برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

وئدیویی چرا نوجوانان سیگارمی کشندبه همراه۶ استدلال علیه سیگار کشیدن

چرا نوجوانان سیگار می کشند؟اگر فکر می کنید فرزندتان سیگار می کشد، باید بنشینید و در یک محیط آرام در مورد سیگار کشیدن صحبت کنید. سیگار کشیدن، موضوعی است که نوجوانان دوست دارند آن را از والدین خود پنهان کنند. بنابراین، در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند، به شما کمک کند پس با ما همراه شوید

علاوه بر کنجکاوی، دلایل زیادی برای سیگار کشیدن نوجوانان وجود دارد:

۱/نوجوانان می خواهند بالغ تر به نظر برسند.

۲/نوجوانان می‌خواهند با دوستان خود همراه شوند و از این طریق احساس اعتماد بیشتری کنند.

۳/نوجوانان می خواهند علیه ممنوعیت های والدین خود شورش کنند.

۴/به ویژه دختران در سن بلوغ معتقدند که با کشیدن سیگار وزن کم می کنند یا لاغر می مانند.

۵/نوجوانان سیگار کشیدن  را طبیعی می دانند زیرا والدین و دوستان نیز سیگار می کشند.

۶/نوجوانان معتقدند که سیگار کشیدن به تمرکز و آرامش آنها کمک می کند.

در حالی که سیگار در دوران کودکی بیشتر به عنوان "خاص" در نظر گرفته می شود، با بالا رفتن سن، جذاب تر می شود . اینکه نوجوانان اولیه چقدر سیگار می کشند و اینکه آیا بعد از آن به طور منظم سیگار می کشند تا حد زیادی به محیط اجتماعی آنها بستگی دارد. مطمئناً دوستان تأثیر زیادی دارند، اما والدین آنقدرها که گاهی اوقات احساس می کنند ناتوان نیستند. برای نوجوانان، نگرش فرزندان نسبت به سیگار کشیدن مانند یک قطب نمای درونی است که به فرزندان  جهت گیری می دهد.

 

استدلال علیه سیگار کشیدن

1• سیگار کشیدن گران است. به عنوان یک فرد غیرسیگاری، فرزند شما پول بیشتری در اختیار دارد و مطمئناً چیزهای بهتری وجود دارد که می توان با آن هزینه کرد.

 

2• افراد سیگاری بوی بد می دهند. با وجود اسپری دهان و دئودورانت، بسیاری از سیگاری ها متوجه بوی نامطبوع آن می شوند. حیف است اگر ازدحام با آن منصرف شود.

 

3• سیگار کشیدن تناسب اندام را مختل می کند. به ویژه جوانان مستعد آسیب های معمول ناشی از سیگار کشیدن هستند، مانند تنگی نفس و افزایش شدید ضربان قلب. این بدان معناست که افراد سیگاری هنگام ورزش خیلی سریعتر دچار تنگی نفس می شوند.

 

4• سیگار به پوست و دندان آسیب می رساند. پوست خون کمتری دارد و در نتیجه رنگ پریده به نظر می رسد. علاوه بر این، او سریعتر پیر می شود. نیکوتین در افراد سیگاری، ناخن ها و دندان ها را لکه دار می کند.

 

5• سیگار کشیدن می تواند رابطه جنسی را محدود کند. متخصصان زنان به دخترانی که سیگار می کشند توصیه می کنند به دلیل افزایش خطر ترومبوز، از مصرف این قرص خودداری کنند. در پسران، سیگار کشیدن می تواند منجر به جریان خون ضعیف در آلت تناسلی و اختلال نعوظ شود.

 

6• افراد سیگاری وابسته می شوند. هر فردی که به طور منظم سیگار می کشد به وابستگی جسمی و روانی مبتلا می شود. این واقعیت که به نظر می‌رسد می‌توانید با سیگار بهتر تمرکز کنید و استراحت کنید، فقط به کاهش علائم ترک مربوط می‌شود. در واقع، بدن حتی بیشتر تحت فشار است


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود