برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
غیر-طبیعی-بودن-اندازه-پستان-ها.jpg

غیرطبیعی بودن اندازه پستان ها

عدم تقارن یا غیر طبیعی بودن اندازه پستان ها در خانم ها زمانی است که هر دو پستان از نظر سایز و شکل مشابه هم نبوده و در اغلب موارد این عدم تقارن کاملا طبیعی می باشد.

تفاوتهاى زیادى بین اندازه پستانها در خانمها وجود دارد. همچنین در اکثر خانمها اندازه هر دو پستان با هم کمى فرق مى‌کند و کاملاً قرینه نیستند. با این حال داشتن پستانهاى بزرگ، کوچک و یا غیرقرینه مى‌تواند براى خانمها بسیار ناراحت کننده باشد.

پستانهایى که بطور غیرطبیعى بزرگ مى‌شوند اغلب در هنگام بلوغ بطور خیلى سریعى رشد مى‌کنند و تصور مى‌شود که این وضعیت به دلیل حساس شدن بیش از حد بافت پستانها به هورمون جنسى زنانه استروژن اتفاق مى‌افتد. پستانهاى بزرگ ممکن است باعث بروز درد در قسمت پشت، شانه‌ها و گردن شود و در بعضى موارد ممکن است عفونتهاى پوستى در زیر پستانها ایجاد شود. خانمهایى که بطور طبیعى داراى پستانهاى بزرگى هستند ممکن است در هنگام دویدن و یا انجام بازیهاى ورزشى دچار مشکل شوند و یا اینکه در پیدا کردن لباسهاى مناسب خودشان با مشکلاتى روبرو شوند. با این حال، داشتن پستانهاى کوچک، هیچگونه مشکل بدنى براى خانمها ایجاد نمى‌کند و تأثیرى نیز بر روى قدرت شیردهى خانمها ندارد و آنها مى‌توانند به اندازه کافى به کودکان خود شیر بدهند.

گاهى اوقات، تغییرات قابل توجهى بین اندازه پستانهاى خانمها وجود دارد و یکى از پستانهاى آنها نسبت به دیگرى بزرگتر مى‌باشد که این وضعیت به علت رشد بیشتر آن پستان در هنگام بلوغ ایجاد مى‌شود. این غیر قرینه بودن اندازه پستانها ممکن است باعث نگرانى و ناراحتى خانمها شود.
درمان

خانمهایى که داراى پستانهاى بزرگ هستند مى‌توانند از پوشیدن کرستهاى مخصوص و مناسبى که براى محافظت پستانها ساخته شده، استفاده خوبى ببرند. این خانمها ممکن است با پوشیدن کرست در هنگام شب، راحتى بیشترى نمایند. اگر با این کارها، مشکل این گونه خانمها برطرف نشد، مى‌توان به آنها توصیه نمود که با انجام عمل جراحى، پستانهاى خود را کوچک نمایند .

خانمهایى که داراى پستانهاى کوچکى هستند مى‌توانند با پوشیدن کرستهاى مخصوصى که داراى پَد مى‌باشد شکل بدن خود را در زیر لباس، بهتر نمایند. همچنین این خانمها نیز مى‌توانند با انجام عمل جراحى و قرار دادن ایمپلنت در زیر بافت پستان، اقدام به بزرگ کردن پستانهایشان نمایند. رایج‌ترین ایمپلنتى که از آن استفاده مى‌شود ایمپلنتهایى است که پُر از ژِل سیلیکون مى‌باشند. سابقاً، نَشت کردن ژل سیلیکون از ایمپلنت اتفاق مى‌افتاد اما امروزه با بهبود کیفیت این ایمپلنت‌ها، به ندرت چنین مسائلى بروز مى‌کند.


مریم شوهانی

مریم شوهانی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود