برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

انواع حرکات ظریف انگشتان درکودکان پیش دبستانی

حرکات ظریف انگشتان یکی از مهارت‌های حسی و حرکتی است که در کودکان پیش دبستانی توسعه می‌یابد. حرکات ظریف انگشتان به کودکان کمک می‌کند تا مهارتهای دستی و حرکتی را تقویت کنند و آمادگی لازم برای نوشتن وانجام فعالیت‌های دیگر را به دست آورند با ما همراه باشید با مشاهده ویدیوی انواع حرکات ظریف انگشتان در کودکان پیش دبستانی

حرکت ظریف انگشتان یا همان تمرین‌های تقویت عضلات دست و انگشتان، برای کودکان پیش دبستانی بسیار مفید است. این تمرین‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا مهارت‌های حرکتی دست و انگشتان خود را تقویت کنند و آمادگی لازم برای نوشتن و انجام فعالیت‌های دستی دیگر راپیدا کنند

همچنین در مام پلاس مشاهده کنید

50 تمرین کاردرمانی در منزل برای حرکات ظریف

دست ورزی کودک شش ماهه و بالاتر از شش ماه

زبردستی و دست ورزی کودک، به همراه ویدیو

در زیر،  برخی از حرکت‌های ظریف انگشتان که می‌توانید با کودکان پیش دبستانی انجام دهید عبارتند از:

1/حرکت انگشتان:

کودک را تشویق کنید تا انگشتان خود را بهم بچسبانند و سپس آن‌ها را بازکند. این حرکت کمک میکند تا عضلات دست و انگشتان قویتر شوند.


۲/حرکت پیانو:

 کودکان را تشویق کنید تا انگشتان خود را روی یک سطح صاف قرار دهد و سپس به ترتیب انگشتان خود را بالا و پایین ببرد.ا همین حرکت کمک می‌کند تا کودک با توجه به هر انگشت، قدرت وکنترل دست خود را تقویت کند.

۳/حرکت چسباندن و جدا کردن:

کودک را تشویق کنید تا انگشتان خودرا به هم چسبانده و سپس آن‌ها رابازکند. این حرکت کمک می‌کند تا کودک عضلات دست خودا تقویت کند و قدرت گرفتن جدا کردن انگشتان را تمرین کند.

۴/حرکت نقاشی با انگشتان:

 کودک را تشویق کنید تا با استفاده  از انگشتان خود و رنگ انگشتی یا گواش روی یک سطح صاف نقاشی کند. این حرکت کمک می‌کند تا کودک مهارت‌های دستی خود را تقویت کند و قدرت و دقت حرکات انگشتان را بهبود بخشد.

۵/حرکت پیچاندن وباز کردن:

 کودک را تشویق کنید تا انگشتان خود را به هم پیچانده و سپس آنها را بازکند. این حرکت کمک می‌کند تا عضلات ظریف انگشتان کودک تقویت شود.

۶/شمارش انگشتان:

 کودک را تشویق کنید تا انگشتان خودرا یکی یکی بشمارد. از انگشتان دست راست و چپ استفاده کنید و به تدریج سرعت شمارش را افزایش دهید.

۷/جابجایی اشیاء:

 از کودک بخواهید تا اشیاء کوچک را با استفاده از انگشتان خود جابجا کند. می‌توانید از دانه‌های کوچک، قطره‌های آب یا اشیاءی که بتواند با انگشتان کودک نگهداری شود، استفاده کنید.

۸/تقویت عضلات انگشتان: 

از کودک بخواهید تا انگشتان خود را به صورت تک تک فشار دهد و سپس آنها را باز کند. این حرکت را برای هر انگشت تکرار کنید.

۹/نقاشی با انگشتان:

ازکودک بخواهید تا با استفاده از انگشتان خود روی کاغذ یا تخته نقاشی کند. این کار به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتن  راتقویت کند.

۱۰/بازی با نخ کاموا : 

از کودک بخواهید تا کاموا را در انگشتان خود پیچانده باز کند. این تمرین به کودک کمک می‌کند تا مهارت‌ نوشتن را تقویت کند .


برچسب ها

فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود