برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تمرین توجه دیداری (بینایی)،مهدکودک و پیش دبستانی

تمرینات آموزش توجه دیداری به کودک به منظور تقویت مهارت‌های بصری و توجه کودکان انجام می‌شود. این تمرینات به کودکان کمک می‌کند تا بتوانند بهترین استفاده را از قدرت بینایی خود ببرند.در این پست یک ویدئو برای تمرین توجه دیداری یا بینایی کودک مشاهده میکنید و همراه هم چند تمرین دیگر را هم یاد میگیریم.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات در سمت راست ویدئو کلیک کنید.

این پست را نیز مشاهده کنید:

اکمال بینایی

در زیر چند تمرین آموزش توجه دیداری برای کودکان آورده شده است: 

1. توجه به جزئیات

 کودک را برای مدت کوتاهی مثلاً یک دقیقه، در مقابل یک تصویر قرار دهید و از او بخواهید تا به تعدادی جزئیات در تصویر توجه کند. سپس از او بخواهید تمام این جزئیات را برایتان بگوید یا اگر سواد خواندن و نوشتم دارد بنویسد.

2. پازل: 

بازی پازل یک تمرین عالی برای تقویت توجه دیداری است. از کودک بخواهید تا پازلی را حل کند و قطعات را به درستی در کنار هم قرار دهد. پازل‌هایی با تعداد قطعات مختلف و تصاویر مختلف برای انتخاب مناسب هستند.

 3. تشخیص تفاوت‌ها: 

دو نقاشی یا تصویر مشابه را در اختیار کودک بگذارید و از او بخواهید تا تفاوت‌های موجود در آن‌ها را پیدا کند. می‌توانید این تمرین را با تصاویر رنگی یا سیاه وسفید انجام دهید.

میتوانید این مقاله نیز در مام پلاس مشاهده کنید:

10 روش آموزش تفاوت ها و مقایسه به کودک

 4. لغت‌های تصویری: 

وازه ها یا لغت های تصویری،کودکان را وادار به توجه به جزئیات تصویر می‌کند. شما می‌توانید لغت‌های مختلفی را بر روی تصاویر بنویسید و از کودک بخواهید تا هر کدام از این لغت‌ها را پیدا کند. لغت‌ها می‌توانند اجسام، حروف الفبا، اعداد یا حتی نام رنگ‌ها باشند.

 5. پیدا کردن مسیر: 

با استفاده از یک نقشه ساده، کودک را از یک مسیر به مسیر دیگر هدایت کنید و از او بخواهید بین مسیر‌ها و علائم موجود روی نقشه توجه داشته باشد. این تمرینات برای تمام کودکان مناسب هستند و می‌توانند بهبود قابل توجهی در تمرکز و توجه دیداری آن‌ها به همراه داشته باشد.


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود