برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

به کودک درست دستور بدهید به همراه ویدیو

ذهن کودک مانند صفحه سفیدی است و اولین خطوط را والدین روی ابن صفحه سفید میکشند. کودک چون تجربه اب ندارد والدین مجبورند برای محافظت و پرورش و تربیت کودک به آن ها دستور دهند، نحوه دستور دادن و جملاتی که والدین و اطرافیان برای دستور به کودک بکار می برند بسیار مهم و تاثیر گذار است، پس مراقب این صفحه سفیدی که به دستتان سپرده باشید...

اگر دستورات شما معقول و به راحتی قابل درک باشد، فرزند شما به احتمال زیاد آنچه را که خواسته اید انجام می دهد

هر کسی که زمانی را با کودکان گذرانده است متوجه می شود، آنها دائماً، آنها هر روز در حال یادگیری کلمات و رفتارهای جدید هستند، زیرا از نوزادی که کاملاً به بزرگسالان متکی هستند به افراد مستقل تبدیل می شوند. 

 

برای اینکه آنها در مورد جهان بیاموزند، نیاز به راهنمایی از بزرگسالان دارند. دستورالعمل ها برای کودکان الگویی برای رفتار صحیح ارائه می دهد. آنها همچنین به کودکان کمک می کنند تا ایمن بمانند و چارچوبی را فراهم کنند که می توانند از آنها پیروی کنند. به این دلایل، بسیار مهم است که دستورالعمل های خود را به درستی دریافت کنید

 

سعی کنید به کودک خود دستورات زیادی ندهید . دستورالعمل‌ها را برای چیزهایی که واقعاً به آن‌ها اهمیت می‌دهید، مانند مسائل ایمنی، ذخیره کنید. به عنوان مثال، هنگام عبور از جاده، کودک شما باید دست شما را بگیرد. به جای دستور دادن به فرزندتان، سعی کنید با تبدیل فعالیت های خسته کننده به چالش، همکاری را سرگرم کننده کنید. "چند اسباب بازی را می توانید قبل از خاموش شدن تایمر کنار بگذارید؟"

 

نکات زیر برای زمانی که نیاز دارید به کودک خود دستور دهید، آورده شده است:

 

توجه کودک خود را جلب کنید - تا سطح چشم کودک خود پایین بیایید و آنها را به آرامی روی شانه لمس کنید. این می تواند به تمرکز توجه آنها کمک کند.

هر بار یک دستور بدهید. هنگامی که به کودک خود بیش از یک دستور را در یک زمان می دهید، ممکن است فرزندتان فراموش کند، متوجه نشود یا احساس غمگینی کند. به عنوان مثال "به طبقه بالا بروید، صورت خود را بشویید و دندان های خود را مسواک بزنید" در واقع سه دستورالعمل است. 

دلایل بیاورید اگر فرزندتان بفهمد که چرا می خواهید کاری انجام دهد، می تواند کمک کند. به عنوان مثال، توضیح دهید که چرا می خواهید هنگام عبور از جاده دست شما را بگیرند. دلایل را کوتاه و ساده نگه دارید.

اجازه دهید فرزندتان بداند که شما می خواهید چه کاری انجام دهد تا اینکه انجام ندهد. به جای «ندوید» بگویید «لطفا راه برو».

آن را روشن و مثبت نگه دارید . وقتی فرزندتان سعی می کند در طول وعده های غذایی روی صندلی خود بایستد نه اینکه بگوید "مراقب باش!" 


مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود