برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی جهت تقویت هوش کلامی

هوش کلامی به میزان توانایی یک فرد برای ارتباط و انتقال ایده ها، داستان ها، دانش و اطلاعات به کمک کلمات و زبان اشاره می کندکه این موضوع برای پرورش کودکان خیلی مهم است و ما در این پست هم یک ویدئو و هم راهکارهای تقویت هوش کلامی کودک را به شما معرفی میکنیم.

🔹️🔹️🔹️جهت مشاهده ویدئو با کیفیت دلخواه روی قسمت تنظیمات سمت راست کادر فیلم کلیک کنید.

هوش کلامی شامل مهارت هایی مانند فراگیری زبان، فهمیدن و استفاده از عبارات و جملات گوناگون، توانایی درک و تفسیر سخنان دیگران، توانایی بیان احساسات و نظرات و تولید و خلاقیت در زبان است. هوش کلامی یکی از نوع های هوش چندگانه است که توسط هوارد گاردنر توسعه و ارائه شده است.

تقویت هوش کلامی برای توسعه زبانی و ارتباطات کودکان مهم است. برخی راهکارها برای تقویت هوش کلامی در کودک عبارتند از:

 ۱. خواندن کتاب برای کودک: 

کتاب‌های داستانی و کودکان را برای کودک خوانده و با او در مورد داستان‌ها گفتگو کنید. این کار به توسعه دایره واژگان و درک مفاهیم کمک می کند. 

۲. بازی های کلامی: 

 بازی هایی وجود دارد ، مثل داستان‌سازی که به کودکان کمک می کنند تا مهارت های جدید زبانی را یاد بگیرند و آنها را تمرین کنند.

 ۳. گفت و گوهای روزمره: 

برقراری ارتباط با کودک در مورد روزمره، مشارکت در مکالمات و پرسش مجدد ایجاد می کند و کودک را تشویق می کند تا جملات کامل تر بگوید. 

۴. شنیدن موسیقی و جستجوی کلمات: 

گوش دادن به موسیقی و خواندن متن آهنگ به کودک کمک می کند تا درک زبانی واژگان را تقویت کند. همچنین جستجو در دیکشنری ها و یادداشت کردن واژگان جدید نیز می تواند مفید باشد. 

۵. استفاده از بازی های تعاملی: 

بازی هایی مانند خانواده کلمات و عبارت ها به کودک کمک می کند تا مهارت های زبانی خود را تمرین کند. 

۶. پرسیدن سؤال‌های گوناگون: 

پرسیدن سؤال هایی مانند "چرا"، "چگونه" و "چه چیزی" کودک را تشویق می کند تا به تفکر و مفهوم سؤالات پاسخ دهد. همه این راهکارها در تقویت هوش کلامی کودک کمک می کنند و می توانند با تكرار و تمرین بهبود یابند .


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود