از شروع یک نقاشی، زمانی که هنرمندان جوان معمولاً طرح را در ذهن خود تصور می کنند، و حتی زمانی که تصویر را به این طرف و آن طرف می چرخانند، تمرین می شود.

 

 6. خلاقیت

 

 

 بچه های جوان مایلند در هنر خود موفق شوند و نگران محصول نهایی نباشند.

 وقتی بزرگسالان از دادن راهنمایی یا طراحی نمونه به کودکان اجتناب می‌کنند، نقاشی راهی عالی برای آن‌ها ارائه می‌کند تا خلاقیت خود را بدون نگرانی درباره اینکه دیگران درباره شاهکارهای آنها چه فکر می‌کنند، تمرین کنند.

 

 7. بیان سالم احساسات

 

 

 بچه ها اغلب کلماتی برای آنچه در ذهن و قلبشان است ندارند.

 نقاشی راهی برای بیان احساسات خود از طریق استفاده از رنگ‌ها، خطوط، شکل‌ها و بافت‌ها، حتی با ایجاد آشفتگی به آنها ارائه می‌دهد.

 نقاشی همچنین یک فعالیت آرام بخش برای کودکان مضطرب، ناامید یا نگران است.

 

 8. قدردانی از هنر

 

 

 پس از آشنایی و مشاهده آثار هنرمندان مشهور، کودکان می‌توانند همین سبک را در نقاشی‌های خود امتحان کنند.

 بچه ها همچنین یاد می گیرند که از هنر همسالان خود قدردانی کنند و توسط بزرگسالان در ارائه بازخورد مثبت به یکدیگر راهنمایی می شوند.

 

 9. مهارت های برنامه ریزی

 

 

 نقاشی به کودکان این فرصت را می دهد تا برنامه ریزی کنند که از چه رنگ ها و ابزارهایی در پروژه های خود استفاده کنند.

 همانطور که شروع می‌کنند، همچنین برنامه‌ریزی می‌کنند که چه چیزی را می‌خواهند نشان دهند، شکل‌های مختلف را در کجا باید در عکس‌هایشان قرار دهند و از کدام رنگ‌ها استفاده کنند.

 بچه‌ها می‌توانند روی تکه‌های کاغذ نمونه‌هایی از طرح‌های خود بکشند و حتی ترکیب رنگ‌ها را امتحان کنند.

 

 10. مهارت های پیش نوشتن

 

 

 اینها مهارت های اساسی برای شروع نوشتن هستند.

 دستکاری ابزارهای مورد استفاده در نقاشی، علاوه بر کار با خطوط و اشکال، از توانایی‌های مهم پیش‌نویسی است که در هنر و نقاشی گنجانده شده است.

 

 11. توسعه زبان حسی

 

 

 نقاشی به کودکان این فرصت را می‌دهد تا در حین کار با بافت‌ها و رنگ‌های مختلف، از بیشتر حواس استفاده کنند.

 آنها دنیای خود را از طریق مواد مختلف مورد استفاده در هنر کشف می کنند و در عین حال در مورد آثار خود به صورت کلامی بیان می کنند.

 

 12. دامنه توجه

 

 

 بچه‌ها یاد می‌گیرند که هنگام نقاشی به آرامی آن را تمام کنند تا به نتایجی که می‌خواهند برسند.

 برای کودکانی که به راحتی حواسشان پرت می‌شود، استفاده از رنگ‌آمیزی اغلب به طولانی‌تر شدن تمرکزشان در طول زمان کمک می‌کند.

 

 13. هنر باعث ارتقای خلاقیت می شود.

 

 

 خلاقیت توانایی تفکر در خارج از جعبه ضرب المثل است و دو ایده نامرتبط را به روشی جدید به هم متصل می کند.  راه‌حل‌های مشکلات عمده و پیشرفت‌ها از هر نوع به خلاقیت مرتبط است.

 توانایی خلاق بودن برای موفقیت فرزندان ما و رفاه دنیای ما حیاتی است.  اکنون بیش از هر زمان دیگری با چالش های باورنکردنی مانند اختلافات نژادی، جنگ ها، گرمایش جهانی و انقراض های دسته جمعی روبرو هستیم.  افراد، سازمان ها و دولت ها هر روز به دنبال راه حل های نوآورانه هستند.

 به گفته بنیاد بین‌المللی هنر کودک، «تحقیق نشان می‌دهد که کودکی که در معرض هنر قرار می‌گیرد، توانایی ویژه‌ای برای تفکر خلاق، اصیل بودن، کشف، نوآوری و ایجاد مالکیت فکری به دست می‌آورد - ویژگی‌های کلیدی برای موفقیت فردی و شکوفایی اجتماعی در  قرن بیست و یک."

 جهان به متفکران بیشتر و بهتر نیاز دارد.

 

 14. هنر ارتباطات عصبی را تشویق می کند.

 

 

 هنر فعالیتی است که می تواند تمام حواس - بینایی، صدا، لامسه، بویایی و چشایی - را بسته به فعالیت به کار گیرد.  سیناپس‌های مغز کودکان هنگام آزمایش و با فشار دادن رنگ بین انگشتانشان، مخلوط کردن رنگ‌ها و مواد، یا طراحی از تخیل یا آنچه در مقابلشان می‌بینند، آتش می‌گیرند.

 

 15. هنر مهارت های حرکتی ظریف را ایجاد می کند.

 

 

 گرفتن قلم مو، کشیدن نقاط و خطوط، مخلوط کردن رنگ ها، برش با قیچی، کنترل چوب چسب یا فشردن یک بطری چسب، ورز دادن و غلتاندن خمیر بازی، پاره کردن کاغذ – همه این کارها به مهارت و هماهنگی فزاینده ای نیاز دارند، با این حال سرگرم کننده و با ارزش هستند که کودکان می خواهند بارها و بارها آنها را انجام دهند.  همانطور که کودکان در طول زمان درگیر فعالیت های هنری می شوند، مهارت های حرکتی ظریف آنها بهبود می یابد.

 

 16. خط خطی مقدمه ای برای نوشتن است.

 

 

 نوزادان و کودکان نوپا با خط نویسی تصادفی، جلو و عقب شروع می کنند.  اما هر چه بیشتر خط خطی می کنند، بیشتر می توانند مداد رنگی و حرکات آن را روی کاغذ کنترل کنند.

 همانطور که کودکان یاد می گیرند خط خط خود را کنترل کنند، شکل های متنوع تری می سازند و در نهایت تمام اشکال لازم برای نوشتن حروف الفبا را می سازند - هر الفبای.

 

 17. هنر توانایی های حل مسئله را توسعه می دهد.

 

 

 هنر بدون پایان و فرآیندگرا چیزی نیست جز فرصتی بی پایان برای انتخاب، نتیجه گیری، تصمیم گیری دوم و ارزیابی نتایج.

 کودکان با عدم اطمینان راحت‌تر می‌شوند و متفکران انعطاف‌پذیر باقی می‌مانند، که کلید خلاقیت و اعتماد به نفس است.  و هرچه تجربه بیشتری در زمینه مواد و تکنیک های مختلف داشته باشند، احتمال اینکه ترکیب ها و ایده های جدید را امتحان کنند بیشتر می شود.

 

18. هنر به کودکان کمک می کند تا خود و دنیایشان را درک کنند.

 

 

 کودکان مقادیر باورنکردنی اطلاعات جدید را جذب می‌کنند و باید آموخته‌های خود را به شیوه‌ای ایمن و تامل برانگیز پردازش کنند.  هنر به آنها امکان می دهد احساسات را کشف کنند و با رویدادهای روزانه و مهم روبرو شوند.

 مواد هنری یک خروجی امن برای احساسات فراهم می کند.  احساسات و ایده ها را می توان به اندازه ای قابل کنترل کاهش داد و به دلخواه دستکاری کرد.  حرکت، تصویر، رنگ، خط و تخیل به کودکان کمک می کند تا خود را به شیوه ای چند بعدی بیان کنند.  این راهی است که ممکن است کلمات قادر به انجام آن نباشند، یا ممکن است برای آنها راحت تر از کلمات باشد.

 وقتی فرزندانمان را تشویق به کشف هنر می‌کنیم، آنها را تشویق می‌کنیم که بر خود، بدنشان و ابزارها و تکنیک‌های مختلف تسلط پیدا کنند.  ما به آنها راه های زیادی برای ابراز وجود می دهیم.

 به عنوان والدین و معلمان، ما می توانیم محیطی را ارائه دهیم که در آن آزمایش و ایجاد بی خطر باشد.  محیطی که در آن سوالات تشویق می شود و کودکان به مواد مورد نیاز خود و لذت بردن از آن دسترسی آزاد دارند.  ما این کار را برای تولید هنرمندان حرفه‌ای انجام نمی‌دهیم، بلکه برای پرورش کودکانی که اعتماد به نفس دارند و با خلاقیت خود در هر شکلی که باشد راحت هستند.

 

 19. هنر به بچه ها کمک می کند تا ارتباط برقرار کنند.

 

 

 هنر یک تساوی است و به ایجاد زمینه مشترک برای کودکانی که یکدیگر را نمی شناسند و ممکن است به چیزهای مشابه علاقه مند باشند یا نه کمک می کند.  این می تواند به افراد در هر سن، نژاد، توانایی و حتی زبان کمک کند تا در یک فعالیت مشترک (و عموماً مورد علاقه متقابل) شرکت کنند.

 مسیر زندگی پر از هنر شامل ذهنی باز، چند ابزار ساده، کمی آمادگی و رویکردی اکتشافی است.  این راهی است که هر کسی می تواند با سرعتی که برای شما و خانواده شما مناسب است طی کند.

 

 15 ایده نقاشی برای کودکان

 

 

 بهترین راه برای اینکه کودکتان نقاشی را به طور کامل تجربه کند، ارائه انواع رنگ‌ها، ابزارها و سطوح غیرسمی و قابل شستشو است.

 فقط به کاغذ و برس استاندارد نچسبید.  آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای شما و فرزندانتان بهتر است.

 

 

 1. نقاشی با انگشت

 

 

 رنگ‌های انگشتی خریداری‌شده در فروشگاه موجود است، و شما همچنین می‌توانید خودتان آن را بسازید.

 کاغذ مخصوص نقاشی انگشتی نیز در فروشگاه ها به فروش می رسد، اما هر نوع کاغذی که حداقل یک طرف آن غیرجذب یا براق باشد به کار شما می آید.

 لیوان های کم رنگ را برای هر رنگ و برس های بزرگ یا قاشق های پلاستیکی برای انتقال رنگ به دست یا کاغذ آماده کنید.

 

 

 2. نقاشی با قلم مو

 

 

 انواع مختلفی از رنگ ها را می توان با قلم مو در اندازه های مختلف استفاده کرد.  اینها شامل اکریلیک، رنگ انگشتی، تمپر و آبرنگ است.

 انواع مختلفی از سطوح مانند کاغذ، تخته پوستر، مقوا و پارچه نیز قابل ارائه است.

 

 

 3. نقاشی تمبر

 

 

 رنگ های اکریلیک یا تمپرا انتخاب های خوبی برای نقاشی تمبر هستند.

 تمبرهای چوبی با تصاویر، حروف و اعداد مختلف را بخرید تا در رنگ فرو کنید و روی کاغذ جاذب مهر بزنید.

 می توانید با برش دادن سبزیجات و میوه ها مانند سیب زمینی، سیب، قارچ و پرتقال، تمبرهای آسان خود را درست کنید.  می توان آنها را فرو کرد و مهر زد تا بچه ها زیبایی و تقارن طبیعت را مشاهده کنند.

 

 

 4. نقاشی با اسفنج

 

 

 چند رنگ پوستر و اسفنج قابل شستشو به اشکال مختلف تنظیم کنید. آنها را می توان از فروشگاه خریداری کرد یا می توانید از هر اسفنجی که در خانه دارید استفاده کنید.

 برای جابجایی راحت تر و آشفتگی کمتر، از سنجاق لباسی که به اسفنج متصل است به عنوان «دسته» استفاده کنید.

 روی کاغذهای جداگانه یا روی سطح میز بزرگی که با رول کاغذ رومیزی پوشانده شده است، نقاشی کنید.

 

 

 5. رنگ آمیزی با اسپری

 

 

 در خارج از منزل، بطری های اسپری پر از مخلوط آب با رنگ های خوراکی یا رنگ های قابل شستشو را به کودک خود بدهید.

 آنها می توانند سطوح بزرگ کاغذ را از رول ها، جعبه های مقوایی و پارچه ها اسپری کنند.

 

 

 

 6. رنگ‌های آب

 

 

 از مجموعه‌های آبرنگی استفاده کنید که از چند رنگ اصلی تا طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها را شامل می‌شود.

 روی کاغذ جاذب، اجازه دهید کودکتان با مخلوط کردن رنگ‌ها آزمایش کند.  فنجان های کم آب برای شستشوی برس ها در بین رنگ ها در دسترس داشته باشید.

 

 

 

7. نقاشی غلتکی

 

 

 برای نقاشی غلتکی به این مواد نیاز دارید:

 کاغذهای بزرگ

 غلتک های رنگ یا غلتک های دست ساز

 رنگ های تمپر یا گواش/پوستر

 برای رنگ ها می توان از تابه های آلومینیومی یکبار مصرف کم استفاده کرد.

 

 

 8. نقاشی اسپلتر

 

 

 برای این نقاشی سرگرم‌کننده، از رنگ‌های نازک مانند آبرنگ مایع یا تمپر و اکریلیک کم‌آب استفاده کنید.

 محیط بیرون از خانه بهترین است و قرار دادن ورق های مقوای بزرگ زیر ورق های کاغذ مفید است.

 در حالت ایستاده، کودک شما می تواند یک لیوان رنگ یکبار مصرف را در یک دست و یک قلم مو بزرگ را در دست دیگر بگیرد و رنگ را روی کاغذ پرت کند یا بپاشد. میتوان از بادکنک و رنگ رقیق هم استفاده کرد به این ترتیب که بادکنک ها را پر از رنگ کنیم و به کودک اجازه دهیم بر روی مقواها رنگ بپاشد. مانند تصویر فوق.

 

 

 9. نقاشی گِلی

 

 

 گِل را از فضای باز جمع کنید یا خودتان با ماسه و آب درست کنید. در صورت تمایل رنگ های خوراکی را در لیوان های یکبار مصرف جداگانه اضافه کنید.

 فرزندتان می‌تواند با انگشتان یا قلم‌های بزرگ روی کاغذ در داخل خانه نقاشی کند.  در فضای باز، او می تواند روی پیاده روها یا سنگ ها نقاشی کند.

 

 

 10. نقاشی با پر

 

 

 با استفاده از تمپر تا حدودی رقیق شده، رنگ ها را با قطره چکان روی کاغذ فشار دهید و سپس از پرها برای حرکت دادن رنگ به اطراف استفاده کنید.

 همچنین ممکن است از پرها برای چاپ استفاده شود - پر را با قلم مو رنگ کنید و سپس آن را روی کاغذ بچسبانید.

 

 

 11. نقاشی حباب

 

 

چند قاشق غذاخوری رنگ تمپر یا رنگ اکریلیک قابل شستشو و چند قاشق غذاخوری محلول حباب یا صابون ظرفشویی را در یک فنجان برای هر رنگ مخلوط کنید.

 در فضای باز (یا روی یک میز بزرگ داخل خانه)، یک نی یا میله حباب دار را به رنگ آغشته کنید و سپس حباب ها را باد کنید تا روی کاغذ بیایند.

 

 

 12. چاپ برگ

 

 

 کودک خود را به پیاده روی در بیرون ببرید تا انواع مختلف برگ های تازه یا ریخته شده را از فضای باز جمع آوری کند.

 یک طرف برگ را با قلم مو رنگ کنید و سپس آن را روی کاغذ فشار دهید تا چاپ های زیبایی از برگ ایجاد شود.  انواع برگ ها را در شکل ها و اندازه های مختلف امتحان کنید.

 شما حتی می توانید کاغذ بسته بندی خود را با این چاپ های برگ بسازید.

 

 

 13. نقاشی با مسواک

 

 

مسواک‌هایی که در رنگ‌های تمپر آغشته شده‌اند، برس‌های نقاشی عالی برای طرح‌های جالب روی سطوح مختلف کاغذ می‌سازند.

 برای هر رنگ از مسواک متفاوتی استفاده کنید تا تمیز کردن بین آن ها ضروری نباشد.

 

 14. نقاشی زهی

 

 

 برای ساختن نقاشی رشته ای به موارد زیر نیاز دارید:

 نخ یا نخ پنبه ای

 رنگ رقیق شده / پوستر / رنگ اکریلیک

 کاغذ

 تابه های آلومینیومی کم برای رنگ

 روش های مختلفی برای انجام نقاشی زهی وجود دارد. کودک شما می تواند تمام طول رشته را در رنگ فرو کند، سپس آن را روی کاغذ پایین بیاورد تا یک الگوی جالب شکل بگیرد.

 گزینه دیگر این است که یک تا روی کاغذ ایجاد کنید و رشته را نزدیک تاشو پایین بیاورید.  سپس کاغذ را ببندید و در حالی که با دست دیگر سطح را به آرامی نگه داشته اید، نخ را به جلو و عقب بکشید.

 

15. نقاشی مرمر

 

 

 یک جعبه مقوایی پیدا کنید که دو طرف آن به اندازه کافی بلند باشد تا تیله‌ها نتوانند در طول فرآیند طراحی بیرون بزنند. با استفاده از رنگی مانند تمپر، تیله‌ها را در فنجان‌های رنگ جداگانه بیندازید، آن‌ها را با یک قاشق پلاستیکی بردارید و سپس داخل جعبه بیندازید.

 از کودک خود بخواهید جعبه را از یک طرف به طرف دیگر کج کند و باعث می شود سنگ مرمر روی کاغذ بچرخد و الگوهای مختلفی را تشکیل دهد.  این ایده‌های جالب دیگر برای نقاشی با توپ را نیز امتحان کنید.

 امیدوارم از امتحان برخی از این فعالیت های سرگرم کننده نقاشی با کودک خود لذت ببرید.

 به اطراف خانه نگاه کنید.  چشم شما ممکن است به نوع دیگری از ابزار جالب بیفتد که می تواند با رنگ ها و کاغذها برای سرگرمی خلاقانه و رنگارنگ استفاده شود!

 

نتیجه :

 

فواید هنر برای کودکان بسیار زیاد است و شامل توانایی های حل مسئله، خلاقیت، سواد، مهارت های حرکتی ظریف و درشت، ارتباط و درک است.
 همه می‌گویند هنر و خلاقیت مهم هستند، اما آیا نمی‌دانید مزایای واقعی هنر برای بچه‌ها چیست؟
 امروز برخی از مزایای هنری بسیار برای کودکان و همچنین نقل قولی در مورد هنر کودکان که من عاشق آن هستم را به اشتراک می گذارم.
 تنها یکی از فواید هنر…
 فواید هنر برای کودکان
 مربیان به ما می‌گویند که هنر مهارت‌های حرکتی ظریف، رشد عصبی و توانایی‌های حل مسئله را تشویق می‌کند و می‌توان از آن به طور مؤثر برای آموزش و درک موضوعات کلیدی دیگر مانند خواندن، نوشتن، ریاضیات و علوم استفاده کرد.
 درمانگران به ما می‌گویند هنر به این دلیل ارزشمند است که به کودکان اجازه می‌دهد دنیای خود را پردازش کنند، با احساسات گاهی ترسناک به روشی ایمن کنار بیایند، و به این دلیل که ورودی حسی انتقادی به آنها می‌دهد.
 هنرمندان به ما می‌گویند که هنر به خاطر خودش مهم است ،به‌عنوان منبع زیبایی و بیان، و همچنین صرفاً برای فرآیند خلقت.
 بچه‌ها به ما می‌گویند هنر سرگرم‌کننده است، فعالیتی که از آن لذت می‌برند.
 والدین به ما می‌گویند که هنر برای خانواده‌هایشان حیاتی است، زیرا همه را درگیر و شاد نگه می‌دارد و به انتقال‌های گاهی دشوار روز کمک می‌کند.
 هنر به طور طبیعی با خلاقیت مرتبط است، ویژگی که به طور فزاینده ای به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت افراد، سازمان ها و فرهنگ ها مطرح می شود.
 حقیقت این است که هنر حیاتی است، اگر تا حدودی نامشهود باشد، و اگر کودکان در فعالیت های هنری عملی شرکت کنند، در همه رشته ها بسیار بهتر یاد می گیرند.


فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود