برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

ویدیوی آموزشی ساختن کاردستی، پیش دبستانی، و شش دلیل اهمیت هنر و صنایع دستی در رشد کودک

ساخت کاردستی: در این ویدیو آموزش ساخت یک کاردستی زیبا رو با مقوا بهتون آموزش میدیم. همچنین شش دلیل مهم و اساسی که اهمیت هنر و صنایع دستی در رشد و پویایی کودک رو باهم بررسی می کنیم.

بنام خدا 

کوچولو های مام پلاس سلام 

 

هنر و صنایع دستی  مانند  ساخت کاردستی  برای رشد کودکان 3 تا 8 ساله بسیار مهم است.

این مهم ترین راه برای کمک به رشد و تکامل کودکان است. به همین دلیل است بسیاری  آن را در مهدکودک و دبستان انجام می دهند!

 

بچه ها عاشق انجام کارهای هنری و صنایع دستی هستند و علاقه زیادی به ساخت کازدستی و پازل ها و...  در خانه و مدرسه هستند. 

 

۶دلیل برای اینکه هنر و صنایع دستی برای رشد کودک مهم هستند

 

 مهارت  های حرکتی 

 

وقتی بچه‌ها از انگشتان خود برای دستکاری مواد هنری استفاده می‌کنند، مهارت‌های حرکتی ظریف خود را با استفاده از ماهیچه‌های کوچک در دستان خود توسعه می‌دهند.

 

همه اینها زمانی اتفاق می افتد که آنها رنگ می کنند،  چسب می زنند و برش می دهند. هرچه مهارت های حرکتی ظریف آنها سریعتر رشد کند، می توانند کارهای بیشتری را به تنهایی انجام دهند، از غذا خوردن به تنهایی تا بستن بند کفش 

 

2. سواد

 

مهارت‌های سوادآموزی اولیه کودک در هنر و صنایع دستی طیف وسیعی از زمینه‌ها را در بر می‌گیرد - از صحبت کردن و خواندن گرفته تا گوش دادن و درک کردن. وقتی بچه‌ها کارهای هنری یا صنایع دستی می‌سازند، در مورد کارشان صحبت می‌کنند که مهارت‌های ارتباطی آنها را توسعه می‌دهد. "

چرا آن رنگ را انتخاب کردی؟" "

در مورد آن چیزهایی که ساختیم با هم حرف بزنیم؟

آنها واژگان جدید را از والدین یاد می گیرند و هنگام پیروی از دستورالعمل های کلامی از مهارت های شنیداری خود استفاده می کنند. مهارتی که همه والدین دوست دارند فرزندان ما هر چه زودتر آن را درک کنند تا بتوانند شروع به گوش دادن به ما کنند! 

 

 

ویدیو ی با کارتن اعداد تولد درست کن و خلاق باش

 

 

3. مفاهیم ریاضی

 

مهارت های پایه ریاضی اغلب به عنوان بخشی از فعالیت های هنری و صنایع دستی در نظر گرفته نمی شود. اما مهارت های ریاضی به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد و تأثیر مثبتی بر رشد مهارت های ریاضی در کودکان پیش دبستانی دارد.

 

بچه ها می توانند اشکال مختلف را بیاموزند و تشخیص دهند، لوازم هنری خود را بشمارند و مرتب کنند و حتی طول و اندازه مواد هنری را اندازه گیری کنند. برای تسلط بر ریاضیات، به مهارت های خوب تفکر و حل مسئله نیاز دارید که فعالیت های هنری و صنایع دستی نیز به آن کمک می کند.

 

، ترفند و خلاقیت برای سرگرم کردن بچه ها حتما یادبگیرید

 

افزایش خلاقیت 

 

هنر به کودکان اجازه می دهد تا خلاقیت خود را توسعه دهند که در طول زندگی آنها مهم است. با انجام کاری خلاقانه، اجازه بیان خود را می دهید و این به بچه ها اجازه می دهد احساسات خود را بیان کنند (و با آن کنار بیایند). همچنین با فراهم کردن فرصت هایی برای آزمایش ایده های جدید، روش های جدید تفکر و حل مسئله، رشد ذهنی را در کودکان تقویت می کند.

 

5. عزت نفس

 

فعالیت‌های هنری و صنایع دستی به بچه‌ها احساس موفقیت می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد به کارشان افتخار کنند که باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود . ساختن هنر راهی عالی و مطمئن برای کشف این موضوع است که اشتباه کردن اشکالی ندارد و اشتباه گرفتن چیزها می تواند شما را به یک ایده کاملاً جدید هدایت کند. بچه‌ها چیزهای جدید را امتحان می‌کنند و همچنین « مهارت‌های خودتنظیمی » خود را توسعه می‌دهند (مثلاً زمانی که منتظر خشک شدن رنگ یا چسب هستند). این به آنها کمک می کند تا صبر خود را توسعه دهند، که همه بچه ها در مورد آن به کمک نیاز دارند! حتی من گاهی!

 

6. / پیوند والدین و کودک

 

بچه ها فقط دوست دارند با والدین خود وقت بگذرانند و چه راهی بهتر از انجام کارهای هنری و صنایع دستی با هم! شما می توانید زمان با کیفیتی را در ارتباط با فرزندان خود بگذرانید و در عین حال، خاطرات مادام العمری را خلق می کنید که با در حالی که با هم کار می کنید، می توانید درباره آنچه می سازید صحبت کنید و درباره ایده ها و موضوعات مختلف بحث کنید. می توانید در مورد آنچه فکر می کنید، احساس می کنید و به آن اهمیت می دهید صحبت کنید. و حتی به عنوان یک امتیاز اضافی، فرزند شما از فناوری استفاده نمی کند یا به صفحه نمایش نگاه نمی کند!

 

 ویدیوی خلاقیت با کارتن و ساخت جا مدادی محشر و کم هزینه برای دبستا نی ها

 

🔷 🔷 🔷جهت مشاهده ویدیو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنطیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید. 

برای ساخت کاردستی های بیشتر اینجا کلیک کنید. 


برچسب ها

الهه زارع

الهه زارع

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود