برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
6cac4347-50d7-4f5a-8399-92430ef7ffe7.jpg

بعد از تشخیص اوتیسم کودکم چیکار کنم؟

بسیاری از والدین بعد از اینکه کودکشان تشخیص اوتیسم می گیرند بسیار شوکه می شوند .بعد اینکه زمان لازم را برای پذیرش به خودتان دادید وقت ان است که دست به کار شوید ‌. با شما هستیم تا گام به گام در قدم های بعدی به شما کمک کنیم

کودک من اوتیسم دارد. چطور می تونم کمک کنم؟

 هنگامی که کودک شما با اختلال طیف اوتیسم تشخیص داده می شود ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. شما با اصطلاحات جدیدی مانند "مداخله زودهنگام" و "حمایت از رفتار مثبت" روبرو هستید. احساس خستگی بیش از حد طبیعی است. اما نگران نباشید - شما تنها نیستید. بسیاری از والدین قبلاً این مسیر را طی کرده اند. منابع وخدمات  بسیاری در دسترس شما است.

چک لیست 5 مرحله ای ما می تواند به شما کمک کند بهترین مسیر رو به جلو را پیدا کنید.  

■مرحله 1:با نیازهای کودک خود آشنا شوید!

کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است تأخیر در زبان داشته باشند یا در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشته باشند. آنها ممکن است رفتارهای غیرمعمول یا تکراری داشته باشند ، یا در یادگیری مشکل داشته باشند. هیچ دو کودک مبتلا به اوتیسم شبیه هم نیستند - و به عنوان والدین ، ​​شما در مورد فرزند خود متخصص هستید. بنابراین ، هنگام صحبت با پزشکان یا درمانگران ، سوالات زیادی را بپرسید. نگرانی های خود را به آنها بگویید. 

برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم سایر موارد مانند تشنج ، بیش فعالی ،مشکلات دستگاه گوارش و مشکل خواب را دارند. اگر هر گونه نگرانی در مورد سلامتی دارید ، به پزشک  بگویید.

■2درباره خدمات آموزش و درمان اطلاعات کسب کنید 

والدین کودکان اوتیسم از زمانی که تشخیص می گیرند وارد دنیای پیچیده و سردرگمی می شوند .سعی کنید از همان ابتدا به کودک خود زمان بدهید درباره خدمات رفتار درمانی ،گفتاردرمانی ،کاردرمانی اطلاعات کسب کنید و اهداف آن ها را بیاموزید .بعد از آن درمانگر باتجربه ای را پیدا کنید که خودتان هم حس خوبی به آن داشته باشید .فراموش نکنید که آموزش این کودکان زمان بر است پس هم به کودک هم به درمانگر زمان بدهید .
آموزش هاو مداخله های این کودکان مجموعه ای از مهارت ورزی ها ،تقویت ارتباط گیری ،تقویت تماس چشمی ،تعامل های رفت و برگشتی و تقویت تقلید است .

■3.سلامت جسمانی کودک 

سلامت کودک خود را چک کنید کودکان اوتیسم به دلیل مشکلات ارتباطی و حسی ممکن است بی قراری هایی ناشی از دندان درد گوش درد ویا ...داشته باشند پس برای پیگیری سلامت کودک را به صورت دوره ای چک کنید .اما در این مورد حواستان باشد که دارد وسواس ها و چک کردن های افراطی نشوید

■4.به دیگران ملحق شوید !

بعد از تشخیص کودک تان شاید فکر کنید که شما تنها هستید اما ملحق شدن به والدینی که مشکل مشترکی با شما دارند و چالش های مشترکی را می گذرانند به شما کمک کند که درک بهتری از وضعیت موجود داشته باشید.

■5.کودک خود را تربیت کنید !

شاید تابه حال این جمله را فقط برای کودکان غیر اوتیسم شنیده باشید و فکر کنید که این کودکان نیاز به تربیت ندارند. 
اما سخت در اشتباه هستید. یادتان نرود شما فقط با یک بچه طرف هستید که مانند سایربچه ها رشد می کند پس همیشه روانشناس و رفتاردرمان را در نظر بگیرید تا رفتار و پاسخ درستی در مقابل با رفتار کودک داشته باشید.


مهسا آسترکی

مهسا آسترکی

رفتار درمان و روانشناس کودک در زمینه های اوتیسم . تاخیر واختلالات و مشکلات رفتاری و...

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود