برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
bf117d4c-cc76-4189-836b-b9d349550491.png

طرز تهیه ماست خانگی

آموزش درست کردن ماست خانگی

طرز تهیه ماست خانگی

 

مواد لازم برای ماست خانگی

شیر 4 لیوان

ماست 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماست خانگی خوشمزه بسیار ساده است. برای این که ماست شما طعم و بافت بهتری پیدا کند بهتر است از شیر محلی استفاده کنید. در صورتی که به شیر محلی دسترسی ندارید از شیر پرچرب استفاده کنید. برای تهیه ماست خانگی علاوه بر شیر نیاز به مقدار کمی هم ماست دارید.

طرز تهیه ماست خانگی

مرحله اول:

شیر را بجوشانید (پس از به جوش آمدن شیر حرارت را کم کنید و 15 دقیقه بگذارید شیر به آرامی بجوشد و آب اضافی اش تبخیر شود)؛ شیر را داخل ظرفی که برای ماست در نظر گرفته اید بریزید و اجازه دهید شیر کمی خنک شود (در زمان اضافه کردن ماست ، شیر باید به اندازه ای گرم باشد که انگشت تان گرما را حس کند اما نسوزد).

مرحله دوم:

مقداری از شیر را داخل کاسه ای بریزید و با ماست مخلوط کنید سپس آن را به بقیه شیر اضافه کنید و با قاشق به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شود (این روش برای حل شدن بهتر ماست میباشد).

مرحله سوم:

در ظرف را ببندید و ظرف ماست را با حوله گرمی خوب پوشش دهید و در جای گرمی بگذارید ( نزدیک شوفاژ یا بخاری ) ؛ بسته به گرمای محیط 5 تا 8 ساعت زمان برای بستن ماست لازم است؛ پس از اینکه ماست بسته شد ظرف را در یخچال قرار دهید تا سرد شود (ماست خانگی پس از سرد شدن سفت تر خواهد شد).

 نکته ها :

اگر ماست آب انداخت و تکه تکه شد یعنی شیر زیاد داغ بوده و یا ماست خیلی سرد بوده و یا مایه ماست کمتر از مقدار لازم بوده است.

هرچه چربی شیر بیشتر باشد ماست خانگی شما سفت تری خواهید داشت.

برای تهیه ماست شیرین مخصوص دسر و … میتوانید همزمان با اضافه کردن ماست به شیر، مقداری شکر نیز به شیر اضافه نمایید.


خاطره کلاه کج

خاطره کلاه کج

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود