برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

دعوای خواهر و برادر

چگونه دعوای خواهر و برادر ها را مدیریت کنیم؟

دعوای خواهر و برادر

 دعوا در میان کودکان زمانی اتفاق می‌افتد که اختلاف‌نظرها شدید می شوند .برای مثال، زمانی که  فریاد، کتک زدن، اظهارات زننده یا صدا زدن اتفاق می افتد.  کودکان هنوز در حال یادگیری کنترل احساسات خود هستند، بنابراین اختلاف نظرها و دعواهای شدید غیرعادی نیستند.

 چه زمانی باید واردعمل دعوای خواهربرادری  شوید؟

 گاهی اوقات می‌توان از اختلاف نظر خودداری کرد، زیرا این به کودکان این فرصت را می‌دهد که خودشان آن را حل کنند. اما وقتی یک اختلاف به دعوا تبدیل می‌شود، قبل از اینکه کسی صدمه ببیند، باید آن را از بین ببرید.  کودکان هنوز در حال یادگیری هستند که چگونه به احساسات خود واکنش نشان دهند، بنابراین برای آنها دشوار است که بدون کمک بزرگسالان کنار بکشند.
 اگر فرزندانتان دعوا می‌کنند، سعی کنید از فرصت استفاده کنید و به آنها کمک کنید تا مهارت‌های اجتناب از دعوا و حل مشکلات را بیاموزند.این می تواند به جلوگیری از دعوا در آینده کمک کند.

 مراحل از بین بردن دعواهای خواهر و برادر

 وقتی دعوا شروع می شود چه باید کرد:

۱. قبل از شروع گریه مبارزه را متوقف کنید.  این ممکن است مستلزم این باشد که فرزندانتان را از نظر فیزیکی جدا کنید، یا آنها را به طرف مقابل اتاق بفرستید تا آرام بگیرند.

۲. آرامش خود را حفظ کن. این ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما ایده بدتر کردن اوضاع نیست. سعی کنید انرژی خود را برای دادن بازخورد مثبت در مورد رفتاری که می خواهید تشویق کنید، ذخیره کنید.

۳. به بچه ها بگویید که بعداً در مورد آن صحبت خواهید کرد.  بچه ها معمولاً در ابتدا آنقدر ناراحت هستند که نمی توانند آنچه را که شما می گویید درک کنند.  قبل از صحبت در مورد موضوع، صبر کنید تا همه چیز آرام شود.

۴. پیامدهای منصفانه را برای دعوا برای همه کودکان اعمال کنید.  به عنوان مثال، اگر فرزندان شما بر سر یک اسباب بازی دعوا می کنند، مطمئن شوید که هیچ کدام از آنها پس از دعوا اسباب بازی را به دست نیاوردند.


 نکات برخورد سازنده با دعواهای خواهر و برادر:

 وقتی دعوای خواهر و برادری شروع می‌شود، این نکات می‌تواند آرام کردن اوضاع را آسان‌تر کند:

 ۱‌. با همه کودکان منصفانه رفتار کنید.  اما به یاد داشته باشید که رفتار منصفانه لزوماً همان رفتار نیست.  برای مثال، ممکن است نتوان با یک کودک شش ساله و یک سه ساله یکسان رفتار کرد.

 ۲.از مقایسه منفی خودداری کنید.  گفتن جمله‌ای مانند «تو باید بهتر می‌دانستی چون بزرگ‌تر هستی» یا «تو مشکل‌ساز هستی» می‌تواند باعث شود کودک بیشتر احساس آسیب یا رنجش کند.

۳. علت دعوا را مشخص کنید.  این به شما کمک می کند بهترین کار را انجام دهید.  برای مثال، اگر کودکی خواهر یا برادری را هل داده و اسباب بازی آنها را گرفته است، شما باید وارد عمل شوید.  مراقبت از فرزندان خود راز دانستن دلیل دعوا و تصمیم گیری در مورد روش صحیح مقابله با آن است.

۴. از قوانین خانواده استفاده کنید تا انتظارات مربوط به رفتار را روشن کنید.  شما می توانید قوانین مربوط به خانواده را به فرزندان خود یادآوری کنید و به طور مداوم با عواقب آن دنبال کنید.

 ۵.برنامه داشته باشید.  این بدان معناست که به این فکر کنید که چگونه با اختلافات کوچک و همچنین دعواهای بزرگ کنار بیایید.  به عنوان مثال، شما می توانید به کودکان کمک کنید تا اختلافات کوچک را با هم حل کنند، اما ممکن است تصمیم بگیرید که از عواقب آن برای دعواهای حاوی خشونت فیزیکی یا برای دعواهایی که پس از توافق همه شما در مورد راه حلی برای یک مشکل رخ می دهد، استفاده کنید.


مجیدظفری

مجیدظفری

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود