برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
AddText_09-14-07.51.43.png

لیست وسایل و لوازم التحریرمورد نیاز برای پایه های اول تا ششم ابتدایی به همراه ویدئو

لوازم التحریر جزء جدانشدنی و ضروری زندگی یک دانش آموز است. لوازم التحریر زیادی وجود دارد که دانش آموزان برای تحصیل در مدرسه و همچنین خانه از آنها استفاده می کنند، اما تعداد زیادی از دانش آموزان لیست نوشت افزار پرکاربرد خود را به اندازه کافی نمی شناسند .در این مقاله ،مام پلاس لیست کامل نوشت افزار پایه های مختلف ابتدایی را به شما معرفی می کند. در پایان نظر، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید در قسمت نظر کاربران با ما در تماس باشید...

معرفی لوازم التحریر

بخش عمده ای از رشد مغز کودک در سنین پایین اتفاق می افتد. اگر در دوران کودکی به بچه ها ابزار درست داده شود و با رویکرد آموزشی درست آموزش داده شوند، آنگاه می توانند بهترین مهارت های خود را کشف کنند. کودکان دوست دارند خلاقیت خود را به طرق مختلف بیان کنند، اما بیشتر راه های مورد علاقه آنها رنگ آمیزی، طراحی، یا فقط ساختن چیزی روی کتاب نقاشی است. برای اینکه فرزندانتان از چنین مهارت های خلاقانه ای به بهترین نحو استفاده کنند، لوازم التحریر منحصر به فرد مورد نیاز است. کودکان می توانند با لوازم التحریر با کیفیت خوب در دست خود شگفت زده شوند. لوازم التحریر بخشی ضروری از تحصیل آنها است. آیا شما نیز به دنبال لوازم التحریر با بهترین کیفیت، مقرون به صرفه و منحصر به فرد برای کودک خود هستید؟ 

برای نوشتن، شخص باید افکار خود را جمع کند و سپس آن افکار را به شکلی ساختاریافته قلم‌زنی کند. همه بر روی اطلاعاتی که روی کاغذ نوشته شده است تمرکز می کنند اما هیچ کس به آن تکه کاغذ یا ابزاری که اطلاعات از طریق آن نوشته شده است توجه نمی کند. مانند این مثال، لوازم التحریر ریز مختلفی وجود دارد که ما به طور منظم از آنها استفاده می کنیم اما معمولاً به آنها اهمیت نمی دهیم. انتخاب لوازم التحریر مانند خودکار، مداد، کاغذ، پاک کن، منگنه و ... در کار ما چه مربوط به اداری و چه تحصیلی تاثیر دارد. بسیار مهم است که برای کارآمدتر و موثرتر کردن نتیجه، یک کالای نوشت افزار درست انتخاب کنیم.

نیاز به لوازم التحریر برای کودکان

مداد، پاک کن، رنگ، مدادطراحی، خودکار و چیزهای دیگر از این دست فقط لوازم التحریر ساده نیستند. آنها بلوک های سازنده یادگیری و رشد کودک در خانه و مدرسه هستند. به عنوان یک والدین و معلم، باید نیاز به لوازم التحریر درجه یک برای کودکان را درک کنید. این مسئولیت والدین است که اطمینان حاصل کنند که لوازم‌التحریر کودکشان دارای کمیت و کیفیت مناسب هستند. ممکن است کسی فکر کند که لوازم التحریر به عنوان یک ماده بی اهمیت است، اما به عنوان یک ماده حمایتی برای بچه ها عمل می کند. اگر کودکان لوازم التحریر مناسب نداشته باشند، ممکن است عملکرد آنها تحت تأثیر قرار گیرد.

کودکانی که به تمام ابزارهای آموزشی لازم برای تکمیل تکالیف خود دسترسی ندارند، معمولاً حتی سعی نمی کنند آن را با تمرکز کامل انجام دهند. لوازم التحریر کار همه را آسان می کند و به خصوص برای بچه های مدرسه ای، جوهره آموزش آنهاست. داشتن لوازم التحریر مناسب چه برای مقاصد اداری یا مدرسه برای فعالیت های روزانه ضروری است. لوازم التحریر مانند رنگ، خودکار، کاغذ، ماشین حساب و ... برای کار روان و کارآمد مورد نیاز است.

برای ورود به بخش آموزش پیش دبستان و دبستان مام پلاس بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

پیش دبستانی مام پلاس

پایه ی اول ابتدایی 

پایه ی دوم ابتدایی

پایه ی سوم ابتدایی

پایه ی چهارم ابتدایی

پایه ی پنجم ابتدایی

پایه ی ششم ابتدایی

نکاتی برای خرید لوازم التحریر مناسب برای کودکان

1. فرزندان خود را درگیر کنید:

- در هنگام خرید لوازم التحریر، والدین اغلب ایده ای ندارند و ممکن است در نهایت چیز دیگری بخرند که برای فرزندان شان مفید نیست. برای جلوگیری از این امر، بهترین کار این است که فرزندان خود را درگیر خرید لوازم التحریر کنید و به آنها اجازه دهید آنچه را که می خواهند انتخاب کنند. کودکان بهتر می دانند به چه چیزی نیاز دارند و با راهنمایی شما می توانند محصولات مورد نیازی را خریداری کنند که کار آنها را آسان تر می کند.

2. بررسی کیفیت لوازم التحریر:

- مهم ترین مورد هنگام خرید لوازم التحریر ، بررسی کیفیت محصول است. فقط محصولات خوب و بادوام را ترجیحا از یک برند شناخته شده خریداری کنید.

3. انواع لوازم التحریر:

- انواع مختلف لوازم التحریر در فروشگاه ها موجود است. خریدی را انجام دهید که نیاز کودک شماست و غیرضروری خرید نکنید. به فرزندان خود آموزش دهید که چقدر و در چه ساعتی می توان از لوازم التحریر مختلف استفاده کرد. اینکار به آنها کمک می کند تا از لوازم التحریر به درستی استفاده کنند و به راحتی بتوانند کار خود را تکمیل کنند. بچه های خود را از وسایلی مانند سنجاق، منگنه و غیره که ایمن نیستند و می توانند به آنها آسیب برسانند، دور نگه دارید.

4. آموزش اهمیت لوازم التحریر:

- کودکان را از فواید لوازم التحریر در زندگی خود آگاه کنید. به آنها بگویید که اقلامی که می خواهند بخرند با آسان کردن یادگیری آنها به آنها کمک می کند. سعی کنید به آنها بفهمانید که نباید لوازم التحریر را هدر دهند و ازبین ببرند.

5. مقدار کافی لوازم التحریر بخرید:

- شما باید به اندازه کافی لوازم التحریر برای بچه های خود بخرید. تعداد محصولات نه از نظر تعداد زیاد باشد و نه خیلی کمتر. با این حال، عصر خرید آنلاین است و شما می توانید با خرید عمده اقلام از فروشگاه های آنلاین مقداری در هزینه خود صرفه جویی کنید. از موجودی عمده، فقط تعداد مورد نیاز لوازم التحریر را در یک زمان در اختیار فرزندان خود قرار دهید تا کودک لوازم التحریرش را هدر ندهد و اسراف نکند.

چرا لوازم التحریر برای دانش آموزان مهم است؟

لوازم التحریر یکی از ضروری ترین بخش های زندگی یک دانش آموز است. لوازم تحریر زیادی وجود دارد که دانش آموزان می توانند برای تحصیل در مدرسه و همچنین در خانه از آنها استفاده کنند. با این حال، اکثر دانش آموزان اهمیت لوازم التحریر را درک نمی کنند. لوازم التحریر نیاز اساسی در آموزش است و بدون آن دانش آموزان از انجام بسیاری از کارها مانند نوشتن، طراحی، رنگ آمیزی و ... ناتوان هستند. همچنین لوازم التحریر برای انجام پروژه ها و تکالیف مدرسه ضروری است. این نیاز اساسی هر دانش آموزی است که به خصوص هنر و دست ورزی را یاد می گیرد. موضوعاتی مانند علوم و ریاضیات نیز به انواع خاصی از مواد مطالعه نیاز دارند. به غیر از دانش‌آموزان، مردم برای مصارف گوناگون به این لوازم در محل کار خود نیاز دارند. لوازم اداری شامل پین های برد، دفترچه یادداشت، فایل ها، یادداشت های چوبی، نشانگر/هایلایتر و غیره است. 

 در اینجا در مورد چند لوازم التحریر رایج نکاتی ذکر می شود.

 مداد 

– مداد معمولاً از گرافیت/سرب، چوب و خاک رس، ابزاری است که برای نوشتن استفاده می‌شود. مدادهای قبلی از چوب و سرب ساخته می‌شدند، اما اکنون مدادهای مکانیکی(اتود) وجود دارد که شکل مدرن مداد است که مداد را به کل تغییر داده است. دانش‌آموزان مدادهای مکانیکی را ترجیح می‌دهند، زیرا باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش دانش‌آموزان می‌شود که در تراشیدن مداد چوبی هدر می‌رود و استفاده از آن آسان است و برای طولانی‌مدت قابل استفاده است.

 پاک کن

 – قبل از اختراع پاک کن، اجداد ما از موم یا شکل خام لاستیک یا ماسه سنگ برای پاک کردن آثار استفاده می کردند. اکنون پاک کن در اشکال مختلف با کاربردهای مختلف مانند پاک کن لاستیکی یا آدامسی برای علائم مداد یا پاک کن های خمیری و پاک کن های وینیل برای از بین بردن علائم روی کاغذ نرم مورد استفاده برای طراحی موجود است. داستر هم یک پاک کن است که برای از بین بردن آثار گچ استفاده می شود.

 تراش

 - ابزاری برای تیز کردن مدادهای شما در زمانی که سرب نوک تیز تمام شد. انواع مختلفی از تیز کن ها وجود دارد مانند تراش پلاستیکی/منشوری که به صورت دستی استفاده می شود و بسیاری از تراش های های مکانیکی/الکتریکی که در کارکرد آن بر روی یک موتور الکتریکی باعث صرفه جویی در انرژی و زمان می شود. قبلاً از چاقو به عنوان تراش برای تیز کردن مدادهای چوبی استفاده می شد.

خودکار

 - در قدیم با استفاده از چوب یا پرهای نازک برای نوشتن با فرو بردن در جوهر خودکار ساختند. ولی در حاضر حاضر با پیشرفت علم انواع خودکار ها ساخته شد.مانند خودکارساده، خودکار ژل یا نشانگر و خودکارهای درخشان (برای کارهای هنری و صنایع دستی). روان نویس ها و خودنویس.

 ابزارهای هندسه

 - پرمصرف ترین ابزارهای مورد استفاده در هندسه قطب نما، نقاله (D شکل) و خط کش (مقیاس) هستند که برای اندازه گیری و مطالعه اشکال، زوایا، و اشکال مختلف به طور کلی استفاده می شوند.

 دفترچه یادداشت

 – هر پدی که از کاغذ به هم چسبیده باشد، به عنوان دفتر یادداشت شناخته می شود. بیشتر به عنوان کپی نوشتن، نقاشی و غیره استفاده می شود. دانش آموزان از دفترچه های مختلف برای هر موضوع از جمله موارد عملی آزمایشگاهی برای کلاس علوم، دفترچه یادداشت برای یادداشت هر کار مهم، دفترچه خاطرات برای تکالیف درسی یا نقاشی استفاده می کنند. مردم باستان برای نوشتن از کاغذ پاپیروس / ضخیم یا برگ های گیاه خرما استفاده می کردند. امروزه، دانش‌آموزان باید با استفاده از کاغدهای جدید یا اسناد word موجود در نرم‌افزارهای مختلف مانند Microsoft word، notepad یا WordPad، تکالیف خود را روی لپ‌تاپ/رایانه انجام دهند.

معرفی وسایل و لوازم التحریر مورد نیاز برای پایه های ابتدایی

لوازم التحریر مورد نیاز برای پایه ی اول ابتدایی

1. مدادرنگی 12 رنگ

2. خط کش ژله ای شابلون دار 20 سانتی دارای اشکال هندسی

3. جامدادی 

4. دفتر سیمی که سیم آن یکسره باشد. 3 عدد 80 برگ 

5. دفتر شطرنجی 

5. مداد سیاه نرم و پررنگ سه پهلو ، مداد قرمز 

6. پاک کن

7. مدادتراش ساده غیرفانتزی 

8. چسب ماتیکی 2 عدد

9. پوشه دکمه دار یک عدد

10. کلربوک همراه با کاور کاغذ آ چهار 100 برگ 

11. چینه 1 جعبه 

12. چوب خط 1 جعبه

13. ساعت آموزشی 

14. گیره ی پلاستیکی کوچک 1 جعبه 

15. نی بلند بدون خط خم یک بسته 

16. شابلون بزرگ ژله ای دارای اشکال هندسی 

17. قیچی کاغذ 

18. دو رنگ گواش به دلخواه 

19. دستمال کاغذی 2 جعبه 

20. لیوان آبخوری پلاستیکی 

ویدئوی لیست لوازم التحریر کلاس اولی ها از نگاه خانم روحی 

لیست لوازم التحریر مورد نیاز پایه ی دوم ابتدایی

1. جعبه ی کوئیزنر

2. نی چوب خط و کش پول

3. سکه واقعی یا کاغذی 

4. چرتکه 

5. چینه

6. نخود و لوبیا 

7. اشکال مختلف هندسی 

8. ساعت آموزشی 

9. کارت اعداد 3 سری ( عدد 0 تا 9)

10. کارت اعداد لاتین تا 12 برای ساعت

11. تخته ی میخی 

12. طلق و ماژیک 

13. نوارهای کاغذی در 10 رنگ

14. کاغذ شطرنجی 

15. صفحه چرخنده برای فصول 7 و 8 ریاضی

16. جدول یکی ده تایی و صدتایی

17. خط کش شابلون دار 

18. چوب خط 

19. دفتر مشق، املاء ، نقاشی و دفتر برای علوم 

ویدئوی لوازم التحریر مورد نیاز کلاس دومی ها و کاربرد هر کدام در کلاس از نگاه خانم نوربخش آموزگار کشوری دوم ابتدایی

ویدئوی لوازم التحریر مورد نیاز ریاضی دوم ابتدایی ، خانم نوربخش

لیست لوازم التحریر پایه ی سوم ابتدایی 

1. مداد سیاه و قرمز

2. پاک کن و مدادتراش 

3. مدادرنگی 12 رنگ 

4. خط کش ترجیحا شیشه ای یا چوبی و متر 

5. شابلون اشکال هندسی 

6. دفتر 80 برگ برای ریاضی و فارسی( برای نگارش و بندنویسی)

7. دفتر 60 برگ املاء و 40 برگ علوم ( با توجه به صلاحدید معلم )، دفتر نقاشی ، دفتر شطرنجی ، دفترچه یادداشت 

8. پوشه ی کار 

9. ماشین حساب ساده 

10. پرگار 

11. وایت برد کوچک و ماژیک وایت برد 

12. مقوا و کاغذرنگی و طلق سفید و رنگی 

13. قیچی و چسب ماتیکی 

14. کیسه ی پارچه ای برای درس احتمال 

15. چینه  و لیوان شفاف 

15. چرتکه اعداد چهاررقمی

لیست لوازم التحریر مورد نیاز پایه ی چهارم ابتدایی

1. مدادسیاه، پاک کن، تراش، مداد رنگی 12 رنگ

2. جامدادی پارچه ای

3. دفتر 100 برگ یک عدد، 60برگ 3 عدد، 50 برگ 2 عدد

4. دونوع گونیا ، 30 و 60 درجه ، 45 درجه

5. خودکار آبی و مشکی

6. دفترچه یادداشت

7. ماژیک وایت برد آبی و مشکی

8. کاغذ شطرنجی

9. کلربوک

10. مکعب کوئیزنر

11. طلق و برچسب نام

12. لیوان و قمقمه ، ظرف تغذیه

لیست لوازم التحریر مورد نیاز پایه ی پنجم ابتدایی

1. دفتر 50 برگ 2 عدد، دفتر 60 برگ 3 عدد ، دفتر نقاشی یک عدد، دفترچه یادداشت و دفترچه لغت هر کدام یک عدد

2. خودکار، مداد، پاک کن، تراش محفظه دار

3. ماژیک وایت برد، لاک غلط گیر

4. ست نقاله و گونیا، خط کش و پرگار

5. جامدادی پارچه ای 

6. مدادرنگی 12 رنگ 

7. چسب نواری و چسب ماتیکی و قیچی

8. کاغذ شطرنجی 4 برگ، کاغذ رنگی 1 بسته 12 رنگ، کاغذ سفید 20 عدد

9. مقوای رنگی دو رو 4 رنگ

10. پوشه ی دکمه دار یا کلربوک سال قبل، کاور پلاستیکی

11. دکمه قابلمه ای 15 عدد، کش قیطانی 1 متر ، چوب بستنی 10 عدد

12. لیوان آبخوری یا قمقمه ، ژل ضدعفونی دست

لیست لوازم التحریر مورد نیاز پایه ی ششم ابتدایی

1. دفتر 100 برگ 2 عدد، دفتر 40 برگ دو عدد، دفتر نقاشی، دفترچه یادداشت

2. خودکار آبی، قرمز، مشکی

3. مداد سیاه ، پاک کن ، تراش 

4. گونیا ، نقاله ، ماشین حساب ساده، خط کش 

5. ماد رنگی 12 رنگ، ماژیک وایت برد ، ماژیک هایلایت

6. چسب ماتیکی ، چسب نواری ، قیچی کاغذ سرگرد

7. پوشه ی دکمه دار ، طلق شفاف ، کلربوک 80 برگ ، کاغذ شطرنجی

 نتیجه‌گیری: زندگی دانش‌آموزی بدون لوازم التحریر ناقص است، بسیاری از کودکان به دلیل دسترسی نداشتن به لوازم التحریر اولیه قادر به مطالعه نیستند. دانش‌آموزان باید برای لوازم التحریر خود ارزش قائل باشند و از خرید لوازم التحریر فانتزی و کم استفاده که این روزها در بازار موجود است خودداری کنند، زیرا فقط گران و مکانیکی هستند، و به اندازه همان وازم التحریر اولیه و ساده کار می‌کنند .


برچسب ها

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود