برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
حسادت در نوجوانان -min.jpg

حسادت در نوجوانان

حسادت یک احساس است. ممکن است احساس حسادت کنید زمانی که چیز دیگری را می خواهید. ممکن است ماهیت رقابتی شما را آشکار کند، اما حسادت می تواند به احساسات دیگری مانند خشم یا غم و اندوه نیز منجر شود

حسادت  در نو جوانان چه نوع احساسی است ؟ خواستن چیزی که شخص دیگری دارد، مانند لباس، پول، شغل، عشق والدین. اما حسادت بهترین راه برای مقابله با احساسات شما نیست. وقتی حسادت می‌کنید، نمی‌توانید عشق بورزید، ودرقلب خود را به روی نفرت باز می‌کنید. اگر در ابتدا جلوی حسادت را نگیرید، آنقدر قوی می شود که به نظر می رسد نمی توانید جلوی حسادت  را بگیرید.

حالت حسادت شما را راضی نمی کند. حسادت به کسی به همان اندازه، اگر نه بیشتر از کسی که به او حسادت می کنید، به شما صدمه می زند. اگر نتوانید عشق بورزید، در نهایت متنفر خواهید شد. وقتی متنفر هستید، ویژگی‌های خوب خود و طرف مقابل را فراموش می‌کنید و از شکرگزاری برای چیزهایی که دارید دست می‌کشید.

 

برای شاد بودن، نیازی نیست حسادت بر شما غلبه کند. شما نیاز دارید که دوست داشته باشید. عشق همه چیز را حل می کند. عشق حسادت را از بین خواهد برد. 

 

حسادت در نوجوانان

 

اگر روابط نوجوانان ساده و هماهنگ باشد، ایده آل خواهد بود، اما همیشه اینطور نیست. به عنوان یک مادر، می توانید به نوجوان خود کمک کنید تا با حسادت خود و همچنین حسادت همسالانش کنار بیاید، با درک بهتر اینکه حسادت در روابط نوجوانان چگونه کار می کند و برای غلبه بر این مشکل بالقوه خراب کننده رابطه چه کاری می توان انجام داد.

 

 

حسادت در نوجوانان و جنسیت

 

 

طبق گزارش انجمن روانپزشکی دنیا، در حالی که هیچ جنسیتی حق ثبت رفتار حسادت‌آمیز را ندارد، دختران بیشتر از پسرها حسادت می‌کنند. هیچ کس نتوانسته است دلیل خاصی که چرا نوجوانان زن نسبت به همتایان مرد خود حسودتر هستند را مشخص کند، اما همان منبع گزارش می‌دهد که می‌تواند به این دلیل باشد که دختران نوجوان انتظارات بیشتری از روابط دارند و به آنچه دیگران انجام می‌دهند، می‌گویند یا می‌پوشند اهمیت بیشتری می‌دهند.

 

 

حسادت در نوجوانان و روابط

 

 

وقتی حسادت وارد یک رابطه نوجوان می شود، می تواند نشانه ای از جاده های پر دست انداز باشد. اغلب، نوجوانانی که تجربه کمی در مورد عشق دارند، تصور می کنند که اگر شریک زندگی آنها حسادت می کند، به این معنی است که او آنها را دوست دارد.  حسادت، در حالی که به طور موقت چاپلوس است، نشانه این نیست که شخص دیگری شما را دوست دارد. در عوض، نشانه این است که آنها سعی دارند شما و اعمال شما را کنترل کنند.  مشاوران می گویند فردی که دائماً حسادت می کند احتمالاً ناامن است. نوجوانانی که با شریکی مواجه می شوند که به این شیوه رفتار می کند، باید در ادامه رابطه با احتیاط رفتار کنند.

 

 

تاثیر حسادت در نوجوانی 

 


حسادت رایج در بین نوجوانان ، در صورت عدم کنترل می تواند منجر به مشکلات جدی شود. انجمن روانپزشکی گزارش می دهد که نوجوانانی که به طور مکرر حسادت می کنند، بیشتر با احساس تنهایی دست و پنجه نرم می کنند و در نهایت به خشونت متوسل می شوند. نوجوانانی که به طور مزمن حسادت می کنند، معمولاً احساس ارزشمندی دارند و احساس نمی کنند که مشارکت کنندگان ارزشمندی در جامعه هستند. به این ترتیب،نوجوانان  به احتمال زیاد از همسالان خود کناره گیری می کنند و در نهایت، احتمال بیشتری دارد که نسبت به همسالان خود رفتار خشونت آمیز داشته باشند.

 

 

غلبه بر حسادت در نوجوانی 

 


حسادت یک احساس طبیعی است و با کار می توان بر حسادت غلبه کرد. اگر نوجوان شما چیزهایی می‌گوید یا انجام می‌دهد که نشان می‌دهد احتمالاً به فرد دیگری حسادت می‌کند، می‌توانید به او کمک کنید تا بر این احساس غلبه کند. نوجوان را تشویق کنید که هم با شما و هم با شخصی که به او حسادت می کند ارتباط برقرار کند. به احتمال زیاد، نوجوان منبع حسادت خود را تحسین می کند و اگر با آن فرد ارتباط برقرار می کرد، می توانست رابطه سالمی با او برقرار کند. همچنین به ارزش خود نوجوان اشاره کنید. به نوجوان  یادآوری کنید که او فردی ارزشمند است که تفاوت ایجاد می کند. به نوجوان یادآوری کنید که برای کامل کردن خود به هیچ کس دیگری نیاز ندارد و به تنهایی یک فرد فوق العاده است.

 

 

رشد از حسادت در نوجوانی 

 


نوجوانان حسود به جای اینکه اجازه دهند حسادت چیز بدی باشدمی توانند در واقع از  با این تجربه رشد کنند. اگر نوجوان شما به کسی حسادت می کند، احتمالاً فکر می کند که چیزی در مورد آن شخص حسادت آور است. از نوجوان خود بخواهید مواردی را که علت حسادت او دارد یا انجام می دهد فهرست کند. این فهرست را با نوجوان خود بررسی کنید و به نوجوان کمک کنید تا ببیند چگونه می تواند برخی از این چیزها را برای خود به دست آورد. به عنوان مثال، اگر به نوجوانی که شلوار جین فانتزی دارد حسادت می‌کند، می‌تواند کارهای روزمره را انجام دهد، مقداری پول نقد به دست آورد و یکشلوار جین فانتزی  برای خود بخرد تا دیگر مجبور نباشد به شخصی که شلوار جین فانتزی دارد حسادت کند.

 

 

صحبت درباره حسادت با ذهن باز

 

 

حسادت مداوم می تواند بین دوستان ایجاد شود. اگر علائم حسادت را مشاهده کرده اید یا احساس می کنید دوستی شما تغییر کرده است، صحبت در مورد آن می تواند کمک کننده باشد.

نحوه شروع مکالمه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به جای متهم کردن دوستتان به حسادت، روی چند رفتار – مثلاً نظرات منفی – تمرکز کنید که نگران شما هستند. از جملات «من» استفاده کنید تا به دوستتان بگویید چه احساسی دارید.

منفی بودن همراه با حسادت دوست شما ممکن است با ترس از تغییر شما یا دوستی تحریک شود. اگرچه رفتار دوستتان ممکن است شما را ناامید کند، اما سعی کنید روی چیزهایی که در مورد او ارزش قائل هستید و دوستی که به اشتراک می گذارید تمرکز کنید. چیزها را از دیدگاه آنها در نظر بگیرید، به خصوص اگر می دانید که اخیراً با چالش هایی روبرو شده اند. اگرچه آنها به شما اهمیت می دهند و برای شما احساس خوشحالی می کنند، اما اگر اخیراً در همان زمینه دچار شکست شده باشند، دیدن موفقیت شما ممکن است باعث درد شود.

در نظر گرفتن رفتار خود نیز می تواند کمک کند. هیچ ایرادی ندارد که بخواهید اخبار خوب خود را به اشتراک بگذارید، و نباید احساس کنید که باید دستاوردها را از عزیزانتان دور نگه دارید. اما اگر به تازگی یک ماشین جدید خریده‌اید یا شروع به قرار ملاقات با فردی عالی کرده‌اید، از خود بپرسید که آیا اخیراً این موضوع را زیاد مطرح کرده‌اید. در عوض سعی کنید مکالمات را بر روی چیزهایی متمرکز کنید که دوستتان برایتان ارزش قائل هستند. به چیزهایی که در مورد آنها ارزش قائل هستید اشاره کنید یا به موفقیت های آنها تبریک بگویید - فقط مطمئن شوید که این کار را صادقانه انجام می دهید.

اول، ممکن است به عادی سازی این تجربه عاطفی کمک کند. برای دختر شما قابل درک و طبیعی است که وقتی یکی از همسالانش، به ویژه دوستش، در یک فعالیت مشترک به سطح بالایی از موفقیت می رسد، احساس حسادت کند. همچنین درست است که حسادت یک احساس شدیدا ناراحت کننده است. بنابراین اطمینان دادن به دخترتان مبنی بر اینکه او در این احساس تنها نیست، می تواند اعتبار و تسکین مورد نیاز را فراهم کند. 

 
اگر او به آن علاقه دارد و شما یکی دارید، ممکن است تجربه ای از خودتان در این زمینه به اشتراک بگذارید. هم‌چنین می‌تواند مفید باشد که با دخترتان درباره نحوه برخورد با این موقعیت‌ها با همسالان و دوستانتان همفکری کنید. برای مثال، تصمیم گیری در مورد راهی برای تبریک گفتن به دوستش و اینکه بتواند احساسات سخت تر را بعد از آن برای شما بیان کند، می تواند مفید باشد. حتی داشتن یک پاسخ خاص برای به اشتراک گذاشتن، مانند، "تبریک! من می دانم که چقدر برای این کار سختی کشیدی،» می تواند کمی از ناراحتی او را در لحظه کاهش دهد. و دانستن اینکه او می تواند بعداً در مورد واکنش خود به موفقیت دوستش با شما صحبت کند، می تواند اطمینان بخش باشد.

 

توسعه ذهنیت رشد

 

 
فراتر از تعامل با  دوستانش، این یک فرصت عالی برای کمک به نوجوان شماست تا ذهنیت رشدی در مورد اهداف خود ایجاد کند. بر اساس کار اصلی دکتر کارول دوک ، پرورش ذهنیت رشد به افراد این امکان را می‌دهد تا توانایی‌های خود را از طریق تلاش و تمرین به‌عنوان انعطاف‌پذیر ببینند، و به جای یک نتیجه از پیش تعیین‌شده، بر فرآیند رسیدن به اهداف تمرکز می‌کنند . برای نوجوان شما، این ممکن است به معنای کمک به نوجوان در مورد پیشرفت خود در زمینه‌های خاص باشد (مثلاً انواع قطعات پیانویی که اکنون می‌تواند در مقایسه با سال گذشته بنوازد، یا مسافتی که اکنون می‌تواند در مقایسه با زمانی که شروع کرده است). به جای دستاوردها و افتخارات نوجوان در آن فعالیت ها. همچنین به جای مقایسه اهداف خود با اطرافیانش تمرکز نوجوان بر روی اهداف خودش مفید است.

 

 

 

برای نوجوانان امکان پذیر نیست که انرژی و زمان زیادی را صرف فعالیت های متعدد کند، به خصوص اگر انتظارات زیادی در مورد تکالیف مدرسه خود داشته باشد. ممکن است مفید باشد که با نوجوان در مورد اولویت‌های اصلی‌اش صحبت کنید - فعالیت‌هایی که واقعاً آنها را دوست دارد یا برایش مهم‌تر هستند - را تصمیم بگیرید که چگونه منابع خود را برای دنبال کردن اهداف در آن زمینه‌ها تخصیص دهد، در حالی که هنوز برای چیزهایی که از آن لذت می‌برد زمان می‌گذارد. .
 
 
 
 

در نهایت

 
 
می توانید به نوجوانتان کمک کنید تا این ایده را بپذیرد که موفقیت دیگران به هیچ وجه از دستاوردهای نوجوانتان کم نمی کند. استعاره ای که اغلب به آن اشاره می شود مبنی بر اینکه موفقیت یک کیک نیست، که در آن تعداد محدودی قطعه در دسترس است، تصویری مفید در اینجا است. راه های بی شماری برای سنجش موفقیت، فراتر از تقدیرنامه ها و جوایز وجود دارد. 
 
نمی توان انکار کرد که کسب مقام اول فوق العاده است. و احساس خوبی نسبت به این نوع موفقیت، سالم و طبیعی است. اما موفقیت همچنین از پشتکار برای رسیدن به یک هدف، یادگیری نحوه تغییر رویکرد خود برای رسیدن به سطوح بالاتر و مدیریت احساسات سالم اما چالش برانگیز مانند حسادت حاصل می شود. این چیزی است که موفقیت در دراز مدت به نظر می رسد. و پیگیری این ویژگی‌ها نه تنها در فعالیت‌های نوجوانان شما، بلکه در خودپنداره او نیز مفید خواهد بود

 

 

 

 


برچسب ها

مریم‌ طهماسبی

مریم‌ طهماسبی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود