برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
آزمون و کاربرگ فصل سوم ریاضی دوم.jpg

آزمون و کاربرگ فصل سوم ریاضی دوم به همراه نکات تدریس

کاربران محترم مام پلاس، در این پست شاهد آزمون و کاربرگ فصل سوم ریاضی دوم به همراه نکات تدریس و همچنین در آخر پست فایل pdf آزمون و کاربرگ فصل سوم ریاضی دوم را مشاهده می کنید، برای یادگیری بهتر کاربرگ ها را چاپ کنید.

نکات تدریس فصل سوم ریاضی دوم

در این تم درباره ی هدف هایی که از این بخش در ریاضی داریم اشاره می کنیم . و کاربرد هایی که اشکال هندسی در زیبا سازی معماری ما دارد آنها را به مبحث اشکال هندسی علاقمند میکنیم زیبایی معماری ایرانی به همین استفاده از اشکال هندسی می باشد.
در صفحه ی اول وتم میتوان به معماری اصیل ایرانی اشاره داشت.
و اشکال هندسی را در آن نشان داد.
این تم ،یادآوری  و تدریس تکمیلی شکل های هندسی است . بچه ها قبلا با این اشکال آشنا شده اند . قبل از تدریس این بخش هم مثل بخشهای قبل جلسه ای با اولیا گذاشته میشود و اهداف این در س و وسایلی که دانش آموزان برای این در س لازم دارند یاد آوری میگردد. ابتدا اشکال هندسی راکه با نی و کش درست شده را به کلاس آورده و به گروهها میدهم تا خوب آن را ببینند . درهر شکل اضلاع هم اندازه یک رنگ دارد و چون به راحتی خم میشود بچه ها مفهوم هم اندازه را درک میکنند. به بچه ها می فهمانم که مثلث و مربع از خط های شکسته درست شده است. به بچه ها میگویم کوچکترین خط شکته ی بسته چه نام دارد ؟ و آنها مثلث را نشان میدهند. بعد از اینکه شناخت کافی پیدا کردند از بچه هامی خواهم با استفاده از خط کش شابلون دار شکلهای خواسته شده را بکشند.

توصیه های آموزشی فصل۳ ریاضی دوم

آقای عباسپور :
جابلقی
در کلاس اول بچه ها با اسم اشکال هندسی آشنا شدند ولی ضلع تحت عنوان بله و زاویه به عنوان گوشه معرفی شده بود که
۱. در این فصل ضلع را معرفی می کنیم
۲. قبل از این که تفاوتها و شباهتها اشکال را بگویند.
۳. باید خصوصیات هر کدام را بیاموزند و اشکال را خوب بشناسند.

بررسی فصل سوم ریاضی دوم

گروه آموزگاران پایه دوم ابتدایی

بچه ها در پیرامون خودشان اشکال را پیدا کنند
ویراستار : جابلقی
۴.حتما برای رسم اشکال از شابلون و خط کش استفاده نماید و از او انتظار نداریم که بدون خط کش و شابلون بکشد.
۵. دانش آموز حتما باید در عمل تقارن در اشکال هندسی را تجربه کند مثلا تا کردن دایره و برش زدن یک مربع به دونیمه مساوی سپس نیمه ی شکلی را بکشد یا تقارن را رسم کند وقتی نیم در ساعت را آموزش میدهیم مقدمه ای است برای کسر میتوانیم ساعت را از وسط تا زده تا عملا نصف شدن ساعت را درک نمایند .
۶. حتما فعالیت های این بخش قبل از انجام دادن تمرینات کتاب باید به صورت دست ورزی عملی انجام گیرد مثلا ۲ برش یا دوبار تا زدن شکلی را به چهار قس مساوی تقسیم کند بعد از مرحله عملی ... بهتر است ورقه های مخصوص طراحی با مدادهای طراحی در اختیارشان قرار داده و از آنها بخواهی کشیدن روی خطوط و تا زدن اثری را که بر جا می ماند پر رنگ نماید و به یک تقارن ۴ قسمتی که هر ۴ قسمت مثل هم هستند برسند.
نکته های بعد اما ارزشیابی فصل با لیست یا آزمون عملکردی و یا مداد کاغذی بستگی به کلاس و... دارد.
۱. نام اشکال هندسی را میداند و تعداد ضلع هایشان و
۲. می تواند چند ضلعی خواسته شده را با خط کش و شابلون ..
۳. خط تقارن را می شناسد ورسم می کند
۴. الگوی شکلی را تشخیص و ادامه می دهد.
۵. ساعت را با نیم و ربع میخواند.
۶. عدد های دیجیتالی را می خواند.
نیمه دیگر شکل را با توجه به نیمه اول رسم می کند.
و ... این موارد را همکاران به عنوان فهرست وارسی میتوانید در نظر داشته باشید و ارزشیابی کنید تا ببینید دانش آموزان به اهداف رسیدند یا خیر؟
این موارد انتظارات از دانش آموزان است
و میتوانید رتبه های خخ. خ. ق . ن بگذارید و یا موارد دیگر
برای رسم اشکال حتما از شابلون یا خط کش استفاده کنید باید دقیق رسم شود ابتدا کمی مشکل برای کودکان دیر آموز و تصویری و کلامی شاید باشد با تمرین حل می گردد اما اشکال باید درست و دقیق رسم شود . یکی از اهداف نیز کار باخط کش است که به تمرین نیاز دارد گاهی این اشتباه را معلم نیز در کلاس دارد مربعی می در تابلو که مربع نیست باید مربع مربع باشد و بس.


برچسب ها

فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود