برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آموزش خیاطی به کودک برای تقویت دست و تمرکز

در این ویدیو آموزشی جهت خیاطی جهت تقویت تمرکز کودک و استفاده از عضلات ریز انگشتان آورده شده، همچینن چند تمرین را درادامه برای شروع آموزش خیاطی به کودکتان آورده شده،.

آموزش خیاطی می‌تواند به تقویت تمرکز کودک و استفاده از عضلات ریز انگشتان کمک کند.

در زیر چند تمرین را برای شروع آموزش خیاطی به کودکان ارائه می‌دهیم:

1. مشخص کردن ضخامت نخ:

به کودکان آموزش دهید که برای دوخت از نخ‌هایی با ضخامت‌های مختلف استفاده کنند. ضخامت‌های مختلف نیازمند تغییر در قدرت مشت کردن و کنترل حرکت انگشتان است.

2. آموزش طرح دوخت:

به کودکان طرح‌های ساده را بر روی کاغذ کشیده و آنها را با کمک سوزن و نخ دوخته و پارچه‌ها را به هم متصل کنند. از طرح‌های ساده‌تر مانند دوخت یک خط یا دوخت یک مثلث شروع کنید و سپس به تدریج به طرح‌های پیچیده‌تر بروید.

بازی با رنگ جهت افزایش دقت دیداری،تشخیص رنگ ها،افزایش تمرکز را در وب سایت مام پلاس ببینید 

3. استفاده از نخ‌های رنگی:

با استفاده از نخ‌های رنگی، کودکان می‌توانند بر طرح‌هایی که دوخته‌اند، تصویری شاد و رنگارنگ ایجاد کنند. این کار به کودکان کمک می‌کند تمرکز خود را بر روی کار ماندگارتر نگهداشته و از استفاده از عضلات ریز انگشتانشان بهره بیشتری ببرند.

4. تمرین‌های تنفس:

در زمان خیاطی، کودکان می‌توانند تمرین‌های تنفسی ساده‌ای انجام دهند. به آنها بگویید که هنگام دوخت نفس عمیق بکشند و آن را به آهستگی و تدریجی بیرون بدمند. این کار به آنها کمک می‌کند ذهنشان را آرام کنند و تمرکزشان را بهبود بخشند.

5. ایجاد یک پروژه برای دوخت:

انتخاب یک پروژه خاص برای دوخت می‌تواند به کودکان کمک کند تا تمرکز و تلاششان را بر روی یک کار خاص متمرکز کنند. همچنین، تکمیل یک پروژه از زمان و صبر می‌طلبد که به کودکان کمک می‌کند بیشتر تمرکز کنند و صبر کنند.

با رعایت این مراحل، می‌توان به طور مؤثری تمرکز کودکان را تقویت کرد و از عضلات ریز انگشتانشان بهره گرفت. برخی از این تمرین‌ها ممکن است نیازمند به راهنمایی یا کمک از بزرگتران  داشته باشد، بنابراین توصیه می‌شود که در هنگام انجام آموزش خیاطی،یک بزرگسال با تجربه داشته باشد.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود