برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

بازی های فن بیان3، برای کودک دبستانی

برای تقویت فن بیان کودک یکی از موثرترین و بهترین و در عین حال جذابترین روش ها بازی است،بریم با آموزش چند بازی به بچه ها کمک کنیم تا فن بیانشون تقویت بشه. اگر سوال و یا پیشنهادی داشتید می تونید در قسمت دیدگاه پایین صفحه با ما در میون بزارید.

فن بیان یکی از مهارت هایی است که در سال های اول زندگی اگر تقویت شود به کودک  کودک کمک زیادی می کند تا راحت تر بتواند با بقیه ارتباط برقرار کند تقویت فن بیان کودک یکی از موثرترین و جذابترین روش ها بازی کردن است. بازی  به آنها اجازه می دهد تا تخیل خود را گسترش  دهند.

در اینجا 5 فعالیت و بازی بیانی وجود دارد که به فن بیان کودک کمک میکنه. 

✍🏻🍂۱)معما

معما یک بازی اجتماعی آموزشی است که کودکان آن را دوست دارند. در واقع، حتی بسیاری از بزرگسالان آن را بازی می کنند. بچه ای وسط جلوی همه می ایستد و معما می سازد تا بقیه جواب بدهند. هرکس جوابش را پیدا کند روی صحنه می رود. اگر کسی جواب را پیدا نکرد، شخصی که معما را مطرح کرده است باید به آن پاسخ دهد.

✍🏻🍂حدس بزن من کی هستم

 این بازی  شبیه به معما است، اما بر خلاف این آخری، حدس بزنید که من کی هستم نیاز به اشاره دارد. بازیکن روی صحنه باید حرکات شخص یا شخصیتی را که همه می شناسند تقلید کند. این فعالیت بیان واقعا خنده دار است، به خصوص اگر بازیکن بداند چگونه خود را به جای شخصیت دیگر  قرار دهد.

✍🏻🍂حلقه موزیکال

یکی از 5 سرگرم کننده ترین بازی ها و فعالیت های بیانی ، انجام این یکی آسان است. تنها چیزی که لازم است حلقه و موسیقی است. حداقل 4 شرکت کننده الزامی است. بنابراین اگر بازیکنان در این فعالیت باید  4 نفر باشند، یک حلقه کمتر از تعداد نفرات خواهد بود. موسیقی اجرا می شود و شرکت کنندگان دور حلقه ها می رقصند. موسیقی بدون هشدار قطع می شود و بازیکنان باید وارد حلقه شوند. اونی که نداشت حذف میشه بعد یه حلقه بر میداریم و موزیک رو ادامه میدیم. و به همین ترتیب تا زمانی که فقط یک برنده باقی بماند.

✍🏻🍂سفیر

این بازی مانند حدس زدن است. بر خلاف سایر بازی های حدس زدن ، حداقل به دو تیم نیاز دارد. هر تیم به یک نماینده (سفیر) نیاز دارد. بنابراین میزبان هر یک از سفیران طرفین را صدا می کند و اطلاعاتی در مورد یک شی، یک حیوان یا یک شخصیت و غیره به آنها می دهد. نمایندگان باید تیم های مربوطه خود را حدس بزنند که میزبان چه چیزی به آنها داده است. سفیران نباید صحبت یا اشاره کنند. آنها باید چیزی را که قرار است کشف کنند، روی یک برگه کاغذ برش دهند، چیزی که باید کشف شود. تیمی که ابتدا پیام نماینده خود را پیدا کند برنده می شود.

✍🏻🍂زنجیره کلمات

همه دور خود حلقه می زنند. انیماتور بافا با گفتن یک کلمه شروع می کند، سپس یکی که در کنارش است باید یک کلمه دیگر بگوید و غیره. فقط، کلمات داده شده باید جمله ای را تشکیل دهند که دارای معنی باشد. ما حداقل هر 5 بازیکن جمله را تغییر می دهیم. اولین کسی که زنجیره را می شکند دایره را ترک می کند و بازی با کلمات جدید برای یک جمله جدید ادامه می یابد. 

در مام پلاس بخوانید و ببنید. 👇🏽

مهارت مکالمه با این چند ترفند عاااالی

چگونه عااااالی صحبت کنیم؟

ویدیو ی آموزشی، تقویت فن بیان کودک، اول ابتدایی


برچسب ها

لیلی نیکخو

لیلی نیکخو

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود