برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

فصل اول علوم ، بخش ۲، سایه ها، اول ابتدایی

در این ویدیو فصل اول علوم ، بخش ۲، سایه ها، رو به دانش آموزان اولی آموزش دادیم، در ادامه مراحل تشکیل سایه و یک کاربرگ از این درس آوردیم . با وب سایت مام پلاس همراه باشید.

در خدمت کلاس اولیهای عزیز هستیم با آموزش سایه ها از فصل اول علوم .

والدین عزیز بازی و شادی در آموزش فوق العاده مهم هست . ما در آموزشهای ارائه شده سعی کردیم این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

خانم نیکخو عزیز از آموزگاران پرانرژی کشور ما هستند که به این موضوع در آموزش کودک کاملا توجه کردند. 

پس همراه ما باشید و از آموزشهای مفید و جالب ایشان لذت ببرید😊 mamplus.com

در مورد نور و سایه برای کودکان یکی از موضوعات  جذاب و سرگرم کننده است،وقتی شروع می کنیدبه یاد دادن سایه به بچها آنها را در مفاهیمی مانند نور و اینکه چگونه اشیاء شفاف، شفاف و مات از یکدیگر متمایز می شوند،کنجکاو میکنید . 

قبل از آموزش سایه ببایید کمی در مورد نور صحبت کنیم

نور نوعی انرژی است و به صورت  ذراتی در هوا حرکت مپکنند، همه اجسام احتمالاً رنگ هایی که توسط نور منعکس و ثبت شده را جذب می کنندو همین باعث می شود اشیا بر اساس رنگی که منعکس می کنند متفاوت به نظر برسند. از سوی دیگر، سایه ها برای ظاهر خود به یک جسم و منبع نور نیاز دارند.

اجسام مات تمام نور را مسدود می کنند و اجازه نمیدهند پخش شود،اما  جسم شفاف بخش کوچکی از نور را مسدود می کند. همچنین، هنگامی که یک جسم مسئول مسدود کردن چند ناحیه از نور است، اما به نور اجازه عبور می دهد، به عنوان یک جسم نیمه شفاف شناخته می شود. 

سایه چیست؟

برای اینکه یک سایه تشکیل شود، نور باید نتوانداز جسم عبورکند، برای ایجاد سایه، جسم باید مات یا شفاف باشد. یک جسم شفاف هیچ سایه ای ایجاد نمی کند، زیرا نور مستقیماً از اجسام شفاف عبور می کند.

جسم شفاف نیمه شفاف و مات 

مواد شفاف

مواد شفاف اجازه می دهند نور به صورت خطوط مستقیم از آنها عبور کند تا بتوانید به وضوح از میان آنها ببینید.

موادنیمه  شفاف

موادنیمه شفاف مقداری نور را از خود عبور می دهند اما نور را در جهات مختلف پراکنده می کنند. ما نمی توانیم از طریق مواد نیمه شفاف به وضوح ببینیم.

مواد مات اجازه عبور نور از خود را نمی دهند

 

 


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود