برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
1661445344546.png

معرفی ۸کتاب و۴مقاله در رابطه با مسئولیت پذیری کودک

در این مقاله هشت کتاب وچهارمقاله در زمینه مسئولیت پذیری در زمینه های مختلف وبرای تمامی رده های سنی پیشنهاد شده، که امیدوارم برای علاقه مندان به کتاب مفید باشه.

👈🏻 کتاب ها: 

۱) مسئولیت پذیری را به اژدهایت آموزش بده

کتاب مسئولیت پذیری را به اژدهایت آموزش بده نوشته‌ی استیو هرمان داستانی بامزه و آموزنده دارد و درباره‌ی پسرکی به نام اندی است که از یک اژدها به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کند.

کتاب مسئولیت پذیری را به اژدهایت آموزش بده (Train Your Dragon To Be Responsible) جلد دوازدهم از مجموعه کتاب‌های اژدهای من (My Dragon Books) است.

 

دیگی دوو اژدهایی  که با یک پسربچه به نام اندی و مادر و پدرش زندگی می‌کند. دوو اژدهایی بی خطر  و بهترین دوست اندی است. اندی از بچگی رفتارهای درست را به دیگی دوو یاد داده و او را تربیت کرده است. 

نویسنده: استیو هرمان🌿🌼

مترجم: پردیس الله بیگی 🍀🌱

 

👈🏻۲) مسئولیت پذیری دانش آموزان از منظر فعالیت های فوق برنامه

کتاب مسئولیت پذیری دانش آموزان از منظر فعالیت های فوق برنامه نوشته لادن بهتوئی است. کتاب مسئولیت پذیری دانش آموزان از منظر فعالیت های فوق برنامه یکی از کتاب‌های آموزشی انتشارات راز نهان برای معلمان است.

 

 

نویسنده: لادن بهتوئی🌼🌿

 بخش کتاب: روانشناسی و جامعه شناسی🌼🌱

 

👈🏻۳)اگر همه این کار را می کردند چه؟

این کتاب نشان می دهد که زندگی در دنیایی که در آن هیچ کس از "قوانین" پیروی نمی کند چگونه خواهد بود. اگر آشغال بپاشید، همزمان صحبت کنید، هرگز تمیز نشوید و غیره، دنیا فاجعه خواهد بود. این کتاب از طریق تصاویر عالی، به پرسش‌ها به شیوه‌ای دوستانه برای کودکان پاسخ می‌دهد و باعث می‌شود که در مورد مسئولیت کارهای روزمره خود فکر کنید.

 

👈🏻۴)خشت اول مسئولیت: پرورش مسئولیت پذیری در کودکان

 این  کتاب  در مورد پرورش مسئولیت پذیری در کودکان، به مربیان و والدین کودکان کمک زیادی خواهد کرد.

 هیچ یک از ما مسئول متولد نمی شویم. ازطرف دیگر نمی توان مسئولیت را تحمیل کرد، بلکه رفتار مسئولانه در طول زمان و براثر و عادت های روزانه ما در  احساسات، تفکرات و رفتارها شکل می گیرد. مسئولیت تنها در درون فرد رشد می کند و بر پایه معیار ها و ارزش هایی که در خانه و اجتماع به دست می آورد، تغذیه و هدایت می شود.

نویسنده: ابوالفضل ابراهیمی 🌿🌼

 

👈🏻۵)من نبودم

داستان کودک بازیگوشی راحکایت می کندکه مانند بسیاری از کودکان دیگر خرابکاری‌های زیادی در خانه انجام می‌دهد، اما مسئولیت کارهایش را نمی‌پذیرد و می‌گوید من نبودم. در ادامه داستان کودک در بخشی از کتاب در قالب تصویر به بعضی از خرابکاری‌هایش اعتراف می‌کند اما از خواننده  می‌خواهد به مادرش نگوی که او این کارها را انجام داده است

نویسنده: فرزانه رحمانی 🌼🪴

👈🏻۶)سگ، گربه مرغ

بل امید وار است که والدینش را متقاعد کند تا به او اجازه دهد بین یک اژدهای ریشو، یک خوکچه هندی، یک موش، یک همستر، یک لاک پشت؟ (یکی از آن هارا به عنوان حیوان خانگی ودوستش انتخاب کند) 

او ابتدا تحقیقش را از هم کلاسی هایش برای انتخاب حیوان بهتر شروع میکند. ـ

با بل همراه بشید تا حیوون مورد نظرشو انتخاب کنه 

نویسنده: مورو، ویویان🪴🌼

👈🏻۷)برادر، برادر

مجموعه ای از پنج ماجراجویی بردی، این بازیکن جوان پرشور هاکی که تمام افکارش به سمت ورزش مورد علاقه اش و تیمی که به آن تعلق دارد، یعنی Ricochons معطوف شده است. ما ابتدا او را دنبال می کنیم که او به کمک دوستش تایتان می آید که تحت فشار شدید پدرش برای تبدیل شدن به یک بازیکن ستاره است. این زمانی است که او فقط می‌خواهد خوش بگذراند و رویای پنهانی خواندن سرود ملی را گرامی می‌دارد... در اثر دوم، برادی احساس مسئولیت را می‌آموزد که در یک غروب سرد زمستانی وارد یک مسابقه دیوانه‌وار می‌شود و این را فراموش می‌کند. که سگش را به تیر چراغ برق بست. وقتی متوجه اشتباهش می شود، سگش هیچ جا پیدا نمی شود... در ماجراجویی بعدی، پسر متوجه می شود که زیر هوای بداخلاق او، همسایه قدیمی اش یک فوتبالیست پرشور است. حرفه ای که پس از اشتباهی که هرگز خودش را نبخشید ناگهان به پایان رسید. ##برادی بردی و سوپر هتر## می گوید که چگونه قهرمان تمام مراحل را انجام می دهد تا به تیتان کمک کند تا میانگین ضربات خود را قبل از شروع فصل افزایش دهد. سپس در پایان یک پاکسازی بزرگ زمین بیسبال را ترتیب می دهد تا اطرافیان خود را نسبت به احترام به محیط زیست آگاه کند

نویسنده: شاو، مری🪴🌼

👈🏻۸)کودکان (نه) خوشحال

رمان 9 تا 11 سال

لورالی و مدریک در شوک هستند. والدین آنها خسته شده اند و از آنها التماس کرده اندکه کارهای بیشتری در خانه انجام دهند. سپس برادر و خواهر تصمیم می‌گیرند از بچه‌های دیگر بپرسند که آیا فرزندان در همه خانواده‌ها وظایف خاصی را بر عهده دارند، زیرا فکر می‌کنند ممکن است والدینشان اغراق کنند. لورالی و مدریک چه چیزی را کشف خواهند کرد؟

نویسنده: لوپینو، دومینیک دی🪴🌼

۹)مسئولیت والدین در قبال فرزندانشان 

نويسنده در  این كتاب با زباني ساده  در قالب داستان به كودكان یاد می دهد كه مسئوليت كارها و رفتارهاي خودرا بپذيرند و دیگران را مقصر اشتباهات وکارهای خود ندانند.. 

خلاصه کتاب: 

ديروز تكاليف رياضي ام را انجام ندادم، براي همين صبح امروز كه به مدرسه رسيدم، معلمم به من گفت زنگ تفريح در كلاس بمانم و تكاليفم را انجام دهم… آه خدا… اما تقصير من نبود!

ديشب مجبور شدم به تماشاي مسابقه ي بسكتبال برادر بزرگم بروم. بازي به وقت اضافه كشيد. هنگامي كه به خانه رسيديم براي انجام دادن تكاليفم خيلي دير شده بود و مادرم مرا مجبور كرد به رختخواب بروم

مقالات 

👈🏻۱)چگونه والدین مسولیت پذیری باشیم

مسئولیت پذیر بودن والدین همچنین به پدر و مادر شدن در سن مناسب اشاره دارد که هر دوی آنها از نظر جسمی و ذهنی برای تشکیل خانواده بالغ هستند با ما همراه باشید تانکات جالبی را در مورد اینکه چگونه می توانیم والدین مسولیت پذیری باشیم را دریابید👇🏿

چگونه والدین مسئولیت پذیری باشیم؟

منبع: مریم طهماسبی 🪴🌼

👈🏻۲)دلایل مسئولیت پذیری و بی مسئولیتی در کودکان

وقتی سوال می شود که والدین دوست دارند فرزندانشان اکنون و در بزرگسالی چه ویژگی هایی داشته باشند ، یکی از رایج ترین پاسخ ها مسئولیت پذیری است . چگونه میتوانیم مسئولیت پذیری را در کودک ایجاد کنیم؟ چه دلایلی وجود دارد که کودکان بی مئولیت با می آید؟ در این مقاله قرار است این موضوعات بررسی شود. با مام پلاس همراه باشد.

دلایل مسئولیت پذیری وبی مسئولیت ی در کودکان

منبع: مهسا استورکی🌼🪴

ویرایش شده توسط مریم جرفی🌱🌿

👈🏻۳)15 نکته برای تربیت کودک مسئولیت پذیر

همه ما می خواهیم فرزندانی مسئولیت پذیر تربیت کنیم. و همه ما می‌خواهیم در دنیایی زندگی کنیم که در آن دیگران به‌عنوان انسانی مسئولیت‌پذیر تربیت شده‌اند، دنیایی که بزرگسالان از مسئولیت‌های خود به عنوان شهروند شانه خالی نمی‌کنند. پس چگونه فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که مسئولیت انتخاب‌ها و تأثیر آن‌ها بر جهان را بپذیرند؟ در این مقاله ما با شما هستیم تا این دنیا را برای فرزندانمان بسازیم. در انتها نظر و پیشنهادهای فوق العاده خودتون رو برای ما به اشتراک بگذارید...

 ۱۵ نکته برای کودک مسئولیت پذیر

نویسنده: فائزه جرفی 🪴🌼

۴) روش کاربردی برای اینکه به کودک آموزش دهیم چگونه مسئولیت رفتارش را بپذیرد

کودکان دوست دارند مسئولیت رفتارهایشان را نپذیرند و آن را به گردن این و آن بندازند. آموزش پذیرفتن مسئولیت رفتار توسط کودک ، جزء وظایف مهم ما پدرها و مادرهاست.در این مقاله سعی شده روش های کابردی آسانی به شما والدین آموزش داده بشه تا بتوانید فرزندی داشته باشید که مسئولیت پذیرش اعمالش و رفتارش را شجاعانه بر عهده بگیرد.با مام پلاس همراه باشید...

روش کاربردی برای اینکه به کودک آموزش دهیم  چگونه  مسئولیت  رفتارش  را بپذیرد؟

منبع: مهسا استورکی 🌿🌱

ویرایش شده توسط مریم جرفی 🪴🌼


زهرا شیروانی

زهرا شیروانی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود