برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

آیا با متولد شدن بچه مشکلات حل می شوند؟

تغییر از یک زن و شوهر به یک خانواده سه نفره، یا احتمالاً بیشتر، می تواند یکی از بزرگ ترین دگرگونی هایی باشد که وقتی پدر و مادر می شوید، با آن مواجه می شوید، بسیاری از افراد گمان میکنند اگر بچه دار شوند مشکلات بین آن ها حل میشود در صورتی که ممکن است بخاطر اختلاف نظر در امور مربوط به فرزند پروری با مشکلات ث چالش های بیشتری رو به رو شوند. با ما همراه باشید، و اگر سوال یا نظری داشتید در پایین صفحه در قسمت دیدگاه با ما در میون بزارید.

بعی خانواده و اطرافیان زوجین و حتی خود زوجین گمان میکنند که اگر کودکی در خانه باشد والدین بسیاری از مشکلات و معضلات را باهم نخواهند داشت و بخاطذ فرزندشان هم که شده از خودگذشتگی می کنند، در حالی که این تفکر بسیار غلط است. 

با اولین نوزاد،  دو نفر که مهمترین افراد در زندگی یکدیگر بودند، اکنون یک شخص سوم (یا بیشتر با دوقلو یا چند قلو) بسیار مهم دارند که باید به آنها فکر کنند. برخی از والدین این تغییر را دشوار می دانند و با این واقعیت دست و پنجه نرم می کنند که دیگراولویت  شریک زندگی خود نیستند .

تصمیم گیری در مورد فرزندپروری پس از زایمان

برخی از والدین متوجه می شوند که دیدگاه های متفاوتی در مورد فرزندپروری دارند که می تواند باعث اختلاف شود. برای یکی از والدین "متخصص"  شدن در مورد فرزند پروری  و تضعیف اعتماد به نفس دیگری می تواند آسان باشد.

به بحث در مورد دیدگاه های یکدیگر و تلاش برای ایجاد یک رویکرد مشترک کمک می کند. پذیرفتن اینکه ممکن است روش های مختلفی برای مراقبت از کودک خود داشته باشید نیز مهم است. فقط به این دلیل که کارها را متفاوت انجام می دهید به این معنی نیست که یک راه درست یا غلط است . درباره فرزندپروری به عنوان یک تیم بیشتر بدانید .

در وب سایت مام پلاس ببینید 

اصول پدری و مادری کردن و 11 نکته برای تبدیل شدن به والدین بهتر

تاثیر پرخاشگری والدین بر روی کودک

روابط فیزیکی

جنبه فیزیکی یک رابطه نیز می تواند به طور چشمگیری تغییر کند - به لطف خستگی، برخورد با تأثیرات فیزیکی و عاطفی تولد، و نیازهای زندگی با یک نوزاد، ممکن است رابطه جنسیتان با وجود نیاز به آن تاحدود زیادی دچار مشکل شود و باعث دوری والدین از هم شود. 

یک رویکرد مثبت می تواند شامل صبر، حس شوخ طبعی، درک و تمایل به یافتن راه های جدید برای ابراز محبت فیزیکی باشد تا زمانی که هر دوی شما برای داشتن رابطه جنسی دوباره آماده باشید. 

 

ارتباط

ارتباط باز و صادقانه در هر رابطه ای حیاتی است - به ویژه برای والدین جدید.

اگر تنش وجود دارد:

 

زمانی برای صحبت کردن وقت بگذارید که هر دو احساس آرامش می کنید.

گوش کنید و سعی کنید دیدگاه همسرتان را درک کنید.

از انتقاد یا سرزنش بپرهیزید.

مادران، پدران و سایر والدین همگی می توانند مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی یا اضطراب را تجربه کنند که می تواند تأثیر زیادی بر روابط داشته باشد. اگر فکر می کنید که شما یا شریک زندگیتان از یک مشکل روانی رنج می برید، حمایت از یکدیگر و یافتن کمک بسیار مهم است.

 

 


برچسب ها

مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود