برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
کتاب برای حسادت کودک.jpg

19کتاب بین الملل ، ترجمه شده و داخلی برای حسادت کودک

حسادت در کودکان مسئله ی مهمی است و از رفتارهای منفی کودک به حساب می آید که نباید نسبت به آن بی توجه بود و به راحتی از آن رد شد. اما اینجا مشکلی وجود دارد و آن نحوه ی ارتباط با کودک و مقابله با این رفتار اوست. اینجاست که کتاب به کمک ما می آید.ما در این مقاله به شما کتاب هایی معرفی می کنیم که بتوانید بهتر با کودک خود ارتباط برقرار کنید...

حسادت در کودکان یکی از هیجانات منفی است. یکی از مهمترین مهارت‌هایی باید به کودک خود آموزش بدهیم؛ شناخت هیجانات منفی است. کودک در موقعیت های بسیاری حسودی می‌کند و با توجه به این احساس ناخوشایند ممکن است رفتارهای مختلفی نشان دهد. از جمله رفتاری عصبانی، پرخاشگرانه یا غمگین داشته باشد. اولین قدم در این آموزش، به رسمیت شناختن این احساس است. ما هیچگاه نباید احساسات منفی و ناخوشایند کودک را نفی کنیم؛ بلکه به او یاد می‌دهیم هنگام بروز این احساسات، باید چگونه رفتار کند و از تلخی و آسیب احتمالی بکاهد.

در این مقاله قرار است کتاب هایی به شما معرفی شود که در این امر یاریتان کند. 

 

کتاب های بین الملل درباره حسادت کودک

 

 

1. جان حسود: کتابی برای کودکان درباره حسادت

 



نوشته ی ام ماکینز
 


 بعنوان یک مادر پنج فرزند، نوشتن کتاب کودک برای بیان عقایدم ضروری بود. روزهای من به عنوان یک مادر شلوغ است، بنابراین، افکارم را جمع می کنم و شب ها با نوشتن انرژی ام را آزاد می کنم. امیدوارم کتاب‌های من بتواند به دیگران کمک کند تا در یک داستان الهام بگیرند و به کودک/فرزندانشان درک کاملی از زندگی بدهند. من همچنین یک کتاب شعر نوشتم که شعرهای شگفت انگیز الهام بخش و سرگرم کننده دارد. همانطور که فرزندانم از زندگی من لذت برده اند، مطمئن هستم که کتاب های من داستان های لذت بخشی را برای شما و خانواده شما به ارمغان می آورد.

 


2. حسادت در کودکان : نوشته ادموند زیمان

 


خلاصه کتاب: 



وینیکات در این بررسی از کتاب حسادت ای زیمان در کودکان بیان می کند که این کتاب بیشتر توصیفی است و برای والدین مناسب است. این فقط بر اساس بحث در مورد حسادت است، نه بر رشد عاطفی به عنوان یک کل.



این کتاب بیشتر جنبه تشریحی دارد. نویسنده می نویسد تا والدین را در مورد فرزندان خود آگاه کند تا بتوانند آنها را در مسیر معقول مدیریت کنند. او به جای اینکه در مورد رشد عاطفی به طور کلی صحبت کند، این موضوع را انتخاب کرده است، یعنی حسادت، و کتابی پیرامون آن ساخته است. 

این کتاب توصیفی و مناسب برای والدین  است. بنابراین حاوی چیزی نیست که یک روانکاو آگاه در مورد حسادت نداند و از اهمیت عمیق تر آن اجتناب می کند. روانپزشکان کتاب را فقط به منظور ایجاد نظر در مورد مناسب بودن آن برای توصیه به والدین مطالعه می کنند.



3. حسادت در نوزادان ،ا
ثر سیبل ال هارت

 




 خلاصه کتاب:



این کتاب  یافته‌های آزمایش‌های اخیر در مورد حسادت در نوزادان را با بینش متفکران پیشگام در علم رشد ترکیب می‌کند. در مورد مسائل دلبستگی، وضعیت حسادت به عنوان یک احساس و به عنوان یک ویژگی خلق و خوی، زیربنای شناخت اجتماعی، توسعه نمایش های سازگارانه در مقابل ناسازگارانه، و جنبه های حسادت که ممکن است بخشی از یک مجموعه معمولی از راهبردهای مقابله باشد، بحث می کند. این حجم منحصربه‌فرد همچنین پاسخ‌های چهره، صوتی و بدنی مرتبط با حسادت و همچنین موقعیت‌های درمان متفاوت توسط مراقبان را که ممکن است باعث بروز آن‌ها شود، شناسایی می‌کند. این دانش به همان اندازه که در بررسی رشد عاطفی کودکان مفید است، در پرداختن به چالش های مبتنی بر حسادت در خانواده های در حال رشد مفید است.


گزل در نوشته ای تحت عنوان "حسادت در نوزادان - تولد تا 6 سالگی"، واکنش های دقیق به این شرایط را در میان نوزادان از حدود سه و نیم ماهگی توصیف می کند. حسادت با تظاهر شدید ناله، اخم و قهر، جیغ، گریه، تخریب و پرخاشگری جسمی به تصویر کشیده شده است. به ویژه او اشاره می کند که "نمود خشونت آمیز و ابتدایی حسادت" در موقعیت هایی شایع تر است که خواهر یا برادری جدید به دنیا می آید.




از جمله موضوعات مطرح شده: 



حسادت در نوزادان، دفاع و تعریف شده است نظریه حسادت به عنوان خلق و خو ، غم ، خشم، ترس و عشق، تفاوت های فردی و هنجاری ، تاثیرات کودک و زمینه‌ای بر تفاوت‌های فردی پیامدهای مداخله بالینی: آماده شدن برای ورود خواهر و برادر . حسادت در نوزادان یک منبع ضروری برای محققان، پزشکان و دانشجویان فارغ التحصیل در روانشناسی رشد، سلامت روان نوزادان و روانشناسی اجتماعی است.



این کتاب به فارسی نیز ترجمه شده است .

 

 

 



4.  پاندا احساس حسادت می کند - کتابی در مورد حسادت


 

 

نوشته شده توسط سو گریوز




پاندا احساس حسادت می کند مقدمه ای ملایم از مفهوم حسادت و راضی بودن از آنچه دارید برای کودکان خردسال ارائه می دهد.

این داستان خنده دار و جذاب راهی عالی برای آشنا کردن کودکان خردسال با احساس حسادت است. همچنین پیشنهادهایی برای فعالیت‌ها و ایده‌هایی برای صحبت کردن با هم برای کمک به کودکان در درک رفتارشان گنجانده شده است.

پاندا اغلب احساس حسادت می کند. او به برادر و خواهرش و به کارهایی که دیگران می توانند انجام دهند که او نمی تواند انجام دهد حسادت می کند. اما وقتی حسادت او باعث نامهربانی او می شود و دوستانش می گویند که نمی خواهند با او بازی کنند، پاندا ناراحت می شود. آیا او می تواند بر حسادت خود غلبه کند و شروع به احساس شادی کند؟

مجموعه کتاب‌های مصور رفتار، مهم است، ابزار ملایمی برای بحث درباره احساسات، افزایش عزت نفس و تقویت رفتار خوب است. این کتاب از حوزه یادگیری رشد شخصی، اجتماعی و عاطفی در مراحل اولیه سال‌های اولیه پشتیبانی می‌کند و همچنین برای استفاده ی کودکان زیر ۵ سال مناسب است و می‌تواند برای بحث درباره ارزش‌ها استفاده شود. 

 

 

کتاب های ترجمه شده و داخلی:

 

5. کتاب خرسی و حسودی

 

 

 

 

نویسنده : کرنلیا ماد اسپلمن

تصویرگر : کتی پارکینسون

مترجم : هایده کروبی

مخاطب : کودکان 4 تا 7 ساله

 

این کتاب  که از مجموعه کتاب های نردبان است که به آموزش احساسات و مدیریت احساسات ناخوشایند و گاه ترسناک می‌پردازد. کودکان امروزه با توجه به کاهش جمعیت خانواده ها و در دسترس بودن امکانات بسیار و فراهم شدن بلافاصله نیازهایشان، کمتر از حد معمول تحمل ناکامی یا برتری کودک دیگری را دارند. در بسیاری از دورهمی ها و مهمانی‌ها به کرات کودکانی را می‌بینیم از نداشتن یک اسباب بازی خاص، یا مرکز توجه نبودن، گریان و عصبانی هستند یا با هم کشمکش دارند.



6. کتاب من حسادت نمی‌کنم، راهنمای کودک برای رهایی از حسادت

 

 

نویسنده : مالی ویگانت


مترجم : برزو سریزدی


درباره کتاب من حسادت نمی‌کنم:

 


رقابت و ورزش در مدرسه هم باعث حیادت کودکان به هم می شود.  وقتی کودکان برای پذیرفته شدن در یک مدرسه یا گروه خاص با هم رقابت می‌کنند، مثل اینکه بیشترین تلاش هم برای خوب بودن کافی نیست. آن‌ها یافته ها و تجربیات خود را با موفقیت‌های دیگران مقایسه می‌کنند؛ درنتیجه بیشتر بهم حسادت می ورزند و ممکن است از بازی یا درس خواندن با هم‌کلاسی‌های خود لذت نبرند و نتوانند با یکدیگر دوست شوند. در کلاس‌های پرجمعیت یا خانواده‌های پرمشغله نمی‌توان به همۀ بچه‌ها زمان و انرژی یکسانی را اختصاص داد بچه هایی که مشکل خاصی دارند یا آن‌ها که نمرات بالا می‌گیرند، معمولاً توجه بیشتری دریافت می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی، بچه‌هایی که در این دسته‌ها قرار نمی‌گیرند احساس خودکم بینی کنند یا حسادت داشته باشند. ما می‌توانیم به بچه‌ها کمک کنیم این مسائل را با دید بهتری ببینند و حسادتی را که در قلب‌شان حس می‌کنند مدیریت کنند. زمانی‌که به آن‌ها یاد بدهیم از چیزی که دارند راضی باشند و نسبت به آن کسی که هستند حس غرور و محبت داشته باشند، رقابت ناسالم و حسادت به حداقل خود می‌رسد. وقتی که «غول چشم‌سبز حسادت» بیدار می‌شود، باید کودک را تشویق کنیم احساساتش را به‌صورت راحت و مسالمت‌آمیز بیان کند که بتواند آن غول را پشت سر گذاشته و احساس شادی و آرامش کند.

 

 

7. کتاب گورخر کوچولوی حسود – مجموعه کتاب‌های مقوایی نخستین هیجان‌های من

 

 

کتاب مقوایی «گورخر کوچولوی حسود» از مجموعه کتاب‌های مقوایی «نخستین هیجان‌های من» داستانی است درباره گورخر کوچولویی که وقتی پدرش به دیگران توجه می‌کند، چندان خوشحال نیست و احساس حسادت می‌کند.

 

دیگر عنوان‌های مجموعه «نخستین هیجان‌های من» با نام‌های «آهو کوچولوی ترسو»، «سوسمار کوچولوی خوش‌حال»، «پلنگ کوچولوی شیطون»، «کرگدن کوچولوی خودخواه» و «شیر کوچولوی عصبانی» کودکان را با احساس ترس، خوشحالی، هیجان‌زده شدن، غرور و افتخار کردن به خود و عصبانیت آشنا می‌کند.

 

کتاب‌های مقوایی «نخستین هیجان‌های من» از مقوای بهداشتی ایندربرد با کیفیت و استحکام بالا تهیه شده است و برای گروه سنی صفر تا ۳ سال مناسب است

 

 

8. کتاب آمبر براون از حسودی کبود می‌شود

 

 

نوشته ی پائولا دانزیگر

 

همه‌‌اش تقصیر پدر و مادر آمبر براون است. انگار هیچ کدارم حواس‌شان به آمبر نیست. مامان بدون آمبر برای دیدن خاله پام به کالیفرنیا می‌رود و باز بدون آمبر در دیسنی‌لند خوش می‌گذراند. پدر هم وقتی قرار است با او باشد، یادش می‌رود و با غریبه‌ها قرار می‌گذارد.

 

 

درباره نویسنده ی« آمبر براون احساس آبی دارد »:

 

 

پائولا دانزیگر در مجموعه آمبر براون با خلق داستان‌هایی طنز از زبان آمبر براون، احساسات تلخ و شیرین او را پس از جدایی پدر و مادرش به شکلی واقعی به تصویر می‌کشد.

 

 

این مجموعه در ایران با این نام ها به چاپ رسیده است:

 

 

آمبر و هدیه ی جشن تولدآمبر و ماجراهای سفرآمبر و شهر بازیآمبر براون از عصبانیت قرمز می شودآمبر براون احساس آبی داردمن آمبر براونآمبر براون اسباب کشی می کندآمبر براون از حسودی کبود می شودآمبر براون خیلی خوشحال استآمبر براون امتیاز بیش تری می خواهد همیشه آمبر براونآمبر و معلم جدیدآمبر براون یک مداد شمعی نیست آمبر براون آبله مرغان خوردنی نیست آمبر براون به کلاس چهارم می رود آمبر و قانون های کلاس دوم

 

کتاب های در رابطه با حسادت کودک موقع به دنیا آمدن برادر یا خواهر جدید

 

 

9. کتاب چه کار کنم با نی‌نی؟

 

 

 

 

کتابی است که به شناخت هیجان‌های کودکان هنگام تولد فرزند جدید در خانواده می پردازد. این کتاب به قلم سپیده‌ خلیلی، نویسنده و روانشناس کودک و تصویرگری نیلوفر برومند از سوی انتشارات داستان جمعه منتشر شده است.

 

کتاب «چه کار کنم با نی‌نی؟» ماجرای بچه ایست که فرزند جدیدی در خانواده‌شان متولد شده و در هشت داستان جداگانه به شناخت هیجان‌ها و رفتار این کودک در برابر بچه ی جدید خانواده و رفتار درست پدر و مادر در برابر این هیجان‌ها و واکنش ها می‌پردازد.

 

«چه کار کنم با نی‌نی؟» براساس هیجان‌های اصلی مانند تعجب، شادی، خشم، عشق، حسادت، ترس، اندوه و فقر است که در همه انسان ها وجود دارد و مقدمه ای برای شناخت هیجان‌ها، احساسات و توضیح آن‌ها برای کودکان است. در این کتاب، هر دو صفحه به یک هیجان می‌پردازد و در قالب هشت داستان، بچه‌ها متوجه شوند که این هیجان‌ها و واکنش ها کاملا طبیعی است و برای کنار آمدن با آن‌ها روش ها و راه هایی وجود دارد.

 

 

 

10. کتاب ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو

 

 

نوشته نیره توکلی از کتاب‌های مفید در این زمینه است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای گروه سنی «الف و ب» منتشر شده است.

 

در این کتاب، پدر و مادر احمد به تازگی برای او خواهر کوچکی آورده‌اند. اما احمد خوشحال نیست. چون همه به سارا، خواهر کوچک او توجه می‌کنند و همه‌اش درباره او صحبت می‌کنند. مادر و پدر سعی می‌کنند که مرتب به احمد هم توجه کنند و با او وقت بگذرانند. اما احمد باز هم فکر می‌کند که همه به سارا بیشتر توجه می‌کنند.

 

او فکر می‌کند که شاید علت توجه به سارا این است که او چهار دست و پا راه می‌رود و به جای صحبت کردن فقط صداهایی از خودش درمی‌آورد. پس او هم شروع می‌کند به چهار دست و پا راه رفتن و دیگر درست حرف نمی‌زند. اما برخلاف انتظارش می‌بیند که همه او را به خاطر این رفتار جدید سرزنش می‌کنند و باز هم کسی توجه‌اش به او جلب نمی‌شود  و ادامه داستان.

 

 

11. کتاب من خواهر بزرگ‌ترم

 

 

 

«من خواهر بزرگ‌ترم»، عنوان کتابی از جوانا کول است که با ترجمه مهدیه صمدی از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده تا به خواهر یا برادر بزرگ‌تر یاد دهد با نوزادی که تازه به دنیا آمده چگونه رفتار کند.

 

در این کتاب، راه‌هایی نشان داده شده که به فرزند بزرگ‌تر خانواده کمک می‌کند تا نقش جدیدش را در خانه آسان‌تر بپذیرد و به پدر و مادر در غذا دادن به نوزاد و مراقبت از او و عوض کردن پوشک کمک کند و بداند وقتی نوزاد گریه می‌کند حتما چیزی او را آزار می‌دهد پس بهتر است مهربانانه او را بغل کند و ببیند چه چیز او را ناراحت کرده است.

 

خواندن این کتاب که برای خردسالان نوشته شده به پدر و مادرها نیز این امکان را می‌دهد با بچه بزرگ‌ترشان چگونه رفتار کنند. همچنین پدر و مادرها، غیرمستقیم یاد می‌گیرند برای بچه بزرگ‌تر، بیشتر وقت بگذارند و در حضور بچه جدید به او محبت کنند تا او متوجه شود یکی از اعضای مهم خانواده است. پدر و مادر باید به او اطمینان دهند که هنوز او را چون قبل دوست دارند و احساس‌شان نسبت به او عوض نشده است.

 

 

12. نوزاد جدید در راه است؛ راهنمایی برای خواهر و برادر بزرگتر برای جلوگیری از حسادت

«نوزاد جدید در راه است؛ راهنمایی برای خواهر و برادر بزرگتر» از دیگر کتاب‌های این حوزه نوشته امیلی منندز آپونته است که با ترجمه برزو سریزدی در 33 صفحه از سوی انتشارات صابرین برای گروه سنی «ب» منتشر شده.

 

نویسنده در این کتاب، کودک را مخاطب قرار داده و برای او اتفاقاتی را که قبل و بعد از به دنیا آمدن یک خواهر یا برادر کوچک‌تر برایش می‌افتد، مرور می‌کند و توضیح می‌دهد که او در این موقعیت چطور می‌تواند به پدر و مادرش کمک کند.

 

 

13. کتاب خواهر کوچولوی فرانکلین

 

 

کتاب دیگر «خواهر کوچولوی فرانکلین» نوشته پالت بورژوا نام دارد که با ترجمه شهره هاشمی در 28 صفحه از سوی انتشارات آبادیران برای گروه سنی «الف، ب، ج» منتشر شده است.

 

در این کتاب، پدر و مادر فرانکلین به او می‌گویند که در فصل بهار یک نوزاد کوچولو به جمع آنها اضافه می‌شود. فرانکلین خیلی خوشحال است چون همیشه دلش می‌خواسته که یک برادر بزرگتر باشد. اما فرانکلین هرقدر صبر می‌کند زمستان تمام نمی‌شود و بهار از راه نمی‌رسد. او همه جا به دنبال نشانه‌های آمدن بهار می‌گردد. در مدرسه، در حیاط خانه، در آسمان ابری زمستان. اما هیچ‌جا نشانه‌ای از بهار پیدا نمی‌کند. اما بالاخره جوانه‌ها شروع به سبز شدن می‌کنند و بهار سر و کله‌اش از راه پیدا می‌شود.

 

 

14. کتاب دایره‌المعارف کوچک من درباره‌ نوزاد

 

 

«دایره‌المعارف کوچک من درباره‌ نوزاد» نوشته اگنس واندویل کتاب دیگری است که با ترجمه رویا خوئی از سوی انتشارات محراب قلم در 36 صفحه منتشر شده است.

 

این کتاب، دایره‌المعارفی است برای بچه‌های دبستانی (گروه سنی «ب و ج» درباره اینکه بچهچگونه به دنیای ما وارد می شود و بعد از به دنیا آمدن در ماه‌های اول زندگی چه مراحلی را می‌گذراند.

 

مطالب کتاب که در همه صفحات مصور هستند، حالات و وضعیت مادر در دوران بارداری را برای خواننده کوچکش توضیح می‌دهد و اشاره می‌کند که مادر باردار باید چه نکاتی را رعایت کند و چه مواظبت‌هایی را از خود و نوزادش انجام دهد. کتاب در مراحل بعد به زایمان هم می‌پردازد و نکاتی را که باید در ماه‌های اول به‌دنیا آمدن نوزاد به آن توجه کرد، برای خواننده‌اش توضیح می‌دهد.

با توضیحات این کتاب ، کودکان می توانند یاد بگسرند که با بچه ی جدید چگونه رفتار کنند.

 

 

15. کتاب تپلی و تولد کپلی

 

 

کتاب دیگر «تپلی و تولد کپلی» نوشته گروه نویسندگان نام دارد که با ترجمه هستی سعادت در 16 صفحه از سوی انتشارات فنی ایران برای گروه سنی " ب و ج "منتشر شده است.

 

در این کتاب برای تپلی و دوستش فینگیلی قرار است اتفاقی بیافتد. مادر هر دو دوست به‌زودی فرزند دیگری به دنیا می‌آورند. تپلی خیلی هیجان‌زده است. فینگیلی هم مثل دوستش. آن‌ها به مادرهایشان برای آماده کردن اتاق نوزاد جدید کمک می‌کنند. دوست دارند برای برادر و خواهری که در راه است اسم انتخاب کنند و دیوارهای اتاق را با نقاشی‌های قشنگشان برای او پرکنند.

اما وقتی برادر فینگیلی به دنیا می‌آید کار سخت می‌شود. فینگیلی برای تپلی تعریف می‌کند که برادرش فقط می‌خورد و می‌خوابد و گریه می‌کند و جایش را خیس می‌کند. او از این ناراحت است که برادر جدیدش همه وقت پدر و مادرش را گرفته است.

 

 پدر فینگیلی که این حرف‌ها را می‌شنود، برای بچه‌ها توضیح می‌دهد که بچه‌ها اول که به دنیا می‌آیند خیلی نیاز به مراقبت دارند اما بعد با گذشت زمان آن‌ها هم مثل تپلی و فینگیلی بزرگ و قوی می‌شوند و می‌توانند خودشان کارهایشان را انجام بدهند.

کتاب را تهیه کنید تا ببینید تپلی و فینگیلی چه واکنشی به حرف های بابای فینگیلی نشان می دهند؟ آیا بچه های جدید را قبول می کنند یانه ؟

 

 

16. کتاب تولد نوزاد جدید

 

 

 

ازجمله آثاری که در این حوزه منتشر شده می‌توان به کتاب «تولد نوزاد جدید» نوشته آن سی واردی اشاره کرد که در قالب 16 صفحه با ترجمه حسین فتاحی از سوی انتشارات قدیانی برای گروه سنی 2 تا 4 سال منتشر شده است. حتما کتاب را تهیه کنید و بخوانید تا از ماجراهای این نوزاد جدید با خبر شوید.

 

 این کتاب داستان یک خانواده چهار نفره را روایت می‌کند که در انتظار به دنیا آمدن یک بچه ی جدید هستند. لوسی و تام، بچه‌های خانواده، به پدر و مادرشان کمک می‌کنند تا اتاق بچه جدید را حاضر کنند. پدربزرگ و مادربزرگ هم به خانه آنها می‌آیند تا در حین وضع‌حمل مادر از بچه‌ها مواظبت کنند. با به دنیا آمدن نوزاد جدید، همه در خانه درگیر مراقبت از او می‌شوند و لوسی و تام هم تا آنجا که می توانند به پدر و مادرشان کمک می‌کنند.

 

 

17. کتاب یه بچه‌ دیگه؟ چه بامزه!

 

 

 

 

کتاب «یه بچه‌ دیگه؟ چه بامزه!» نوشته فانی جولی، رز کپدویلا نیز که با ترجمه نسرین گلدار از سوی انتشارات با فرزندان در 32 صفحه برای گروه سنی «ب» منتشر شده، در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

 

در این کتاب، پدر و مادر گودون به او اطلاع می‌دهند که بزودی صاحب یک نی‌نی کوچولو می‌شوند. گودون از این خبر خوشحال نمی‌شود. او فکر می‌کند که زندگی آنها چیزی کم نداشته که به یک بچه دیگر احتیاج داشته باشند. توی مهدکودک هم دوستان گودون برایش تعریف می‌کنند که نی‌نی کوچولوها به جز دردسر درست کردن کار دیگری بلد نیستند. آنها فقط سر و صدا می‌کنند، نه حرف می‌زنند و نه حرف دیگران را می‌فهمند و آن‌قدر خنگ هستند که اگر یک آب‌نبات جلوشان بگذاریم نمی‌دانند باید با آن چکار کنند.

 

گودون تمام سعی خود را می‌کند تا نظر پدر و مادرش را درباره آوردن یک بچه جدید تغییر بدهد. سعی می‌کند توجه آن‌ها را به خودش جلب کند و کارهایی را انجام دهد که می داند نی‌نی کوچولوها انجام می‌دهند، شاید این شکلی پدر و مادرش دیگر دلشان یک بچه دیگر نخواهد. اما همه این کارها نتیجه ای حاصل نمی‌کند و بالاخره برادر کوچک گودون به دنیا می‌آید.

ادامه ی ماجرا و واکنش گودون در به دنیا آمدن برادرش را در کتاب بخوانید...

 

 

18. کتاب کاش یک برادر داشتم

 

 

 

«کاش یک برادر داشتم» نوشته برنهارد لینز، کتاب دیگر این فهرست است که با ترجمه علی خاکبازان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 26 صفحه برای گروه سنی «الف» منتشر شده.

 

در این کتاب، ویلی آرزو می کند یک برادر داشته باشد. یک برادر بزرگ و قوی که بتواند در بازی‌های هیجان‌انگیز با او همراهی کند. اما به جایش ویلی یک خواهر کوچولو داشت که عزیزدردانه‌ مادرش بود. هربار که خواهر کوچولوی ویلی خودش را خیس می‌کرد یا شیرش را روی صورتش می‌ریخت، مادر فقط او را می‌بوسید. این چه وضعی است، ویلی می خواهد یک برادر بزرگتر داشته باشد اما حالا یک خواهر کوچولو دارد.

 

 

19. کتاب خواهری برای خرگوش کوچولو

 

 

 

«خواهری برای خرگوش کوچولو» کتاب دیگر این فهرست نوشته روترات سوزانه برنر است که با ترجمه مریم اخگری از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در 18 صفحه برای گروه سنی 2 تا 5 سال منتشر شده است.

 

در این کتاب، که برگ‌هایش مقوایی هستند، هر بعدازظهر پس از این‌که خرگوش کوچولو از کودکستان به خانه برمی‌گردد با پدرش آب هویج می‌نوشند. اما امروز همه چیز با روزهای پیش متفاوت است و از آب هویج خبری نبود. امروز اتفاقی شگفت رخ داده. خرگوش کوچولو حالا یک خواهر دارد همان‌گونه که خواهرش هم یک برادر بزرگ‌تر دارد که می‌تواند با او بازی کند.این کتاب زیبا را به شما توصیه میکنیم.

 

نظر، پیشنهاد، انتقاد و یا سوالی داشتید، مام پلاس در قسمت نظرات کاربران منتظر شماست.

 

 

 


فائزه جرفی

فائزه جرفی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود