برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image
0c9f451e-1a9c-4c59-9422-963f8664b10f.jpg

آیا کاردرمانی برای کنترل لجبازی کودکان میتواند موثر باشد؟

شاید شما هم متوجه شده باشید که کودکتان اصلا به دستورالعمل های شما اهمیت نمیدهد و فقط باید طبق خواسته های خودش عمل کند . اما چطور این اختلال رفتاری را کاهش دهیم ؟ به عبارت بهتر چطور میتوان با کاردرمانی لجبازی کودکان را کنترل کرد؟

کار با رفتار لجباز و سرسختانه کودکان میتواند خسته کننده و حتی خیلی پرتلاش باشد . کار با کودکان لجباز میتواند یک روز سرگرم کننده را به راحتی خراب کند و یا حتی میتواند یک روز خوبی را بسازد .


لجبازی رفتاری است که می توان آن را تغییر داد! در زیر نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش رفتار لجبازانه کودک استفاده کنید.


1. حق انتخاب بدهید : به عنوان مثال، می توانید انتخاب کنید که کودک می خواهد کدام کار را انجام دهد. این اغلب به عنوان یک موقعیت برد/برد عمل می کند. کودک کنترل کاری را که انجام می دهد به دست می آورد و  همچنان نیز از دستور شما پیروی می کند.
2. دستورالعمل های ساده و واضح را ارائه دهید : گاهی اوقات صریح بودن دستورات ما می تواند این پیام را ارسال کند که می توانیم مذاکره کنیم. تا حد امکان یک دستور و فعالیت ساده را ارائه دهید.
3. ابتدا از زبان (توضیحات بیانی) استفاده کنید : این به کودک درک روشنی از آنچه اتفاق خواهد افتاد می دهد.
4. آرام باشید : اگر کودکی رفتار لجبازی دارد، سعی کنید این رفتار شما را ناراحت نکند. با نگرش ،لحن ، زبان و بدن خنثی کودک را دنبال کنید.


5. تقویت دستورالعمل ها : وقتی کودک بدون هیچ استدلالی از دستورالعمل ها پیروی می کند، آن رفتار را تقویت کنید. در مورد تعریف و تمجید خود و اینکه چرا ستایش یا تقویت دیگری ارائه می کنید، دلیل مشخصی داشته باشید.

با امید بهبود و سلامت تمام بیماران

کاردرمانگر محدثه داودیwink


محدثه مام پلاس

محدثه مام پلاس

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود