برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

مرور ریاضی اول_بخش ششم،آموزش ساعت_کلاس دوم

با شما هستیم با بخش ششم مرور ریاضی اول ابتدایی توسط خانم نوربخش که به تدریس ساعت میپردازند. میدونم همتون دوست دارین ساعت رو کاملا یاد بگیرید . اگه کسی هست که هنوزم اشکالاتی داره این ویدیو این مشکل رو حل کرده و خیلی جذاب و ساده و قابل فهم ساعت رو برای شما تدریس میکنه.

ممرور ریاضی اول بخش اول

مرور ریاضی  اول بخش دوم 

مرور ریاض اول بخش سوم‌

مرور ریاضی اول بخش چهارم 

مرور ریاضی اول بخش پنجم

یادگیری نحوه تشخیص زمان(ساعت) بسیار سرگرم کننده است که یکی از ساده‌ترین مهارت‌های ریاضی برای دانش‌آموزان کلاس اولی است و همه آن‌ها شدیداً می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه زمان را تشخیص دهند وساعت را بخوانند.بنابراین داشتن انگیزه در آنها قطعاً کمک می‌کند.

 آموزس دادن ساعت به کودک آسان است زیرا برای اعمال آن در زندگی واقعی لازم نیست زیاد کار کنید. استفاده از ساعت در امور روزمره و درگیر کردن کودک با امور زمان دار زندگی آموزش را آسان می کند. 

ساعت چند ناهار میخوریم؟

ساعت چند شام میخوریم؟

ساعت چند می خوابیم؟

و...

 و، به همین دلیل، هنگامی که این مفهوم را آموزش می دهید - می توانید آن را به راحتی در مکالمات روزانه خود ادغام کنید، زیرا به عنوان یک معلم، دائماً به زمان یا مکان های رفتن بر اساس زمان نگاه می کنید.

 ساعت خواندن برای کودکان در کلاس اول می‌تواند به عنوان یک فرایند جذاب و آموزشی باشد. در ادامه تعدادی روش برای آموزش ساعت به کودکان کلاس اول را به شما توضیح می‌دهیم: 

روش های آسان آموزش ساعت به کودک 

1. مفهوم زمان

برای آشنایی کودکان با مفهوم زمان، می‌توانید از فعالیت‌های روزمره شان استفاده کنید. مثلاً به آن‌ها بگویید که ساعت ۸ صبح، زمان بیدار شدن و صبحانه خوردن است و آن‌ها این فعالیت‌ها را به موقع انجام دهند.

 2. نشانگر ساعت: 

یکی از روش‌های بسیار مؤثر برای آموزش ساعت، استفاده از ساعت زنگ‌دار است. با تنظیم زمان مورد نظر، به کودکان بگویید که وقتی ساعت زنگ می زند باید فعالیت جدیدی را شروع کنند. و سپس توضیح دهید که ساعت چند است.

 3. ساعت آموزشی: از ساعت‌های اسباب بازی و آموزشی که در بازار موجود هستند، استفاده کنید. این ساعت‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا ساعت را بهتر بفهمند و بازی‌هایی دارند که در آن‌ها باید زمان را تنظیم کنند.

 4. بازی و فعالیت‌های عملی:

 استفاده از بازی و فعالیت‌های عملی می‌تواند مفهوم زمان را برای کودکان تداعی کند. مثلاً با ساختن کاردستی ساعت کاغذی به کمک بچه ها، به آن‌ها نشان دهید که هر عددی روی ساعت به چه زمانی اشاره دارد. 

5. تمرین و تکرار: 

برای تثبیت مفاهیم ساعت خوانی، تمرین دایمی و تکرار ضروری است. کودکان را تشویق کنید تا در طول روز به صورت مستمر و در مواقع مختلف ساعت را تشخیص دهند. همینطور که می‌دانید، هر کودک ممکن است به روش‌های مختلف بیشتر واکنش نشان دهد، بنابراین حتماً باید به نیازها و سبک یادگیری کودکان خود نیز توجه کنید. 


مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود