برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین هماهنگ چشم و پا با چالش تعادلی

چند نکته : جنس متفاوت مربع ها 👈👈👈🏿 تحریک حسی جابجایی اجسام با یک پا 👈👈👈🏿 چالش تعادلی و بالانس هماهنگی حرکت پا 👈👈👈🏿 دقت و توجه و تمرکز

اگر به طور منظم برای بهبود هماهنگی ورزش کنید، سلامت جسمی و عملکرد تنها چیزهایی نیستند که بهبود می یابند. سلامت روان و توانایی شما نیز با مزایایی مانند: تمرکز و حافظه بهتر،سریعتر فکر کنید ،افزایش اعتماد به نفس.

مانند هر شکل دیگری از ورزش، تمرینات هماهنگی می تواند باعث ترشح اندورفین شود و خلق و خوی عمومی شما را بهبود بخشد

تعادل و تقویت عضلات

تمرینات متعادل تعادلی

چگونه تعادل وهماهنگی رادرهرسنی بهبود دهیم؟

اگرچه بسیاری از ورزش‌ها بر تمرینات قدرتی و انعطاف‌پذیری تمرکز دارند، اما مهارت‌های نرم مانند تعادل، چابکی و هماهنگی به همان اندازه برای عملکرد خوب ضروری هستند. آنها همچنین برای انجام فعالیت های روزمره ضروری هستند و می توانند نه تنها بر توانایی های فیزیکی بلکه بر توانایی های ذهنی شما نیز تأثیر بگذارند. با افزایش سن، حس تعادل و هماهنگی خوب ممکن است خطر آسیب را کاهش دهد. کلاس های چابکی ابزاری فوق العاده برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی است تا تعادل و چابکی خود را بهبود بخشند.

چرا بچم تو راه رفتن تعادل نداره و زمین می خوره

روش موثر برای بهبود تعادل

بهبود حس تعادل (به عبارت دیگر، توانایی حرکت بدن در فضا در حین انجام حرکات ایستا) یکی از اهداف اصلی بسیاری از تمرینات برای هماهنگی است. تعادل خوب چندین قسمت بدن مانند قدرت مرکزی، هماهنگی دست و چشم و غیره را تحریک می کند.

1/ یکی از راه‌های بهبود تعادل، افزایش قدرت عضلانی است، به‌ویژه در تثبیت عضلات مانند پاها، پشت، شانه‌ها و قسمت مرکزی بدن. این یک پایه عالی برای بهبود هماهنگی آمادگی جسمانی کودک ایجاد می کند و به بدن کودک اجازه می دهد اسانتر و با اعتماد به نفس بیشتری حرکت کند.

چه حسی بهم کمک میکنه بتونم تعادل بهتری داشته باشم؟

 

2/ یک تمرین آسان برای بهبود هماهنگی که می تواند در هر زمان و هر مکان انجام شود، انجام کارهای روزانه و فعالیت های روزمره با چشمان بسته است - تا زمانی که خطرناک نباشد! این ادراک بدن کودک شما را بهبود می بخشد تا بتوانید دقت حرکات خود را بهبود ببخشند.علاوه بر این، بستن چشم‌ها بدن شما را تشویق می‌کند تا بدون تکیه بر مناظر از آنچه در حال رخ دادن است آگاه شوند و حواس دیگرکودک شما را تقویت کند. این فعالیت باعث شود کودک روی موقعیت خود و نحوه انجام هر حرکت تمرکز کند .کنترل بدن و حرکات بدون تکیه بر بینایی، تمرینی عالی برای هماهنگی است.

 

3/نمونه دیگری از تمرینات هماهنگی، تلاش برای گرفتن توپ با یک دست است. این تمرین ساده به کودک کمک می‌کند تا طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها، از جمله چابکی و هماهنگی دست و چشم را بهبود ببخشید، زیرا چشمان کودک باید به دست‌هاشان علامت دهند که چه زمانی و کجا توپ را ببندید. همچنین یک راه عالی برای یکنواخت کردن تفاوت‌های بین طرف‌های غالب و غیر مسلط است که ممکن است در تمرین‌های دیگر تعادل کودک را از بین ببرد.

می‌توانید با تغییر دست‌های غالب و غیرمسلط، ایستادن روی یک پا، یا تمرین روی سطوح ناهموار مانند چمن، شن یا شن، سختی این تمرین را افزایش دهید که بدن شما را به سمت بهبود مهارت‌های تعادلی سوق می‌دهد.

تمرین تعادلی جهت بهبود قدم برداشتن


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود