برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ فصل۶،ریاضی سوم.jpg

کاربرگ و آزمون فصل ششم ریاضی سوم دبستان به همراه درسنامه

کاربران محترم مام پلاس، در این پست شاهد کاربرگ و آزمون فصل ششم ریاضی سوم دبستان به همراه درسنامه، همچنین در آخر پست فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل ششم(جمع و تفریق) ریاضی سوم دبستان خواهید بود.

درسنامه فصل ششم جمع و تفریق

حل مسئله ی ساده تر یکی از روشهای حل مسئله تقریب زدن اعداد مسئله است به این معنا که ابتدا مسئله را با عددهای تقریب زده که ساده تر شده اند میخوانیم تا راحت تر راه حل مسئله را بفهمیم وقتی راه حل را پیدا کردیم، اعداد اصلی را محاسبه می کنیم.
برای مقایسه ی عددهای ۴ رقمی مانند عددهای رقمی و ۲ رقمی عمل میکنیم؛ یعنی ابتدا تعداد رقمها را می شماریم اگر برابر بودند به سراغ اولین رقم سمت ،چپ اگر باز هم برابر بودند به سراغ رقم دوم و به همین ترتیب، عدد بزرگتر را پیدا کنیم و علامت بگذاریم
برای مقایسه ی شکلهایی که عددی را نشان میدهند ابتدا عدد مربوط به هر شکل را نوشته و سپس به ترتیب بالا
عمل می کنیم.

جمع و تفریق فرایندی

در کلاس دوم با جمع و تفریق فرایندی عددهای سه رقمی آشنا شدید امسال جمع و تفریق فرایندی را برای محاسبه ی پاسخ عددهای چهار رقمی استفاده میکنیم در زیر یک نمونه جمع و یک نمونه تفریق فرایندی آورده شده است.

جمع و تفریق در جدول ارزش مکانی

در گذشته با جدول ارزش مکانی و انتقال عددها در جدول آشنا شدید و دانستید که به جای ۱۰ تا یکی یک بسته ی۱۰ تایی و به جای ۱۰ تا بسته ی ده تایی یک بسته ۱۰۰ تایی قرار میدهیم.
امسال آموختید که ۱۰ بسته ی صدتایی برابر با ۱۰۰۰ است. در نتیجه به جای ۱۰ بسته ی صدتایی می توانیم یک بسته ی هزارتایی قرار دهیم.

 

 

کاربرگ و آزمون فصل پنجم ریاضی سوم دبستان


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود