برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کاربرگ و آزمون فصل ۷ ریاضی دوم دبستان.jpg

کاربرگ و آزمون فصل ۷ ریاضی دوم دبستان به همراه خلاصه فصل

کاربران همیشه همراه مام پلاس، در این پست کاربرگ و آزمون فصل ۷ ریاضی دوم دبستان به همراه خلاصه فصل و همچنین در آخر پست فایل pdf کاربرگ و آزمون فصل ۷ ریاضی دوم دبستان را قرار داده ایم، برای یادگیری بهتر آزمون ها را چاپ کنید.

چکیده فصل هفتم،کسر و احتمال،ریاضی دوم

معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران

اهداف

درسنامه

آموزش قسمتی از یک واحد درک مفهوم کسر و بیان آن به صورت کلامی آشنایی با راهبرد تبدیل یک مسئله به مسئله ساده تر آموزش مفهوم ،احتمال آموزش احتمال و کسر و ارتباط بین آنها آشنایی با مفهوم ضرب ، آشنایی با حل مسئله به روش حل مسئله ساده تر.
در کسر تقسیم شدن شکل به قسمتهای مساوی بسیار مهم است و ما باید بتوانیم قسمت های مساوی از یک شکل را نشان بدهیم و یا خودمان شکل ها را به قسمت های مساوی تقسیم کرده و آن را به زبان ساده بیان کنیم. مثلا در شکل روبرو می گوییم یک قسمت از ۴ قسمت مساوی رنگ شده است. در بعضی از موارد برای حل مسئله ها می توانیم عددها را رند کنیم یا تقریب بزنیم به این ترتیب مسئله ساده تر شده و درک آن راحت تر است و عملیات جمع و تفریق را تشخیص داه و به جواب می رسیم. احتمال یعنی ( شانس یا امکان یک حالت یا اتفاق پیش بینی و حدس زدن و آزمایش آن؛ در احتمال تعداد اتفاق ها و دفعه ها مهم است و اگر تعداد مهره یا هر وسیله دیگری یکسان باشد شانس آن ها هم برای هر اتفاق یکسان است و هر وقت تعداد مهره، رنگ و ... بیشتر باشد احتمال وقوع اتفاق هم زیاد می شود در نوشتن و یا دسته بندی شکل ها عدد هر دسته و تعداد داخل آن مهم است به این شکل توجه کنید.
که میتواند (تعداد دسته و عدد )دسته جا بجا شوند ۲ دسته ی ۳ تایی،۳ دسته ی ۲ تایی

در برخی از موارد می توان یکان عددی را قسمتی از یک واحد (همانند میلی متر در نظر گرفت.
مثال : عدد ۱۴ را می توان به صورت یک ده تایی و ۴ قسمت از ۱۰ قسمت (یا ۴ قسمت از یک ده تایی بیان کرد.


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود